13v yksin yötä kotona

Anonyymi

Olen 13v ja jäämässä veljeni kanssa yksin yöksi kotiin. Veljeni on 17 mutta tulee aina myöhään kotiin. Asutaan nerrostalossa. Onko syytä pelkoon? Ja miten saada helposti unta?

12

108

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kannattaa viritellä asunto täyteen kaikenlasia ansoja rosvoja varten.

• Anonyymi

Ei ole mitään syytä pelätä. Et vaan avaa ovea kenellekkään.

• Anonyymi

Ja parhaiten saat unen kun katsot suomalaista jalkapalloa telkasta tai netistä.

• Kysy vanhemmiltasi saisitko ottaa jonkun kaverisi yökylään niinkuin pentuna. ; )

• Anonyymi

En tiedä saako jättää 13 vuotiasta yksin yöksi kotiin.
        Mitä ne sinun vanhemmat tekevät?
        Millä perustelevat, että saat olla yksin.

Ja on sen veljesi jäätävä sinä iltana kotiin, kun sinun pitäisi olla yksin!
        Voi mennä ulos jonain toisena iltana!
        Eivätkö vanhempasi sano hänelle?
        Vai onko vain yksi vanhempi?

Onko sinulla mummoa tai serkkuja, kysy naapurin tädiltä jos voisit tulla yöksi.

Mikä on ikäraja, jotta voi jättää lapsen yöksi yksin?

Jos on tuollainen tilanne, niin sosiaalitoimistosta on saatava apua!
        Jos ei äitisi/vanhmpasi usko, niin soita huomenna sinne ja kysy!

• Anonyymi kirjoitti:

En tiedä saako jättää 13 vuotiasta yksin yöksi kotiin.
        Mitä ne sinun vanhemmat tekevät?
        Millä perustelevat, että saat olla yksin.

Ja on sen veljesi jäätävä sinä iltana kotiin, kun sinun pitäisi olla yksin!
        Voi mennä ulos jonain toisena iltana!
        Eivätkö vanhempasi sano hänelle?
        Vai onko vain yksi vanhempi?

Onko sinulla mummoa tai serkkuja, kysy naapurin tädiltä jos voisit tulla yöksi.

Mikä on ikäraja, jotta voi jättää lapsen yöksi yksin?

Jos on tuollainen tilanne, niin sosiaalitoimistosta on saatava apua!
        Jos ei äitisi/vanhmpasi usko, niin soita huomenna sinne ja kysy!

Itse olin öitä yksin kotona noin seitsemänvuotiaasta, mutta se oli ennen tätä nykyistä lasu-hysteriaa.

Itsehän tuo kertoi, että on isoveli, mutta omasta kokemuksesta tiedän, ettei 17-vuotiaasta kundista juuri koskaan ole mihinkään vastuunkantoon, kuten huolehtimaan pikkusiskostaan edes sen vertaa, että kerrankin pysyttelisi himassa vanhempien ollessa poissa ja pikkusisko yksin.

Jos olisi 17-vuotias isosisko, ei edes olisi aloittanut keskustelua. ; )

• Anonyymi
        Kollimaattori kirjoitti:

Itse olin öitä yksin kotona noin seitsemänvuotiaasta, mutta se oli ennen tätä nykyistä lasu-hysteriaa.

Itsehän tuo kertoi, että on isoveli, mutta omasta kokemuksesta tiedän, ettei 17-vuotiaasta kundista juuri koskaan ole mihinkään vastuunkantoon, kuten huolehtimaan pikkusiskostaan edes sen vertaa, että kerrankin pysyttelisi himassa vanhempien ollessa poissa ja pikkusisko yksin.

Jos olisi 17-vuotias isosisko, ei edes olisi aloittanut keskustelua. ; )

Minä kyllä olen aina ihmetellyt, että aina minä itse otetaan vertailukohteeksi, "Itse olin öitä yksin kotona noin seitsemänvuotiaasta", - kun ei se kuulu ollenkaan tähän asiaan.
        Tekeehän ne 5-vuotiaat töitäkin kehitysmaissa, mutta ei se silti ole mikään "ohjenuora".

Anna neuvo, eläkä vedä itseäsi malliksi tähän!

Tuossa edellä oli hyviä neuvoja, eikä neuvoja vetänyt itseään esimerkiksi.

Anna neuvo 13-vuotiaalle siis!

• Anonyymi kirjoitti:

Minä kyllä olen aina ihmetellyt, että aina minä itse otetaan vertailukohteeksi, "Itse olin öitä yksin kotona noin seitsemänvuotiaasta", - kun ei se kuulu ollenkaan tähän asiaan.
        Tekeehän ne 5-vuotiaat töitäkin kehitysmaissa, mutta ei se silti ole mikään "ohjenuora".

Anna neuvo, eläkä vedä itseäsi malliksi tähän!

Tuossa edellä oli hyviä neuvoja, eikä neuvoja vetänyt itseään esimerkiksi.

Anna neuvo 13-vuotiaalle siis!

Et tainnut lukea aikaisempia kommentteja? ; )

Kunhan kommentoit. Ei sitten...

• Anonyymi

Olen ollut yksin kotona 12 vuotiaasta kun en halunnut mennä mökille. Ei ole ollut mitään ongelmia, olen nukkunut hyvin ja osaan laittaa ruokaa, en myöskään ole nähnyt nälkää. OLEN AINA TYKÄNNYT OLLA YKSIN KOTONA.

• Anonyymi

Mikä hätä sulla yksin kotona olis. Ovi lukkoon. Puhelin lähelle jos tarvii soittaa 112 hätänumeroo, hah haa on kyllä liiottelua mutta jos helpottaa. Hämärällä pidät valot päällä ni ei pelota. Jos viel silti pelottaa ni ota iso kokkiveitsi valmiiksi lähelle.

Sinänsä 13v on jo iso ja teini. Mitää ongelmaa ei pitäs olla tossa. Ja niinku sanottu älä avaa ovea kelleen jos pelottaa.

• Anonyymi

Ainut vaara on, että isoveljesi alkaa riisua sinulta housuja pois ja sitten...
      Muutaman vuoden päästä oikein odotat sitä...

• Anonyymi

Ei ole syytä pelkoon. Jos ahdistaa olla yksin kotona,puhu vanhemilesi tai sille kenen luona asut.Jos ei menen perille koulu opolle/ terveydenhoitajalle Alkaa tapahtumaan asioita!12 vuotiaana sinulla on yhteiskunan taholta oikeuksia ja sinua kuunellaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jäätävä epävarmuus

Mistä tää hirveä epävarmuus molemminpuolin johtuu? Pohjimmiltaan uskon, että molemmat tietää, että tunteita on. Vai onko
      Ikävä
      85
      2380
    2. Ainakin hän on elossa

ehdin jo huolestua.
      Ikävä
      43
      1970
    3. Persut romahti Haapaveellä, kiitos Ilkka!

Persut saivat historiallisen tappion haapaveellä! Kiitos Ilkka!
      Haapavesi
      84
      1772
    4. Hyvää yötä, olen rakastunut suhun

Sanon tämän kyllä vielä sulle henkilökohtaisestikin. 😘
      Ikävä
      82
      1590
    5. Tiedätkö et olet

Ärsyttävän hyvännäköinen.
      Ikävä
      49
      1280
    6. Pitsaa selliiä

Onko uudet pitsat hyviä, kannatteooko käyvä vai suosiollako pittää hilipasta sotkamoon
      Kuhmo
      26
      1264
    7. Mitä hellittelynimiä

Sinulla on kaivatustasi?
      Ikävä
      77
      1221
    8. Nyt tiedän

Että joku on lahjonut jonkun tai olemme idiootteja. Nuo kokkareiden päsmärit tuli valituksi valtuustoon. Onnea vaan kai
      Sysmä
      46
      1218
    9. Olet vain kiltimpi

Ja rauhallisempi ja rakastavampi. Se vetoaa
      Ikävä
      48
      1118
    10. Mitä meille oikein

Tapahtuu vai tapahtuuko mitään?
      Ikävä
      59