Miksi ei ole kaatuvia jollia?

Anonyymi

Miksi ei ole umpimuovisia kaatuvia jollia, jotka voivat kulkea veneen perässä kummin päin tahansa? Siihen voisi olla vaikka jokin veneessä säilytettävä irtopenkki.

Miksi perässä vedettävistä jollista tehdään sellaisia, että ne voivat täyttyä vedellä?

Tarkoitan sit on top -kajakin tyyppistä ratkaisua mutta symmetrisesti muotoiltuna ja ilman kannen syvennyksiä.

https://www.google.com/search?q=sit on top kayak&sxsrf=AOaemvK3nek7kdmilo3lMLt0QMNyVeJ0eA:1631017267855&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwiml_3m7OzyAhULSvEDHddKCAcQ_AUoAXoECAEQAw&biw=1920&bih=937

6

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Voisihan jolla olla muodoltaan/kiinnitykseltään sellainen, että se on tyhjänä reilusti itsetyhjentyvä ja kääntyy takaisin oikein päin? Lisäksi reilut vedenpoisto reiät perässä?

    • Anonyymi

      parempi kysymys kuin se ettei joku yksittäinen nettikysyjä osaa vetää jollaa veneen perässä ilman että se täyttyy vedellä lainkaan, on kysymys: miksi lasikuitujolla maksaa 2020 luvulla halvimmillaankin 700 euroa, vaikka kyseessä on yksinkertainen lasikuitutuote ? Mikä maksaa kylpyammeen kokoisessa, 3 ilmataskua omaavassa yksikuorisessa lasikuituveneessä noin veemäisen paljon ?!? usein jopa airot eivät kuulu hintaan kun katsoo uusien jollien hintoja. Käsittämätöntä.
      Kumiveneitä saa 600 eurolla tietty mutta iiden jälleenmyyntiarvo romahtaa murto-osaan 3 vuoden päästä- Kukaan urpo ei osta käytettyä kumivenettä.

    • Semmoinen pieni aluksen apuvene, joka on sivuponttooneilla ja symmetrinen, eli "pohja" olisi ponttoonien keskilinjalla. Olisi samantekevää kumminpäin paatti olisi, kun se olisi aina oikein päin. ; )

      • Anonyymi

        Tommonen kattirunkoinen olisi myös vakaa :) Toimisi hyvin apuveneenä :)


    • Anonyymi

      Pistä paja pystyyn ja rupea valmistamaan.

    • Anonyymi

      Minulla on 3-metrinen kumivene hinauksessa. Yli 12 m/s tuulissa se alkaa hyppiä ilmaan ja pyöriä ympäri. Parhaimmillaan pyörähdyksiä tulee jopa 100 muutaman tunnin purjehduksessa. Muodot on silleen pyöreät, että se tulee kevyesti perässä vaikka olisi väärinpäin. Naru on sen verran lyhyt, että keula on hiukan ilmassa, kun vene menee jli 3 solmua. Symmetrisyys ei toisi mitään lisää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      68
      3179
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      200
      2801
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      22
      2618
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2588
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      20
      2456
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2305
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      210
      1743
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1697
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      38
      1559
    10. Dear mies,

      Hymyiletkö ujosti, koska näet minut? 😌
      Ikävä
      18
      1416
    Aihe