Ainoa todellinen keino työllistymiseen on se, että työtön hakee töitä ja menee sinne töihin

Anonyymi

Ei hallituksesta kukaan ehdi etsimään työpaikkaa kellekään ja taluttamaan työpaikalle. Yritys on se, joka tarvitessaan työntekijöitä palkkaa niitä.
Rahaa on syydetty tukina yrityksille (osakkeenomistajille) miljardeja. Mihin ne rahat menevät ?

3

58

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Niin tai lisätään valtiollista omistusta ja priorisoidaan työllistäminen ykkös prioriteetiksi , harjoittaen toimintaa plus ,miinus nolla voiton tavoittelun linjoilta. Tai vastikkeellistaa yritystuet suoraan työllistämis perusteiseksi. Työttömyysturvan porrastamisilla tai työttömiä velvoittamalla ei synny ainuttakaan työpaikkaa, sillä he eivät luo työpaikkoja vaan ovat niitä vailla. Lisäksi noissa työttömyysturvan porrastuksissa nousee kysymykseksi ,kuinka ne ylipäätänsä toteutettaisiin, sillä Suomessa ja Ruotsissa on ainut laatuisesti taata ansiosidonnainen turva yksityisten kassojen kautta , ammattiliittojen taholta ja nuo varat ei tällöin ole valtion hallinnoimia .Tiettävästi näin ollen yksityiset tahot voivat ja myös käyttävät varojansa mielensä mukaa ja tässä tapauksessa maksavat siis ansiosidonnaista vaikka maailman tappiin jos niin parhaaksi katsovat ja varat sen sallivat. Työmarkkina tuki ja sosiaalituet ovat valtion tukia ,mutta niillä taataan oikeus toimeentuloon ,joka on ihmisoikeus ja näin ollen ei ole leikattavissa, ei ainakaan jos toimimme oikeusvaltio periaatteella, ihmisoikeuksia kunnioittaen. Kysymys kuuluukin miten tuota sitten porrastat ? Nuo työttömyysturvan heikennykset on nähdäkseni lähinnä elinkeinoelämän pyrkimyksiä työttömyysturvan heikentämiseen ja halpatyövoiman saantiin ,ihmisoikeuksista piittaamatta.

https://yle.fi/uutiset/3-12089897

Se kelpaisi Ek:llekin tuo turva kun myös yrittäjät pääsisivät tuon ansiosidonnaisen piiriin, he kun eivät ole omaa kassaa aikaan saaneet, niin työntekijöiden kukkarolle pitäisi päästä. Mieli se kumamsti muuttuu aina omien intressejen näkökulmasta.

https://www.stul.fi/yrittajat-ja-ek-jattivat-eriavan-mielipiteen-tyottomyysturvan-porrastamisesta/

https://ek.fi/ajankohtaista/tiedotteet/ek-kannattaa-kaikille-ansiosidonnaista-tyottomyysturvaa/

https://www.aamulehti.fi/kotimaa/art-2000007371368.html

• Anonyymi

Joo kylä näi o tSoininkin pitää vain laittaa ne hakemuksia kehiin ei tulla kotoa hakemaan mihinkään edes Raumalla

• Anonyymi

Työn välitys valtiollisesti on myös oleellisessa asemassa mm. kohdanto ongelmaa ratkoessa. Valtiollisen työnvälityksen kautta on myös kartoitettaessa työvoimatarpeen kautta ,koulutustarve jolloin valtion hallinnon kautta on hallittavissa työllisyys tilanne toisin kuin nyt.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hämeenlinnassa ammuttu poliisia!

Alkaa olla Chigagon meininki! Kukas se on paukutellu?
      Hämeenlinna
      90
      4530
    2. Sofiaa hemmoteltu

Upea kukkakimppu. Kyllä Therman osaa hemmotella rakastaan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      205
      2253
    3. Sofian uusi miesseuralainen

Sofialla uusi miesseuralainen kun Stefan Isben kanssa Hangossa ja heppakisoissa, kukahan hän lienee?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      84
      1531
    4. Minä tiedän

Tiedän että kirjoitit tänne illalla ja että sinä tiedät minun vastanneen sinulle. Silti se ei muuta sitä että sinun on astuttava se askel minun suunt
      Ikävä
      82
      1400
    5. Uskallatko paljastaa

mikä on saanut sinut etenkin viime aikoina pohtimaan että haluaisit tavata minut?
      Ikävä
      54
      984
    6. Sä oot ihan hullu

😅..🤣🤣.. Silti niin.. Mun😶..
      Ikävä
      55
      968
    7. Gossip Mom, Maisa, tekisi mitä vaan

…ettei ” mun elämä olis tällaista”. Niin varmasti. Ottaahan se päähän, kun kaasot miehineen, viettävät hulppeaa viikonloppua Tallinnassa. Mika Salohan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      68
      894
    8. Haluatko sä vielä?

Meidät? Se hurja tunne sun lähellä johtui siitä, että molemmat tunsi sen. Tähän olen nyt päätynyt kun sain pienen annoksen järkeä päähäni. Olisi pitän
      Ikävä
      18
      808
    9. Ooksä täällä mies?

Sano jotain kivaa. Piristä rakastunutta.
      Ikävä
      67
      689
    Aihe