Yhdysvallat rakensi Afganistaniin miljardeilla dollareilla kouluja ja tehtaita, joita paikalliset eivät halunneet – Jäljellä on puolitiehen jääneitä hankkeita ja rapistuvia rakennuksia
Valvontaviranomaisen havaintojen mukaan Yhdysvaltain hallinto haaskasi vähintään 2,4 miljardia dollaria kohteisiin, jotka jäivät käyttämättä, tuhoutuivat tai joiden ylläpito laiminlyötiin.
Yhdysvallat jakoi arviolta 145 miljardia dollaria (lähes 123 miljardia euroa) rakennus- ja infrastruktuurihankkeisiin, Afganistanin asevoimien varustamiseen, humanitaariseen apuun, huumeiden vastaisiin ohjelmiin ja muihin tarkoituksiin.
Afganistanin maaseutu on täynnä hylättyjä ja rappeutuvia voimalaitoksia, vankiloita, kouluja, tehtaita, toimistorakennuksia ja sotilastukikohtia, kertoo Afganistanin jälleenrakennuksen erikoistarkastaja Sigar (Special Inspector General for Afganistan Reconstruction).
https://www.sigar.mil/interactive-reports/what-we-need-to-learn/index.html
Kun apu ei kelpaa, niin maa painuu kivikauteen, kuolutuskaan ei käy.
1
141
Vastaukset
- Anonyymi
Kalliiksi tuli maailman suurimmalle demokratialle. Ja ei tuossa nyt kaikki kulu ole läheskään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku604746Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt362169Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."
No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti541783- 1851736
Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.
Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj1681560Sari Multala teki "riikkapurrat"
Sekoili humalassa Ruisrokissa kuten Purra Lohjan torilla. Kovia dokaamaan nuo nykyiset ministerit.2811411Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"
Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm2011242- 881179
- 2071162
- 651114