Vuosi sitten alkoivat erikoiset oireet. Toinen kylki tuli tosi kipeäksi. Kävin työterveyshuollossa, kun en enää toista kättä pystynyt nostamaan. Flunssaksi laitettiin aluksi, ja muutaman viikon ramppasin lääkärissä, ja viimein pääsin keuhkokuvaan, missä näkyi heti, että toinen keuhko oli lähes täynnä nestettä. Siitä sitten suoraan sairaalaan, ja neste poistettiin. Tämän jälkeen olen ollut tosi väsynyt, ja ollut kaikkia outoja oireita. Olen lihonut yhtäkkiä 10 kiloa, ja se vaikuttaisi olevan nestekertymää vatsalle. Närästystä on koko ajan. Muistiongelmia paljon lähitapahtumissa. Jatkuva, krooninen outo väsymys, mitä ei aiemmin ole ollut. Taipeet, selkä ja kainalot ovat täynnä finnejä / pieniä paiseita, joista kuitenkin puristaessa tulee pääasiassa verta. Olen näistä sanonut lääkärille usein, että täytyy johtua maksasta, mutta kukaan ei ole ottanut sitä tosissaan. Nyt sitten kävin työterveyslääkärissä perustarkastuksessa, ja otettiin verikokeet, ja maksa-arvot olivat yli 200, pitäisi olla alle 50. Igg4 ja eosinofiilit myös huomattavasti koholla, eikä lääkärit ole löytäneet sille selitystä. En ole 10 vuoteen juonut yhtään, ja olen nyt 32-vuotias, eli ei johdu alkoholista. Olen liikkunut aiemmin säännöllisesti, ja syönyt terveellisesti. Nyt ei enää ruoka meinaa oikein maistua, sillä täytyn hyvin nopeasti. Myöskään kovin pitkälle en enää jaksa kävellä, ja töissä saatan nukahtaa yhtäkkiä, ja väsähdän hyvin helposti. Olen itse alkanut epäillä jo ajat sitten, että maksassa on jotain häikkää, ja siitä nämä oireet johtuvat. Saattaa olla, että syöpä?
Maksasyöpä?
Anonyymi
4
160
Vastaukset
- Anonyymi
Mene jollekin toiselle lääkärille, vaikka terveyskeskukseen tai päivystykseen, kerro oireet ja ilmoita että et lähde ennen kuin tutkitaan tai saat jatkolähetteet.
Esim. Sydämmen vajaatoimintaan saattaa liittyä tuo keuhkoon kerääntyvä neste.
Sitten kilpirauhasen hormoonit pitäisi tutkia..Esim . Maksa- arvot voivat nousta kulpirauhasen vajaatoiminnassa, lihominen jne..
Lisää labroja ja tutkimuksia vaan..- Anonyymi
Aloittajan pitäisi käydä lääkärissä, eikä maallikoiden keksiä diagnooseja.
- Anonyymi
Olisi hyvä päästä vatsan tietokonekuvaukseen, ja kenties maksasta koepala.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Helena Koivu menettänyt lapsensa. Onko Mikko Koivulla oma laki?
Voiko olla totta että äidiltä viedään lapset ja ei mitään syytä ole edes kerrottu äidille itselleen.?5557305Hannu Pikkarainen ehdottomaan vankeuteen
KKO tuomitsi 1 v 9 kk. Tämä ei ole Hannulle ilon päivä.3292755Pikkunaiselle terkkuja
Olet parasta koko maailmassa! Kaikkein ihmeellisin. Olisitpa täällä. 🧡 harmaasusi3872045- 1271254
- 311213
Kuvataiteilija Johanna Oras lataa mielipiteensä Miina Äkkijyrkästä Farmilla: "Miinahan oli..."
Oho! Johanna Oras ottaa kantaa kollega-Äkkijyrkän Farmi-puuhiin. Farmi Suomi -realityssä koettiin v. 2024 todellinen yl41149- 911016
Kuka on mystinen heppamies?
Nyt tänne vinkkejä siitä kuka on Martinan seurassa viihtyvä hevosmiljonääri. On tullut jo muutamia nimiä esiin keskustel1021002Olet vieläkin täällä
Tunnen energiasi. Tunnen että ajattelet minua. En aio koskaan enää ottaa sinuun yhteyttä. Voit ottaa minuun, jos itse h64981- 44852