Onko teidän vaikea antaa anteeksi

Anonyymi

Itselle tai toiselle? Minulle se on helppoa. Maailma ei ole murheita varten, riidat ja kaunat kuluttaa ☺️

24

<50

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei ole, kannan kaunaa vaan yhdelle ihmiselle, 45 vuoden takaisesta jutusta. Sitä en anna ikinä anteeksi. Olen hyvä riitelemään. Ensin raivoan, sitten mökötän ja vartin päästä unohdan, että olin jostain vihainen

    • Anonyymi

      Hieno otsiko.Meillä on vain yksi elämä.Kaunaa kantava jää rypee kaunassa ja kohde jolle kantaa kaunaa: Antaa anteeksi mutta jatkaa elämää täysillä.

      • Anonyymi

        Se että et anna anteeksiantamattomia tekoja anteeksi, ei estä sua elämästä täysillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se että et anna anteeksiantamattomia tekoja anteeksi, ei estä sua elämästä täysillä.

        Jos ei ole empatiaa niin niin kai se on.


      • Anonyymi

        7.24 Niin kuka elää täysillä? Se ei oikein käy ilmi tuosta kommentista jossa ei ole niin hirveästi logiikkaa tai ainakaan hyvää sellaista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se että et anna anteeksiantamattomia tekoja anteeksi, ei estä sua elämästä täysillä.

        Ei tosiaankaan estä ei. Se joka muuta mussuttaa elää omassa vankilassaan itse.


      • Anonyymi

        Niin uhrilla ei ole empatiaa. Näin sen on oltava. Etenkin kun välinpitämättömyys jatkuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin uhrilla ei ole empatiaa. Näin sen on oltava. Etenkin kun välinpitämättömyys jatkuu.

        Eli mies koet, että tuhoamisvimmoillasi muita ihmisiä kohtaan ei ole ollut lopulta minkäännäköisiä vaikutuksia ja ns uhrisi ovat epäempaattisia sinua kohtaan? On se elämä vaan niin epäreilua.


    • Anonyymi

      En mä tiedä... aika on seesteistänyt vähän ..

      Ehkä kummatkin näkköö nyt paremmin mikä oli tai mäni vikkoon... entiseen ei vain ole ennee palluuta vaikka kuinka oissiin joskus ikävä tai muuta hyviäkin muistoja.

      Pahoista ei kannata välittää vaikka ne minut murskasikin.

      • Anonyymi

        Annan anteeksi

        Mut jokin saattaa silti muuttua


    • Anonyymi

      Ei ole helppoa antaa kipeitä asioita anteeksi, mutta olen antanut anteeksi silti...

      • Anonyymi

        Mitä silloin tapahtui ?

        10 v sitten


    • Anonyymi

      Annan anteeksi sellaisille ihmisille jotka olen tuntenut kymmenien vuosien ajan. Lähes tuntemattomille häiriköille en.

    • Anonyymi

      Lainalaisuus muistuttaa elämää


      Neh. 8: 9–10 ~ Room. 13: 8

    • Anonyymi

      Riippuu ihan asiasta ja sanomisesta. Siskoni sanoi 14 vuotta sitten humalassa minulle ettei kukaan halua ja jaksa minun murheita kuunnella. Pyysi kyllä seuraavana päivänä anteeksi. Ollaan väleissä. Mutta sen jälkeen en ole hänelle enää puhunut murheistani tai pahemmin kellekään muillekaan. Mitä rakkaampi ihminen eniten sellainen satuttaa ja vaikea unohtaa.

    • Anonyymi

      Minä en voi ikinä antaa anteeksi naiselle, joka härskisti ja mieheni ihmetykseksi veti mukaan seksiin.

      • Anonyymi

        Olit heikko.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olit heikko.

        Miten niin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olit heikko.

        Tarkoitin naisen olleen kiimainen ja sai mieheni hairahtamaan. Mies katui hetimiten tekoaan, mutta nainen jaksoi kerta toisensa jälkeen yrittää saada pauloihinsa, siinä kuitenkaan onnistumatta.
        -edellinen


    • Anonyymi

      Maailmalliseen käytökseen ei pitäisi sotkea pyhää anteeksiantoa. Tai saamista.

    • Anonyymi

      On. Riippuu asiasta. Unohda en helposti. Saatan antaa anteeksi vaikka sattuisi kuin helvetti.

    • Anonyymi

      Ei ole mtn anteeksiannettavaa. Hulivilit on hulivilejä vaikka voissa paistais. Hulivili nylkyttää jokaista säärtä tai ainskin niiden pitää kokeilla, jos lohkeis. Semmosta saattaa hetki nyrettää, jos joltain paksupohkeelta ei lohkeekaan, mutta sitten ne menee häntä heiluen eteenpäin elämässä.

    • Anonyymi

      Kyllä mä pyrin ihmisten kanssa aina jonkinlaiseen anteeksiantoon. Kärsin riidoista suunnattoman paljon, enkä ole pitkävihainen. Pyrin ja haluan ymmärtää toisia ihmisiä ja heidän motiiveitansa käytöksessään. Jouduin lapsena opettelemaan pitkävihaisuuttakin, koska 5 vuotta vanhempi isosisko näytti siihen mallia. On raskasta asua samaa "kotia" ja olla puolikin vuotta puhumatta. Kyllä tällaiset varmaan jättää jonkin trauman.

      Joskus menee kyllä enemmän aikaa siinä, että voi antaa anteeksi. Itselleni se on kuitenkin se parempi vaihtoehto, vihanpitoa en oikein kestä. Nyt opettelen siihen, että mua ei enää kukaan kohtele kaltoin. Rukoilen Jumalalta vapautusta demonisista ihmissuhteista. Jos joku haluaa tehdä pahaa ilman syytä, niin hänellä on riivaajat kimpussa. Tällaisista ihmisistä pitää vaan pysyä erossa. Altistaa itseni muuten, eikä Jumala pysty suojelemaan loputtomiin, jos itse tekee vääriä valintoja ihmissuhteissa.

      Jumala tuo meidän eteen niitä ihmisiä, joiden kanssa on hyvä olla. Mutta paholainen lähettää myös ihmisiä polun varrelle. Sellaisia, jotka osaavat houkutella. Näille pitää vaan pystyä kääntämään selkänsä. Sorry baby, Jumalan vahva suojelus on voimakkaampi kutsu, kuin sinun tarjoamat lihalliset asiat.

    • Anonyymi

      Jaa, ei ole kyllä vaikea antaa anteeksi muille eikä itselle. Kaikki tekee virheitä, myös minä.
      Kaunan kantaminen ja riitely on ajan haaskaamista, senkin ajan voi käyttää rakastamiseen.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      54
      4336
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2209
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1724
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1468
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      23
      1400
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1278
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1195
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1126
    9. 22
      1076
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1004
    Aihe