Onko hekuma Raamatun mukaan syntiä?

Anonyymi

4. Pettäjät, tuimat, paisuneet, jotka enemmin hekumaa kuin Jumalaa rakastavat.

5. Joilla on jumalinen meno olevinansa, mutta sen voiman he kieltävät pois. Karta siis senkaltaisia.

Hekumahan tarkoittaa arkikielellä aistillisia nautintoja.
Hekuma=aistilliset nautinnot.
Siinähän on sitten veteen piirretty viiva taas.
Onko jäätelön syöminen hekumointia?
Kysynpähän vaan. Ymmärrän kyllä runkkaamiset ja muut, että on hekumointia mutta onhan jäätelön kin syöminen aistillista nautintoa eli hekumointia.
Mitähän tällä taas tarkoitetaan.
Mikä hekuma. Hekuman piru, sellainenkin varmaan on.
Käskeekö hekuman piru syödä jäätelöä, vai onko jäätelön syöminen luonnollista?
Nää on tämmösiä arvoituksia, ei näistä selvää ota.
Terveisin, vaan.

3

528

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      AP. Ja sitten voidaan puhua hekuman turmiollisuudesta. Kuinka hekuma vaikuttaa meidän kristillisyyteen ja uskon elämään? Ei kuitenkaan niin että kukaan synnitön olisi. Ei viedä keskustelua lain alle. Mutta mielenkiintoisia kokemuksia on ollu kuinka hekuman piru ku se saa syntiin johdateltua ja sitä ei tunne, että se hekuma on syntiä, sitä alkaa vihaamaan kristityitä ja ikään kuin Pyhän Hengen tuntemukset ne pakenee, vaikka usko ei perustukkaan tunteisiin mutta kuitenkin. Sanoohan Raamattukin Hengestä kauniisti, että se todistaa meidän henkemme kanssa, että me olemme Jumalan lapset.
      Mutta tosiaan ei ollut tarkoitus synnittömyyttä mainostaa, vaan herättää keskustelua hekuman pirun vaikutuksista kristilliseen elämään, ja mitä kaikkea tämä Raamatun käyttämä sana hekuma sitten sisältää. Onhan sitä luonnollistakin hekumaa mitä ei voi synniksi sanoa, esimerkiksi avioliitto.

      Joku voisi sanoa he kuma , kevyttä naurua.

      Tykkään näistä veteen piirretyistä viivoista. Herättää asiallista keskustelua yleensä. Ihmiset asiallisesti keskustelee toisten kanssa. Sitä on kiva lukea.

    • Anonyymi

      En tiedä mitä tuo hekuma on, mutta koska tässä ihmisessä on "jumalisuuden ulkokuori" on kyse varmaankin tekopyhästä kristitystä.

    • Anonyymi

      Jumalan ilmoituksen mukaan on syntiä. Ha synti tarkoittaa Jumalan tahdon vastainen.

      Henkilö joka kirjoittelee jäätelöstä hekuman yhteydessä ei ole lainkaan kykenevä keskustelemaan hengellisistä asioista, vaan hän on hengellisesti sokea houkka!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      591
      4071
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3418
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2959
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2901
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2234
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2171
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2107
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1935
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1930
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1879
    Aihe