Olen kai ymmärtänyt varoituskolmion oikein eli minun on varottava ja mentävä silloin kun ei autoja tule eli on turvallinen väli mennä. Ylöjärvellä kuitenkin joillakin ihmisillä on tuo töttääminen kovin herkässä. Eli jos vähänkin jää vartuskolmion taakse odotteleen sopivaa välilä niin eikös siellä takana joku paina tööttiä.
Liiikenne järejstely on myös milestäni vähän huono. Ehottomasti mm. ennen elon tokmmannia kun llitytään isolle moottoritielle nokian suunttan pitäisi siinä olla mielestäni liikennevalot. Siitä ei tahdo joskus päästä millään. kun jatkuvalla syötöllä tulee autoja. Onneksi illalla on heljaisempaa, mutta näin neljän aikaan on vaan pakko liikkua ja tämä neljän aika tuo hieman ruuhkia. Tööttäily kuitenkin ärsyttää. Jotkut ylöjärveläiset ovat jotenkin hirveän hätäisiä. Mihin on kiire?
Vartuskolmio ja töttääminen
29
674
Vastaukset
- Anonyymi
Varoituskolmio on se, joka on auton takakontissa ja laitetaan ajoradalle, jos joutuu jättämään auton niin, että siitä on vaaraa muulle liikenteelle.
Jos tarkoitetaan kärjellään seisovaa kolmiota, niin se on nimeltään väistämisvelvollisuus risteyksessä. - Anonyymi
Kuulostaa siltä että sinun kannattaisi jättää auton ajaminen osaavammille ja palauttaa ajokortti poliisille ennenkuin mitään pahempaa tapahtuu. Seniorimopo voisi olla hyvä vaihtoehto.
- Anonyymi
Olkoon sitten väistämisvelvollisuus risteyksessä ja niin teinkin väistän. Eli odotan, että on turvallinen väli mennä. En minä voi ajaaa ketään päin jos autoja tulee väistämisvelvollisuus risteyksessä. Eli tööttäys ei nyt tässä auta mitään ja mitä voittaa tolla töötäyksellä. On minnutin aikaisemmin perillä kotona tai kohteessa?
Ihme hätähousuja tämä ylöjärvi täynnä.
Hyvin muuten tiestit tuon väistämisvelvollisuus risteyksessä liikkennemerkin, mutta tiedätkö muuten mitä varten auton töötti on? ja miilloin sitä saa painaa?- Anonyymi
Eli kilometrin päässä EHKÄ näkyy joku tulevan, Ja sinä odotat 8 minuuttia (turhaan) .Ei ole ihme että kanssa autoilijoilta menee hermot.Suosittelen sinulle Bussia ja rollaattoria.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli kilometrin päässä EHKÄ näkyy joku tulevan, Ja sinä odotat 8 minuuttia (turhaan) .Ei ole ihme että kanssa autoilijoilta menee hermot.Suosittelen sinulle Bussia ja rollaattoria.
Me aunen kanssa ajetaan moottoritiellä väärään suuntaan 30km/h. . . .
- Anonyymi
Kuulostaa siltä että sinun kannattaisi jättää auton ajaminen osaavammille ja palauttaa ajokortti poliisille ennenkuin mitään pahempaa tapahtuu.
Siis hä? Olet sitämeiletä, että minun pitää luopua ajokorista jos jään väistämisevelvollisuus risteyksessä odottaan tarpeeksi turvallista väliä?
Kyllä ne on nää hätähosut ja tööttäjät jotka pian pamauttaa kolarin väistämisevelvollisuus risteykessä kun änkevät liian pieneen väliin on menaan ollut joskus lähellä kun väistämisevelvollisuus risteykessä on melkein joku pamauttanut minua päin ja kyllä kolariin syyllinen on se jolla on se väistämisevelvollisuus risteyksessä!!!!- Anonyymi
Olet liikenteen tukko ja tunari. Vie se kortti jo pois!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet liikenteen tukko ja tunari. Vie se kortti jo pois!
EN vie!!!! Vie itse oma korttisi pois saatanan hätähousu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
EN vie!!!! Vie itse oma korttisi pois saatanan hätähousu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
No poliisi kyllä tulee ja ottaa sen kunhan saa tarpeeksi monta ilmoitusta liikenteen häiritsemisestä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No poliisi kyllä tulee ja ottaa sen kunhan saa tarpeeksi monta ilmoitusta liikenteen häiritsemisestä.
Ei se siitä voi pois ottaa jos jää vähän odootteleen turvallista välilä väistämisvelvollisuus risteyksessä merkin taakse.
n.400 000 tkm olen ajanut eikä ole vielä pois ottannut. Vain puhallus ratsoihin olen muttaman kerran jotunut ja niistäkin aina nolla promilla joten eipä ole polliisilla mitään syytä ottaaa sitä pois. Ihan turhaan sellalista täällä uhkailet!
- Anonyymi
Mm. Soppeentiellä olen ainakin kolme kertaa joutunut jarruttaan voimakkaasti kun joku on änngennyt väistämisevelvollisuus risteykessä melkein minua päin ja sitten minä olen se jonka pitäs autoilusta luopua?
- Anonyymi
Ainakin 400tkm ilman ajettua kolaria ja pitäs autoilusta luopua???
- Anonyymi
Siinä nämä äänimerkin käyttäjät eli tööttäilijät, syyllistyvät liikennerikkomukseen.
Niille sitä lisäoppia liikenteestä pitäisi antaa.- Anonyymi
Juuri koskaan ei suomessa sitä käytetä että saisi nukahtaneen hereille, sitä varten pitäisi käyttää tööttiä useimminkin kun körötellään alinopeutta tai nukutaan valoissa tai jopa risteyksissä monissa paikoissa köröttelijä painaa jarrua vaikka siinä paikassa olisi päässyt kiertoliittymään montakin autoa vain ajamalla sellaista liikenne on Ylöjärvellä päiväsaikaan varsinkin.,
Ja uni tulee kun körötellään silloin ainakin turvallisuus on tois-sijainen asia,
kun noissa vitkastelijoissa ole mitään reaktiointia mihinkään koska ollaan puoliunessa .
Oikein on että herätellään! enemmän.
Se kertoo tööttäyksen kohteen osaamattomuudesta tai jostakin jos sitä alkaa usein torvi soimaan takana tai risteyksissä.
Siitä turha tänne tulla kertomaan omista töpeksinnöistä muita syytellen , jos torvi soi kohde olet sinä ,miten syy voi olla sen soittaja ,ei ole.
- Anonyymi
Oon samaa mieltä tuosta elon risteyksestä Nokian moottoritielle liittyessä. Hallitie. Siitä ei pääse mihinkään kun jatkuvalla syötöllä tulee autoja. Toinen sumppu tulee joskus S-market liikkenne ympyrään
- Anonyymi
Aina löytyy joku väli jossa pääsee jos vain reagoi riittävän nopeasti. Aloittajalla tuntuu olevan niin pitkät piuhat että kestää kauan reagoida.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aina löytyy joku väli jossa pääsee jos vain reagoi riittävän nopeasti. Aloittajalla tuntuu olevan niin pitkät piuhat että kestää kauan reagoida.
Seniilit nukkuvat autoissaan. Eivät herää ilman tööttäystä.
- Anonyymi
Tööttääminen on ihan OK jos alkaa näyttää siltä että joku on nukahtanut autoonsa.
- Anonyymi
Niinhän se on, mutta minusta väistämisvelvollisuus risteyksessä liikkenne merkissä ei sais töötä jos jää odotteleen turvallista väliä. Kyllähän minä siitä joskus menen ja noin minutti tööttäyksen jälkeen meninkin.
- Anonyymi
seniilit on hitaita. Ei reaktiota...
- Anonyymi
Soppeentiellä on minullakin ollut montakin vaara tilannetta jossa tullaan kolmion takaa tai siis väistämisvelvollisuus risteyksessä ihan liian ahtaisiin väleihin. Minäkin olen joutunut siinä jarruttamaan!!!!! Kun jotkut ei malta odottella!!!
- Anonyymi
Kyllä liikenteessä joutuu välillä jarruttelemaan. Et ole yksin liikenteessä eikä maailma pyöri vain sinun ympärilläsi!
- Anonyymi
Eikö ookin helppoa haukkua toisia seniiliksi? Nimettömänä tällä palstalla?
- Anonyymi
Soppeentiellä on taas toisinpäin eli muutaman kerran on tullut vastaan juuri tälläinen tilanne.
https://www.youtube.com/watch?v=UWVmWNa8OSI- Anonyymi
Eipä ollut aihetta töötätä, hyvin nähty ja jarrutettu ei lähelläkään......
- Anonyymi
ja tuossa on okein töötätä, Toisinpäin taas ei kuulu painaa tööttiä jos joku jää odotteleen väistämisvelvollisuus risteyksessä merkin takaa sopivaa väliä.
- Anonyymi
Tämä "ajotaito" ylöjärvellä on niin ja näin. Vilkkua ei käytetä ja noihin viiteen liikenne ympyrään ei osata mennä tai poistua. Olisi kiva tietää autokoulujen metodit, opetus.
Sekaan vaan suu auki ja silmätkiinni. Taitaisi monessa muussa kaupungissa menettää kortin ja luvat.- Anonyymi
Totta .
Vakiintuneempi väki ajaa kiertoliikenne ympyrät vilkuttamatta läpi kuten aikana joilloin ko. liikennejärjestelyitä ei ollut.
Ajamalla pääsee läpi pysähtyminen monesti on turhaa,
jos ympyrää aikoo samasta matkasta eli liittymästä ympyrään kaksi autoa , sama etäisyys
sama matka , sama nopeus mutta ei menneä , jäädään, monen uuvelon perisynti ja yltiövarovaisuus jättää vartoilemaan vaikka tilaa on kun menee eikä jää odottamaan, jotain.
- Anonyymi
Voi hitto näitä juttuja.
Onneksi ajelette siellä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde192490- 1482224
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292152Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522109Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti201684Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3871593Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961516- 2791394
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131379- 1301356