Yksinäinen ja masennus

Anonyymi

Olen 23v mies jolla oli kavereita. Kaveriporukka ei ollut kauheen järkevä ja halusin olla yhteiskunta kelvollinen niin luovuin heistä. Luulin että sillan voi aina polttaa ja poltetun tilalle voisi rakentaa aina uuden... Olin väärässä. Ei ole kavereita, perhettä, sisaruksia, sukulaisia tai edes vanhempia. Kumppani on mutta hän on omin sanoin sanonut ettei jaksa tätä mun ongelmaa (masennusta). Käyn töissä ja saan apua masennukseen mutta olen silti yrittänyt tappaa itseni jo kahdesti enkä tätä jaksa. Olen yrittänyt olla sosiaalinen töissä, netissä, kaiken maailman paikoista missä voisit tutustua ehkä jopa tavata jonkun mutta ei tärppää niin ei tärppää. Olen yhteiskunta kelvollinen mutta samalla hyvin eristäytynyt. Mikään ei enää kiinnosta olen ylä-asteesta lähtien yrittänyt olla sosiaalinen ja en ole vieläkään onnistunut paitsi masennus tuli noin vuosi sitten.

12

865

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Eikö sulla ole työkavereita?

      • Anonyymi

        Ei ole. Ammatti missä työskentelen niin suurinosa ei halua olla työkavereiden kanssa tekemisissä työajan ulkopuolella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole. Ammatti missä työskentelen niin suurinosa ei halua olla työkavereiden kanssa tekemisissä työajan ulkopuolella.

        Sellaista se on hyvin monilla muillakin työssäkäyvillä. Tunnut odottavan elämältä joltain ihmeitä.
        Hyvin moni aikuinen ihminen on todellisuudessa melko yksinäinen.
        Ei ne sosiaaliset kontaktit muutenkaan mitään syvällisiä tarvitse olla, että niitä olisi.


    • Anonyymi

      Miten voit olla yksinäinen kun sulla on kumppani.Eikö kumppanin pitäis olla sun paras ystävä?

      • Anonyymi

        ??? Mun kumppani sanoi ettei jaksa mun masennusta?? Kuinka selvemmin mun pitäisi sanoa ettei suhde mene hyvin ja näillä näkymin erotaan??? Ei olla 50luvulla missä kirjaimellisesti "kuolema erottaa". Tiiän yllätyksenä varmasti tulee mutta nykyään erotaan pienimmästäkin ongelmista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ??? Mun kumppani sanoi ettei jaksa mun masennusta?? Kuinka selvemmin mun pitäisi sanoa ettei suhde mene hyvin ja näillä näkymin erotaan??? Ei olla 50luvulla missä kirjaimellisesti "kuolema erottaa". Tiiän yllätyksenä varmasti tulee mutta nykyään erotaan pienimmästäkin ongelmista.

        Mä ymmärsin että sun masennus johtuu yksinäisyydestä,mutta niin ei sitten ollutkaan.Sori ymmärsin väärin.


    • Anonyymi

      Tarvitset terästä sieluun. Jos muut eivät näe sinun olevan hyvä tyyppi, niin sitten keskityt yksinäisiin harrastuksiin. Kyllä niitä kavereita tuon ikäiselle ehtii kertyä ajan mittaan.

      • Anonyymi

        Olet kuitenkin kertonut ongelmastasi ja avautunut.
        Se on hyvä merkki.

        Kyllä varmaan keksit keinon!
        23 vuotta on tosi pieni ikä, mieti mahdollisuuksia.
        Kirjoita vaikka lista, että mitä kaikkea voit tehdä.

        Ymmärrän kumppaniasiasi.
        Ei ole hänelle helppoa elää masentuneen kanssa.
        Ajattele asiaa myös hänen kannaltaan ja "tormistaudu" (joo tiedän miltä kuulostaa).
        Yritä, tai kohta hän häippäsee.

        Yritä, yritä ja keksi keino.
        Elämä on ihan mukavaa! Mutta sinun tarttee muuttaa nyt asennettasi.

        Onnea matkaan, ja eikun vaan lisää tarmoa!


    • Hei,

      Oletko yrittänyt lievittää yksinäisyyttä netissä tapahtuvilla kontakteilla? Esimerkiksi Tukinetissä on lähes päivittäin ryhmächattejä, joissa voi jutella elämän iloista ja suruista sekä tavata muita ihmisiä. Kaikki Tukinetin chatit ovat ohjattuja. Tukinetissä on myös muita palveluita kuten kahdenkeskistä keskusteluapua sekä ryhmäkeskusteluita.

      - Tukinet.net - Tukipisteesti netissä https://tukinet.net/

      Käynnissä olevat ja seuraavaksi tulevat ryhmächatit näkyvät sivun ylälaidassa olevasta chat-karusellista.

      Tukihenkilön löydät esimerkiksi Mieli Tukisuhteesta. https://tukinet.net/teemat/mieli-tukisuhde/tukisuhteet/

      Maanantaista torstaihin klo 15-19 on aikuisten kahdenkeskinen Solmussa-chat, jossa voi jutella päivystäjän kanssa mistä tahansa elämän ongelmatilanteesta.

      Tukinetin kaikki palvelut saa käyttöönsä rekisteröitymällä palveluun anonyymisti. Osaa palveluista voi käyttää ilmankin reksiteröitymistä.

      Ja tässä vielä pari muutakin paikkaa, johon voit halutessasi olla yhteydessä.

      - Valtakunnallinen kriisipuhelin

      Jos soittaminen tuntuu omimmalta vaihtoehdolta, niin valtakunnallinen kriisipuhelin päivystää24/7 numerossa 09 2525 0111.

      - Kriisikeskukset

      Ympäri Suomea toimii myös kriisikeskuksia, joihin voi mennä keskustelemaan paikan päälle. Näin korona-aikaan myös etävastaanotto on mahdollista. Kriisikeskusten yhteystiedot löytyvät mm. MIELI Suomen Mielenterveys ry:n nettisivuilta: https://mieli.fi/tukea-ja-apua/keskusteluapua-kriisivastaanotoilla/

      Ystävällisin terveisin
      SOS-kriisikeskus/Kata

    • Anonyymi

      Väkisin sosiaaliset kontaktit on vaikeaa, kun on monesti yksipuolista. Itsellä on masennus ja tiedän mitä on etsiä epätoivoisesti kavereita. Osa harrastuksista tuntuu olevan sellaisia, josta niitä on mahdollista löytää. En tiedä mistäpäin olet tai mistä olet kiinnostunut, mutta jos löytyy jokin harrastus genre, niin sitä kautta voisi olla helpompi saada kavereita. Leirit ovat myös monesti hyviä kaverinsaantipaikkoja. Juttelukavereita tai ammattimaista apua on kyllä netissä tai puhelimitse olemassa, jotka vastailevat esim kriisipuhelin. Sinulla oli kyllä jo apua masennukseen, joka on hyvä ja josta kannattaa pitää kiinni, jos se tuntuu itsestä hyvälle tai etsiä sopiva ihminen sinne päähän, jos ei toimi. Suosittelen alkuun menemään esim kohtauksen discordiin ja kirjoittelemaan tai puhumaan sitä kautta muille. Siellä on hyvin avoin yhteisö.

    • Anonyymi

      Aloittaja on ainakin saanut enemmän aikaan jo nyt kuin monet muut, eli kertoi ikänsä, jonka perusteella s. 1998, eli maatiikeri.

    • Anonyymi

      Kuulostaapa tutulta, mulla kumppani jätti noin viikko sitten koska masennukseni oli liian hankala hänelle. Minulla ei myöskään ole kavereita masennukseni vuoksi vaikka olen koittanut monta vuotta. En tiedä miten osaisin auttaa mutta voin toivoa että joku päivä elämä olisi kirkkaampaa. Voimia kauheesti!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      144
      2761
    2. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      109
      1544
    3. Anna minulle anteeksi

      Anna minulle anteeksi. Minä pyydän.
      Ikävä
      139
      1416
    4. Peräti 95 % persujen kannattajista rasisteja

      Kertoo EVA:n teettämä kysely. Pakollista yhdenvertaisuuskoulutusta tarvitsee siis paljon laajempi joukko kuin pelkästää
      Maailman menoa
      360
      1341
    5. Kun viimeksi kohtasitte/näitte

      Mitä olitte tekemässä? Millainen ympäristö oli? Löydetään toisemme...
      Ikävä
      110
      1257
    6. Olet kyllä vaarallisen himokas

      Luova, kaunis, määrätietoinen, pervo, mielenkiintoinen, kovanaama, naisellinen ja erikoinen.
      Ikävä
      99
      1135
    7. Anna vielä vähän vihreää valoa

      Teen sitten siirtoni, nainen. Tiedän, että olet jo varovaisesti yrittänyt lähestyä, mutta siitä on jo aikaa. Jos tunnet
      Ikävä
      14
      845
    8. On minulla suunitelma

      Siitä ei vain tiedä kukaan muu kuin tällä hetkellä minä. Suunnitelma ja varasuunnitelma. Sinun takiasi nainen. Vain s
      Ikävä
      47
      820
    9. Palstan ylivoimaisesti suosituin keskustelunaihe

      Palstan suosituin keskustelunaihe näyttää olevan homoseksuaalisuus. Otsikoiden perusteella voisi kuvitella olevansa Seks
      Luterilaisuus
      254
      777
    10. 55
      744
    Aihe