Ostin lähikaupasta kaksi halpaa 10 litran bensakannua.
Noh. Eivät ole kaasutiiviitä, vaan varasto haisee bensalle. Tämän palstan keskusteluista opin, että ilmatiiviissä kanisterissa bensa säilyy parhaiten. Ilmatiiviissä kanisterissa varastokaan ei haise..
Mikä olisi hyvä halpa ilmatiivis bensakanisteri? Löytyykö Biltsusta?
Tiiviitä halpoja bensakannuja
36
2966
Vastaukset
- Anonyymi
Biltsusta saa ainakin vuotavia perämoottorin irtotankkeja. Veneeseen olen roudannut bensaa Plastexin 18l kanistereissa eikä haise autossa.
- Anonyymi
Hyvä vinkki tuo biltsun vuotava irtotankki..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvä vinkki tuo biltsun vuotava irtotankki..
Joo sit voi ostaa plastic paddingia tiivisteeks... mut ei se toimi
- Anonyymi
Minulla oli puolisen tusinaa Biltsun 10 litraisia bensakannuja. Luottamus niihin meni, kun pari vanhinta halkesi pystysuunnassa keskeltä, pikkuhiljaa, ja rupesivat vuotamaan. ylitäyttöä olen kyllä harrastanut, ja teen sitä edelleen Plastexin muutaman vuoden vanhoilla kannuilla. Niissä on ollut jokunen ongelma korkkien jengoille saamisen kanssa, mutta muilta osin luotan vielä niihin.
Yhdellä äijällä oli vielä käytössä aito saksalainen jerrykannu hakaristin päällä istuva kotkankuva kyljessään. Sääli, että kannu oli niin reissussa rähjääntynyt, vaikka edelleen täysin toimiva ja tiivis, sillä hyvässä maalissa tuollainen Wehrmachtin jerrykannu olisi ollut arvokkaampi kuin äijän vene...
Mutta joka tapauksessa kyllä kunnollinen teräksinen jerrykannu edelleen on se paras palavien nesteiden pieneen kuljettamiseen tarkoitettu astia. Neuvostoliittolaisethan kopioivat näitä Natsi-Saksan kannuja, saisikohan niitä enää mistään, ovat lähes yhtä hyviä kuin alkuperäiset, militaarikamaa nekin?- Anonyymi
Painavat vain pirusti ja polttoaineen kaataminen niistä on tosi hankalaa. Mutta mitä siitä, täällähän jotkut ehdointahdoin tekevät elämästään mahdollisimman vaikeaa, kuten tuolla bensan vanhentumisketjussakin voidaan havaita...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Painavat vain pirusti ja polttoaineen kaataminen niistä on tosi hankalaa. Mutta mitä siitä, täällähän jotkut ehdointahdoin tekevät elämästään mahdollisimman vaikeaa, kuten tuolla bensan vanhentumisketjussakin voidaan havaita...
Tuohon Jerrykannusta kaatamiseen kommentoisin sen verran, että jos se kannu on tehty alkuperäisen mallin mukaan, niin siellä kannun suussa on hengitysputki kiinteästi asennettuna ja se tekee siitä aidosta Jerrykannusta parhaan kannun kaatamiseen.
Soppa tulee sieltä ulos tasaisesti ilman yskimistä.
T. Tuhansia litroja Jerryistä kaataneena.
Drag - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuohon Jerrykannusta kaatamiseen kommentoisin sen verran, että jos se kannu on tehty alkuperäisen mallin mukaan, niin siellä kannun suussa on hengitysputki kiinteästi asennettuna ja se tekee siitä aidosta Jerrykannusta parhaan kannun kaatamiseen.
Soppa tulee sieltä ulos tasaisesti ilman yskimistä.
T. Tuhansia litroja Jerryistä kaataneena.
DragOlen kanssa kaadellut satoja litroja peltisestä jerrykannusta, 5 litran pienkone bensa purkista ja pienemmistä kannuista.
Tähän voisi todeta, että lappopumppu. Sillä on vaan niin paljon helpompaa kaataa kuin roiskutella suppiloiden ja kaatonokkien kanssa.
Välitettavasti vaan halpakaupan parin euron lappopumppu ei toimi peltikannun kanssa, kun sen imuputki on niin lyhyt.
Nuo itänaapurin peltikannut on kyllä hyviä. Ihmiset kuskaa niissä monesti bensaa kannut kyljellään ja korkit pitää hyvin vuodesta toiseen. Ulkoisesti ovat rähjäisen näköisiä..
- Anonyymi
Minulla oli 40 vuotta sitten käytössäni noita venäläisiä kirkkaan punaisia Jerrykannu kopioita.
Ne toimivat arkikäytössä hyvin, mutta aina piti käyttää hyvää sihtiä, sillä sinne oli valmistuksessa jäänyt kuonaa ja metallihilsettä sisään.
Tiivisteitä piti uusia tiheästi, mutta niitä oli hyvin saatavilla.
Olivat kyllä oikein tiiviitä kun tiiviste oli kunnossa.
Työn jälki oli hieman rosoista, mutta maali kesti hyvin kolhimista
Käyttöarvo oli aivan hyvää luokkaa idän suunnalta tulevalle tavaralle.
Ottaisin sellaisia vieläkin käyttööni, jos se hilseongelma olisi hoidettu pois.- Anonyymi
Siis ruostetta, ei hilsettä.
Kaatonokan istuvuus oli tuurista kiinni eikä se korkkitiiviste ikinä tiivistänyt mitään.
Ainoa hyvä puoli oli hinta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siis ruostetta, ei hilsettä.
Kaatonokan istuvuus oli tuurista kiinni eikä se korkkitiiviste ikinä tiivistänyt mitään.
Ainoa hyvä puoli oli hinta.Se ei ollut ruostetta. Katsoin heti ensimmäisen täytön jälkeen sisään ja siellä kiilteli puhdas peltipinta.
Se hilse oli koneistuksesta jäänyttä törkyä ja kun sen ulostuloputken suussa oli jotain rävettä, niin se roina ei kunnolla päässyt pois sieltä pöntöstä.
Useamman vuoden ajan sitä tuli sieltä ulos.
Ne kannut pidettiin aina kuivassa varastossa säilössä, joten ruostetta niihin ei päässyt syntymään.
Kaatonokkaa en koskaan käyttänyt, vaan isoa messinki suppiloa, jossa oli tiukkansiivilä.
Tiivisteitä piti usein vaihtaa, mutta ne olivat halpoja.
Siitä tiivisteen pinnasta näki milloin oli vaihtoaika, joten ei tarvinnut odotella vuotoa.
Kun huolto oli kunnossa, niin minulla ei ollut koskaan vuoto-ongelmia.
Painon takia käytän nykyisin kuitenkin muovipönttöjä D. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se ei ollut ruostetta. Katsoin heti ensimmäisen täytön jälkeen sisään ja siellä kiilteli puhdas peltipinta.
Se hilse oli koneistuksesta jäänyttä törkyä ja kun sen ulostuloputken suussa oli jotain rävettä, niin se roina ei kunnolla päässyt pois sieltä pöntöstä.
Useamman vuoden ajan sitä tuli sieltä ulos.
Ne kannut pidettiin aina kuivassa varastossa säilössä, joten ruostetta niihin ei päässyt syntymään.
Kaatonokkaa en koskaan käyttänyt, vaan isoa messinki suppiloa, jossa oli tiukkansiivilä.
Tiivisteitä piti usein vaihtaa, mutta ne olivat halpoja.
Siitä tiivisteen pinnasta näki milloin oli vaihtoaika, joten ei tarvinnut odotella vuotoa.
Kun huolto oli kunnossa, niin minulla ei ollut koskaan vuoto-ongelmia.
Painon takia käytän nykyisin kuitenkin muovipönttöjä D.Sitten se oli sinkkiä huonosta galvanoinnista
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sitten se oli sinkkiä huonosta galvanoinnista
Ei ollut galvanoitua peltiä.
Se hilse oli samannäköistä kuin jos kuumentaa terästä voimakkaasti kaasupillillä, niin siihen pintaan jää sellaista hienoa kuonaa.
Niissä oli muuten kumitiivisteet, joilla oli taipumusta venymiseen ja muodonmuutokseen.
Kun olivat halpoja ja vaihto helppoa, niin siitä ei jäänyt pahempaa hampaan koloon.
- Anonyymi
Puuilosta sopuhintaan laadukkaita plastex kannuja 5, 10 ja 18l
www.puuilo.fi/plastex-bensakanisteri
Tuollainen kannu on ikusuus tavara, joten et säästä pidemmällä tähtäimellä mitään ostamalla surkeita kannuja- Anonyymi
Tuossa taisi tulla alkuperäiseen kysymykseen vastaus :)
Plastex kannu.
- Anonyymi
Hyvä bensakanisteri on sellaista paksuseinämäistä muovia ja korkki paksua kestävää muovia, hyvin tehty kierre, korkki tiivistyy kanisterin suuaukon päähän.
On muutama musta jostakin 1990 luvulta. Ne semmosia tuotteita joista ei voi luopua, säilytetään bensaa koneisiin, tehdään sekoitusta sahaan. Haetaan asemalta, joskus ollut jopa autoreissulla varatankkina.- Anonyymi
Laatutuote säästää luontoakin.
Muovi/muovisekoitteisissa eri tuotteissa huomaa isoja laatueroja. Osa sitä kovaa halkeilevaa muovia mikä pirstaloituu. Näiden myynti pitäisi kieltää lailla. Kiinalaiselle muovituotteelle pitäisi laittaa 100% lisäveroja muutenkin. - Anonyymi
Taitavat olla plastex kannuja, hyvää niissä on mukana myös kaatonokka, niin saa siististi täytettyä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taitavat olla plastex kannuja, hyvää niissä on mukana myös kaatonokka, niin saa siististi täytettyä
Pitää katsoa mitä ovat, myös täyttöputki jolla voi myös kaataa.
kaupat myy myös kiinalaista lähes samannäköistä mutta ei ole tietenkäään yhtä hyvä. Huomaa että muotoa ja väritystä kopioitu.
Suomessa tehdyssä raha jää tänne myös. Parempi hinta/laatu. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pitää katsoa mitä ovat, myös täyttöputki jolla voi myös kaataa.
kaupat myy myös kiinalaista lähes samannäköistä mutta ei ole tietenkäään yhtä hyvä. Huomaa että muotoa ja väritystä kopioitu.
Suomessa tehdyssä raha jää tänne myös. Parempi hinta/laatu.Venevalmistajat on muuten salaliitossa noiden kanisterivalmistajien kanssa. Ne kanisterin mukana tulevat kurttuputket kun ei ole eri valmistajien välillä yhteensopivia niin pitää ostaa uusi kanisteri kun vanhan täyttöputki alkaa siitä taivutuskohdasta vuotamaan. Ja se alkaa hyvin nopeasti vuotamaan koska monessa veneessä tankin korkki on kiinni lyhyellä ketjulla jonka kiinnityspiste on terävää peltiä.
- Anonyymi
Polttoaineen kuljettamisesta ja säiliöistä on hyvää tietoa:
https://www.logisteam.fi/wp-content/uploads/2019/05/Polttonesteiden_kayttoopas_2017.pdf
Siinä on paljon ylimääräistäkin asiaa.
Sitten on N:o 737 - FINLEX
Se kertoo, että vaarallisten aineiden pakkausten käyttöikä on viisi vuotta valmistuspäivästä. Kanisterien ilman merkintää siirtymäaikakin on loppunut 2003.
Nyt joku varmasti toetaa, ettei voi olla totta koska kaupassainkin myydään kannuja, joiden valmistuksesta on yli 5 vuotta.
Näinhän se on.- Anonyymi
Tämäpä olikin uusi tieto. Aika vanhoja kanistereita itsellä käytössä. Pitääkin heittää vanhat pois ja ostaa uudet.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämäpä olikin uusi tieto. Aika vanhoja kanistereita itsellä käytössä. Pitääkin heittää vanhat pois ja ostaa uudet.
Muista vaihtaa myös bensatankki. :D
Pienkonebensaa ostetaan yleensä pakkauksissa ja 98E5:ttä irtotavarana omaan säiliöön. Voihan sen säiliön valmistaja ilmottaa käyttöiän tekeleelleen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Muista vaihtaa myös bensatankki. :D
Pienkonebensaa ostetaan yleensä pakkauksissa ja 98E5:ttä irtotavarana omaan säiliöön. Voihan sen säiliön valmistaja ilmottaa käyttöiän tekeleelleen.Tuolla maininta, että mikäli käytetään muovisia kuljetuspakkauksia on käyttöikä 5 vuotta.
Tämä taas puoltaisi peltikannuja.
Tuolla oli myös maininnat, että viileässä, tasalämpöisessä ja ilmatiiviissä säilyy parhaiten. - Anonyymi
Finlex viittaus on hiukka vajaa. Ei tuolla löydy mitään järkevää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuolla maininta, että mikäli käytetään muovisia kuljetuspakkauksia on käyttöikä 5 vuotta.
Tämä taas puoltaisi peltikannuja.
Tuolla oli myös maininnat, että viileässä, tasalämpöisessä ja ilmatiiviissä säilyy parhaiten.Muovisia ne tankitkin useimmiten on... kiinteät ja irtotankit.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Finlex viittaus on hiukka vajaa. Ei tuolla löydy mitään järkevää.
Taitaa löytyä noilla hakusanoilla.
YLEISET PAKKAUSMÄÄRÄYKSET, PAKKAUSTYYPIT,
PAKKAUKSIA KOSKEVAT VAATIMUKSET JA PAKKAUKSIA
KOSKEVAT TESTAUSMÄÄRÄYKSET.
Joka tapauksessa kyse on vaarallisten nesteiden säiliöiden (kuten kanisterit) merkinnöistä.
Ei mitään kauhean ihmeellistä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Muovisia ne tankitkin useimmiten on... kiinteät ja irtotankit.
Kanistereja koskee varallisten aineiden kuljettamista koskevat säännöt, kun ne laitetaan auton takakonttiin. En tiedä onko vesiliikenteessä vastaavia määräyksiä.
Säännöt tuskin koskevat ajoneuvon kiinteitä polttoainetankkeja, joille varmasti löytyy omat standardit. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taitaa löytyä noilla hakusanoilla.
YLEISET PAKKAUSMÄÄRÄYKSET, PAKKAUSTYYPIT,
PAKKAUKSIA KOSKEVAT VAATIMUKSET JA PAKKAUKSIA
KOSKEVAT TESTAUSMÄÄRÄYKSET.
Joka tapauksessa kyse on vaarallisten nesteiden säiliöiden (kuten kanisterit) merkinnöistä.
Ei mitään kauhean ihmeellistä.Niin, mutta ei se Plastexin, Motoxin tms. tyhjänä myyty polttoainekanisteri ole pakkaus, toisin kuin täytettynä myyty kertakäyttöinen kanisteri kuten 5l pienkonebensa tai 1,3 dl sytkäribensa kaupan hyllyllä. Se on säiliö siinä missä veneen tankkikin, eikä niitä vaadita vaihdettavaksi 5 vuoden välein. Samasta muovista tehty.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kanistereja koskee varallisten aineiden kuljettamista koskevat säännöt, kun ne laitetaan auton takakonttiin. En tiedä onko vesiliikenteessä vastaavia määräyksiä.
Säännöt tuskin koskevat ajoneuvon kiinteitä polttoainetankkeja, joille varmasti löytyy omat standardit.Veneessä saa kuljettaa 60 litraa veneen tankin tilavuuden päälle. Eli vaikka 65l tankissa ja 60l kanistereissa on ok, mutta 60l tankissa ja 65l kanistereissa ei ole ok. Missä logiikka? Veneen tankki on rakenteiden piilossa, voi syöpyä tai kulua puhki ja koko sisältö valuu kerralla pilssiin, kun sama määrä neljässä kanisterissa on helpommin valvottavissa ja hallittavissa jos ilmenee vuoto. Mitäs lainlaatija sitten siitä sanoo että on kaksi tai useampi toisistaan riippumaton tankki? Tässä seurojen katsastajille pohdittavaa.
Sinällään aivan sama. Käytän kanistereitani niin kauan kun ne ajaa asiansa eikä kukaan niiden valmistusleimoja syynäile. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, mutta ei se Plastexin, Motoxin tms. tyhjänä myyty polttoainekanisteri ole pakkaus, toisin kuin täytettynä myyty kertakäyttöinen kanisteri kuten 5l pienkonebensa tai 1,3 dl sytkäribensa kaupan hyllyllä. Se on säiliö siinä missä veneen tankkikin, eikä niitä vaadita vaihdettavaksi 5 vuoden välein. Samasta muovista tehty.
Höpöhöpö
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Höpöhöpö
Mitä höpötät?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Veneessä saa kuljettaa 60 litraa veneen tankin tilavuuden päälle. Eli vaikka 65l tankissa ja 60l kanistereissa on ok, mutta 60l tankissa ja 65l kanistereissa ei ole ok. Missä logiikka? Veneen tankki on rakenteiden piilossa, voi syöpyä tai kulua puhki ja koko sisältö valuu kerralla pilssiin, kun sama määrä neljässä kanisterissa on helpommin valvottavissa ja hallittavissa jos ilmenee vuoto. Mitäs lainlaatija sitten siitä sanoo että on kaksi tai useampi toisistaan riippumaton tankki? Tässä seurojen katsastajille pohdittavaa.
Sinällään aivan sama. Käytän kanistereitani niin kauan kun ne ajaa asiansa eikä kukaan niiden valmistusleimoja syynäile.Aika monta kanisteria saisi olla ja melkoinen täyttö ja kuljetus rulianssi, itselläni 1800l tankit veneessä...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aika monta kanisteria saisi olla ja melkoinen täyttö ja kuljetus rulianssi, itselläni 1800l tankit veneessä...
Menee se yhdelläkin kanisterilla. Useamman matkan saa kuitenkin tehdä.
Tankkiauto kannattaa 1000 litran kohdalla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aika monta kanisteria saisi olla ja melkoinen täyttö ja kuljetus rulianssi, itselläni 1800l tankit veneessä...
Niin no... tankkaan reilut 100 litraa neljällä 18l kanisterilla kun en viitsi ajella veneellä ylimääräisiä ajoja tankkaamaan ellei ole asiaa siihen suuntaan missä on tankkauslaituri. Muun autolla ajamisen yhteydessä haen ja ilmeisen laitonta puuhaa mutta olkoot. Jää täydet kanisterit välillä talliin säilöön joka tietysti on hyi hyi, mutta talvella se vene on siellä ja saa laillisesti olla tankki täynnä. Veneessä tietysti tuulettuva tankki eikä suljettu...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin no... tankkaan reilut 100 litraa neljällä 18l kanisterilla kun en viitsi ajella veneellä ylimääräisiä ajoja tankkaamaan ellei ole asiaa siihen suuntaan missä on tankkauslaituri. Muun autolla ajamisen yhteydessä haen ja ilmeisen laitonta puuhaa mutta olkoot. Jää täydet kanisterit välillä talliin säilöön joka tietysti on hyi hyi, mutta talvella se vene on siellä ja saa laillisesti olla tankki täynnä. Veneessä tietysti tuulettuva tankki eikä suljettu...
Minkälainen vene sinulla on siellä tallissa talven?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan844403Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan313232- 1712621
- 142066
Onko tässä paljon lääkettä..
Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 42281502Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo1631386Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"
Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj131160- 741019
Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää38970Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä
On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän13882