Etelämanner on kiva ja kuinka sitä vältellään keskusteluissa.

Sen "ympäri" on purjehtinut captain Cook ja joku toinen mitä en nyt muista.

Heiltä kului siihen aikaa parisen vuotta ja matkoiksi mitattiin rapiat 110 000 km.
Passaa mainiosti litteän Maan teoriaan.
Ehdotin Hjallikselle sen ympäri purjehtimista niin saisi nimensä taatusti ikuisiksi ajoiksi historian kirjoihin. Ei tuo ryökäle vastannut.

Lisäksi sen yli ei lennetä koskaan ikinä milloinkaan. Nyt tehdään lentoja Etelä- Amerikasta Ausseihin välilaskuina esim Dubai....

20

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Niin, pallolla voi saman matkan lentää kahta eri reittiä; Ausseista pääsee Etelä-Amerikkaan joko suoraan Sydneystä Santiagoon; tai sitten manitsemaasi Dubain reittiä.

      Itse olen lentänyt Euroopasta Australiaan sekä kaukoidän kohteiden tai Amerikan kautta. Kummankin kautta onnistuu.

    • Anonyymi

      Voi hyvä lapsi, olet kai vähintään sata kertaa valittanut täällä, ettei Hjallis vastannut sinun idioottimaiseen viestiisi, miksiköhan?
      Kyllähän siitä on purjehdittu ympäri lukuisia kertoja, mutta kun joillekin on aivan mahdotonta ymmärtää ihan selkeää todellista tekstiä.

      • Voi hyvä vaari sentään kuinka oletkaan tyhmä.
        Kukaan ei ole purjehtinut Etelämantereen ympäri eikä siitä kilpailuja järjestetä ikinä koskaan.


      • Anonyymi

        Minä lähetin Neils Armstrongille viestin ja kysyin onko Kuu gouda- vai homejuustoa. Ei uskaltanut vastata mikä todistaa että vuohenjuustoa se on.


      • Anonyymi
        Persekärpänen kirjoitti:

        Voi hyvä vaari sentään kuinka oletkaan tyhmä.
        Kukaan ei ole purjehtinut Etelämantereen ympäri eikä siitä kilpailuja järjestetä ikinä koskaan.

        Kovasti on varma, ja vakuuttava mielipide, paitsi se on täysin huuhaata,
        Sinulle on linkattu kyllä oikeaa tietoa, mutta kun ei uskota....


    • Anonyymi

      Jos katsot Kapreenin reitin, siinä oli pikkasen mutkia matkassa,

      Ja miksi lentoja ei ole etelänavan ylitse... kokeileppa vastata tuohon itse...

      • Anonyymi

        Katsoin Kapreenin reitin.
        Kokeileppa itse vastata tuohon. Voihan vittu....


      • Anonyymi

        Reittilennot koitetaan tehdä turvallisia väyliä pitkin, keskellä Etelämannerta jos koneesta alkaa putoilemaan osia voi tulla äitiä ja muitakin perjeenjäseniä hiukkasen ikävä kun ei ole varalaskupaikkaa missään lähellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katsoin Kapreenin reitin.
        Kokeileppa itse vastata tuohon. Voihan vittu....

        No oliko vähän mutkainen reitti ?

        Tuohon on vastattu netissä moneenkin kertaan..
        sää,
        näkyvyys,
        sieltä puutuu isot lentokentät,
        magneettiset häiriöt

        Oletko kuullut termin no-fly zone ? Etelämanner ei ole sellainen.

        Hauskaa päivänjatkoa.


    • Anonyymi

      Cook ei koskaan purjehtinut Antarktiksen ympäri, hän kävi Tyynellä merellä hyvin etelässä, mutta joutui kääntymään takaisin olosuhteiden takia.

      Historia perustuu vieläkin tosiasioihin, sitä ei keksitä päässä, kuten litteän maan teorioita.

      T: FM Yleinen Historia

      • Anonyymi

        Tuo on hieman kiistanalaista, koska hänen reittinsä ei kulkenut kovinkaan läheltä itse Antarktista. Toki hän yritti, mutta ahtojää esti yritykset. Mutta täysi lenkki tuli tehtyä, joten se voitaneen laskea ympäripurjehdukseksi.
        Koska en ole mikään litteänmaan kannattaja, voin ottaa erehdyksestäni opikseni.
        Tässä vielä lättien kiusaksi faktaa:
        https://en.wikipedia.org/wiki/Second_voyage_of_James_Cook

        T: FM Yleinen historia


    • Anonyymi

      Jokos selvitit itsellesi tämän asian?

    • Anonyymi

      Eräs "etelämantereen" ympäripurjehtija (en muista nimeä) eksyi tyynellämerellä jopa päiväntasaajan pohjoispuolelle. Mitä ihmettä? Kyse on tietysti siitä että purjehdusta tehnyt likka oikaisi litteänmaankartan mukaista lyhyintä reittiä etelä australian ja eteläamerikan välin.
      Asiasta oli joku vuosi sitten keskustelua tällä palstalla linkkeineen.

    • Anonyymi

      Tottakai etelämannerta piilotellaan koska sitä ei oikeasti ole edes olemassakaan. Se on täysin keksitty fiktiivinen manner, täysin asuttamaton ja olematon, se on vain keksitty väärennetyille kartoille tukemaan maapallo teoriaa.

      • Anonyymi

        Eikä suomeakaan ole olemassa..


      • Anonyymi

        Entäs ne sadat ihmiset jotka ovat siellä matkustaneet tai työskentelevät siellä tutkimisasemilla, eikö heitäkään ole olemassa?
        Tuolle väitteellesi olisi hyvä olla joku perustelu, ilman sitä tunnustaudut huuhaatyypiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entäs ne sadat ihmiset jotka ovat siellä matkustaneet tai työskentelevät siellä tutkimisasemilla, eikö heitäkään ole olemassa?
        Tuolle väitteellesi olisi hyvä olla joku perustelu, ilman sitä tunnustaudut huuhaatyypiksi.

        Ei siellä ole kuin rannikolla NASAn sotilaita ja sotilastukikohtia. Siviileiltä estetään maailmanreunan lähestyminen.

        Jos Antarktis olisi oikeasti olemassa voisi kuka tahansa mennä sinne ja julistaa sen itsenäiseksi valtioksi ja julistaa itsensä Antarktiksen presidentiksi. Koska mikään maa ei pallomaateoriassa omista etelämannerta niin tuo olisi mahdollista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei siellä ole kuin rannikolla NASAn sotilaita ja sotilastukikohtia. Siviileiltä estetään maailmanreunan lähestyminen.

        Jos Antarktis olisi oikeasti olemassa voisi kuka tahansa mennä sinne ja julistaa sen itsenäiseksi valtioksi ja julistaa itsensä Antarktiksen presidentiksi. Koska mikään maa ei pallomaateoriassa omista etelämannerta niin tuo olisi mahdollista.

        "voisi kuka tahansa mennä sinne"

        Ja mikään estä sinua menemästä sinne vaikka huomenna. Oletko edes yrittänyt? ;)

        " ja julistaa sen itsenäiseksi valtioksi "

        Ja sehän ei vielä riitä, vaan muiden maiden pitäisi tunnustaa tämä maa. Mutta on sovittu että kukaan ei tee näin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei siellä ole kuin rannikolla NASAn sotilaita ja sotilastukikohtia. Siviileiltä estetään maailmanreunan lähestyminen.

        Jos Antarktis olisi oikeasti olemassa voisi kuka tahansa mennä sinne ja julistaa sen itsenäiseksi valtioksi ja julistaa itsensä Antarktiksen presidentiksi. Koska mikään maa ei pallomaateoriassa omista etelämannerta niin tuo olisi mahdollista.

        Mites kun Antarktis (se todellinen) on demilitarisoitu paikka, siellä ei sallita mitään sotilaallista toimintaa, ja miksi sinä hoopo kuvittelet, että NASAlla olisi sotilaallisia joukkoja, täysin järjetöntä sepustusta.
        Noihin muihin harhoihisi vastatiinkin jo, tosin uskon että olet typerä trolli, kukaan ihminen ei voi olla noin typerä, että uskoisi noita sinun kirjoituksiasi, ei edes kirjoittaja itse.


    • Anonyymi

      Olitko Cookin aluksella perämiehenä kun asian noin varmasti tiedät?

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      197
      4901
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      123
      3037
    3. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      140
      2363
    4. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      342
      2344
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      1982
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1556
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      115
      1482
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      31
      1393
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1210
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1091
    Aihe