Moottori-lehti kehuu uutta 186hv Skyactiv-X konetta, sitkeä ja matala kulutus

Anonyymi

Eli päivitetty versio jossa 186hv.

Erityisesti kehutaan sitkeyttä alakierroksilla ja matalaa kulutusta. Vaikka vapari kyseessä, ennätyskorkeiden puristusten ansiosta alakierroksilla vääntää ihailtavan hyvin. Lisäksi testin kulutus oli tasan mitä luvattu, 5 litraa sadalla kuten auton WLTP:kin lupaa, tähän ei monet muut valmistajat pääse.

Kulutus ei toki yllätys, onhan se spritmonitorinkin mukaan taloudellisempi kuin esim VW:n heikkotehoisempi 150hv 1.5TSI.

Itselle uutta tietoa että alakierroksillakin tosi hyvin vääntävä, en ole päässyt koeajamaan mutta pitäisi varmaan mennä.

Lopuksi tuli vielä kehuja hyvin toimivasta start&stop järjestelmästä.

Ilmeisesti erittäin onnistunut kone, vaparin luotettavuus ja pikkuturbon taloudellisuus.

https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/koeajo-mazda-3n-ihmemoottori-sai-lisaa-tehoa/

7

2194

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Joo, mut kuitenkin aina Audei, Mersui, Bemarei, Opelei, Volkkarei.

      • Anonyymi

        Herranen aika ! Vitsailetko!?! Opelit mukama hyviä ! Minä tunnen tyypin jonka 2005 mazda 6 on ajettu 934 000km. Ja skyactiv moottorit kestää vielä paremmin . Saksalaiset autot ei kestä niin paljon ainakaan jos olisi jättänyt tielle 10kertaa Ooppera-oopelitkaan ei kestä yli 400 000km ellei ole vaihdettu kaikki osat. Ei saksalaista Mazdan sijasta ja vielä se ulkonäkö!Parempi kuin Saksalaisissa!


    • Anonyymi

      Vaikuttaa hyvältä. Ekat versiot olivatkin hieman pettymyksiä. Toivottavasti myös öljyn laimeneminen on saatu kuriin.

      • Anonyymi

        Eihän ne ekat versiot moottorista mitään "pettymyksiä" olleet, korkeintaan automaatin ohjelmointi ei ollut optimaalinen kun joissakin testeissä automaatti ei päästänyt käyttämään tehoja kunnolla. Tietysti kulutuskin hieman manuaalia korkeampi perinteisellä automaatilla joka kuitenkin mukavan pehmeä ja varmatoiminen. Nyt kun manuaalilla koeajo, ei mitään moittimista.

        Mitään öljyn laimentumisia ei ole ollut ainakaan yleisesti, esim google haku englanniksi ei löydä mitään.


    • Anonyymi

      Tuon aloituksen linkin takana olevalla sivustolla on tapahtunut arvostelun kirjoituksessa virhe. Mazda Skyactiv-X 2.0l 180hv 223Nm(vanhempi tuotantoversio), nykyisin e-Skyactiv X 2.0l 186hv 240Nm. Molemmissa on Roots tyyppinen matalapaineinen remmiahdin, mutta remmiahdin on käytössä vain suuremmilla kuormituksilla varmistamassa, että moottori käy laihalla seoksella myös maksimaalisella kuormituksella. Eikä lisää moottorin maksimitehoa. Vähäisellä moottorin kuormituksella ahdin on poissa käytöstä.

      Muutoksia moottorille on tehty päivityksen yhteydessä e-Skyactiv X moottoriksi. Puristussuhdetta on alennettu 16:3:1.stä 15.0.1:seen. Polttoaineen palamisen hallintajärjestelmää on hiemaan optimoitu, mäntiin on tehty jonkinlaisia muutoksia, imupuolen nokka akseliin on tehty jonkinlaisia muutoksia. Kevythybridijärjestelmän softaa on päivitetty. Lisää vääntöä on tullut lisää suunnilleen kaikille moottorin kierrosluvuille, mutta lisävääntö selvästi havaittavissa vasta vähän yli 2000rpm kierroksilta. Parannetusta suorituskyyvystä huolimatta hiilidioksidipäästöjen pitäisi olla sen 5-11g verran vähäisempiä. Poltttoaineenkulutuksen olla hieman vähäisempää kuin vanhemmalla Skyactiv X mootorilla, enkä osaa laskea että paljonko on 2.4MPG litroissa per 100km.

      • Anonyymi

        Youtubesta löytyy koeajoja uudesta moottoriversiosta eikä ajajat huomaa mitään eroa ajossa. Eihän tuo 5hp ja 15Nm ole niin iso tehon lisäys, että sitä huomaisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Youtubesta löytyy koeajoja uudesta moottoriversiosta eikä ajajat huomaa mitään eroa ajossa. Eihän tuo 5hp ja 15Nm ole niin iso tehon lisäys, että sitä huomaisi.

        Suorituskyky on parempi uudessa moottoriversiossa... Automaatilla uudempi Moottori vetää 0-100 0,6 sekkaa nopeammin kuin Vanha Automaatilla... Kyllä sen eron huomaa, mie ainakin


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mihin kaikkeen sinä ihastuit hänessä

      Mikä oli se asia mikä vei jalat altasi? ❤️ Oliko jotain erityistä tilannetta vai tunne? Kenties monen sattuman summa? Ai
      Ikävä
      117
      9952
    2. Persut: haluamme lisää veroja!

      Lisää lisää veroja huutaa persukuoro. Veroila Suomi nousuun! "Uusi matkailuvero eli matkailijamaksu peritään esimerki
      Maailman menoa
      77
      5012
    3. Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.

      https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.
      Maailman menoa
      69
      4832
    4. Persuja ei aluevaltuustoissa näy

      Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.
      Maailman menoa
      7
      3290
    5. Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni

      Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j
      Maailman menoa
      14
      2497
    6. Numero josta kaivattusi tulee mieleen

      Onko jokin numero joka yhdistää teidät jotenkin? Älä laita puhelinnumeroa.
      Ikävä
      107
      1730
    7. Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet

      🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.
      Ikävä
      55
      1550
    8. Miksi pitäisit enemmän

      Minusta kuin siitä toisesta?
      Ikävä
      47
      1526
    9. Jorman paluu sodasta Lieksaan oli katkera

      Jorma Karhunen astui Lieksan asemalle. Aurinko paistoi, mutta Jorman maailma oli sumuinen. Takana oli se helvetti, jota
      Lieksa
      59
      1444
    10. Heräsin taas sinä mielessä

      Miten voi haluta toista näin paljon? 😳 Kyllä meillä on muutenkin hyvä yhteys. Ehkä se tekee myös tästä niin voimakkaan?
      Ikävä
      66
      1382
    Aihe