Paniikkikohtausmainen olo, muttei varsinaisesti paniikkikohtaus

Anonyymi

Mulla on siis paniikkihäiriö ja paniikkikohtaukset mitä tulee kestää pitkään ja sisältää hallitsematonta itkua ja huutoa ja tärinää, mutta mulla käy myös välillä silleen, että alkaa vaan ahdistaa tai siis tulee semmoinen paniikkiolo ja sydän hakkaa tosi nopeesti ja hengitys kiihtyy ja ei pysty keskittymään mihinkään, vähän niinkuin jos on nauttinut hieman liikaa mämmiä taikka metaa niin saman tapainen olo. Tiedän että beetasalpaajat tähän auttaisi mahdollisesti, mutta niitä mulla ei nyt satu olemaan, niin onko kellään mitään vinkkejä, miten saisin itteni rauhoittumaan tästä että oisin taas paremmin toimintakykyinen, kun on kuitenkin asioita mitä pitäisi tehdä, eikä nyt pysty.

7

714

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Syötkö jtn lääkkeitä? Käytätkö päihteitä?

• Anonyymi

Taustalla kuutisen vuotta huumeiden käyttöä, amfea pääasiassa. Välissä oli yks tai kaks muutaman kuukauden aikajaksoa kun olin kokonaan kuivilla ja nyt saanut asioita vähän parempaan kuntoon kun tajusin ite ja muutkin sanoi että vedän itteni ihan liian sekasin aina, että ei oo hyvä semmonen ja pitäisi hoitaa asiat kuntoon. Sen verran otan että saan työt tehtyä, mutta samalla kärsin vierotusoireista kuitenkin. Toiveissa onnistua lopettaan kokonaan tai tilalle adhd-lääkkeet jos menee toimintakyky nollaan kokonaan ilman.

• Anonyymi

Tietääkö kukaan mitä tälle olis tehtävissä? Vaikeuttaa toimintakykyä huomattavasti..

• Anonyymi

Asenteenmuutos. Verenpainelääke ei auta oikeaan ahdistukseen eli et tartte muuta kuin muutaman ajatuksen vaihtamisen.
      Googlaamisella voit aloittaa. Yksi sun ongelma voisi olla se, että oletat jonkun ulkoisen asian ratkaisevan sun ongelman.

• Anonyymi

Jospa oiskin kyse asenteesta tai jostaki mihin voi ite vaikuttaa, tää on vaan jotain mitä mun keho tekee randomisti. Mut joo, lääkärifrendi nakkas jonku beetasalpaajan kun mun sydän sen mielestä löi vaarallisen nopeeta paniikkikohtauksessa niin siks uskoin auttavan kun se autto silloin. Googlannut oon tottakai mutta siellä on vaan "rauhoita ahdistuksesi" tyylisiä ohjeita ja ne ei auta kun tulee ihan pelkästään fyysinen juttu. En oleta mielenterveyden ongelmien ratkeavan ulkoisilla asioilla, puhuinkin nyt siitä paniikkikohtauksen kaltaisesta fyysisestä tuntemuksesta. Joskus mm. suburefloissa tuli semmoista mutta muulloinkin tulee ihan randomisti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jospa oiskin kyse asenteesta tai jostaki mihin voi ite vaikuttaa, tää on vaan jotain mitä mun keho tekee randomisti. Mut joo, lääkärifrendi nakkas jonku beetasalpaajan kun mun sydän sen mielestä löi vaarallisen nopeeta paniikkikohtauksessa niin siks uskoin auttavan kun se autto silloin. Googlannut oon tottakai mutta siellä on vaan "rauhoita ahdistuksesi" tyylisiä ohjeita ja ne ei auta kun tulee ihan pelkästään fyysinen juttu. En oleta mielenterveyden ongelmien ratkeavan ulkoisilla asioilla, puhuinkin nyt siitä paniikkikohtauksen kaltaisesta fyysisestä tuntemuksesta. Joskus mm. suburefloissa tuli semmoista mutta muulloinkin tulee ihan randomisti.

Beetasalpaaja Propralia käytetään paniikkikohtausten hoidossa, koska se hidastaa sykettä.
        Vaikka paniikkikohtaukset ovatkin psyykestä johtuvia, saattaa esiintyä myös ihan fyysisiäkin oireita, ja hyvähän nekin on hoitaa.

Henkiseen puoleen voisi olla joku psykoterapia tms. hyvä vaihtoehto, pääsisi keskustelemaan, mikä siellä mielessä myllertää, ja voisiko asialle tehdä jotain.
        Siihen ei ole mitään yksinkertaista sormen napsautuksella toimivaa keinoa, tai mitään pillereitä, jotka täysin auttaisivat.

• Anonyymi

Syö hyvin ja mene nukkumaan. Aivosi vain ylikierroksilla.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 516
      7733
    2. Mitä sanoisit kolmella sanalla

kaivatullesi ja tunteidesi kohteelle? 🙎💝💝
      Ikävä
      231
      2682
    3. Kun katsoin häntä

Niin ajattelin että hän on niin rakas ❤️
      Ikävä
      26
      2581
    4. Miksi Pekkaa ei hyväksytä maailmalla julkisiin virkoihin?

On mennyt jo monta hommaa ohitse.
      80 plus
      161
      1940
    5. Haluisin niin

Selvittää sun kanssa asiat. Kumpa uskaltaisin. Haluatko sinä?
      Ikävä
      114
      1788
    6. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      5
      1502
    7. Kansallismieliset järjestöt muistelivat Tammisunnuntaita eri puolilla maata

Ugissa muisteltu kunnolla. 🔥 https://www.kansalainen.fi/kansallismieliset-jarjestot-muistelivat-tammisunnuntaita-eri-p
      Uusikaupunki
      2
      1376
    8. Minkälainen koti

kaivatullasi on?
      Ikävä
      76
      1203
    9. Nyt mielipiteitä kehiin?

Niin ,onko arvon kuhmolaiset teidän mielestänne kaupungin hommissa turhia työpaikkoja/työntekijöitä? Mielipiteitä tu
      Kuhmo
      62
      1178
    10. IS: Paljastus - Tästä syystä Marika jätti Diilin kesken -Tilittää: "Jäi vähän karvas maku, koska..."

Diilissä lähti yllättäen yksi kisaaja. Voi harmi, leikki loppui liian varhain… Diilissä Jaajo Linnonmaa etsii vetäjää Ka
      Tv-sarjat
      4
      1155
    Aihe