Nelijalkainen valas? Mitä tutkijat todellisuudessa löysivät?

Evoluutiouskontoa pidetään yllä jatkuvalla tarinankerronnalla ja mielikuvitusta ruokkimalla. Viimeisin evoluutiouskovaisten hurraa-huuto raikui koko maailmassa pari viikkoa sitten, kun tutkijat löysivät Egyptin aavikolta fossiilin, jonka väitetään olevan jonkinlainen maaeläimen ja valaan välimuoto. Tutkijat puhuivat nelijalkaisesta valaasta. Löytöä on hehkutettu tälläkin palstalla evoluutiouskovaisten toimesta.

Mutta mitä tutkijat itse asiassa löysivät? Tämä selviää raportista, joka on julkaistu royalsocietypublishin.org -sivustolla:

https://royalsocietypublishing.org/cms/asset/ff9c7f3a-6963-48d4-a55a-0f3aa0c7c22f/rspb20211368f01.gif

Kuten havaitsemme, tutkijat löysivät todellisuudessa vain muutaman luunkappaleen (merkitty punaisella värillä) ja jälleen kerran, kuten evoluutiouskontoon kuuluu, on vedottu ihmisten mielikuvitukseen ja väitetty, että ko. eläimellä oli jalat, vaikka jaloista ei ole minkäänlaista havaintoa.

32

664

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Etpähän uskaltanut siteerata tutkimuksen päätelmiä, miksi löydetty fossiililuu on jalasta eikä evästä.

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pistän tänne ihan kiusallani tuon RoT:in lähteen, jotta kaikki halukkaat voivat varmentaa sen roskanjauhannan tason jälleen kerran. Hän ei uskaltanut tätä antaa, koska hän itse paljastuisi valehtelijaksi.

        https://royalsocietypublishing.org/doi/10.1098/rspb.2021.1368

        Pistän tänne ihan kiusallani tuon RoT:in lähteen, jotta kaikki halukkaat voivat varmentaa sen roskanjauhannan tason jälleen kerran. Hän ei uskaltanut tätä antaa, koska hän itse paljastuisi valehtelijaksi.

        https://royalsocietypublishing.org/doi/10.1098/rspb.2021.1368

        -Miten antamasi selvitys poikkeaa aloittajan esityksestä? Miten hän paljastuisi valehtelijaksi?

        -Onko ihme, että ihmiset eivät luota mediaan tai joidenkin tiedemiesten esittämiin yliarvostettuihin evoluutioväitteisiin?

        -Jokainen vähänkään omaa järkeään käyttävä näkee kuvasta, kuinka hataralla pohjalla evoluutio nykypäivänä on. Evoluutio tarvitsee uskomatonta mielikuvitusta ja olemattoman uskoa.
        https://royalsocietypublishing.org/cms/asset/ff9c7f3a-6963-48d4-a55a-0f3aa0c7c22f/rspb20211368f01.gif


    • Anonyymi

      Kuka sen jumalan sitten loi, miten ja koska ?

      • Muistatko, kun Mooses kysyi Jumalan nimeä? Jumala vastasi: "Minun nimeni on 'Minä olen.'

        Auttaako tämä sinua ymmärtämään Jumalan olemuksen? Jumala on luonut meidän käsityksemme ajasta, joka perustuu materian olemassaoloon, maapallon pyörimiseen, planeettojen liikkeisiin ja vanhenemiseen. Jumala ei ole sidottu näihin ilmiöihin. Jumala ON kaikessa ajassa samanaikaisesti. Jos näin ei olisi, ei Raamattuun olisi voitu kirjoittaa profetioita tulevista tapahtumista. Ja jatkuvasti voimme havaita, miten Raamatun profetiat totetuvat, yksi toisensa jälkeen. Tarkasti.


      • Anonyymi
        RaamattuOnTotuus kirjoitti:

        Muistatko, kun Mooses kysyi Jumalan nimeä? Jumala vastasi: "Minun nimeni on 'Minä olen.'

        Auttaako tämä sinua ymmärtämään Jumalan olemuksen? Jumala on luonut meidän käsityksemme ajasta, joka perustuu materian olemassaoloon, maapallon pyörimiseen, planeettojen liikkeisiin ja vanhenemiseen. Jumala ei ole sidottu näihin ilmiöihin. Jumala ON kaikessa ajassa samanaikaisesti. Jos näin ei olisi, ei Raamattuun olisi voitu kirjoittaa profetioita tulevista tapahtumista. Ja jatkuvasti voimme havaita, miten Raamatun profetiat totetuvat, yksi toisensa jälkeen. Tarkasti.

        Höpö höpö. Eihän sinulla ole mitään todisteita tuolla tarinalle, joten se pysyy tarinana.

        "Raamatun profetiat totetuvat, yksi toisensa jälkeen. Tarkasti."

        Eikö tuollainen valehtelu ole syntiä mistä joutuu helvettiin?


      • Anonyymi
        RaamattuOnTotuus kirjoitti:

        Muistatko, kun Mooses kysyi Jumalan nimeä? Jumala vastasi: "Minun nimeni on 'Minä olen.'

        Auttaako tämä sinua ymmärtämään Jumalan olemuksen? Jumala on luonut meidän käsityksemme ajasta, joka perustuu materian olemassaoloon, maapallon pyörimiseen, planeettojen liikkeisiin ja vanhenemiseen. Jumala ei ole sidottu näihin ilmiöihin. Jumala ON kaikessa ajassa samanaikaisesti. Jos näin ei olisi, ei Raamattuun olisi voitu kirjoittaa profetioita tulevista tapahtumista. Ja jatkuvasti voimme havaita, miten Raamatun profetiat totetuvat, yksi toisensa jälkeen. Tarkasti.

        Kerrohan mihin baramiiniin eli perusryhmän eli kantalajiin tuo vasta löydetty elikko kuului.

        Entä mitä vastaat, kun joku oppilaasi kysyy mitä evoluutio on?


      • Anonyymi
        RaamattuOnTotuus kirjoitti:

        Muistatko, kun Mooses kysyi Jumalan nimeä? Jumala vastasi: "Minun nimeni on 'Minä olen.'

        Auttaako tämä sinua ymmärtämään Jumalan olemuksen? Jumala on luonut meidän käsityksemme ajasta, joka perustuu materian olemassaoloon, maapallon pyörimiseen, planeettojen liikkeisiin ja vanhenemiseen. Jumala ei ole sidottu näihin ilmiöihin. Jumala ON kaikessa ajassa samanaikaisesti. Jos näin ei olisi, ei Raamattuun olisi voitu kirjoittaa profetioita tulevista tapahtumista. Ja jatkuvasti voimme havaita, miten Raamatun profetiat totetuvat, yksi toisensa jälkeen. Tarkasti.

        "Muistatko, kun Mooses kysyi Jumalan nimeä? "
        Ei nyt tule mieleen, en varmaan ollut paikalla silloin. Mutta sinä varmaankin olit kun HAVAINNOT ovat sinulle tärkeitä?

        "Jumala on luonut meidän käsityksemme ajasta"
        Tieteelliset todisteet tähän, ole hyvä.

        " Jumala ON kaikessa ajassa samanaikaisesti"
        Tieteelliset todisteet tähän, ole hyvä.

        "Ja jatkuvasti voimme havaita, miten Raamatun profetiat totetuvat, yksi toisensa jälkeen. "
        Tieteelliset todisteet tähän, ole hyvä.

        En muuten kysyisi, mutta kun sinä niitä aina kyselet. Tiedämme jo, että vastauksia näihin yksinkertaisiin kysymyksiin on ties monettako kertaa turha odottaa.


      • Anonyymi
        RaamattuOnTotuus kirjoitti:

        Muistatko, kun Mooses kysyi Jumalan nimeä? Jumala vastasi: "Minun nimeni on 'Minä olen.'

        Auttaako tämä sinua ymmärtämään Jumalan olemuksen? Jumala on luonut meidän käsityksemme ajasta, joka perustuu materian olemassaoloon, maapallon pyörimiseen, planeettojen liikkeisiin ja vanhenemiseen. Jumala ei ole sidottu näihin ilmiöihin. Jumala ON kaikessa ajassa samanaikaisesti. Jos näin ei olisi, ei Raamattuun olisi voitu kirjoittaa profetioita tulevista tapahtumista. Ja jatkuvasti voimme havaita, miten Raamatun profetiat totetuvat, yksi toisensa jälkeen. Tarkasti.

        Mikä Raamatun profetioista on viimeksi toteutunut ja kuinka tarkasti? Jos Raamattu on "ennustanut" että Lähi-Idässä puhkeaa aseellinen taistelu, kyseessä ei ole mikään profetia koska alueella on taisteltu koko kirjoitetun historian ajan. Kunnon profetia ennustaa sekä tapahtuman että sen päivääärän muutaman päivän tarkkuudella. Moniko Raamatun profetioista on toteutunut tällä tavoin?

        Mikä Raamatun profetia seuraavaksi toteutuu ja missä ja milloin?

        Ennustiko Raamattu tämän nyt löytyneen eläimen löytymisen (ja kuinka tarkasti?) vai miksi yleensä vedät Raamatun profetiat mukaan paleontologiaa käsittelevään keskusteluun? Kenties yrittääksesi harhauttaa lukijoita ja välttää itsellesi kiusallisia kysymyksiä?


      • Anonyymi
        RaamattuOnTotuus kirjoitti:

        Muistatko, kun Mooses kysyi Jumalan nimeä? Jumala vastasi: "Minun nimeni on 'Minä olen.'

        Auttaako tämä sinua ymmärtämään Jumalan olemuksen? Jumala on luonut meidän käsityksemme ajasta, joka perustuu materian olemassaoloon, maapallon pyörimiseen, planeettojen liikkeisiin ja vanhenemiseen. Jumala ei ole sidottu näihin ilmiöihin. Jumala ON kaikessa ajassa samanaikaisesti. Jos näin ei olisi, ei Raamattuun olisi voitu kirjoittaa profetioita tulevista tapahtumista. Ja jatkuvasti voimme havaita, miten Raamatun profetiat totetuvat, yksi toisensa jälkeen. Tarkasti.

        "Muistatko, kun Mooses kysyi Jumalan nimeä? Jumala vastasi: "Minun nimeni on 'Minä olen.'"

        Huvittavaa tämä kretujen kehäpäättely. Ei mikään ihme heitä pidetään idiootteina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Muistatko, kun Mooses kysyi Jumalan nimeä? "
        Ei nyt tule mieleen, en varmaan ollut paikalla silloin. Mutta sinä varmaankin olit kun HAVAINNOT ovat sinulle tärkeitä?

        "Jumala on luonut meidän käsityksemme ajasta"
        Tieteelliset todisteet tähän, ole hyvä.

        " Jumala ON kaikessa ajassa samanaikaisesti"
        Tieteelliset todisteet tähän, ole hyvä.

        "Ja jatkuvasti voimme havaita, miten Raamatun profetiat totetuvat, yksi toisensa jälkeen. "
        Tieteelliset todisteet tähän, ole hyvä.

        En muuten kysyisi, mutta kun sinä niitä aina kyselet. Tiedämme jo, että vastauksia näihin yksinkertaisiin kysymyksiin on ties monettako kertaa turha odottaa.

        Mitään vastausta ei tosiaan kuulu, mikähän on syynä?


      • Anonyymi
        RaamattuOnTotuus kirjoitti:

        Muistatko, kun Mooses kysyi Jumalan nimeä? Jumala vastasi: "Minun nimeni on 'Minä olen.'

        Auttaako tämä sinua ymmärtämään Jumalan olemuksen? Jumala on luonut meidän käsityksemme ajasta, joka perustuu materian olemassaoloon, maapallon pyörimiseen, planeettojen liikkeisiin ja vanhenemiseen. Jumala ei ole sidottu näihin ilmiöihin. Jumala ON kaikessa ajassa samanaikaisesti. Jos näin ei olisi, ei Raamattuun olisi voitu kirjoittaa profetioita tulevista tapahtumista. Ja jatkuvasti voimme havaita, miten Raamatun profetiat totetuvat, yksi toisensa jälkeen. Tarkasti.

        Hallelujaa, hallelujaa, salem aleikum, hare krishna, olkoon voima kanssanne.


      • Anonyymi
        RaamattuOnTotuus kirjoitti:

        Muistatko, kun Mooses kysyi Jumalan nimeä? Jumala vastasi: "Minun nimeni on 'Minä olen.'

        Auttaako tämä sinua ymmärtämään Jumalan olemuksen? Jumala on luonut meidän käsityksemme ajasta, joka perustuu materian olemassaoloon, maapallon pyörimiseen, planeettojen liikkeisiin ja vanhenemiseen. Jumala ei ole sidottu näihin ilmiöihin. Jumala ON kaikessa ajassa samanaikaisesti. Jos näin ei olisi, ei Raamattuun olisi voitu kirjoittaa profetioita tulevista tapahtumista. Ja jatkuvasti voimme havaita, miten Raamatun profetiat totetuvat, yksi toisensa jälkeen. Tarkasti.

        "Auttaako tämä sinua ymmärtämään Jumalan olemuksen?"

        Ei.

        Varsinkaan sinun sanomanasi.

        Miksi muuten jatkuvasti höpötät evoluutiosta ja kerrot siitä älyttömiä valheita, kun sinun sietäisi puhua palstan aiheesta eli kreationismista? Haluatko taas jäähylle?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä Raamatun profetioista on viimeksi toteutunut ja kuinka tarkasti? Jos Raamattu on "ennustanut" että Lähi-Idässä puhkeaa aseellinen taistelu, kyseessä ei ole mikään profetia koska alueella on taisteltu koko kirjoitetun historian ajan. Kunnon profetia ennustaa sekä tapahtuman että sen päivääärän muutaman päivän tarkkuudella. Moniko Raamatun profetioista on toteutunut tällä tavoin?

        Mikä Raamatun profetia seuraavaksi toteutuu ja missä ja milloin?

        Ennustiko Raamattu tämän nyt löytyneen eläimen löytymisen (ja kuinka tarkasti?) vai miksi yleensä vedät Raamatun profetiat mukaan paleontologiaa käsittelevään keskusteluun? Kenties yrittääksesi harhauttaa lukijoita ja välttää itsellesi kiusallisia kysymyksiä?

        "...miksi yleensä vedät Raamatun profetiat mukaan paleontologiaa käsittelevään keskusteluun? Kenties yrittääksesi harhauttaa lukijoita ja välttää itsellesi kiusallisia kysymyksiä?"

        Juurikin siksi. Lisäksi Rottis tietää kyllä laskettelevansa luikuria - ellei hän sitten todella ole niin sekaisin että luulee olevansa oikeammassa kuin koko maailmanlaajuinen tiedeyhteisö.

        Tietoiseen luikurin lasketteluun viittaa ainakin se, ettei Rottis näy kirjoittavan kuin omaan blogiinsa ja parille höpöhöpöluokan nettisivustolle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä Raamatun profetioista on viimeksi toteutunut ja kuinka tarkasti? Jos Raamattu on "ennustanut" että Lähi-Idässä puhkeaa aseellinen taistelu, kyseessä ei ole mikään profetia koska alueella on taisteltu koko kirjoitetun historian ajan. Kunnon profetia ennustaa sekä tapahtuman että sen päivääärän muutaman päivän tarkkuudella. Moniko Raamatun profetioista on toteutunut tällä tavoin?

        Mikä Raamatun profetia seuraavaksi toteutuu ja missä ja milloin?

        Ennustiko Raamattu tämän nyt löytyneen eläimen löytymisen (ja kuinka tarkasti?) vai miksi yleensä vedät Raamatun profetiat mukaan paleontologiaa käsittelevään keskusteluun? Kenties yrittääksesi harhauttaa lukijoita ja välttää itsellesi kiusallisia kysymyksiä?

        Mikä Raamatun profetioista on viimeksi toteutunut ja kuinka tarkasti? Jos Raamattu on "ennustanut" että Lähi-Idässä puhkeaa aseellinen taistelu, kyseessä ei ole mikään profetia koska alueella on taisteltu koko kirjoitetun historian ajan. Kunnon profetia ennustaa sekä tapahtuman että sen päivääärän muutaman päivän tarkkuudella. Moniko Raamatun profetioista on toteutunut tällä tavoin?

        Mikä Raamatun profetia seuraavaksi toteutuu ja missä ja milloin?

        Ennustiko Raamattu tämän nyt löytyneen eläimen löytymisen (ja kuinka tarkasti?) vai miksi yleensä vedät Raamatun profetiat mukaan paleontologiaa käsittelevään keskusteluun? Kenties yrittääksesi harhauttaa lukijoita ja välttää itsellesi kiusallisia kysymyksiä?

        Raamattu käy tässäkin asiassa toteeen.
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/16262900/jerusalemin-kolmas-temppeli


    • Anonyymi

      Olemattoman näkeminen on tyypillistä ateistisessa uskonnossa nimeltä, evoluutio. Sepittäminen ja tarinankerronta on olennaista evoluutiosadussa, joka muuttuu kertojasta ja ajasta riippuen. Evoluutio uutisia tulee, kuin COVID-19 rokotevastaista salaliitoteoriaa. Teoria toisensa jälkeen kumotaan, teorioiden jäädessä elämään ja kiertämään rokotevastaisissa, jotka eivät luota yhteiskuntaa tai ateisteissa, jotka kieltävät Jumalan. Molemmissa totuus haihtuu.

      Fisherin teoreeman kumoutuminen ei kumoa evoluutiota. Matemaattisesti mahdoton evoluutio on totta. Mahdoton muuttuu mahdolliseksi.
      Olemattoman näkeminen on tyypillistä ateistisessa uskonnossa nimeltä, evoluutio. Sepittäminen ja tarinankerronta on olennaista evoluutiosadussa, joka muuttuu kertojasta ja ajasta riippuen. Evoluutio uutisia tulee, kuin COVID-19 rokotevastaista salaliitoteoriaa. Teoria toisensa jälkeen kumotaan, teorioiden jäädessä elämään ja kiertämään rokotevastaisissa, jotka eivät luota yhteiskuntaa tai ateisteissa, jotka kieltävät Jumalan. Molemmissa totuus haihtuu.

      Fisherin teoreeman kumoutuminen ei kumoa evoluutiota. Matemaattisesti mahdoton evoluutio on totta. Mahdoton muuttuu mahdolliseksi.
      Nucleoside-modified messenger RNA (modRNA) rokote on geeniterapiaa yms.

      Ateisti uskoo evoluutioon ja rokotevastainen disinformaatiota levitävään virologiin.

      • Anonyymi

        "Ateisti uskoo evoluutioon ja rokotevastainen disinformaatiota levitävään virologiin."

        Ei siihen tarvitse uskoa, tuolla luonnossahan se toimii ihan itsenäisesti ja on havaittavissa.

        Mutta pääsitpähän valehtelemaan ja herjaamaan taas jälleen kerran. Taidat olla uskovainen kun valehtelet niin paljon?


    • Anonyymi

      Varmasti vihastuttaa pientä fundamentalistia, kun kerta toisensa jälkeen todistetaan aina vain varmemmin hänen fantasia saduksi.

      Aina pistää hymyn huulille kun fundamentalisti väittää tieteenalan olevan uskonto. Taitaa fundamentalisti itse tietää, että uskonnot ovat humpuukia.

      Sinun YEC uskosi on ollut jo mennyttä ajat sitten. Taidatte tietää sen itsekin, kun ette edes vaivaudu sitä todistamaan tieteellisesti. Ihan aina ulostulosi ovat torkeää vääristelyä mitä evoluutioteoria pitää sisällään.
      Noh. Itsehän olet tiesi valinnut. Et ole sen ihmeellisempi sekopää kuin litteän maan kannattajat, joka apinan raivolla luulee denailisminsa kaatavan tunnetut tieteenalat ammattilaisineen. (Sinun evoluutiouskontosi tai heidän painovoimauskonto ovat kummatkin aivan yhtä typeriä väitteitä.)
      Ilmeisesti luulet vain evoluutioteorian olevan ristiriidassa omien uskomuksiesi kanssa, joka on jo typeryydessään omaa luokkaansa.

    • Anonyymi

      "Mitä tutkijat todellisuudessa löysivät?"

      Fossiilin, joka aiheuttaa sinulle niin suurta henkistä tuskaa että olet pystynyt pukemaan sen sanoiksi vasta pari viikkoa mietittyäsi.

      • Anonyymi

        Näyttää kyllä ennemmin siltä, että löysivät fosiilin palasia, jotka sitten esittävät jonain suurempana. Todennäköisesti samat löydöt voisi värittää sadoilla eri tavoilla, jos niin haluaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näyttää kyllä ennemmin siltä, että löysivät fosiilin palasia, jotka sitten esittävät jonain suurempana. Todennäköisesti samat löydöt voisi värittää sadoilla eri tavoilla, jos niin haluaa.

        Kuvitteletko vielä, että homma oli yhden ihmisen värikynätuherrusta? Kyllä päätelmät luupalojen luonteesta olivat asiantuntijain konsensus, jonka tulos sitten määritti värityksen. Ainoa halu oli löytää totuus eli paras mahdollinen päätelmä


    • Anonyymi

      "Viimeisin evoluutiouskovaisten hurraa-huuto"
      Mitä hurraamista tuossa olisi?

      "Kuten havaitsemme,"
      Siis ketkä me?

    • Anonyymi

      Unohdit kutsua noita tutkijoita pojiksi.

    • Anonyymi

      Fossiili oli vedenpaisumuksen aikaan Nooan arkista pudonnut eläin. Dinot mm putosivat tuolloin ja tietysti kuolivat sukupuuttoon.

    • Anonyymi

      Joko joku tutkija on löytänyt kaksisilmäisen ihmisen?

    • Anonyymi

      "...kuten evoluutiouskontoon kuuluu..."

      Kirjoittaa puhuvaan käärmeeseen uskova, joka luulee poimivuoristojen olevan jäätynyttä savea ja joka viittailee jopa satiirijulkaisuihin, koska on ymmärtänyt epigenetiikan(kin) väärin.

    • Anonyymi

      Raamattu puhuu totuuksia, ei tarvita mediaa. 2.Timoteuksen kirje: 3:1 Mutta tiedä se, että viimeisinä päivinä on tuleva vaikeita aikoja.
      3:2 Sillä ihmiset ovat silloin itserakkaita, rahanahneita, kerskailijoita, ylpeitä, herjaajia, vanhemmilleen tottelemattomia, kiittämättömiä, epähurskaita,
      3:3 rakkaudettomia, epäsopuisia, panettelijoita, hillittömiä, raakoja, hyvän vihamiehiä,
      3:4 pettureita, väkivaltaisia, pöyhkeitä, hekumaa enemmän kuin Jumalaa rakastavia;
      3:5 heissä on jumalisuuden ulkokuori, mutta he kieltävät sen voiman. Senkaltaisia karta.
      Mutta nyt, koska olet penseä, etkä ole palava etkä kylmä, olen minä oksentava sinut suustani ulos.

      Muistakaa: Gal: 5:22 Mutta Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen.
      5:23 Sellaista vastaan ei ole laki. (tämä pitää ihmisen hyvällä tuulella ja samalla terveenä).ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen.
      5:23 Sellaista vastaan ei ole laki. (tämä pitää ihmisen hyvällä tuulella ja samalla terveenä, silloin solut ylistää Herraa ja antaa hyviä hormoneja j.n.e). Raamattu todettavissa jo solutasolla terveyden tuojana.

      • Anonyymi

        Mitähän tällaista tekstiä suoltavalle ihmiselle on tapahtunut ja missä vaiheessa elämäänsä? Kukaan ei synny tuollaisena.


    • Näitä satujasi kun suollat, niin mieleen tulee näi tunnettuja viisauksia, tyhjät tynnyrit kolisevat eniten, vain tietämättömyys antaa varmuuden, sillä kun ei tiedä että ei tiedä, silloin luulee tietävänsä.

      Onko uskonnollasi mitään hyvää annettavaa?

      • Anonyymi

        Protestanttiset uskonsuunnat ovat menneinä vuosisatoina edistäneet lukutaitoa tehokkaammin kuin katoliset. Venäjällä oli sata vuotta sitten noin 30 % aikuisista lukutaitoisia, Espanjassa noin 40 %, kun taas pohjoismaissa luku oli yli 95 %.


    • Anonyymi

      Pieni suomenkielinen juttu valaan muutamien luiden muodoista:

      https://tekniikanmaailma.fi/rantaan-ajautuneen-valaan-ruumiinavaus-paljasti-jokaiselle-tutun-rakenteen-talta-nayttavat-valaan-evien-alla-piilottelevat-viisisormiset-kadet/

      🤔ITSE ASIASSA TÄLLAISET viisihaaraiset raajat ovat eläinkunnassa yllättävän yleisiä, sillä lajit ovat kehittyneet ja haarautuneet miljoonia vuosia sitten yhteisestä esivanhemmasta, IFLSciencen haastattelema Scherz kertoo.

      ”Evoluutio on näpertelijä. Olemassa olevan rakenteen omaksuminen uuteen tarkoitukseen on helpompaa ja todennäköisempää kuin täysin uuden rakenteen kehittäminen tyhjästä”, Scherz selittää.🤔

    • ROT on oikeassa: Nyt löydetyssä fossiilissa ei ollut jalkojen luita. Mistä tutkijat sitten tiesivät, että sillä oli jalat?

      Vastaus on kenties liiankin helppo. Jos löydät uuden tyyppisen tiikerin pääkallon, niin mistä tiedät, että tiikerillä on ollut jalat?

      Arvasit oikein. Tutkijat tunnistivat löydön kuuluvat Protocetidae-valaiden perheeseen sen piirteiden avulla. Kyseessä on nelijalkaisten valaiden perhe, mistä on löydetty aiemmin lukuisia, jopa täydellisiä, luurankoja.

      https://www.statedclearly.com/articles/fossil-spotlight-maiacetus-the-mother-whale/

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pimahdan kohta ihan kunnolla

      Entä, jos otan sitten yhteyttä sinuun? 🫨🫥🥴
      Ikävä
      69
      3059
    2. Merikarvian nuoriso

      taitaa olla persukasvatuksen tuotosta kun jopa kirkkoherralla palaa käämit näihin paskahousuihin :D
      Yleistä Satakunnasta
      18
      3038
    3. Naiselle, rakkaalle!

      Pitäiskö nyt vähän jutella, on se sitten mitä tahansa. Mä oon sun puolella, hiljaisuutes aion rikkoa. Tulen vaikka karmi
      Tunteet
      34
      2463
    4. Antaisitko mies minulle jonkun vinkin

      Että tietäisin, että minun kannattaa uskoa vielä meihin. Nyt just heikko hetki ja usko meinaa loppua. Pelkään, että tila
      Ikävä
      79
      2371
    5. Toivottavasti vielä kohdataan mies

      Ja aloitetaan juttelu. Nyt olisin valmis.
      Ikävä
      148
      1929
    6. Morning has broken

      Simmut aukaistaan. Ja noustaan päivään valkeaan. Hyvää huomenta. 😊☀️🍳☕❤️
      Ikävä
      149
      1510
    7. Nainen, minkä kappaleen laittaisit nyt miehelle

      kuunneltavaksi tietäen, että hän ikävöi sinua ja kipuilee päästäkseen yhteyteen kanssasi. Jotain, joka kertoo...
      Ikävä
      133
      1498
    8. Tästä tiedämme että raamattu ON muutettu

      https://rivalnations.org/censored-bible/ Raamattusi on sensuroitu Raamattu, joka sinulla on kotonasi tai taskussasi, on
      Hindulaisuus
      549
      1435
    9. Aitolais-kirkkoherran rippileirille tyly loppu

      Merikarvian rippileiriä vetänyt kirkkoherra Tom Broberg ajautui törmäyskurssille rippileiriläisten kanssa ja ylempi taho
      Luterilaisuus
      53
      1257
    10. Jos et kaipaakaan minua täällä

      Niin miksi sinua ehkä häiritsee se, että minä kaipaan sinua? Miehelle.
      Ikävä
      18
      1244
    Aihe