Etelämanner on kiva ja kuinka sitä vältellään keskusteluissa.

Sen "ympäri" on purjehtinut captain Cook ja joku toinen mitä en nyt muista.

Heiltä kului siihen aikaa parisen vuotta ja matkoiksi mitattiin rapiat 110 000 km.
Passaa mainiosti litteän Maan teoriaan.
Ehdotin Hjallikselle sen ympäri purjehtimista niin saisi nimensä taatusti ikuisiksi ajoiksi historian kirjoihin. Ei tuo ryökäle vastannut.

Lisäksi sen yli ei lennetä koskaan ikinä milloinkaan. Nyt tehdään lentoja Etelä- Amerikasta Ausseihin välilaskuina esim Dubai....

20

193

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Niin, pallolla voi saman matkan lentää kahta eri reittiä; Ausseista pääsee Etelä-Amerikkaan joko suoraan Sydneystä Santiagoon; tai sitten manitsemaasi Dubain reittiä.

      Itse olen lentänyt Euroopasta Australiaan sekä kaukoidän kohteiden tai Amerikan kautta. Kummankin kautta onnistuu.

    • Anonyymi

      Voi hyvä lapsi, olet kai vähintään sata kertaa valittanut täällä, ettei Hjallis vastannut sinun idioottimaiseen viestiisi, miksiköhan?
      Kyllähän siitä on purjehdittu ympäri lukuisia kertoja, mutta kun joillekin on aivan mahdotonta ymmärtää ihan selkeää todellista tekstiä.

      • Voi hyvä vaari sentään kuinka oletkaan tyhmä.
        Kukaan ei ole purjehtinut Etelämantereen ympäri eikä siitä kilpailuja järjestetä ikinä koskaan.


      • Anonyymi

        Minä lähetin Neils Armstrongille viestin ja kysyin onko Kuu gouda- vai homejuustoa. Ei uskaltanut vastata mikä todistaa että vuohenjuustoa se on.


      • Anonyymi
        Persekärpänen kirjoitti:

        Voi hyvä vaari sentään kuinka oletkaan tyhmä.
        Kukaan ei ole purjehtinut Etelämantereen ympäri eikä siitä kilpailuja järjestetä ikinä koskaan.

        Kovasti on varma, ja vakuuttava mielipide, paitsi se on täysin huuhaata,
        Sinulle on linkattu kyllä oikeaa tietoa, mutta kun ei uskota....


    • Anonyymi

      Jos katsot Kapreenin reitin, siinä oli pikkasen mutkia matkassa,

      Ja miksi lentoja ei ole etelänavan ylitse... kokeileppa vastata tuohon itse...

      • Anonyymi

        Katsoin Kapreenin reitin.
        Kokeileppa itse vastata tuohon. Voihan vittu....


      • Anonyymi

        Reittilennot koitetaan tehdä turvallisia väyliä pitkin, keskellä Etelämannerta jos koneesta alkaa putoilemaan osia voi tulla äitiä ja muitakin perjeenjäseniä hiukkasen ikävä kun ei ole varalaskupaikkaa missään lähellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katsoin Kapreenin reitin.
        Kokeileppa itse vastata tuohon. Voihan vittu....

        No oliko vähän mutkainen reitti ?

        Tuohon on vastattu netissä moneenkin kertaan..
        sää,
        näkyvyys,
        sieltä puutuu isot lentokentät,
        magneettiset häiriöt

        Oletko kuullut termin no-fly zone ? Etelämanner ei ole sellainen.

        Hauskaa päivänjatkoa.


    • Anonyymi

      Cook ei koskaan purjehtinut Antarktiksen ympäri, hän kävi Tyynellä merellä hyvin etelässä, mutta joutui kääntymään takaisin olosuhteiden takia.

      Historia perustuu vieläkin tosiasioihin, sitä ei keksitä päässä, kuten litteän maan teorioita.

      T: FM Yleinen Historia

      • Anonyymi

        Tuo on hieman kiistanalaista, koska hänen reittinsä ei kulkenut kovinkaan läheltä itse Antarktista. Toki hän yritti, mutta ahtojää esti yritykset. Mutta täysi lenkki tuli tehtyä, joten se voitaneen laskea ympäripurjehdukseksi.
        Koska en ole mikään litteänmaan kannattaja, voin ottaa erehdyksestäni opikseni.
        Tässä vielä lättien kiusaksi faktaa:
        https://en.wikipedia.org/wiki/Second_voyage_of_James_Cook

        T: FM Yleinen historia


    • Anonyymi

      Jokos selvitit itsellesi tämän asian?

    • Anonyymi

      Eräs "etelämantereen" ympäripurjehtija (en muista nimeä) eksyi tyynellämerellä jopa päiväntasaajan pohjoispuolelle. Mitä ihmettä? Kyse on tietysti siitä että purjehdusta tehnyt likka oikaisi litteänmaankartan mukaista lyhyintä reittiä etelä australian ja eteläamerikan välin.
      Asiasta oli joku vuosi sitten keskustelua tällä palstalla linkkeineen.

    • Anonyymi

      Tottakai etelämannerta piilotellaan koska sitä ei oikeasti ole edes olemassakaan. Se on täysin keksitty fiktiivinen manner, täysin asuttamaton ja olematon, se on vain keksitty väärennetyille kartoille tukemaan maapallo teoriaa.

      • Anonyymi

        Eikä suomeakaan ole olemassa..


      • Anonyymi

        Entäs ne sadat ihmiset jotka ovat siellä matkustaneet tai työskentelevät siellä tutkimisasemilla, eikö heitäkään ole olemassa?
        Tuolle väitteellesi olisi hyvä olla joku perustelu, ilman sitä tunnustaudut huuhaatyypiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entäs ne sadat ihmiset jotka ovat siellä matkustaneet tai työskentelevät siellä tutkimisasemilla, eikö heitäkään ole olemassa?
        Tuolle väitteellesi olisi hyvä olla joku perustelu, ilman sitä tunnustaudut huuhaatyypiksi.

        Ei siellä ole kuin rannikolla NASAn sotilaita ja sotilastukikohtia. Siviileiltä estetään maailmanreunan lähestyminen.

        Jos Antarktis olisi oikeasti olemassa voisi kuka tahansa mennä sinne ja julistaa sen itsenäiseksi valtioksi ja julistaa itsensä Antarktiksen presidentiksi. Koska mikään maa ei pallomaateoriassa omista etelämannerta niin tuo olisi mahdollista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei siellä ole kuin rannikolla NASAn sotilaita ja sotilastukikohtia. Siviileiltä estetään maailmanreunan lähestyminen.

        Jos Antarktis olisi oikeasti olemassa voisi kuka tahansa mennä sinne ja julistaa sen itsenäiseksi valtioksi ja julistaa itsensä Antarktiksen presidentiksi. Koska mikään maa ei pallomaateoriassa omista etelämannerta niin tuo olisi mahdollista.

        "voisi kuka tahansa mennä sinne"

        Ja mikään estä sinua menemästä sinne vaikka huomenna. Oletko edes yrittänyt? ;)

        " ja julistaa sen itsenäiseksi valtioksi "

        Ja sehän ei vielä riitä, vaan muiden maiden pitäisi tunnustaa tämä maa. Mutta on sovittu että kukaan ei tee näin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei siellä ole kuin rannikolla NASAn sotilaita ja sotilastukikohtia. Siviileiltä estetään maailmanreunan lähestyminen.

        Jos Antarktis olisi oikeasti olemassa voisi kuka tahansa mennä sinne ja julistaa sen itsenäiseksi valtioksi ja julistaa itsensä Antarktiksen presidentiksi. Koska mikään maa ei pallomaateoriassa omista etelämannerta niin tuo olisi mahdollista.

        Mites kun Antarktis (se todellinen) on demilitarisoitu paikka, siellä ei sallita mitään sotilaallista toimintaa, ja miksi sinä hoopo kuvittelet, että NASAlla olisi sotilaallisia joukkoja, täysin järjetöntä sepustusta.
        Noihin muihin harhoihisi vastatiinkin jo, tosin uskon että olet typerä trolli, kukaan ihminen ei voi olla noin typerä, että uskoisi noita sinun kirjoituksiasi, ei edes kirjoittaja itse.


    • Anonyymi

      Olitko Cookin aluksella perämiehenä kun asian noin varmasti tiedät?

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      69
      2010
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      129
      1396
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      132
      1363
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      143
      1082
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      103
      932
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      348
      868
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      754
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      694
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      664
    Aihe