Elintaso- ja autoimmuunisairauksien lisääntymisen myötä ihmisille pitäisi jollain tapaa saada takaisin yhteys eläimiin.
Märehtijät ovat olleet 10 000 vuotta ihmisen lähikumppaneita, evoluutiokumppaneita ja niillä on vaikutus terveyteemme.
– Onhan esimerkiksi perimämme muuttunut aikuisiällä laktoosia sietäväksi joka on merkki niiden vaikutuksesta. Nyt olemme olleet noin 50 vuotta eläimistä erillään, joten joku matka takaisin pitäisi tehdä.
Yhteiskunnan urbanisoitumisella on yhteyksiä siihen, että nykyään esiintyy sairauksia, joita ei esiintynyt, kun ihmiset elivät kiinteämmässä yhteydessä luontoon. Esimerkiksi astma on yleistynyt varsinkin suurkaupungeissa asuvilla.
Tutkimustuloksia on myös siitä, miten varhaislapsuuden monipuolinen mikrobiympäristö vaikuttaa immuunijärjestelmään.
– Varhaislapsuudessa ja raskausaikana äidin ja vauvan elinympäristön monimuotoisuus pienentää immuunijärjestelmän häiriöiden riskiä.
Eläimet hoitavat terveyttämme -myös
0
99
Luetuimmat keskustelut
- 1651434
En ehkä onnistu siinä
Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.58705Muistakaa pojat tämä.
Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.87667Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin
Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset203558- 48516
- 37506
Viesti jonka haluaisit lähettää...
hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä15480- 112473
- 25473
Pahoin pelkään nainen
että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus46460