Maksasyöpä?

Anonyymi

Vuosi sitten alkoivat erikoiset oireet. Toinen kylki tuli tosi kipeäksi. Kävin työterveyshuollossa, kun en enää toista kättä pystynyt nostamaan. Flunssaksi laitettiin aluksi, ja muutaman viikon ramppasin lääkärissä, ja viimein pääsin keuhkokuvaan, missä näkyi heti, että toinen keuhko oli lähes täynnä nestettä. Siitä sitten suoraan sairaalaan, ja neste poistettiin. Tämän jälkeen olen ollut tosi väsynyt, ja ollut kaikkia outoja oireita. Olen lihonut yhtäkkiä 10 kiloa, ja se vaikuttaisi olevan nestekertymää vatsalle. Närästystä on koko ajan. Muistiongelmia paljon lähitapahtumissa. Jatkuva, krooninen outo väsymys, mitä ei aiemmin ole ollut. Taipeet, selkä ja kainalot ovat täynnä finnejä / pieniä paiseita, joista kuitenkin puristaessa tulee pääasiassa verta. Olen näistä sanonut lääkärille usein, että täytyy johtua maksasta, mutta kukaan ei ole ottanut sitä tosissaan. Nyt sitten kävin työterveyslääkärissä perustarkastuksessa, ja otettiin verikokeet, ja maksa-arvot olivat yli 200, pitäisi olla alle 50. Igg4 ja eosinofiilit myös huomattavasti koholla, eikä lääkärit ole löytäneet sille selitystä. En ole 10 vuoteen juonut yhtään, ja olen nyt 32-vuotias, eli ei johdu alkoholista. Olen liikkunut aiemmin säännöllisesti, ja syönyt terveellisesti. Nyt ei enää ruoka meinaa oikein maistua, sillä täytyn hyvin nopeasti. Myöskään kovin pitkälle en enää jaksa kävellä, ja töissä saatan nukahtaa yhtäkkiä, ja väsähdän hyvin helposti. Olen itse alkanut epäillä jo ajat sitten, että maksassa on jotain häikkää, ja siitä nämä oireet johtuvat. Saattaa olla, että syöpä?

4

90

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mene jollekin toiselle lääkärille, vaikka terveyskeskukseen tai päivystykseen, kerro oireet ja ilmoita että et lähde ennen kuin tutkitaan tai saat jatkolähetteet.

    • Esim. Sydämmen vajaatoimintaan saattaa liittyä tuo keuhkoon kerääntyvä neste.

      Sitten kilpirauhasen hormoonit pitäisi tutkia..Esim . Maksa- arvot voivat nousta kulpirauhasen vajaatoiminnassa, lihominen jne..

      Lisää labroja ja tutkimuksia vaan..

      • Anonyymi

        Aloittajan pitäisi käydä lääkärissä, eikä maallikoiden keksiä diagnooseja.


    • Anonyymi

      Olisi hyvä päästä vatsan tietokonekuvaukseen, ja kenties maksasta koepala.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      124
      2943
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      265
      1229
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      101
      1221
    4. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1041
    5. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      1003
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      980
    7. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      936
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      49
      897
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      41
      877
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      43
      789
    Aihe