Kaikenlaista sekavaa

Ajattelinpa vetästä tässä uutta juttua kehiin, kun taas täytyy keksiä vapaapäivän piristystä :)

Pihaa tuossa kävin aamulla vähän siistimässä, kun alkaa muutamat kasvit olla syksyn takia tuonelan puolella. Kaupungilla eilen katselin noita kukkaistutuksia, ja ne olivat vielä niin kauniita. Olis kyllä kiva tietää, mitä ihmehoitoa niille oikein annetaan, kun eivät ole kärsineet mitenkään syksystä :}

Yritin tuossa keksiä myös, että mitä värkkäis ruoaksi. Siitä tuli mieleen, että kysynpä teidän lempiruokia? Syöttekö kasvispuoleisesti, vai uppoaako myös liha? Tästä muistui mieleen Artsin tykkäämä verinen pihvi (tuli ykärefleksi melkeen :¤ )
Laitatteko yleensä ruoaksi monipuolista ruokaa, vai meneekö nuo valmiit einekset myös?

Tuolla oli juttua siitä, mikä ihmisiä nolottaa useimmiten...
Kyllä naurua pukkas, kun oli sellainenkin, että taksi vie väärään paikkaan, ja ei kehtaa sanoa sitä, vaan kävelee oikeaan osoitteeseen. Paras juttu ikinä :)))))))

Tämmöstä sekavaa sillisalaattia tällä kertaa ;)

Jk. Kohtele toisia hyvin, niin saat sen takaisin samanlaisena käytöksenä. Metsä siis vastaa, kuin sinne huutaa 😊

54

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      • Okei...
        Oliko joku syy tuon linkin laittamiseen vai?

        Olen tuonkin lukenut...


    • Anonyymi

      Jaaha, mikä lie syynä kaupungin kukkien kukoistukseen? Omalla pihalla ovat jo syksyn runtelemia, kellastuneita. Pakkanenkin on nipistellyt, vaikka koitin peittää. Eikös sunnuntai ole riisipuuropäivä ja siihen mustikkasoppaa kyytipojaksi?

      • No niin alkaa meikäläisenkin kukat olemaan entisiä. Siks ihmettelenkin, että miten kaupungin istutukset ovat vielä niin kauniita :)

        Vai on sulla riisipuuropäivä. Tuo riisipuuro on kyllä hyvää. On vaan niin työlästä valmistaa, etten usein tee.
        Jouluisin yleensä keittelen, kun myynnissä on sitä tiettyä maitoa, joka ei polta kattilanpohjaa....Olikos se nyt Kiehu-nimistä maitoa :}

        Pitäis varmaan ostaa haudutuskattila, niin sillä varmaan sujuis paremmin.


    • Mitäs mieltä olette, kun Vihreät hyväksyisivät kannabiksen myynnin?

      Usein sanotaan, että siinä saattaa olla alkutie vahvemmille aineille :(

      • No en mä hiffaa tota. Kyl tässä maassa riittää ongelmii ilman et hallituspuolue antaa ymmärtää et on ihan jees polttaa ruohoo.


      • artagnan kirjoitti:

        No en mä hiffaa tota. Kyl tässä maassa riittää ongelmii ilman et hallituspuolue antaa ymmärtää et on ihan jees polttaa ruohoo.

        Sanoppas se...

        Eikö noilla ole minkäänlaista älyä ajatella?

        Täytyy varmaan kosiskella ihmisiä puolueeseensa, ku menee heikosti.

        On tullu ny luettua noita juttuja, kuinka tuon käytön jälkeen on lähteny kaikki lapasesta :(


    • Pelastin ruukkuneilikan sisään, kun on vielä elossa, saa nähdä talvehtiiko ensi kevääksi?

      Lempi ruokani on aasialainen, kana, vihannekset, riisi ja kevätrullat... 😋

      • Jotku kukat säilyy, mutta usein vaaditaan sellasia juttuja, jotka harvoin löytyy.
        Valoisaa, mutta viileää ym...

        Mulla on joskus ollu ruukkuneilikkaa pihalla, ja oon laittanu talveks kukkapenkkiin. Kyllä se vaan on alkanut kukkimaan seuraavana kesänä :)

        Mä en ole kyllä mikään ihmehyvä puutarhanhoitaja, niin en osaa sanoa, että selviääkö sun kukka talven yli :)

        Sun ruokamieltykset näyttää olevan terveelliset. Syötkö makkaraa ollenkaan? ;)


      • Anonyymi

        Herkkusuu;) Noh, sama kelpaa myös allekirjoittaneelle:)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Herkkusuu;) Noh, sama kelpaa myös allekirjoittaneelle:)

        😀👍


      • tinttu-liina kirjoitti:

        Jotku kukat säilyy, mutta usein vaaditaan sellasia juttuja, jotka harvoin löytyy.
        Valoisaa, mutta viileää ym...

        Mulla on joskus ollu ruukkuneilikkaa pihalla, ja oon laittanu talveks kukkapenkkiin. Kyllä se vaan on alkanut kukkimaan seuraavana kesänä :)

        Mä en ole kyllä mikään ihmehyvä puutarhanhoitaja, niin en osaa sanoa, että selviääkö sun kukka talven yli :)

        Sun ruokamieltykset näyttää olevan terveelliset. Syötkö makkaraa ollenkaan? ;)

        Meillä kukka oli parvekkeella, luin netistä että voi ottaa sisälle ja kokeilla pärjääkö ensi kevääksi?

        No, en nyt mikään terveyshullu ole, syön kyllä makkaraa myös.


      • Kittiechihuen kirjoitti:

        Meillä kukka oli parvekkeella, luin netistä että voi ottaa sisälle ja kokeilla pärjääkö ensi kevääksi?

        No, en nyt mikään terveyshullu ole, syön kyllä makkaraa myös.

        No kerro sitten kuinka kävi sen kanssa :)

        Mä aattelin, että sä syöt vaan terveellistä, ku mä taas tykkään makkarasta :))


      • tinttu-liina kirjoitti:

        No kerro sitten kuinka kävi sen kanssa :)

        Mä aattelin, että sä syöt vaan terveellistä, ku mä taas tykkään makkarasta :))

        Juu, katsotaan miten kukan käy.

        Ehei, kyllä syön herkkuja myös.. Tänään söin Ben&
        Jerry jäätelöä. 😋


      • Kittiechihuen kirjoitti:

        Juu, katsotaan miten kukan käy.

        Ehei, kyllä syön herkkuja myös.. Tänään söin Ben&
        Jerry jäätelöä. 😋

        Etkös sä digannut myös kädenlämpöisestä sipulimaidosta? Nii mä olen muistavinani ;)


      • Kittiechihuen kirjoitti:

        Juu, katsotaan miten kukan käy.

        Ehei, kyllä syön herkkuja myös.. Tänään söin Ben&
        Jerry jäätelöä. 😋

        Mites handu? Onko parantunut?


      • Kittiechihuen kirjoitti:

        Juu, katsotaan miten kukan käy.

        Ehei, kyllä syön herkkuja myös.. Tänään söin Ben&
        Jerry jäätelöä. 😋

        Ihan oudon nimistä jätskiä...

        Mä oon nii tylsä, että ostan vaan sitä perinteistä.
        Eipä olekkaan muutes vähään aikaan tullu syötyä jätskiä.
        Vai oonko syöny.... :}


      • artagnan kirjoitti:

        Mites handu? Onko parantunut?

        Joo, neulat vedettiin pari viikkoa sitten pois. Vähän aikaa pidin pientä lastaa sormessa, nyt sekin on pois. Sormi toimii normaalisti, vähän on vain arka.


      • tinttu-liina kirjoitti:

        Ihan oudon nimistä jätskiä...

        Mä oon nii tylsä, että ostan vaan sitä perinteistä.
        Eipä olekkaan muutes vähään aikaan tullu syötyä jätskiä.
        Vai oonko syöny.... :}

        Tuo jätski merkki on yhtä lemppariani.. 😋


      • artagnan kirjoitti:

        Etkös sä digannut myös kädenlämpöisestä sipulimaidosta? Nii mä olen muistavinani ;)

        No hyiii....


      • Anonyymi
        artagnan kirjoitti:

        Etkös sä digannut myös kädenlämpöisestä sipulimaidosta? Nii mä olen muistavinani ;)

        Hitto, aina vaan pahenee. Kumma ku et tarjoa lämpimässä vedessä uitettua hikisukkaa:D

        Sunflower


      • Anonyymi
        Kittiechihuen kirjoitti:

        Joo, neulat vedettiin pari viikkoa sitten pois. Vähän aikaa pidin pientä lastaa sormessa, nyt sekin on pois. Sormi toimii normaalisti, vähän on vain arka.

        Hieno homma:) Toivotaan että paranee kuntoon:)

        Sunflower


      • Kittiechihuen kirjoitti:

        Tuo jätski merkki on yhtä lemppariani.. 😋

        Onko toi jotain pakettijäätelöä?


      • tinttu-liina kirjoitti:

        Onko toi jotain pakettijäätelöä?

        Juu, sellaisessa purkissa myydään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hieno homma:) Toivotaan että paranee kuntoon:)

        Sunflower

        Kiitos! Eiköhän se parane. Lokakuun lopussa käyn vielä lääkärissä näyttämässä sormea.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hitto, aina vaan pahenee. Kumma ku et tarjoa lämpimässä vedessä uitettua hikisukkaa:D

        Sunflower

        Toi on kuules vanhan kansan lääke Stadista :)


      • Kittiechihuen kirjoitti:

        Kiitos! Eiköhän se parane. Lokakuun lopussa käyn vielä lääkärissä näyttämässä sormea.

        Joudutko sä jumppaamaan sitä vai pidätkös vaan levossa? Systeri mursi skidinä sormen ja huusi nii et korvat soi ku piti luopuu sormituesta. Oli jo nii tottunut siihen :)


      • artagnan kirjoitti:

        Toi on kuules vanhan kansan lääke Stadista :)

        Onko sipulimaito oikeesti sieltä lähtösin?

        Ei se pahaa ole, vaikka kuulostaa siltä. Tulee vielä tujumpaa, ku laittaa puristettua valkosipulia sekaan.


      • Kittiechihuen kirjoitti:

        Juu, sellaisessa purkissa myydään.

        Täytyy joskus kokeilla. Onkos tuossa merkissä eri makuja, vai onko tuo just joku tietty maku?


      • artagnan kirjoitti:

        Joudutko sä jumppaamaan sitä vai pidätkös vaan levossa? Systeri mursi skidinä sormen ja huusi nii et korvat soi ku piti luopuu sormituesta. Oli jo nii tottunut siihen :)

        Juu, piti jumpata.


      • Anonyymi
        artagnan kirjoitti:

        Toi on kuules vanhan kansan lääke Stadista :)

        Just joo:D En hitossa usko:D

        Sunflower


      • Anonyymi
        tinttu-liina kirjoitti:

        Onko sipulimaito oikeesti sieltä lähtösin?

        Ei se pahaa ole, vaikka kuulostaa siltä. Tulee vielä tujumpaa, ku laittaa puristettua valkosipulia sekaan.

        Taatusti ei oo:D Jätkä nauraa partoihinsa ku uskotaan kaikki:D

        Sunflower


    • Anonyymi

      Syön matalassa majassani lähinnä rakkaan vaimoni sekä jälkeläiseni suosikkiruokia, ensiksimainittu on kasvissyöjä ja jälkimmäinen suosii poronkäristystä kaikissa muodoissaan.

      Uskollinen alamaisesi

      • Kattos, alamainenkin näyttäytyy ;)

        Sulla hyvin tasapainottuu, kun vaimon ruokavalion takia saat rehuja, ja jälkeläisen ansiosta taas lihaa :))

        Mä en ole koskaan syönyt poroa, ku mulla jotenki tökkii jo ajatuksena porot, hirvet sekä myös lampaat sun muut :{


      • Anonyymi
        tinttu-liina kirjoitti:

        Kattos, alamainenkin näyttäytyy ;)

        Sulla hyvin tasapainottuu, kun vaimon ruokavalion takia saat rehuja, ja jälkeläisen ansiosta taas lihaa :))

        Mä en ole koskaan syönyt poroa, ku mulla jotenki tökkii jo ajatuksena porot, hirvet sekä myös lampaat sun muut :{

        Jälkeläiseni on siinä uskossa, että hänen maittavana pitämänsä liha on porojen valmistamaa, ei heitä itseään. Valaistumisen hetkeä odotellessa:(

        Uskollinen alamaisesi


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jälkeläiseni on siinä uskossa, että hänen maittavana pitämänsä liha on porojen valmistamaa, ei heitä itseään. Valaistumisen hetkeä odotellessa:(

        Uskollinen alamaisesi

        Mikä trauma muksulle, ku selviää :}

        Valmistaudu hyvä mies ;)


    • Ai et ku muistutit :P Kyl toi veree tihkuva naudan sisäfileepihvi on vaan parhainta herkkuu. Sit mä diggaan myöskin ku nuoresta karitsasta on duunattu rosvopaisti, et kyl sekin maistuu. Ruohoi mä laitan somisteeksi ja heitän sit pois ku oon syönyt :)

      • Etoo tuollanen raaka liha :¤
        Hyvä ku se ei huuda "auts" ku sitä purasee... uh...

        Musta tulee kohta kasvissyöjä. Olis tullu jo, mutta ku joutuis makkarasta ja jauhelihasta luopumaan :)


      • Nii, kyllä nii nauratti toi sun ruohojuttu :))))


      • Anonyymi

        Itestäni ei ois tohon:( Vedän puheet takas että kaikki maistuu:(

        Sunflower


      • tinttu-liina kirjoitti:

        Etoo tuollanen raaka liha :¤
        Hyvä ku se ei huuda "auts" ku sitä purasee... uh...

        Musta tulee kohta kasvissyöjä. Olis tullu jo, mutta ku joutuis makkarasta ja jauhelihasta luopumaan :)

        No tota... Eiks noi (Pouttu tms.) tee kasviksista vihreetä makkaraa? Sitä alat vaan vetää sinapin kaa ;)


      • artagnan kirjoitti:

        No tota... Eiks noi (Pouttu tms.) tee kasviksista vihreetä makkaraa? Sitä alat vaan vetää sinapin kaa ;)

        Vihreetä makkaraa??? Joo ei, ennemmin kuolisin nälkään :{

        Joskus aikoinaan, kun olin kasvisruoalla, nii ostin pienen paketin soijanakkeja. Yks puraisu, se lensi roskiin ja koko paketti perässä.
        Kauheeta sontaa! :/


      • Anonyymi kirjoitti:

        Itestäni ei ois tohon:( Vedän puheet takas että kaikki maistuu:(

        Sunflower

        On se jännä, että yleensä miehille uppoaa ihan kaikki. On sama mitä lihaa, nii eikö pötsiin vaan.

        Onkohan se jäänne jostain luolamiesajalta :}

        Luolamies Artsi :))


    • Anonyymi

      Miksi kyselet

    • Mietin pitkään mun lempiruokaa. Ehkä se olisi grillatut herkkusienet, jotka on täytetty sinihomejuustolla ja kiedottu sitten ihanan rapeaan pekoniin. Oikeastaan mulle maistuu aivan kaikki kananmunaa lukuunottamatta. Olen sille ihan kamalan allerginen ja saatan voida monta päivää tosi pahoin, jos syön sitä vahingossa edes vähän... (⋟﹏⋞❀)

      • Okei, sä siis tykkäät sienistä..? :)
        Mä rakastan sinihomejuustoa ja pekonia, mutta sienet ei muhun oikein uppoa. Ainostaan saattaa mennä kantarelli, ku se on paistettu voissa sipulin kanssa paistinpannulla.

        Pakko kertoa täytetyistä sienistä yks juttu..
        Olin yhden perhetutun luona syömässä, ja siellä oli ruokana täytettyjä herkkusieniä. En ollu koskaan sellasta syönyt, niin olin innokas maistamaan. Eka pieni suupala oli ihan okei, mutta sitten kun vetäsin vähän isomman palan, niin silloin olin pulassa :(
        Se tuntu suussa jotenki ällöltä lötköltä ja mä en saanu sitä nielaistua. Pyöritin sitä suussani ja aina vaan tuntu hirveämmältä. En kehannu kakoa sitä ulos, joten mun piti väkisin nielasta se. Mulla meinas ihan valua vedet silmistä, ku se otti niin koville. Silloin jouduin tunnustamaan, ettei nyt ollu oikein mun juttu :}

        Onpa muutes harmi tuo sun kananmuna-allergia :(
        Pakko kysyä, kun en noista tiedä, että joudutko välttelemään kaikkea, missä on kananmunaa?
        Tuli vaa mieleen, ku sitä käytetään nii monessa paikassa...


    • Anonyymi

      Ei ihmehoitoa, vaan kestävä lajike. Ovat pelargoneja.

      • Okei... :)

        Tuolla teatterin edessä on valtava kukkaistutusalue, niin siinä on paljon erilaisia kukkia. Nekin on vielä ihan hengissä. Todella nätisti laitettu kukka-alue :)


    • Anonyymi

      Ite oon kaikkiruokainen:) Painon kannalta onkin ikävämpi juttu ku kaikki maistuu. On kiva kattoo telkkua ja mussuttaa suklaata, käy grillileivät iltapalaks jne.

      Sunflower

      • No, se on hyvä jos melkeen kaikki maistuu. Et näköjää sinäkää innostunu Artsin pihveistä :}

        Mulla on käyny nii hyvin, etten liho. Voi kyllä johtua siitäkin, että saatan venyttää noita ruoka-aikoja välillä liianki pitkiks.
        Karkkia kyllä uppoaa :{

        Mä oon nii rakastunu tuolla jo aiemmin mainitsemaani sinihomejuustoon. Yleensäkin kaikki juustot kelpaa :P

        Syötkö muuta namia ku suklaata?


      • Anonyymi
        tinttu-liina kirjoitti:

        No, se on hyvä jos melkeen kaikki maistuu. Et näköjää sinäkää innostunu Artsin pihveistä :}

        Mulla on käyny nii hyvin, etten liho. Voi kyllä johtua siitäkin, että saatan venyttää noita ruoka-aikoja välillä liianki pitkiks.
        Karkkia kyllä uppoaa :{

        Mä oon nii rakastunu tuolla jo aiemmin mainitsemaani sinihomejuustoon. Yleensäkin kaikki juustot kelpaa :P

        Syötkö muuta namia ku suklaata?

        No toi suklaa on ykkösjuttu. Sitte ku on marketeissa irtokarkkeja tarjouksessa, niitä pitää ostaa se kilo ku tulee 'säästöä':D

        Sunflower


    • Tietyt tyypit yrittää väkisin tulla naukumaan tänne.
      Uskokaa jo, ettei tuollanen mitään auta.
      Ihan turhaan käytätte aikaanne meikäläisen häätämiseen.

      • Anonyymi

        Ite olin noista toinen:D Kommentoin tota vihreitten aivo p rutkua ja viesti lähti pi ^eru S *aharaan.

        Sunflower


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1957
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1506
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      27
      1423
    4. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1421
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      17
      1418
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1385
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1357
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1290
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1220
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1217
    Aihe