Onko täällä kokemuksia 6 m pitkistä Palta ja Suvi Soutuveneistä. Sellaista olen suunnittelemassa yhteysveneenksi saareen. Mahtaisiko toimia tällaisessa käytössä?
6 m soutuveneet
11
222
Vastaukset
- Anonyymi
Varmaan toimii tuossa käytössä ihan hyvin.
Kelin kesto pitää sitten jokaisen löytää itse? - Anonyymi
Kiitos. Näin arvelinkin. Onkohan markkinoilla muita noin 6 m pitkiä soutuveneitä?
- Anonyymi
Tarvitsetko 6 m pituista oikeasti? Mitä isompi, sen hankalempi käsitellä rannassa.
- Anonyymi
6 metrinen kulkee moottorilla rivakammin kuin 5 metrinen. Mökkiläinen myös kuljettaa puutavaraa. siihen pitkä vene on omiaan. Minulla 4,7 m soutuvene ja se on kyllä liian pieni yhteysveneeksi.
- Anonyymi
Simppu voisi olla hyvä vaihtoehto. On 6 m pitkä, mutta paljon kantavampi ja merikelpoisempi. Muita 6 m soutuveneitä en tiedä.
- Anonyymi
Muista, jos asennat perämoottorin, niin vene(>5,5m) pitää rekisteröidä.
- Anonyymi
Totta kai. Se on vain hyvä asia.
- Anonyymi
Jos tarkoitus on kulkea moottorilla eikä soutaen niin ostaisin tasaperäisen veneen. Ne ovat vakaampia ja tavaran kuljetus on helpompaa. Paljon riippuu matkasta ja paikallisista olosuhteista että mikä olisi hyvä. Tasaperäisellä kyllä soutaakin lyhyen matkan.
- Anonyymi
Muistaakseni nuo Suvet on ruiskulaminoituja. Eit ole silloin yhtä kestäviä kuin käsin kankaasta laminoidut. Päijänne veneillä on ainakin ollut yksi noin 6 m malli. Se ainakin on laadukkaasti tehty.
- Anonyymi
6 m avovene on hankala jos ei ole sadevedestä itsetyhjentyvä. Tuon kokoisen veneen rantaan vetäminen on jo niin työlästä, että mieluummin sitä säilyttää vedessä. Silloin vaaditaan itsetyhjenevä avotila tai pilssipumppu. Pilssipumppu vaatii akun, jonka lataus on ongelma pienellä perämoottorilla. Noin ison ammeen tyhjennys sdevedestä on käsipelissäkin melko työlästä.
- Anonyymi
Tämä on tärkeä pointti. Itse aikanaan vaihdoin Terhi 440:n Rönnqvistiin pelkästään tämän takia. Terhi olisi riittänyt muuten täysin, mutta alkoi tympiä se, että vene piti aina sateitten jälkeen käydä tyhjentämässä. Suvi veneiltä löytyy nykyään myös sadevesityjenevä malli, mutta on aika pieni aloittajan tarpeeseen. Osta Rönngvist, et kadu.
https://suvi-veneet.fi/venemallisto/soutuveneet/suvi-465-sadevesityhjeneva-soutuvene/
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä642116Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1721722Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701418Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2431389Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2371337Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3421195- 811186
- 1281165
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel3571126Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3291103