Mikseivät firmat haasta oikeuteen?

Anonyymi

Olen vuoden aikana saanut muutamia valvontamaksuja eri parkkifirmoilta. Olen aina kiistänyt olevani kuljettaja, sillä en ihan oikeasti ole ajanut autoani. Tilanne on aina ollut se, että itse olen ryypännyt autoni kyydissä ja autoa on ajanut, joka kerta tyttöystäväni tai kaverini. Olemme olleet vaikka missä tapahtumissa roadtripeillä, eikä kuljettaja tai minä ole huomanneet mahdollisia kylttejä.

Toivoisin oikeastaan saavani haasteen, jossa kiistän olevani oikea vastaaja ja sitten saliin tulee todistajaksi oikea kuljettaja. Okei, hän saa silloin maksun itsellensä, mutta parkkifirma häviää jutun, koska olen asiaan täysin sivullinen haastettuna. Eihän tässä tarvitse edes asianajajaa, kun juttu on vesiselvä.

Tämän jälkeen kertoisin jutun jokaiselle iltapäivälehdelle.

29

771

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ehkä sinua ei ole haastettu, mutta kymmeniä muita on.
      Joku päivä voi sitten tapahtua myös sinulle.

      Paljon ihmiset maksavat yksityisoikeudellisia valvontamaksuja, koska firmat ovat vielä olemassa.

      Niitä firmoja ei tarvittaisi mikäli Te itsekkäät autoilijat ette pysäköisi toisten paikoille tai toisten pihoille liikennemerkkien/-opasteiden vastaisesti.

      On helppoa, kun aina noudattaa liikennemerkkejä niin ei tarvitse pelätä milloin haastetaan oikeuteen.

      • Anonyymi

        Minä olen saanut kahdelta eri firmalta pyynnön maksaa jonkun muun aiheuttama maksu. Molemmille kerroin, etten ollut kuski enkä ollut edes paikalla silloin kun autoni pysäköitiin, mutta firmat eivät uskoneet. Vaativat minua maksamaan tai sitten kertomaan, kuka oli kuski, vaikka sanoin etten tiedä kuskia, kun en ollut paikalla. Vaikka mitä uhkailua tuli.

        Kumpikaan ei haastanut oikeuteen.


      • Anonyymi

        Juuri näin. En voi ymmärtää miten joillekin oikein pysäköiminen on niin h**vetin vaikeaa.


    • Anonyymi

      Herää pahvi unestasi! Olet tehnyt samanlaisen aloituksen vähintäänkin kymmenen kertaa. Vaihda jo levyä, vedätykseesi ei lähde kukaan mukaan.

      • Anonyymi

        En ole tehnyt tänne yhtään muuta aloitusta.

        Tiedän, että 97% kiistäjistä on ajanut autoansa itse, mutta minä EN oikeasti ole ajanut autoani itse kun mikään valvontamaksuista on tullut lasiin. Jos ajan autoani itse, käytän kyllä kiekkoa tunnollisesti, mutta näissä tapauksissa olen ollut matkustajana yleensä perskännissä autoni kyydissä ja joku muu on ajanut.

        Tämän voin myös todistaa oikeudessa kutsumalla oikean kuljettajan tunnustamaan. Tällöin parkkifirman nostama riita-asia kaatuu heidän tappiokseen samantien, sillä olen väärä vastaaja. Samoin myös oikeuskulut kaatuvat häviäjälle.

        Tämän takia ne eivät ilman mitään näyttöä oikeuteen menekään, mikä on sinällään sääli.

        Ap


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole tehnyt tänne yhtään muuta aloitusta.

        Tiedän, että 97% kiistäjistä on ajanut autoansa itse, mutta minä EN oikeasti ole ajanut autoani itse kun mikään valvontamaksuista on tullut lasiin. Jos ajan autoani itse, käytän kyllä kiekkoa tunnollisesti, mutta näissä tapauksissa olen ollut matkustajana yleensä perskännissä autoni kyydissä ja joku muu on ajanut.

        Tämän voin myös todistaa oikeudessa kutsumalla oikean kuljettajan tunnustamaan. Tällöin parkkifirman nostama riita-asia kaatuu heidän tappiokseen samantien, sillä olen väärä vastaaja. Samoin myös oikeuskulut kaatuvat häviäjälle.

        Tämän takia ne eivät ilman mitään näyttöä oikeuteen menekään, mikä on sinällään sääli.

        Ap

        Suurin osa näistä yksityisoikeudellisista maksuista, jotka päätyvät käräjäoikeuteen, käsitellään kirjallisessa menettelyssä.

        Mikäli niihin ei silloin reagoi saatuaan haasteen, niin viimeistään siinä vaiheessa varmaan reagoidaan, kun tulee tuomio ja on tullut luottotietoihin merkintä. Silloin se on jo myöhäistä!

        Kannattaa noudattaa liikennemerkkejä niin ei mitään ongelmia kunnallisen pysäköinninvalvonnan ja yksityisen valvonnan kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suurin osa näistä yksityisoikeudellisista maksuista, jotka päätyvät käräjäoikeuteen, käsitellään kirjallisessa menettelyssä.

        Mikäli niihin ei silloin reagoi saatuaan haasteen, niin viimeistään siinä vaiheessa varmaan reagoidaan, kun tulee tuomio ja on tullut luottotietoihin merkintä. Silloin se on jo myöhäistä!

        Kannattaa noudattaa liikennemerkkejä niin ei mitään ongelmia kunnallisen pysäköinninvalvonnan ja yksityisen valvonnan kanssa.

        Miten se merkintä luottotietoihin tulee?


      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli tuo eilen illalla kirjoitellut kirjoitti palturia.

        Kirjoitettu näin:
        "kun tulee tuomio ja on tullut luottotietoihin merkintä."

        Kuluttajaliiton teksti:
        "Käräjäoikeuden riidaton velkomustuomio ja yksipuolinen tuomio

        Maksuhäiriömerkinnän säilytysaika kolme vuotta. Aika lyhenee 2 vuoteen, jos lasku maksetaan eikä luottotiedoissa muita merkintöjä. Aika pitenee neljään vuoteen, jos säilytysaikana tulee uusia maksuhäiriömerkintöjä."

        Mikäli ymmärsin oikein niin, kun käräjäoikeudessa tulee velkomustuomio ja yksipuolinen tuomio niin tulee myös luottotietoihin merkintä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoitettu näin:
        "kun tulee tuomio ja on tullut luottotietoihin merkintä."

        Kuluttajaliiton teksti:
        "Käräjäoikeuden riidaton velkomustuomio ja yksipuolinen tuomio

        Maksuhäiriömerkinnän säilytysaika kolme vuotta. Aika lyhenee 2 vuoteen, jos lasku maksetaan eikä luottotiedoissa muita merkintöjä. Aika pitenee neljään vuoteen, jos säilytysaikana tulee uusia maksuhäiriömerkintöjä."

        Mikäli ymmärsin oikein niin, kun käräjäoikeudessa tulee velkomustuomio ja yksipuolinen tuomio niin tulee myös luottotietoihin merkintä?

        Opiskele vielä lisää. Et tiedä ihan kaikkea olennaista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Opiskele vielä lisää. Et tiedä ihan kaikkea olennaista.

        Sinä ilmeisesti tiedät asiat hyvin, joten kerrotko meille muillekin? Oletko käräjäoikeudessa töissä?

        Jos Parkki-Pate nostaa kanteen jotakin henkilöä vastaan käräjäoikeuteen ja siitä tulee yksipuolinen tuomio niin eikö se meinaa myös sitä, että siitä tulee maksuhäiriömerkintä eli kansankielellä menee luottotiedot?

        Eikö näin muka käy?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä ilmeisesti tiedät asiat hyvin, joten kerrotko meille muillekin? Oletko käräjäoikeudessa töissä?

        Jos Parkki-Pate nostaa kanteen jotakin henkilöä vastaan käräjäoikeuteen ja siitä tulee yksipuolinen tuomio niin eikö se meinaa myös sitä, että siitä tulee maksuhäiriömerkintä eli kansankielellä menee luottotiedot?

        Eikö näin muka käy?

        Olennainen kysymys: missä vaiheessa merkintä tulee kyseisessä tapauksessa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olennainen kysymys: missä vaiheessa merkintä tulee kyseisessä tapauksessa?

        Ei se ennen tuomiota voi tulla!

        Kuluttajaliiton teksti:
        "Käräjäoikeuden riidaton velkomustuomio ja yksipuolinen tuomio

        Maksuhäiriömerkinnän säilytysaika kolme vuotta. Aika lyhenee 2 vuoteen, jos lasku maksetaan eikä luottotiedoissa muita merkintöjä. Aika pitenee neljään vuoteen, jos säilytysaikana tulee uusia maksuhäiriömerkintöjä."


        Luotoissa ja myös luottokorttiveloissa voidaan tehdä joku merkitä, kun on 60 pv maksu myöhässä. Sen nimeä en muista!

        Kannattaa itse kysellä yhtiöistä, jotka pitävät luottotietorekistereitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se ennen tuomiota voi tulla!

        Kuluttajaliiton teksti:
        "Käräjäoikeuden riidaton velkomustuomio ja yksipuolinen tuomio

        Maksuhäiriömerkinnän säilytysaika kolme vuotta. Aika lyhenee 2 vuoteen, jos lasku maksetaan eikä luottotiedoissa muita merkintöjä. Aika pitenee neljään vuoteen, jos säilytysaikana tulee uusia maksuhäiriömerkintöjä."


        Luotoissa ja myös luottokorttiveloissa voidaan tehdä joku merkitä, kun on 60 pv maksu myöhässä. Sen nimeä en muista!

        Kannattaa itse kysellä yhtiöistä, jotka pitävät luottotietorekistereitä.

        Se on ihan selkeä asia, että missä vaiheessa merkintä tulee. Toisin sanoen, tietyllä tavalla toimien sitä ei tule. Miten? Sinä et sitä vielä tiedä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on ihan selkeä asia, että missä vaiheessa merkintä tulee. Toisin sanoen, tietyllä tavalla toimien sitä ei tule. Miten? Sinä et sitä vielä tiedä.

        Pysäköimällä oikein liikennemerkkien mukaan ei tule pysäköintivirhemaksuja eikä yksityisoikeudellisia maksuja.

        Itselleni ei ole koskaan tullut noita edellä mainittuja maksuja!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pysäköimällä oikein liikennemerkkien mukaan ei tule pysäköintivirhemaksuja eikä yksityisoikeudellisia maksuja.

        Itselleni ei ole koskaan tullut noita edellä mainittuja maksuja!

        Pysäköintivirhemaksuja tuskin tulee, firmojen maksuvaatimuksia voi tulla. Firmat voivat myös vaatia maksuja ihmisiltä, jotka on olleet pysäköintihetkellä jossain ihan muualla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pysäköintivirhemaksuja tuskin tulee, firmojen maksuvaatimuksia voi tulla. Firmat voivat myös vaatia maksuja ihmisiltä, jotka on olleet pysäköintihetkellä jossain ihan muualla.

        Kunnalliset pysäköintivirhemaksut ovat suoraan ulosottokelpoisia ellei niitä maksaa määräajassa.

        Yksityisoikeudellisista maksuista tulee maksuhuomautus ja maksuvaatimus/maksuvaatimukset ellei niitä ole maksanut määräajassa.

        Maksuvaatimuksista huolimatta mikäli jättää maksamatta, niin saatava voidaan sen jälkeen siirtää oikeudelliseen perintään.

        Kulut vaan kasvaa!

        Oikeudellisen perinnän lopputulokseen vaikuttaa muutamat seikat.

        Jokainen voi itse selvittää miten asiat oikeudellisessa perinnässä etenee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kunnalliset pysäköintivirhemaksut ovat suoraan ulosottokelpoisia ellei niitä maksaa määräajassa.

        Yksityisoikeudellisista maksuista tulee maksuhuomautus ja maksuvaatimus/maksuvaatimukset ellei niitä ole maksanut määräajassa.

        Maksuvaatimuksista huolimatta mikäli jättää maksamatta, niin saatava voidaan sen jälkeen siirtää oikeudelliseen perintään.

        Kulut vaan kasvaa!

        Oikeudellisen perinnän lopputulokseen vaikuttaa muutamat seikat.

        Jokainen voi itse selvittää miten asiat oikeudellisessa perinnässä etenee.

        Yksityisen vaatiman maksun voi myös kiistää, jolloin firman pitää osoittaa oikeudessa, että saatava on perusteltu ja vaatimus osoitettu oikealle henkilölle. Jos se onnistuu siinä, niin luottotiedot ei silti mene automaattisesti.


    • Anonyymi

      Miksi Traficom edelleenkin luovuttaa autoilijoiden tietoja näille firmoille?
      Asiasta tulisi tehdä tutkimuspyyntö Tietosuojavaltuutetun toimistoon kiireesti.

      Näiden parkkifirmojen toiminnasta on jo niin monta tuomiota, että niiden toimita pitää nopeasti lakkauttaa.
      Vain viranomainen voi sakottaa!

    • Anonyymi

      Meille on tullut pari parkki-paten lappusta, mutta on ilmoitettu ettei parkkeeraaja ole tiedossa, koska autolla on niin monta laillista käyttäjää. Sitten on tullut uhkailuja että pitää ilmiantaa oikea kuski. On ilmoitettu, että ei tarvitse. Ei ole tullut käräjille kutsua.

      Ja itte ne on aina parkkeerattu ja sitten valehdeltu päälle. Hehe...

      Kaikki tähän asti tulleet muutama tuomio on ollut kuukausia jatkuneista parkkeerauksista työpaikan pihalle tms selviä tapauksia, jossa oikeus on katsonut ilmiselväksi sen, että auton haltijan on täytynyt olla kuskina. Yksittäistä tapausta ei PP ole kertaakan voittanut, tuskin on edes kannetta nostanut kuin tietää toivottomaksi. Pelottelevat vain ja laskettelevat palturia auton haltijan velvollisuuksista.

      • Anonyymi

        On voittanut monta yksittäistä tapausta!

        Suurin osa Parkki-Paten nostamista oikeusjutuista käsitellään riidattomana velkomisasiana. Mikäli vastaaja ei vastaajaa haasteen saatuaan niin asiasta tehdään yksipuolinen tuomio eli Parkki-Pate on voittanut!

        Kysy oman alueen käräjäoikeudesta niin saat faktaa, sillä harvoin täällä keskustelupalstoilla kirjoitetaan faktaa!

        Tiedoksesi, että en ole Parkki-Patella töissä enkä missään muussa vastaavassa.

        Tiedoksesi myös, että en ole koskaan saanut kunnallista pysäköintivalvontamaksua enkä yksityisoikeudellista valvontamaksua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On voittanut monta yksittäistä tapausta!

        Suurin osa Parkki-Paten nostamista oikeusjutuista käsitellään riidattomana velkomisasiana. Mikäli vastaaja ei vastaajaa haasteen saatuaan niin asiasta tehdään yksipuolinen tuomio eli Parkki-Pate on voittanut!

        Kysy oman alueen käräjäoikeudesta niin saat faktaa, sillä harvoin täällä keskustelupalstoilla kirjoitetaan faktaa!

        Tiedoksesi, että en ole Parkki-Patella töissä enkä missään muussa vastaavassa.

        Tiedoksesi myös, että en ole koskaan saanut kunnallista pysäköintivalvontamaksua enkä yksityisoikeudellista valvontamaksua.

        Kuinka paljon niitä firmojen voittamia juttuja on vuosittain? Tänä vuonna ParkkiPate on hävinnyt useamman ison jutun ja ottanut vielä isot sakot henkilötietojen lainvastaisen käsittelyn takia, joten se toinen puoli olisi kiva tietää myös.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On voittanut monta yksittäistä tapausta!

        Suurin osa Parkki-Paten nostamista oikeusjutuista käsitellään riidattomana velkomisasiana. Mikäli vastaaja ei vastaajaa haasteen saatuaan niin asiasta tehdään yksipuolinen tuomio eli Parkki-Pate on voittanut!

        Kysy oman alueen käräjäoikeudesta niin saat faktaa, sillä harvoin täällä keskustelupalstoilla kirjoitetaan faktaa!

        Tiedoksesi, että en ole Parkki-Patella töissä enkä missään muussa vastaavassa.

        Tiedoksesi myös, että en ole koskaan saanut kunnallista pysäköintivalvontamaksua enkä yksityisoikeudellista valvontamaksua.

        Ei kai kukaan niin tyhmä ole, ettei vastaa kanteeseen mitään ja ottaa yksipuolisen tuomion? Tosin yksipuolisellekkin tuomiolle voi vielä hakea palauttamista määräajassa.

        Tietysti maksu pitää kiistää ja samoin kieltää perintä. Tähän vaiheeseen se sitten parkkifirman ja perintäyhtiön osalta jääkin, jollei niillä ole mitään millä oikeuteen mennä.


    • Anonyymi
    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Mitä jos haastettu tuokin oikeussaliin kuljettajan? Parkkifirma häviää.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Ihmettelen, miksi autoilijat eivät vaadi pysäköinninvalvontaa tapahtuvaksi esim. kännykkäsovelluksella. Olisi paremmin kohdennettua. Nyt pallopäät keräävät aataminaikuisten parkkikiekkojen käytöllä maksuja pelkästään virheellisesti vahingossa asetetuista kellonajoista. Siis ihminen maksaa 60 e siitä että erehtyi laittamaan pahviin vika ajan.
      No, näitä paikkoja karttaa sitten ja esim. kauppojen myynti kärsii jonkin verran kun on rennompiakin automarketteja ilman parkkirajoituksia tai maksullinen parkkeeraus.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      69
      6806
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4420
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      272
      2833
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2100
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1663
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1457
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1161
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      305
      1135
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1134
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1101
    Aihe