Säästämisen ihmemaailma.

Anonyymi

Säästämisen koukku. Kun alkaa oikeasti säästämään "pienistä" tuloista on jo ensimmäinen tonni merkittävä etappi omasta mielestä.
5000€ saa silmät ja toiminnan valppaaksi ja 10 000€ kun puhkeaa on leijona asenne sitä puolustamaan. Siitä ei oikeasti halua luopua vaikka mikä olisi.

Nyt 25 000€ kertynyt tilille ja uusi rauhaton mieli valtaa kun ei oikein tiedä mihin niitä käytän kun kaikkea on ja perusarjen rahantulo riittää elämiseen erittäin hyvin. Ei ole ihan arkea ollut se, että tililä käyttövapaata on kyseinen summa.
Turvallinen olotila on tosiasia, se on enemmän kuin ikinä.

"Sijoittamaan" en ala, koska joku tekee siitä tiliä itselle eli pidän vapaana kyseisen rahan omaan käyttöön milloin haluan.

Autona kelpaa parintonnin menopeli (auto/s.pyörä) , joten en tuhlaa kun ei tarvetta päteä naapureille. Mielummin olen työtön ja elän omaaa tahtia kuin velka-auto P-ruudussa jota pitää osamaksaa ja elättää kolmansia osapuolia.

Itseltäni vain lainaan jos pakko lainata ja maksan lainan korkoinen takaisin itselleni eli omatili kertyy samalla.

Omituinen hybe, että velaksi eletään ja olevinaan cool?

Säästätkö rahaa säästötilille? Se kannattaa vaikka vähän kerrallaan kuten itse aloitin.

5

897

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Omituista ettei kukaan kerro säästämisen maailmasta, mutta tuhlaamisesta puhutaan kilpaa?
      Säästäminen koetaan omituisesti kaikesta tinkimiseen, mutta miten väärää se onkaan, kun kyse vain siitä ettei tuhlaa hetken mieliteosta ja elä velaksi mistään.
      Toisiin ihmisiin päteminen velalla on todella out!

      Kymmeniä kertoja kk käyn noutopöydästä syömässä ja se vapauttaa ruokakaupassa käynnin, "kympillä" syö hyvin idea!

      Kokeilkaa säästämistä, se koukuttaa! Jäätävin fiilis tulee 10 000€ kohdalla, siitä ei todellakaan halua luopua vaikka mikä olisi! Samalla elämä helpottuu melkoisella tunteella kun ei ole heti riippuvainen toisten määräämisen allan!

      Joillain velkaa sama x10 ja ovat olevinaan enemmän? Omamoka!

    • Anonyymi

      Aika kauan olet säästänyt, kun työttömänä on tuollainen säästösumma kertynyt. Tai sitten elät todella askeettisesti. Sellainen elämä kyllä käy useimmilla meistä pitempään jatkuessaan mielenterveyden päälle. Kirjoituksesi perusteella näin onkin tapahtunut.

    • Anonyymi

      Itse aloin säästämään ja sijoittamaan kahdeksan vuotta sitten. Vuosiansiot noin 30k€. Juuri meni sijoitussalkun arvossa maaginen 100k€ raja rikki. Sen kunniaksi eilen ostin alkosta Bernard-Massardin kuivan kuohuviinin hintaan 14,98€. Olisin toki voinut ostaa ihan samppanjaakin, mutta en tehnyt niin. Siksi varmaan olenkin nyt 100k€ salkun omistajan. Toinen "satatonnia" tulee kuulemma ihan itsestään. Kymmenen vuoden päästä lienen jo miljonääri. Ei vaan ole tarvetta törsätä.

      • Anonyymi

        Mikä on salkun tilanne nyt?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä on salkun tilanne nyt?

        Kaik on sulanu, jos hakis alkosta pullon kossua... vttu.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 176
      5209
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      127
      4686
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      2986
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      30
      1961
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1794
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1747
    7. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      109
      1735
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1730
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1633
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1571
    Aihe