Itsenäisyys on muuttunut yksinäisyydeksi

Anonyymi

En yleensä ole pitänyt itseäni yksinäisenä vaan itsenäisenä ihmisenä, mutta viikkoja kestänyt paha olo on kääntänyt asian toisin päin. Minulla on toki vanhemmat ja ystäviä mutta sairastelut ja heidän omat perheasiat ei kannusta minua lisäämään heidän taakkaa omilla huolillani. Mihinkään en halua soittaa joten vietän nykyään paljon aikaa lukemalla näitä keskusteluja ja joistakin olen löytänyt muutamia lohdullisia sanoja. Kiitos teille, jotka osaatte kannustaa ja rohkaista särkyneitä mieliä.

15

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Moi, tässä oli minusta hyvä video youtubessa, missä puhutaan juuri tuosta:

      "Overcoming Discouragement and Despair | Friday Dhamma Videos | 3 Sep 2021"
      Youtube kanava: "Ajahn Anan Dhamma"

      Lisäksi olen kerta toisensa jälkeen huomannut että kun olen kuunnellut illalla jonkun Michael Sealeyn hypnoosivideon, niin olo on ollut seuraavana päivänä tasaisempi, vahvempi yms. Niitä on moneen eri tarkoitukseen ja tilaajamäärä ja kommentit puhuvat puolestaan. Suosittelen ihan aluksi kuuntelemaan vaikka tämän:

      "Hypnosis to Let Go of Negative Attachments & Rebuild Confidence (Sleep Meditation Healing)"
      Youtube kanava: Michael Sealey

      Näistä on takuulla jotain hyötyä elämääsi!

      • Anonyymi

        Kiitos. Pitääpä kokeilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos. Pitääpä kokeilla.

        Olen eri mieltä hypnoosista.
        En halua tulla hyptonisoiduksi!

        On muitakin keinoja. Ihan tavallinen rentoutus cd.
        Sellainen mikä on ilman mitään jooga tms outoa "piilosanomaa".
        Eikä itämaisia nimiä, hindulaisuutta ym!

        Esim jonkun tavallisen voimisteluryhmän "ei mitään ihmeellisyyksiä"- viestiä.

        Esim vain että "rentoutat jalat, sääret, reidet, selän ym" - tyyliin.
        Ei kummallisuuksia.

        Sitten että RATKAISET ne ongelmat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen eri mieltä hypnoosista.
        En halua tulla hyptonisoiduksi!

        On muitakin keinoja. Ihan tavallinen rentoutus cd.
        Sellainen mikä on ilman mitään jooga tms outoa "piilosanomaa".
        Eikä itämaisia nimiä, hindulaisuutta ym!

        Esim jonkun tavallisen voimisteluryhmän "ei mitään ihmeellisyyksiä"- viestiä.

        Esim vain että "rentoutat jalat, sääret, reidet, selän ym" - tyyliin.
        Ei kummallisuuksia.

        Sitten että RATKAISET ne ongelmat.

        Hypnoosista en tiedä, mutta nukahdin kuitenkin kuunnellen videota. Olisiko johtunut lukijan äänestä tai tyylistä puhua. Heräsin silti keskellä yötä joksikin aikaa. Huoleni vaivaavat minua silti koska niiden ratkaisu on kesken. Toivon omasta puolestani että ne selviävät pian. Kiitos myös neuvoistasi, menee kokeiluun.


    • Anonyymi

      En halua mainita mitenkään pahalla tavalla, mutta kerron oman mielipiteeni aloittajan kertomasta asiasta.

      Yksinäisyys ei todellakaan ole mukavaa, mutta joskus se riippuu omista valinnoista.
      Aloittajallakin on jännä juttu se, että kirjoittaa ettei halua ottaa yhteyttä ihmisiin, ei halua soittaa.
      Olisiko siinä yksi syy yksinäisyyteen ?

      Monet, jotka kertovat yksinäisyydestään, mainitsevat samalla sen, etteivät halua soitella tai " häiritä " muiden elämää, kuka mistäkin syystä. Sanotaan, että muilla on oma elämä, perhe, työ, harrastukset jne.
      Tuossa vaiheessa se yksinäisyys on ihmisen oma valinta.

      Eri asia on ihmiset, jotka ovat oikeasti yksinäisiä, ei ole edes ketään kehen ottaa yhteyttä, edes yrittää.

      Aina voi soittaa jollekin ( tapauksessa että heitä kuitenkin on ) huolimatta siitä, että hänellä on omakin elämänsä.
      Kannattaa kokeilla, voi yllättyä positiivisestikin.

      Olen itsekin ajoittain yksinäinen, ja pakko myöntää, että johtuu saamattomuudestani pitää paljoa yhteyksiä ihmisiin.
      Toki soittaessani jollekin, en mieti sitä häiritsenkö jollain tavalla vai en.

      • Anonyymi

        Kiitos vastauksestasi. Myönnän olevani saamaton ottamaan yhteyttä ihmisiin. Mutta tällä hetkellä koen että minusta on parempi keskustella esim. täällä ja olenkin saanut hyviä vastauksia mitkä on jonkin verran helpottanut oloani. Jotenkin tuntuu että on parempi/helpompi puhua ihmisten kanssa joita en tunne.


    • Anonyymi

      Minä olen hyljännyt koko maailman melkein täysin ja elän erakkomaista elämää.

      Kaikki läheiset ovat jo menneet lähes kokonaan, jäljellä on muistoja vaan. Harrastuksista pidän huolta, ne jäi jonnekkin taakse aikanaan.

      • Anonyymi

        Erakon elämään minäkin ajattelin asettua. On minulla läheisiä ja ystäviä, mutta tuntuu että itsekseen on paljon helpompaa paitsi silloin kun tekee mieli keventää sydäntä. Onneksi on tämä palsta olemassa ja ymmärtäväisiä keskustelijoita. Kiitos siitä kaikille.


    • Anonyymi

      no mustakin vähän tuntuu yksinäiseltä vaikka koko meidän luokka on muo kavareita täynnä mut silti tuntuu et ne vaan kiusaa ja haukkuu selän takana ja kuulemma yks mun luokkalainen haluaa tappaa mun kaverin ehkä

      • Anonyymi

        Ompa ikävä juttu. Oletko puhunut asiasta kenenkään aikuisen kanssa, koulussa tai muualla?


    • Anonyymi

      Parempi kun olen yksin, en ymmärtänyt lähimmäisen rakkaudesta mitään. Olihan niitä omia ongelmia joista selvisin opiskelemalla.

      Todella turhalta tuntuu ne riidat tällä hetkellä sekä oma käytös. Yhtenä päivänä luin ortodoksien teologiaa ja moni asia avautui uutena. En tiedä mikä minua vaivasi, turhautuminen aika paljon. Kaikki muuttui kun ymmärsin tärkeimmän elämässä eli lähimmäisen rakkauden.

      Nyt kaikki on muuttunut, läheiset poissa. Yksin viihdyn ihan hyvin. Kun toisten kanssa on tekemisessä niin kultainen sääntö on hyvä, tee niinkuin kuin toivoisit itsellesi tehtävän.

      Paha on olemassa, sille me emme voi mitään. Paha ilmenee sitten monin muodoin.

      • Anonyymi

        "Paha on olemassa, sille me emme voi mitään. Paha ilmenee sitten monin muodoin." Tämän olen itsekkin huomannut.
        Olen etsinyt lohtua myös uskon kirjoituksista, mutta en löydä apua. En ole vielä perehtynyt ortodoksien teooogiaan...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Paha on olemassa, sille me emme voi mitään. Paha ilmenee sitten monin muodoin." Tämän olen itsekkin huomannut.
        Olen etsinyt lohtua myös uskon kirjoituksista, mutta en löydä apua. En ole vielä perehtynyt ortodoksien teooogiaan...

        *teologiaan*..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Paha on olemassa, sille me emme voi mitään. Paha ilmenee sitten monin muodoin." Tämän olen itsekkin huomannut.
        Olen etsinyt lohtua myös uskon kirjoituksista, mutta en löydä apua. En ole vielä perehtynyt ortodoksien teooogiaan...

        Täältä löytyy tietoa:
        https://www.ortodoksi.net/index.php/Ortodoksi.net


    • Anonyymi

      Askeettinen elämä on oikea tie, poissa kaikki turhuus ja riidat.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      262
      2876
    2. 197
      2832
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      67
      2405
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      208
      1896
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      42
      1371
    6. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      13
      1358
    7. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1317
    8. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      23
      1285
    9. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      51
      1257
    10. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      159
      1172
    Aihe