Nyt työvoimasta kilpaillaan !

Anonyymi

uutta propaganda viestintää tänään; työvoimasta kilpaillaan !!!
- nyt ei riitä enää se suuri työvoimapula, jota on harrastettu jo vuosikymmeniä viestinnässä.

Mutta todellisuudessa ikävä kyllä se massa-työttömyys jatkuu ja jatkuu vaan... Ja työpaikka- ja palkka-pula on huutava.

30

81

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Työttömyys jatkuu, kun osalla porukasta ei ole mitään toisen asteen koulutusta tai työkokemusta. Lisänä on vielä totaalinen haluttumuus työntekoon.
      Arvelen, että 10-15 %:a aikuisista jää pysyvästi työmarkkinoiden ulkopuolelle loisimaan ikuisiksi ajoiksi yhteiskunnan elättinä.

      • Anonyymi

        Hirveää olla ikielätti.


      • Anonyymi

        palkka-töitä ei löydy, oli koulutusta tai ei,, tämä massa-työttömyys on suuri ongelma.
        Mutta nytkin hallitus askaroi ulkomaanasioiden kanssa. Miksiköhän?


      • Anonyymi

        Jatkuva työttömyys tekee sen, että usko tähän yhteiskuntaan rapisee aika nopeasti.


      • Anonyymi

        Ihanaa olla työttömänä ja vapautettuna työn ikeestä. Itse imuttelen jokaisen tukieuron hyvillä mielin liiveihini.


    • Anonyymi

      Osaamisesta pulaa työttömällä. Ei taida olla sohvankuluttajan paikkoja vapaana?

      • Anonyymi

        Osaamisesta pulaa työtantajilla. Ei taida olla kuin alipalkattuja paikkoja vapaana?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Osaamisesta pulaa työtantajilla. Ei taida olla kuin alipalkattuja paikkoja vapaana?

        ei oo mulle kilpailuttaneet palkkoja ja etuja, eikä ole tullut tarjouksia.
        Niin se vaan työttömyys jatkuu.


      • Anonyymi

        Missä niitä työpaikkoja sitten oikein on?


    • Anonyymi

      Miksi huutomerkki?! Sehän on vain normaali tilanne, että työnhakijalla on jonkin verran valinnan varaa eikä ole pakko ottaa sitä ensimmäistä paikkaa.

    • Anonyymi

      Lisää elättejä on tulossa !!
      Rahaa tuntuu olevan ulkomaalaisten hoivaan! ja ei hiilijalanjälki yhtään meinaa vihreille. Kun Lentokoneilla lennätetretään turisteja luvatuille 4v. ilmais lomille!!
      Piti alunperin olla 170 kpl, nyt on jo 400 kpl...!!
      Rahaa siis on!!
      Yksi matu maksaa veronmasksajille n. 4000e/kk.
      Erikoistapaukset vielä enemmän...
      Maksakaa veroja !

      • Anonyymi

        miljardi työnnetiiin afganistaniin ymmärtäättöminä, ja nyt 7 miljardia välimerelle, rikkaille maille!!

        Samaan aikaan Suomessa on köyhyyttää, massa-työttömyys, maantiet huonossa kunnossa, yli-suuri verotus, ja turvattomuus ongelmia, liian kalliit kela-lomat ulkomalaisille, ulkomaalaiset lasten raiskaajat kulkee nurkissa... jne..


      • Anonyymi

        Vieraat ensin.


    • Anonyymi

      Kilpailkaa vaan... minua ette yrityksiinne saa!!!! Hiiihaaa... viihdyn niin hyvin kotona tukirahoilla että duunaa en mene!!! kovasti minusta kilpaillaan, mutta en tule kelleen töihin!! Kiva kivaa....

      • Anonyymi

        Palkka on yli 30% matalampi kuin ennen korkeakoulututkintoa, vaikka samat hommat ja aikaa kulunut 15 vuotta. Nykyisin ei makseta kuten ennen. Mut silti hyvä duuni.


    • Anonyymi

      juuuuu, tää on kiva !!
      Ei tarvi puhua massa-työttömyydestä, kun työvoimasta suorastaan kilpaillaan,
      niin kivaa !

    • Anonyymi

      JEEE KIVA TIETÄÄ, että musta kilpaillaan! Ihan rauhassa vaan taistelkaa, mutta minua ette saa töihin! Olen ammatiltani niin ovela, että osaan väistää kaikki duunit ja olla vaan. kela maksaa minulle hyvin, joten minä en tee kelleen yhtään mitään.

      • Anonyymi

        Olet veikannut väärää hevosta. Kela on maksajana vielä harrastelijaluokassa.
        Sen sijaan KEVA maksaa ihan mukavasti vuosikymmeniä ja vaan yhdellä hakemuksella.
        Rahaa tulee ihan kiitettävästi ja sen turvin on mukavaa asua tilavassa asunnossa sekä harrastaa ja matkustella silloin kun mieli tekee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet veikannut väärää hevosta. Kela on maksajana vielä harrastelijaluokassa.
        Sen sijaan KEVA maksaa ihan mukavasti vuosikymmeniä ja vaan yhdellä hakemuksella.
        Rahaa tulee ihan kiitettävästi ja sen turvin on mukavaa asua tilavassa asunnossa sekä harrastaa ja matkustella silloin kun mieli tekee.

        siksi juuri tarvitaankin max eläkkeet, niin eläketoimi busines kehittyisi.
        Joku, esim 1500e/kk vosi olla se max eläke.


      • Anonyymi

        Huumori on ihan jees!


    • Osaavaa tai edes oppimishaluista työvoimaa ei tunnu löytyvän. On vaan 'työkkäri pakotti' -henkisiä vetelihtijöitä jonossa, kun uutta hakua laitetaan verkostoasentajista.

      • Anonyymi

        Osaavaa tai edes oppimishaluista työn antaja voimaa ei tunnu löytyvän. On vaan 'ahneus pakotti' -henkisiä vetelihtijöitä yrityksissä,


    • Anonyymi

      Taatusti työttömistä löytyisi työnhakijoita enemmän, jos sosiaalituet olisivat pienemmät.
      Useista kymmenistä tukimuodoista osaava hakija voi saada useita avustuksia, jotka tekevät matalapalkkaisesta työstä käytännössä kannattamatonta.

    • Anonyymi

      palkanmaksajia vaikea löytää, samoin järkeviä työpaikkoja.
      ei ole töitä tarjolla.
      Mutta uutisista saa kuulla kaikenlaista työvoimapulaa ja työvoimasta kilpailua. aina määrä-ajoin uudelleen ja uudelleen toistona.
      Kukahan noihion pravda juttuhin uskoo?

      • Anonyymi

        Ei kukaan, jolla järki juoksee.


      • Anonyymi

        Sama huomio, että kovaa propagandaa tulee valta-median kautta.
        Ja todellisuus on aivan muuta!!


    • Anonyymi

      No, sul on siinä pitsa.

    • Anonyymi

      Vai kilpaillaan. Viimeksi ajoivat kirveen kanssa ulos.

    • Anonyymi

      Joka viides työikäinen saa enemmistön tuloistaa tulonsiirtona yhteiskunnalta.
      Tällämenolla veronmaksajien selkäranka katkeaa, tai velkakatto tulee nopeammin kuin uskommekaan.
      Varmaa vain on että nykyisillä nuorilla on paskamainen vanhuus. He tämänkin kulutusjuhlan tulevat maksamaan.

    • Anonyymi

      tämä on vain mielikuva-peliä.
      Koska massa työttömyys on ollut SUOMESSA JO 1990-2021...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      164
      1551
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      743
    4. 51
      635
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      16
      595
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      527
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      478
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      157
      476
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      412
    Aihe