Henkilökortit palasina hautausmaahan

Anonyymi

Vastikään näin unen, jossa olin lapsuuden kotikuntani hautausmaalla. (Sivutietona: Olen ollut kyseisellä paikkakunnalla nyt 2kk lähes putkeen ja olen edelleen) Unessa pilkottiin ihmisten henkilökortteja osiin ja upotettiin palat hautausmaahan. Idea oli kai muka joku sellainen, että kukaan ei voi näin saada vahingossa tietoon henkilötunnusta, mutta itse löytää sen tarvittaessa helposti, jos ei enää muista. Ne kortin palat oli muka ihan vieressä koko ajan, kun ne oli siellä hautausmaan maassa. Ihmisiä jonotti tähän tapahtumaan. Jono oli pitkä, mutta olimme isäni kanssa aika alkupäässä jonoa. Minä heti isän jälkeen. Vanha luokkatoverini ( jolla on tosielämässä nykyisin tuon paikkakunnan ainoa hautaustoimisto) oli vastaanottamassa jonottavia ja tarkistamassa, että jokaisen henkilökortti on oma ja oikea ennen kuin sen sai pilkkoa ja haudata. Mietin jonottaessa, että onkohan kortin pilkkominen ja hautaaminen kovin järkevää, koska joku ulkopuolinenhan voi löytää sen ja nähdä henkilötunnuksen.

Tuon tarkemmin en unta muista, mutta herättyäni kauhistuin, että toivottavasti se ei viittaa kuolemaan. Siinähän henkilöllisyys tavallaan tuhotaan palasiksi ja haudataan hautausmaan multaan. Myöskin se kauhistutti, että olimme jonon etupäässä. Isäni on kyllä jo eläkeikäinen ja itsekin lähestyn keski-ikää kovaa vauhtia ja sairauksia riittää.

Mikä ois oikeuden unien tulkitsijoiden tulkinta tälle unelle?

2

62

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Unet ovat aina jonkunlaisia vääristymiä..Esim tarot korttejahan käytetään niin että esim. kuolema(sen kortti) on siinä muistaakseni vain uudistuminen ja muutos..Luulen että tuota jonkun asian tai ihmisen yms. uudistumista voisi lähinnä rinnastaa tuohon henkilökortin hautaamiseen..Mutta no siitä on kyllä aikaa että luin unien ennustamisesta kirjan mutta useat asiat eivät siinä olleet suoraan tulkittavissa vaan olivat jotenkin vertauskuvia ja yleensä väännöksiä jostakin joka esim.alitajunnassa. esim..vaivaakin..Eli jos kuolema askarruttaa sinua näet helpommin tuollaisia unia jostain hautuumaista esim..Että ehkä sinun pitäisi hereillä ollessa ottaa joku suhde ja mielipide esim. kuolemiseen liittyviin asioihin niin et näkisi varmaankaan niin helposti asiasta unta esim..?.Noin niinkuin kun se ei painaisi enää sitten alitajuntaasi??.Mutta minulla on kyllä itsellä vielä monimutkaisempi suhde uniin jota en tiedä viitsinkö selittää tässä..Mutta no sanon sen kuitenkin..Jos näen värillisen unen se uni saattaa jossain suhteessa toteutua reaalimaailmassa ja voi kertoa joskus tulevaisuudessakin tapahtuvista asioista..Että itse tarkkailen ja yritän muistaa oliko uneni väreissä koska silloin uni voi osittain toteutua oikeastikin Mutta aikajana voi kylläkin olla aika pitkälle tulevaisuuteenkin esim. Mutta joskus sitten se voi toteutua..Mutta niin en tiedä koskeeko tämä "värillinen" uni sinua tai ketään muuta kuin minua vain??siis suhteessa esim mahdolliseen toteutumiseen siis..ja että näkeekö kukaan muu näin unia joko siis värillisenä tai mustavalkoisena?

      • Anonyymi

        Itse näen aina värillisiä unia ja usein olen myös nähnyt enneunia, jotka ovat toteutuneet. Tosin yleensä muille tapahtuvista asioista, lähinnä viime vuosina läheisten raskauksista. En koskaan aiemmin kuolemasta. En mielestäni ole miettinyt juurikaan kuolemaa enkä yleensä uneksi hautausmaista. Oon aina halunnut uskoa että kuoleman jälkeen syntyisi uudestaan jonain toisena henkilönä, vaikka tiedostan että todennäköisesti niin ei käy. Mutta olisi kyllä kiva, jos uni tarkoittaisi uudistumista eikä kuolemaa.

        -aloittaja


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      98
      6927
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      30
      2710
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      33
      2293
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      84
      1970
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1691
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      7
      1493
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1387
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1351
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1304
    10. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      32
      1268
    Aihe