Olosuhteiden pakosta jouduin ottaa 38000€ lainan maksaakseni toisen ihmisen tekemät velat pois.. no, kallis oppitunti ihmiseen luottamisesta, ei tapahdu enää… 🙄
Mutta… ainoo vaihtoehto oli hakea ’kakkafirmoilta’, pankki laittoi hakemukset suoraan roskiin. Maksukykyä on, pystyn siis ihan hyvin maksaa, mutta tuo korko ärsyttää.. en ole kauhean oppinut näissä jutuissa, niin pyytäisin apua.. Olen maksanu 14000€ ja laina on lyhentynyt 1900€ 😳😳😳 Korko on 16%. Maksoin jopa yhden erän ’ylimääräistä’ että saisin lainaa lyhenemään, mutta ei.. ’Pankki’ on ottanut sivustoltaan mahdollisuuden nähdä lyhennyssuunnitelman pois, en pysty tarkistaa..
Maksuaika 11 vuotta, maksanut olen reilun kaksi vuotta..
Meneekö tosiaan näin???
5
115
Vastaukset
- Anonyymi
Noinhan se menee. 38000e 16% korolla ja 11 vuoden maksuajalla tekee takaisinmaksettavaa sellaiset näppärät 80000 euroa, onneksi olkoon. Kannattaa maksaa reilusti nopeammalla aikataululla.
Selvitä siltä velkojalta miten voit lyhentää enemmän. Jos maksat vaan kysymättä ylimääräisiä eriä, jotkut velkojat ei kohdista sitä pääomaan vaan käsittelee sen ennakkoon maksettuna seuraavana lyhennyksenä jolloin pääoma ei juurikaan lyhene.- Anonyymi
Ok, kiitti kovasti neuvoista! 😊
Hyvänen aika… yli kaksinkertainen summa takaisin 😳, ei ihme että ne firmat pärjää niin hyvin..
Täytyy tehdä ylitöitä ’vähän’ enemmän kun ajattelin ja tosiaankin nopeuttaa aikataulua, en todellakaan aio maksaa tuota summaa.
- Anonyymi
Kannattaa ehdottomasti koittaa nostaa lyhennyserää vaikka 200€. Se lähes puolittaa laina-ajan
- Anonyymi
Tuplaa nykyinen kuukausierä. Korkomenot putoavat neljännekseen nykyisestä. Toki nyt maksettuja et saa takaisin.. mutta ehdottomasti sopimaan ylimääräisistä eristä
- Anonyymi
Ehkä pankki ei antanut lainaa juuri sen takia, että olit taannut noin ison summan. Se on vaan typerää kun omavelkaisessa takauksessa sanotaan suoraan ettäsen maksat mitä takaat ja tuo summa on järjetön! Miten pankki on tuon hyväksynyt nykyaikana.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1281478- 371401
- 671215
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa541139- 69984
Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi254944Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei193924- 73911
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää15823Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106818