Aaltopeltikatto mökillä - maalaus vai uusiminen?

Anonyymi

Ostimme mökin, jossa on maalaamaton aaltopeltikatto asennettuna vanhan huopakatteen päälle. Pellissä näkyy pientä ruostumaa pinnassa, mutta läpi ei ole ruostunut ja aluskatteeksi jätetty huopa on myös hyväkuntoinen. Alumiininvärinen aaltopeltikatto ei ole mikään silmänilo, mutta mökin terassilta tulee onneksi vähemmän tiirailtua katolle :D

Jos nyt kuitenkin katolle jotain tekisi, niin mitä kannattaisi tehdä? Onko kunnostamisessa järkeä - ruosteen pois hiominen ja katon maalaus olisi varmaan työläämpää kuin peltien vaihto uusiin. Jos vaihdetaan, niin laittaisin varmaan mustan, tiilikaton näköisen peltikatteen. Mikä lienee järkevää, onko näkemyksiä? Työtä ei tehdä itse vaihtoehdosta riippumatta vaan teetetään ulkopuolisella.

5

182

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Itse tehden olisi pikku juttu eikä maksaisi juuri mitään mutta jos teetät niin vaihdata uusiin.

• Anonyymi

Kokonaan uusi kato ja kattorakenteet, eli pois sekä peltikate, että huopakate. Sitten uusi yläpohja ja kattorakenne, tarvittavine tuuletusväleineen ja aluskatteineen. Kyllä, se vähän kirpaisee, mutta onko sinulla puhtaat kalsarit kun ensin paskannat housuun ja vedä paskattejunen päälle puhtaat???

• Anonyymi

Mitenkä se nyt "alumiininvärinen" voi olla jos peltiä on? Vähän on kaukaa haettu vertaus. Pellin värinen se on, mitä sitä kiertelemään.

• Anonyymi

Jos olet nuori tai muuten hyväkuntoinen, maalaus itse lienee halvin keino. Pelti kannattaa pestä pariin kertaan kunnolla, niin maali pysyy paremmin kiinni. Pieni pintaruoste ei haittaa, siihen tarttuu kattomaali hyvin.

• Anonyymi

Kiitos kaikille! Enpä olisi ajatellut, että pintaruosteen päälle voisi maalata. Siinä tapauksessa se onnistuisi itseltäkin, sen sijaan aaltokuvion hiominen olisi paljon työläämpi homma, ei pikku juttu minulle ollenkaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?

Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial
      Maailman menoa
      20
      1781
    2. Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin

Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras
      Maailman menoa
      154
      1776
    3. Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä

Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva
      Maailman menoa
      324
      1450
    4. Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot

Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks
      Kaste
      422
      1118
    5. Mies profiloin sinut

Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.
      Ikävä
      209
      1112
    6. Mitä haluaisit

Tehdä kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      140
      1089
    7. Salainen kastekoulutus

Millainen on helluntailainen kastekoulutus ja kauanko se kestää ?
      Kaste
      285
      985
    8. Känsäkoura ja hotelli

Tietoa kuka ostanut?
      Kuhmo
      11
      965
    9. Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."

Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt
      Suomalaiset julkkikset
      4
      959
    10. Pirkanlinna yleisötapahtuma

Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks
      Ähtäri
      49
      908
    Aihe