Seurakunta luulee, että Kirkko voidaan purkaa sen omilla päätöksillä. Oletan, että kaupungin rakennusvalvonta harkitsee todella tarkoin mahdollista purkuhakemusta käsitellessään, voidaanko kirkko keskeltä kaupunkia noin vain purkaa. Kantaa varmaan ottaa vielä museovirasto ja Elykin. Asian ratkaisu kuitenkin venyy vielä kauas, koska rakennusvalvonnan päätöksestä, myönteisestä tai kielteisestä, lienee mahdollista valittaa moneen oikeusasteeseen.
Valkeakosken kirkko on säilytettävä
12
637
Vastaukset
- Anonyymi
Kirkko on kaupungin tärkein rakennus.
- Anonyymi00002
linja- auto aseman jälkeen
- Anonyymi00009
Ei todellakaan ole. Eihän tuolla edes käy kuin jokunen mummo ja pappa.
- Anonyymi00003
Sisätilaongelmainen, homeinen rakennus. Pitääkö kaikista asioista pitää kynsin hampain kiinni. Maailma kehittyy. Koittakaa pysyä perässä.
- Anonyymi00004
Nyt kun kirkko menee purkuun, voi hyvällä omallatunnolla erota kirkosta. Kirkon ylläpidosta olisi vielä voinut maksaa kirkollisveroa, mutta lähes miljoonan euron purkukuluista ei kannata maksaa.
https://eroakirkosta.fi/ - Anonyymi00005
Kirkon kuluja voitaisiin kattaa myös keskittämällä joitain seurakunnan toimintoja vuokratiloista kirkkoon, Eerola-Nieminen ajattelee.
Hän kertoo, että jo viisi ryhmän valtuutettua on eronnut seurakunnasta. Näin he protestoivat päätöksentekoa kirkon purkamisesta.
Eerola-Niemisen mukaan eroamiset ovat vasta ”alkusoittoa”.
– Lukuisa joukko muitakin seurakuntalaisia on jo eronnut, ja lisää tulee tietojeni mukaan eroamaan. Seurakunta sahaa nyt omaa oksaansa.
Eerola-Nieminen aikoo erota seurakunnasta myös itse, jos kirkko lopulta puretaan.
– Sain vaaleissa valtaisan äänivyöryn ja kannan vastuuni valtuutettuna loppuun asti. Mutta purkurahoista en maksa killinkiäkään.
https://yle.fi/a/74-20203174 - Anonyymi00006
minä uskon joulupukkiin
- Anonyymi00007
Joulupukkiin uskominen ei sentään maksa mitään. Siihen toiseen mielikuvitusheppuun uskominen maksaa satasia vuodessa. Ainakin jos sen tekee luterilaisen turhakekirkon jäsenenä.
- Anonyymi00008
Kirkosta eroaminen on lisäpotkua Suomen islamisoitumiselle.
- Anonyymi00010
Näkisin asian toisin. Olemalla luterilaisen kirkon jäsen tuet kirkollisveroilla kaikenlaisia islamisaatiota edistäviä projekteja ja pahimmillaan rikollista toimintaa. Kirkko esimerkiksi ajoi voimakkaasti Helsinkiin suurmoskeijaa ja käytti rahaa aiheeseen liittyviin selvityksiin ja kartoituksiin. Lisäksi kirkoissa ympäri Suomen on piiloteltu maastapoistumiskäskyn saaneita paperittomia viranomaisilta.
- Anonyymi00011
Perustele. Miten kirkosta eroaminen konkreettisesti edistää islamia mitenkään?
Meitä kirkosta eronneita on laidasta laitaan. Uskonnottomia ja uskovaisia, eri puolueiden äänestäjiä. Esimerkiksi Jussi Halla-aho ja Riikka Purra ovat eronneet kirkosta, Päivi Räsänenkin uhkailee sillä parin vuoden välein. Tuskin kukaan näistä kolmesta on kovin kiihkeästi ajamassa islamisaatiota. Eikä kenestäkään takuulla tule vastoin omaa tahtoaan muslimi, kun klikkaa eroakirkosta.fi.
- Anonyymi00012
Pelkästään tyhjänä olleen kirkon lämmittäminen on maksanut 40 000 euroa vuodessa. Onneksi tajusin erota kirkosta ennen tätä saagaa.
https://yle.fi/a/74-20060902
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit896062KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti3395387Huono päivä
Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja222717Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei512625Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta
Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852871912Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT1051707- 1141591
Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro181553seurakunnan talouspäällikön valinta meni perseelleen
Nyt on ihan pakko kyseenalaistaa tuo Kemijärven seurakunnan päätös talouspäälliköstä. Valitulla ei ole talouspuolen osaa1241474Olen ihmetellyt yhtä asiaa
Eli miksi naiset ovat niin pelokkaan tai vaitonaisen oloisia minun seurassani. Se sai minut ajattelemaan, että olen epäm1351423