outoja ilmiöitä

Anonyymi

Oletko joskus joutunut kuulemaan, näkemään tai kokemaan jotakin selittämätöntä ja yliluonnollista.

Minulle tulee mieleen eräs outo tapahtuma. Olin juuri alle kouluikäinen. Hiihdin kodin lähellä olevan suon reunalla. Oli aurinkoinen päivä ja maaliskuinen hanki kimalteli.

Katsahtaessani etelän suuntaan huomasin kummallisen ilmiön. Se oli väriltään vaalean harmaa. Muodoltaan se oli kuin kaksi isoa lautasta olisi pantu vastakkain. Olisi pantu vaakasuorassa vastakkain. Niiden liittymäkohta oli tummempi. Se oli alle 300 metrin päässä, koska metsän reuna oli sillä etäisyydelle ja ilmiö peitti sen. Leveyttä sillä ehkä oli 50 m, korkeutta keskellä ehkä 10 m. Näin sen ehkä 20 sekunnin ajan. Sitten se jotenkin katosi.

Kerroin asiasta kotona, mutta ei juttuuni jùuri huomiota kiinnitetty.

Ilmiö jäi mieleen.

Muutaman vuoden kuluttua näin lehdessä kuvan samanlaisesta esineestä, Siinä kerrottiin, että kyseinen esine on lentävä lautanen. En silloinkaan vielä tiennyt, mikä on lentävä lautanen.

Pidän aika selvänä, etten ennen tuota tapahtumaa ollut missään nähnyt kuvaa lentästa lautasesta. Mikäs muu se olisi voinut olla?

25

51

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olen asunut kaupunkiasunnossa, jossa ihan vakituisesti kuuli liikettä toisista huoneista. Kun avasi oven, oli huone tyhjä ja pimeä. Monet liikuskelun kuulivat, en vain minä yksin. Ja vain kerran pelästyin, kun olin juuri kertomassa ystävälleni tästä hiippailijasta, kun keittiöön kattolamppuun syttyi valo, vaikka siellä ei ollut ketään.
      Kyllä silloin sydän hyppäsi kurkkuun!

      • Anonyymi

        Rottia ja hiiriä siellä seinien ja lattian eristeissä kulki.
        Keittiön lamppu oli viallinen, syttyi ja sammui omia aikojaan, olen sellaisen nähnyt monta kertaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rottia ja hiiriä siellä seinien ja lattian eristeissä kulki.
        Keittiön lamppu oli viallinen, syttyi ja sammui omia aikojaan, olen sellaisen nähnyt monta kertaa.

        Rottia ja hiiriä siellä ei ollut, mutta asunto oli porttikonkin yläpuolella ja ajattelin, että sillä oli vaikutus outoihin ääniin. Korostan, että en pelännyt mitään haamuja enkä kummituksia, Ja olihan se keittiön valokatkaisija vanha.
        Mutta hauska muisto se on. Liikkujalle annettiin nimikin: Hermanni. Haluaisin joskus tietää, vieläkö hän asunnossa liikuskelee.
        Terveisiä vaan hänelle.
        Mkr.


      • Minulla on keittiössä kaksi "kummituslamppua".
        Aina, jos on sähkökatkos, pienikin, ja tulee sähkö uudestaan, niin niihin syttyy valo vaikka ne on olleet pimeänä ennen katkosta.
        Kuuluu muissakin taloissa tässä olevan samoin. En tiedä miten ja miksi ne on niin automaattisiksi laitettu, kun ei muissa huoneissa.


      • Tellukka kirjoitti:

        Minulla on keittiössä kaksi "kummituslamppua".
        Aina, jos on sähkökatkos, pienikin, ja tulee sähkö uudestaan, niin niihin syttyy valo vaikka ne on olleet pimeänä ennen katkosta.
        Kuuluu muissakin taloissa tässä olevan samoin. En tiedä miten ja miksi ne on niin automaattisiksi laitettu, kun ei muissa huoneissa.

        "Tuntemattomat ovat sähköisten ilmiöitten syyt", Tellukka...))
        Minulla oli tuttu, sähköteknikko, joka katsoi, että ihmisen tunnetila vaikuttaa sähkölaitteiden toimintaan ja että esim surutalossa sähkölaitteet alkavat reistailla.

        Seurailin tätä jonkin aikaa anoppini saattohoidon (10 kk) aikana ja kyllähän sinä aikana yhtä ja toista ehti tapahtua, jokin sähkölaitekin brakasi. Vanha talo, vanhat sähkölaitteet, mutta silti ?
        Ja eikös meillä ole olemassa sähköallergiaakin ? Kai sekin jonkinlaisesta vuorovaikutuksesta kertoo ?
        Hiirien ja isompienkin elävien häirinnästä oli myös puhe. Meillä orava pääsi jostakin rakosesta yläpohjaan mellastamaan. Joku kertoi sähköisestä hiirenpyydyksestä ja se on ainakin meillä pitänyt oravankin loitolla.


    • Anonyymi

      Usvaa nousi suosta. Siinä lentävä lautasesi.

    • Anonyymi

      Ihminen näkee sitä mitä haluaa nähdä.
      Ja kuulee. Meilläkin öisin liikkui "joku". Välillä se oli vintillä.
      Hiiri.
      Päiväsaikaan, kun on muitakin ääniä, sitä ei kuullut.

      • Jos nyt aidoista äänistä puhutaan, niin ihminen kuulee kyllä ääniä, joita ei halua kuulla, ja yksi ääni on hiiri kesämökin vintillä. Sitä ei voi kummitukseksi olettaa, on se niin tunnistettava.

        Luulisi, että siellä majava lankkua järsii, kyllä se niin kuuluva ääni on. Kepillä kolistelu sen vaientaa hetkeksi, mutta alkaahan se taas, kun hiirellä on omat meininkinsä, joita se ei halua keskeyttää.

        Päiväsaikaan hiirellä on muuta tehtävää, kulkureittien teon se jättää yöaikaan


    • Anonyymi

      Tässä vielä aloittaja.

      Joku edellä väitti että kyseessä oli usvaa. Voisihan sekin joskus sopia selitykseksi, kun ilma on kylmennyt rajusti ja on aamupäivä.

      Kyseisessä tilanteessa oli kuitenkin leuto
      aurinkoinen pakkaspäivä ja puolenpäivän aika. Usvaa ei näkynyt missään.

      Kuinka usvasta yleensäkää,n olisi voinut tulla tuollainen ja tuonmuotoinen kuvio, alhaalta kapea, keskeltä leveä ja ylhäältä jälleen kapea?

      • Vielä -80-luvulla UFOT olivat hyvinkin yleinen puheenaihe, puolesta ja vastaan, aloittaja.

        Niistä kirjoitettiin ja kerrottiin esim lentäjien Ufo-havainnoista niin, että kai niillä jotakin todellisuuspohjaa on. Tai sitten ei.
        Meillä "alan" edustajista tunnetuimpia taisivat olla edesmennyt lääninlääkäri Rauni Luukanen-Kilde ja elokuvaohjaaja Johan af Grann. Esiintyivät televisiossakin, Luukanen-Kilde kirjoitti kirjoja, ainakin yhden kirjan muistan. Rajatiedon parissa hyvin tunnettu ja arvostettu oli myös Tapio Kaitaharu, jonka uskomattomia tarinoita/kokemuksia on kerrottu hänen kirjoissaan.
        Mutta totta, kuten toinen kirjoittaja totesi: ufoista en enää puhuta. Ovatko nekin/hekin jo menettäneet toivonsa ihmiskunnan/maaplaneetan suhteen ? ..))

        Vaikka eikös meillä nyt kuitenkin ole Tähdet ja tähtitieteilijä Esko Valtaoja, joka kääntää katseemme korkeammalle ?..))
        Itse en ole Valtaojaa lukenut, noita mainittuja keskustelukirjoja lukuunottamatta, mutta kai on nähtävä, että vaihtoehtoja meillä löytyy jos tahdomme tajuntaamme laajentaa, ymmärrystämme lisätä ?


      • Anonyymi
        demeter1 kirjoitti:

        Vielä -80-luvulla UFOT olivat hyvinkin yleinen puheenaihe, puolesta ja vastaan, aloittaja.

        Niistä kirjoitettiin ja kerrottiin esim lentäjien Ufo-havainnoista niin, että kai niillä jotakin todellisuuspohjaa on. Tai sitten ei.
        Meillä "alan" edustajista tunnetuimpia taisivat olla edesmennyt lääninlääkäri Rauni Luukanen-Kilde ja elokuvaohjaaja Johan af Grann. Esiintyivät televisiossakin, Luukanen-Kilde kirjoitti kirjoja, ainakin yhden kirjan muistan. Rajatiedon parissa hyvin tunnettu ja arvostettu oli myös Tapio Kaitaharu, jonka uskomattomia tarinoita/kokemuksia on kerrottu hänen kirjoissaan.
        Mutta totta, kuten toinen kirjoittaja totesi: ufoista en enää puhuta. Ovatko nekin/hekin jo menettäneet toivonsa ihmiskunnan/maaplaneetan suhteen ? ..))

        Vaikka eikös meillä nyt kuitenkin ole Tähdet ja tähtitieteilijä Esko Valtaoja, joka kääntää katseemme korkeammalle ?..))
        Itse en ole Valtaojaa lukenut, noita mainittuja keskustelukirjoja lukuunottamatta, mutta kai on nähtävä, että vaihtoehtoja meillä löytyy jos tahdomme tajuntaamme laajentaa, ymmärrystämme lisätä ?

        Valtaoja pohtii kaikenlaisia kivoja juttuja "maan ja taivaan väliltä"
        pakinatyyppisissä kirjoissaan vai kolumnejako ne olisivat ?
        Valtaoja on ainakin kirjoittanut kolumneja lehtiin ja niistä on koottu kirjoja.
        Jutut on 2-5 sivun pituisia, mukavia välipaloja, kun ei jaksa lukea pitkään.
        Kokeilkaapa vaikka Eskon kirjaa "Ensimmäinen koira Kuussa".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valtaoja pohtii kaikenlaisia kivoja juttuja "maan ja taivaan väliltä"
        pakinatyyppisissä kirjoissaan vai kolumnejako ne olisivat ?
        Valtaoja on ainakin kirjoittanut kolumneja lehtiin ja niistä on koottu kirjoja.
        Jutut on 2-5 sivun pituisia, mukavia välipaloja, kun ei jaksa lukea pitkään.
        Kokeilkaapa vaikka Eskon kirjaa "Ensimmäinen koira Kuussa".

        Valtaojan kirjan aiheista:
        https://www.adlibris.com/fi/kirja/ensimmainen-koira-kuussa-9789525985214
        Kirjoja on monta. Ne ovat mukavasti "rupattelevia" kirjoja.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Valtaojan kirjan aiheista:
        https://www.adlibris.com/fi/kirja/ensimmainen-koira-kuussa-9789525985214
        Kirjoja on monta. Ne ovat mukavasti "rupattelevia" kirjoja.

        Aivan, Anot 11.36 ja 13.23, Valtaoja on "mukavan miehen" maineessa, saanut kiitostakin positiivisuudestaan ja siitä, että osaa puhua kansantajuisesti.
        Vaikka hän jossakin haastattelussa - Iltasanomat taisi olla - katsoi olevansa "Suomen synkin mies", joka ei tahtonut siirtää huonoa geeniperimäänsä lapsiin eikä niitä senvuoksi hankkinut.
        Hänen isänsä kärsi toistuvista depressiojaksoista, alkoholismistakin ja kun näiden ominaisuuksien katsotaan siirtyvän "lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen" niin valinta on ymmärrettävä, vastuullinen ja rohkeakin...
        Ei kaikkien tarvitse "lisääntyä ja täyttää maata", etenkin kun se on jo täytetty..))

        Ehkä täytyy tutustua Valtaojaan lähemmin. Minulla on lahjaksi saatu "Kaiken teoria", lukematta niinkuin moni muukin kirja...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valtaoja pohtii kaikenlaisia kivoja juttuja "maan ja taivaan väliltä"
        pakinatyyppisissä kirjoissaan vai kolumnejako ne olisivat ?
        Valtaoja on ainakin kirjoittanut kolumneja lehtiin ja niistä on koottu kirjoja.
        Jutut on 2-5 sivun pituisia, mukavia välipaloja, kun ei jaksa lukea pitkään.
        Kokeilkaapa vaikka Eskon kirjaa "Ensimmäinen koira Kuussa".

        valtaojan laiskotteli niin, että virka lopetettin ja laitos kuihtui ei oppilaita ei luentoja pelkkää pelleillyä


    • Anonyymi

      Lapsuudessamme kerrottiin ja jopa julkaistiin lehdessä kummitusjuttuja ja yliluonnollisia asioita.

      Nykyään niitä ei kerrota missään.

      • Anonyymi

        Nykyisin kummitustarinoita kerrotaan Facessa otsikolla "Kummitustarinoita".´

        Käy lukemassa sieltä.


      • Anonyymi

        Tieto ja tiede on vallannut alaa. Mielikuvitusjuttuihin ei enää tarvitse uskoa.


    • Anonyymi

      Sisareni näki unessa kuolleen äitimme enkelinä synnyin kotimme pihalla, seuraavana päivänä kuoli talossa asuvan veljeni perheen tytär auto onnettomuudessa, oliko viesti
      tuonilmaisista, tuliko mummi hakemaan tytön.
      Pirre

      • Anonyymi

        Nyt kannattaa sitten Pirren kirjoittaa joulupukille lisää toivomuksistaan!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt kannattaa sitten Pirren kirjoittaa joulupukille lisää toivomuksistaan!

        Se oli järkyttävä onnettomuus, ja yhtensattumako, se enkeli..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se oli järkyttävä onnettomuus, ja yhtensattumako, se enkeli..

        Pirre


    • Anonyymi

      Myös minä näin unessani aivan selittämättömän ilmiön, unessani sisäministeri lupasi tuplata maataloustuet, jos kymmenkertaistetaan poloisten maahanmuuttajien määrä.

      • Anonyymi

        Minäkin näin ihmeellisen unen. Toiveunen. Kaikki Suomen rasistit oli lähetetty ulapalle
        kumiveneellä ilman airoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minäkin näin ihmeellisen unen. Toiveunen. Kaikki Suomen rasistit oli lähetetty ulapalle
        kumiveneellä ilman airoja.

        . . . eikä niitä huolittu mihinkään maahan.


    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kenen kanssa haluaisit suhteeseen?

      Laita omasi ja hänen nimensä ensimmäinen kirjain 😊
      Ikävä
      90
      1918
    2. Eläkeläisiltä leikataan jo asumistukeakin, osalla loppuu kokonaan!

      https://yle.fi/a/74-20102928 Hallitus varmaan vihaa eläkeläisiä, nyt ollaan kajoamassa eläkeläisten asumistukeenkin, os
      Maailman menoa
      368
      1554
    3. Mies, riittääkö sulle näkemään vilauksen musta?

      Etkö halua ottaa minua kiinni?
      Ikävä
      69
      1276
    4. Mies, ei käytetä kortsua

      Olen terve ja ehkäisy löytyy.
      Ikävä
      25
      1095
    5. Palstasuden aamu

      Hyvää huomenta. Alkaa vähitellen tervehtymistä tapahtua. 😊🤗☕🐺
      Ikävä
      219
      1075
    6. Mikä kaivatussasi on

      parasta?
      Ikävä
      38
      1001
    7. Kaipaatko vielä häntä?

      Entistä kumppaniasi?
      Suhteet
      190
      930
    8. Ollaan samanlaisia

      Samannäköisiäkin? Herkkiä, pohdiskelevia, syvästi tuntevia? Aistin kuvienkin perusteella paljon samankaltaisuutta. Siksi
      Ikävä
      68
      864
    9. Minulla on nyt niin hirveä ikävä,

      etten meinaa kestää. ;( Voi kun olisit lohduttamassa minua. Anteeksi.
      Ikävä
      71
      846
    10. Ken leikkiin ryhtyy

      Se leikin kestäköön. Ei mulle tarvitse kiukutella jos en lähde leikkiin mukaan. Eiköhän se oo molemmille helpoin kun lop
      Ikävä
      66
      825
    Aihe