Tässä on 15.000 euron sähkövolkkari

Anonyymi

VW on esitellyt uuden Polon kokoisen sähköauton jonka hinnaksi tulee hankintatuki mukanlaskettuna noin 15.000 euroa.

https://youtu.be/Pjwzs4Jf568

Hyvin mielenkiintoinen varsinkin ottaen huomioon kuinka paljon materiaaleista on kierrätettyjä ja perinteinen maali on jätetty kokonaan pois.
Kempillä itketään isosti kun nämä korvaavat ruostuvat tojot. Ei ole enää mitään hitsattavaa kun runko on alumiinia ja panelit komposiittia.

43

264

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Karmee. KARSEE. Toistan aivan kamala kippo.

      • Anonyymi

        Upea peli, voittaa sähköpotkulaudan ja julkiset kulkuneuvot mennen tullen.
        Tämä se vain onkin laitteen ongelma, Marinin hallituksen vihersiipi ei halua tällaisia liikenteeseen, niillä kun on negatiivinen vaikutus julkisten kulkuneuvojen suosioon. Vihersiivessä halutaan autojen olevan kalliita nyt ja ikuisesti. Ja sitten näet ohi kiitävän bussin, jossa 3 matkustajaa ja kuski, sellaista vihreyttä se julkinen.


    • Anonyymi

      EVVK

      • Anonyymi

        Juuri näin. Tojot on surkeita mut on myös tämä!


    • Anonyymi

      Mitäs tykkäät alumiinin valmistuksesta ? Sillä sähkö määrällä hitsailisi miljoonavuotta erimerkkisiä kulkineita .

      • Anonyymi

        Ei siitä sähköstä tarvitse erikseen maksaa. Alumiinirunko kuuluu auton hintaan.
        Pääasia että tuossa niinkuin kaikissa VW:n sähköautoissa on alumiininen perusrakenne joka ei koskaan ruostu ja Kempit voi lahjoittaa hyväntekeväisyyteen.

        Taas yksi Kainuun aikamiespoikien kansalaistaito jolle ei ole enää mitään käyttöä.


    • Videossa mainitaan arveltu hinta 20 000 euroa. Tämä on siis veroton hinta. Niin autovalmistajat aina hinnat ilmoittavat.

      • Anonyymi

        Katsopa mikä se rahayksikkö on. Se on USD.
        Sähköautojen hinnassa ei juurikaan ole veroja ja kun laskee hankintatuen mukaan niin ollaan aika lähellä 15.000 euron hintaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Katsopa mikä se rahayksikkö on. Se on USD.
        Sähköautojen hinnassa ei juurikaan ole veroja ja kun laskee hankintatuen mukaan niin ollaan aika lähellä 15.000 euron hintaa.

        Kommentoija sanoi 20 000 taalaa tai euroa, eli niillä huitteilla. Ei sillä ole niin tarkkaa, ja kommentoijakin tietää sen. ; )

        Suomessa on raskas arvonlisävero, varmaan yksi kovimmista maailmassa.


      • Anonyymi
        Kollimaattori kirjoitti:

        Kommentoija sanoi 20 000 taalaa tai euroa, eli niillä huitteilla. Ei sillä ole niin tarkkaa, ja kommentoijakin tietää sen. ; )

        Suomessa on raskas arvonlisävero, varmaan yksi kovimmista maailmassa.

        Tiedä sitä , kuink paljon taas huijataam?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tiedä sitä , kuink paljon taas huijataam?

        Mahdoton arvioida, koska kyseessä silti edelleen on vain konseptiauto. Jos tästä konseptiautosta tulee joko ID2 tai ID1, niin hintaa ja ominaisuuksia kuristetaan vastaaviksi. Tämähän on VAG:n MEB-pohjarakenteella, eli samalla kuin ID3, ja jos tehojakin on luvassa enemmän kuin ID3:ssa, niin hinta voi Suomessa alkaa kolmosella.

        Tämä ei kyllä käy, jos tuosta aiotaan Polon seuraaja. Veikkaan todella köyhän Hinnat alkaen -version lähtöhinnaksi 23 999.– ; )


      • Anonyymi
        Kollimaattori kirjoitti:

        Mahdoton arvioida, koska kyseessä silti edelleen on vain konseptiauto. Jos tästä konseptiautosta tulee joko ID2 tai ID1, niin hintaa ja ominaisuuksia kuristetaan vastaaviksi. Tämähän on VAG:n MEB-pohjarakenteella, eli samalla kuin ID3, ja jos tehojakin on luvassa enemmän kuin ID3:ssa, niin hinta voi Suomessa alkaa kolmosella.

        Tämä ei kyllä käy, jos tuosta aiotaan Polon seuraaja. Veikkaan todella köyhän Hinnat alkaen -version lähtöhinnaksi 23 999.– ; )

        Tuo eroaa MEBeistä aika paljon koska tuo on etuvetoinen.

        https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/58bc533e-dab0-42b4-a26e-284b8c61a9ed

        Tässä vähän räväkämpi versio aiheesta.

        "Konseptiauton tarkkoja teknisiä tietoja ei ole kerrottu, mutta tehoa irtoaa kuitenkin hetkellisesti jopa 320 kilowattia eli noin 429 hevosvoimaa.

        Cupra kiihtyy sähkön voimalla nollasta sataan 3,2 sekunnissa."


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuo eroaa MEBeistä aika paljon koska tuo on etuvetoinen.

        https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/58bc533e-dab0-42b4-a26e-284b8c61a9ed

        Tässä vähän räväkämpi versio aiheesta.

        "Konseptiauton tarkkoja teknisiä tietoja ei ole kerrottu, mutta tehoa irtoaa kuitenkin hetkellisesti jopa 320 kilowattia eli noin 429 hevosvoimaa.

        Cupra kiihtyy sähkön voimalla nollasta sataan 3,2 sekunnissa."

        Tietysti MEB:issä on otettu huomioon etuvedon mahdollisuus jo alustamallia käyttävien tehoversioiden vuoksikin, nämähän ovat luonnollisesti nelipyörävetoisia.


      • Anonyymi
        Kollimaattori kirjoitti:

        Mahdoton arvioida, koska kyseessä silti edelleen on vain konseptiauto. Jos tästä konseptiautosta tulee joko ID2 tai ID1, niin hintaa ja ominaisuuksia kuristetaan vastaaviksi. Tämähän on VAG:n MEB-pohjarakenteella, eli samalla kuin ID3, ja jos tehojakin on luvassa enemmän kuin ID3:ssa, niin hinta voi Suomessa alkaa kolmosella.

        Tämä ei kyllä käy, jos tuosta aiotaan Polon seuraaja. Veikkaan todella köyhän Hinnat alkaen -version lähtöhinnaksi 23 999.– ; )

        Todellakin "konsepti" auto, etuluukku vai mikä se nyt on, näytti olevan vetoketjuilla avattavissa ja päällinen muistutti petauspatjaa, olisko nuorisolle suunnattu "konepelti" malli? ;))), jossa voi "levähtää hetken" pusikoissa?.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Todellakin "konsepti" auto, etuluukku vai mikä se nyt on, näytti olevan vetoketjuilla avattavissa ja päällinen muistutti petauspatjaa, olisko nuorisolle suunnattu "konepelti" malli? ;))), jossa voi "levähtää hetken" pusikoissa?.

        Olihan tuo kojetaulusta ylös vedettävä valkokangaskin selkeästi nuorille aikuisille suunnattu. Vaikka mekanismia ei esitelty on konseptimalli selvästi cabriolet rättikattoineen ja kehyksettömine sivuikkunoineen, jotka kummatkaan tuskin Suomessa suosiota saavat. ; )


    • Anonyymi

      Oikea muotovalio! 🤣

    • Anonyymi

      Miksi kukaan ei tee karvalakkimallia. Sellainen jolla olisi Subaru Elcatin mukavuudet ja ominaisuudet, mutta nykyaikaiset akut ja moottorit.

      Jätetään pois tutkat, kamerat, vakkarit, kaistavahdit, ebd, diibadaa, vsc, ecall, ajovaloautomatiika jne jne

      jätetään kaksi peruskaiutinta asennettuna ja piuhat vedetty mutta autoilija saa tuoda omat stereonsa jos haluaa.

      Saisikohan sillä konstilla hinnat järkevälle tasolle?

      • Anonyymi

        Mutta kun uusissa autoissa on oltava pakosti tietyt turvallisuusvarusteet ja vakkarit ja kamerat jne. tekee autoilusta paljon helpompaa ja mukavaa ja niitä asiakkaatkin haluaa.
        Hintojen järkevyys on taas täysin kiinni meidän ihan omasta verotuksesta jne...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta kun uusissa autoissa on oltava pakosti tietyt turvallisuusvarusteet ja vakkarit ja kamerat jne. tekee autoilusta paljon helpompaa ja mukavaa ja niitä asiakkaatkin haluaa.
        Hintojen järkevyys on taas täysin kiinni meidän ihan omasta verotuksesta jne...

        Sähköautossa ei ole paljoakaan autoveroa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköautossa ei ole paljoakaan autoveroa.

        No kyllä niissäkin ihan tarpeeksi on veroja ym.


    • Anonyymi

      Niin mutta mitä sillä tekee meidän maaseudulla kovalla pakkasella?

      • Anonyymi

        Niillä ajetaan lämpimästi, mukavasti ja halvalla. TMn talviauhovertailussa sähköauto sai korkeammat pisteet kuin paras polttis.

        Ainoa ero kesään on että virtaa menee hieman enemmän. Se ei kuitenkaan muuta oikeastaan mitään. Akussa on vähän vähemmän virtaa illalla kun tulee kotiin.


      • Anonyymi

        Juuri maaseudulle sähköauto onkin paikallaan. Joka talosta löytyy vähintään 16 A voimakosketin jostain rakennuksen ulkoseinästä, usein 32 amppeerin. Siitä sähköautoa latailee aika nopeastikin, joten kaikki ajot pystyy ajamaan sähköllä.


      • Anonyymi

        Varmempi sähköauto on kuin yksikään polttomoottori.


    • Anonyymi

      Norjassa on aivan samat olosuhteet kuin Suomessa ja siellä ostetaan melkein pelkästään sähköautoja.
      Eikö ole jo aika lopettaa tuo talvilässytys. Teette itsestänne pellen.

      • Anonyymi

        Pelle ei tiedä Golf virran lähes tuhat kilometriä lähemmäksi kuin Itä-Suomessa ja sulan Atlantin vieressä olemisen. Sitten toope kirjoittaa lässyttämisestä. Varmasti tyypillinen Volkswagenin omistaja kirjoittamastaan päätellen. Tosin, uskon muiden häpeävän sinua automerkkisi omistajina.

        Tarkennetaan tässä. Norjalainen ei tiedä mitään Suomen olosuhteista Etelä-Norjassa, versus suomalainen kosteasta ja tuulisesta talvisäästä. Kosteus ja tuuli eivät vaikuta sähköautoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pelle ei tiedä Golf virran lähes tuhat kilometriä lähemmäksi kuin Itä-Suomessa ja sulan Atlantin vieressä olemisen. Sitten toope kirjoittaa lässyttämisestä. Varmasti tyypillinen Volkswagenin omistaja kirjoittamastaan päätellen. Tosin, uskon muiden häpeävän sinua automerkkisi omistajina.

        Tarkennetaan tässä. Norjalainen ei tiedä mitään Suomen olosuhteista Etelä-Norjassa, versus suomalainen kosteasta ja tuulisesta talvisäästä. Kosteus ja tuuli eivät vaikuta sähköautoon.

        Sen verran tiedän että asun paikassa jossa 50km säteellä asuu reilusti yli puolitoistamiljoonaa suomalaista ja täällä ei ollut senttiäkään lunta toissatalvena.
        Ja muinakin talvina pakkanen näkyy lähinnä uutisten säätiedotuksissa periferiassa.
        Tähän kun laskee lisäksi Turun, Tampereen, Jyväskylän, Lahden yms niin pidän edelleen lässytyksenä jutut missä kaveri paahtaa satoja kilometrejä päivässä pitkin korpitaipaleita ja pakkasta on aina 20 astetta.

        Toki tällaistakin tapahtuu mutta ensinnäkin 20 asteen pakkanen on suurimmalle osalle suomalaisia harvinainen kokemus ja silloinkin sähköauto toimii heille paremmin kuin polttis koska se on lämpimämpi. Se 50-150km päivätaival taittuu aivan samalla tavalla kuin kesälläkin ja sitten saa akun yö yli taas täydeksi seuraavaa päivää varten.

        Se että on yhtäaikaa 20 astetta pakkasta ja pakko ajaa satoja kilometrejä ilman latausmahdollisuutta on kyllä niin pienen porukan ongelma etten kehtaisi edes ottaa tätä esille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sen verran tiedän että asun paikassa jossa 50km säteellä asuu reilusti yli puolitoistamiljoonaa suomalaista ja täällä ei ollut senttiäkään lunta toissatalvena.
        Ja muinakin talvina pakkanen näkyy lähinnä uutisten säätiedotuksissa periferiassa.
        Tähän kun laskee lisäksi Turun, Tampereen, Jyväskylän, Lahden yms niin pidän edelleen lässytyksenä jutut missä kaveri paahtaa satoja kilometrejä päivässä pitkin korpitaipaleita ja pakkasta on aina 20 astetta.

        Toki tällaistakin tapahtuu mutta ensinnäkin 20 asteen pakkanen on suurimmalle osalle suomalaisia harvinainen kokemus ja silloinkin sähköauto toimii heille paremmin kuin polttis koska se on lämpimämpi. Se 50-150km päivätaival taittuu aivan samalla tavalla kuin kesälläkin ja sitten saa akun yö yli taas täydeksi seuraavaa päivää varten.

        Se että on yhtäaikaa 20 astetta pakkasta ja pakko ajaa satoja kilometrejä ilman latausmahdollisuutta on kyllä niin pienen porukan ongelma etten kehtaisi edes ottaa tätä esille.

        "Se että on yhtäaikaa 20 astetta pakkasta ja pakko ajaa satoja kilometrejä ilman latausmahdollisuutta on kyllä niin pienen porukan ongelma etten kehtaisi edes ottaa tätä esille."

        Ei kai mistään Suomesta edes löydy korpitaipaleita jossa latauspisteestä toiseen olisi enemmän kuin 100km. Eli pahin mahdollinenkin tilanne on se että kun on oikein kova pakkanen ja pitkä matka ajattavana niin joutuu pitämään yhden ylimääräisen kusitauon. Ja muistakaa että suurin osa meistä ei koskaan edes aja satojen kilometrien korpitaipaleita 20 asteen pakkasessa.

        Ja sähköauton plussapuolella on se että ajaa kaikki kilometrit aina yhdellä viidesosakustannuksilla polttiksiin verrattuna. Silloinkin kun pakkasta on 20 astetta.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Aletaan lähestyä järkihintoja. Olen päättänyt ajella täysin ympäristöystävällisellä biokaasulla siihen asti kunnes sähköauto on halvempi kuin bensa-auto NIINKUIN SEN KUULUISI OLLA valmistuskustannusten perusteellaa. Jos sillä vielä olisi riittävä toimintamatka ja ruostumaton kori niin kyllä, kiinnostuisin. Nyt jos viidellätoista tonnilla saa Polon kokoisen auton (ja uusin Polo on jo ihan perheauton kokoinen) niin aletaan olemaan jäljillä.

    • Anonyymi

      Harkinnan arvoinen, hinta olisi tuo.

    • Anonyymi

      Auto vaikuttaa lähestyvän Trabanttia kaikilta ominaisuuksiltaan. Huippunopeudenkin on syytä olla vastaavasti yli 60 km/h, joka on tikan auurin lentonopeus aikansa ihmisten kertomana. Muuten tikat voivat nokkia katon ja konepellin riekaleiksi.

      • Anonyymi

        Mitä ominaisuuksia noista löytyy Trabantista?
        Lapsille on ihan omat palstat ja Pokemonit.


    • Anonyymi

      Täytyy muistaa, että kaikki eivät aja pitkää matka-ajoa, jossa auton ominaisuuksilla alkaa olla merkitystä. Kauppakassiksi ja kaupunkialueella työmatka-ajoon riittäisi ainakin itselle vaikka Fiat Uno, jos niitä vielä valmistettaisiin. Suhteellisen uudella ja sitä kautta luotettavalla pelillä haluan sen kauppareissunkin tehdä, mutta en 39900 - 159900 maksavalla sähköautolla vaan ihan sellaisella uutena 10 000€ - 19 000€ hintaluokassa olevalla, riippumatta siitä, onko huippunopeus 100 vai 120, kunhan on luvallista myös motarin kautta mennä, kun sellaista ainakin omaan työmatkaan sellaiset 5 kilometriä kuuluu.

    • Anonyymi

      "Täytyy muistaa, että kaikki eivät aja pitkää matka-ajoa,"

      Täytyy muistaa että hyvin harvat ajavat pitkää matka-ajoa. Suurin osa suomalaisista asuu ruhkasuomessa jossa sekä matka-ajo että paukkupakkaset ovat täysin vieras asia.

      • Anonyymi

        Niin mutta kun pitää vetää peräkärryä täynnä tiiliä joka viikonloppu 1000km päähän yhdellä rykäisyllä ja välillä jopa edestakaisin samana päivänä, mukana neljä susikoiraa ja kolmen metsästys seuran kaikki jäsenet ja paluumatkalla usein myös 25 hirvenraatoa. Ei siinä ehdi poijjaat paljon latailla akkuja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin mutta kun pitää vetää peräkärryä täynnä tiiliä joka viikonloppu 1000km päähän yhdellä rykäisyllä ja välillä jopa edestakaisin samana päivänä, mukana neljä susikoiraa ja kolmen metsästys seuran kaikki jäsenet ja paluumatkalla usein myös 25 hirvenraatoa. Ei siinä ehdi poijjaat paljon latailla akkuja.

        Oletko kuullut kakkosautosta, tai kauppakassista? No sanottakoon, että tuo volkkari saattaa olla ihan hyvä sellainen. Sillä toisella autolla vedellään sitten peräkärryä susikoirat farkun häkissä. No itsellä ei ole piskejä, joten farkussa ei ole sitä häkkiäkään. Ei kai kukaan niin pöljä ole, että satsaa pelkkiin sähköautoihin tässä vaiheessa kun ne ovat vasta ottamassa vauvan askeleitaan.
        Itselle tuollainen halpa sähkövolkkari saattaisi sopia ihan hyvin juuri sellaiseksi työmatkakotteroksi ja kauppakassiksi. Mutta toisessa autoista ihan oikeasti pitää olla vetokoukku, jolle on myös säännöllisesti käyttöä. Ja monesti se käyttö on myös sellaista, johon viherpipertäjien vakiovastaus "vuokraa paku" ei todellakaan ole ratkaisu. Multakuormat, puutarhajätekuormat ja pitkä lautatavara ei vaan oikein sovi siihen pakuun, ellei siinä ole koukkua, jolloin joutuisi vielä vuokraamaan peräkärrynkin...


    • Anonyymi

      Tarpeita on monenlaisia ja siksi autoja on erikokoisia käyttövoimasta riippumatta.
      Jos vetokoukku on tarpeellinen niin sitten ID-perheestä pitää valita isoveli ID.4.
      Toisaalta olisi hölmöä varustaa Polon kokoinen auto vetomahdollisuudella. Sen kokoluokan autoilla ajavat ovat juuri sitä porukka jotka vuokraavat sen pakun kerran viidessä vuodessa.

      • Anonyymi

        Ikinä en ole mitään pakua vuokrannut. Mökkiläinen ja omakotiasuja tarvitsee kärryä jatkuvasti. Jollain viherkommarien kolhoosiluukussa tarve saattaa olla olematonta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ikinä en ole mitään pakua vuokrannut. Mökkiläinen ja omakotiasuja tarvitsee kärryä jatkuvasti. Jollain viherkommarien kolhoosiluukussa tarve saattaa olla olematonta.

        Ei mitään huijarimerkkiä tule meidän talliin.
        Sillä mennään joka toimii ja soveltuu kaikkeen käyttöön.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ikinä en ole mitään pakua vuokrannut. Mökkiläinen ja omakotiasuja tarvitsee kärryä jatkuvasti. Jollain viherkommarien kolhoosiluukussa tarve saattaa olla olematonta.

        Niinhän minä juuri sanoin että jos on jatkuvaa vetotarvetta niin sitten ID.4 jossa on koukku.

        Tuollaisen polo-luokan auton omistajalle koukku olisi turhake.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei mitään huijarimerkkiä tule meidän talliin.
        Sillä mennään joka toimii ja soveltuu kaikkeen käyttöön.

        No aika vähiin jää merkit ja mahdollisuudet jo noin ajattelet.
        Kerro edes yksi merkki perusautoista joka ei olisi huijannut.
        Köyhä joutuu pitämään vain sen yhden jokapaikan tuhnun hamaan tulevaisuuteen.
        Nuorempi väki ymmärtää sen, että autoa tarvitaan kaupungeissa kovin vähän ja sillä ei paljon matkaa kerry ja siksi pieni, näppärä ja edullinen auto on mitä paras. Ja jos pitää lähteä pitkään matkaan, niin voi kulkea julkisilla tai vuokra-autolla.
        Lisäksi meillekin tulee nuo kimppa-autot joita voi lainailla katujen varsilta pientä korvausta vastaan ison maailman malliin jne...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No aika vähiin jää merkit ja mahdollisuudet jo noin ajattelet.
        Kerro edes yksi merkki perusautoista joka ei olisi huijannut.
        Köyhä joutuu pitämään vain sen yhden jokapaikan tuhnun hamaan tulevaisuuteen.
        Nuorempi väki ymmärtää sen, että autoa tarvitaan kaupungeissa kovin vähän ja sillä ei paljon matkaa kerry ja siksi pieni, näppärä ja edullinen auto on mitä paras. Ja jos pitää lähteä pitkään matkaan, niin voi kulkea julkisilla tai vuokra-autolla.
        Lisäksi meillekin tulee nuo kimppa-autot joita voi lainailla katujen varsilta pientä korvausta vastaan ison maailman malliin jne...

        "Lisäksi meillekin tulee nuo kimppa-autot joita voi lainailla katujen varsilta pientä korvausta vastaan ison maailman malliin jne..."

        Onhan noita ollut Suomessakin jo monia vuosia. Kaveri asuu Krunikassa ja on ajanut tuollaisella jo pitkään.

        Autosta isoissa kaupungeissa tulee samanlaisia kuin sähköskuuteista. Otetaan kadunvarresta latausasemasta kun tarvitaan ja jätetään toiseen kun ei enää tarvita.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. TTK-tippuja Elina Gustafsson tilittää tulosten jälkeen: "Mä olisin toivonut, että Suomen kansa..."

      Ou nou, ex-nyrkkeilijä Elina Gustafsson tippui parinsa Ansku Bergströmin kanssa Tanssii Tähtien Kanssa -kisasta. Tuli kyllä täysin puskista ja yllätyk
      Kotimaiset julkkisjuorut
      160
      8208
    2. Maria Veitola sai pakit tänäkin vuonna - Tämä yksi pariskunta kieltäytyy aina Yökylässä-sarjasta

      Maria Veitola on kyllä nähnyt monenlaisia julkkisten koteja vuosien varrella. On ollut Maisa Torppaa, Tiina Jylhää ja Anu Saagimia... Kenet sinä halua
      Kotimaiset julkkisjuorut
      26
      7046
    3. Ei oo Pikkaraisella kaikki kotona

      Viimeisessä insta pätkässään tuijottaa kameraan nyrkki pystyssä, ja huutaa vamos. Voi hyvää päivää, kertoo mitä päässä liikkuu.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      126
      2824
    4. Kuumaa huumaa! Sofia Belorf keimailee pienen pienessä kesämekossaan: "Nyt jo ikävä..."

      No nyt ei ole kulunut paljoakaan kangasta tähän Sofian mekkoon. Mekko on nimittäin varustettu reilulla kaula-aukolla ja lyhyellä pituudella... https:/
      Kotimaiset julkkisjuorut
      39
      2283
    5. IS: Tarvitsemme työperäistä maahanmuuttoa ja nopeasti

      Teknologiateollisuuden varatoimitusjohtaja Minna Helle ”tarvitsemme työperäistä maahanmuuttoa ja nopeasti ja heitä tarvitaan kaikkiaan 130 000 ”. Vo
      Maailman menoa
      222
      2135
    6. Martinan mersu herättää ansaittua kateutta

      Martina Aitolehti on menestynyt ikinuori nainen ja herättää ansaistsemaansa huomiota kaikkialla. Myös Mercedes Benzin pääkonttoriassa Saksassa kaunis,
      Kotimaiset julkkisjuorut
      204
      878
    7. Tietäisitpä vaan kusipääukko

      mitä susta ajattelen. Naamas on aina, kuin norsun vitulla ja tuima ilme naamalla. Kuka semmoista jaksaa katsella. Koskaan et naura millekkään ja mikää
      Ikävä
      60
      860
    8. Sano EI korruptiolle, älä osta Marinin mainostamaa Pihka Collection reppua

      Valveutuneena kansalaisena ja kuluttajana voit vaikuttaa. Jätä Pihka Collectionin Marin-reppu kylmästi kaupan hyllylle ja osta sen sijaan joku toinen
      Tampere
      166
      743
    9. Viisi rokotevastaista radiojuontajaa kuollut Yhdysvalloissa lyhyessä ajassa koronavirukseen

      Rokotekriittiset radiojuontajat uskoivat mitä ihmeellisimpiin salaliittoteorioihin koronarokotteen suhteen. https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/viisi-
      Maailman menoa
      322
      741
    Aihe