Olisipa sitä rohkeampi, niin uskaltaisi

Anonyymi

alkaa juttelemaan. Varmaan jostain lapsuuden traumasta tai elämänkokemuksista tullut tämä ihmispelko.

32

566

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Itse olen jo oppinut etten mä tai mun jutut ketään kiinnosta, olen niin tylsä ja merkityksetön, joten mun on parempikin olla hiljaa toisten seurassa ja pysyä sivummalla.

      • Anonyymi

        Itse en ole edes päässyt oppimaan tuota.


      • Kuulostat mun exältä ja hän oli väärässä! Minä kuuntelin niin paljon kun jaksoi jutella 😉


      • Anonyymi

        Et ole varmastikaan. Olet kiinnostavaa 😉 Ehkä juuri siksi, kun olet sivummalla. Joku kiinnittää aina huomion sellaiseen. Minä ainakin erään miespuolisen kanssa käyn kamppailua tästä. Hän pitää itseään tylsänä. Ei todellakaan ole sitä. On ehkä hiljaisempi yms. Mun mielestäni ihana.


    • Anonyymi

      Oletko nainen vai mies?

      • Anonyymi

        Mies.


    • Kuulostaa tutulta vaikka itse en ole ujo. Voi myös olla parempi niin. Se on osa sinun puolustusmekanismia harmeja vastaan. Ole rohkea oikeassa paikassa ☺️

    • Anonyymi

      Hiljaiset, omissa oloissa viihtyvät naiset ovat minusta parhaita, yllätyksiä täynnä. Miksi pitäis olla aina äänessä ja esillä? Mieheltä, joka arvostaa.

      • Anonyymi

        Aloitus ei tietenkään kenenkään naisen kirjoittama.


      • Anonyymi

        Täällä yksi semmoinen nainen. Puhun vain silloin kun on oikeasti asiaa. En jaksa pölpöttää turhanpäiväisiä. Olen mieluummin mysteerinen ja erilainen. Harmi vaan, että nykypäivänä yhteiskunta suosii sosiaalisia, äänekkäitä sekä itseään esille tuovia ihmisiä. Hiljaiset jää jalkoihin kuten esim. työpaikoilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä yksi semmoinen nainen. Puhun vain silloin kun on oikeasti asiaa. En jaksa pölpöttää turhanpäiväisiä. Olen mieluummin mysteerinen ja erilainen. Harmi vaan, että nykypäivänä yhteiskunta suosii sosiaalisia, äänekkäitä sekä itseään esille tuovia ihmisiä. Hiljaiset jää jalkoihin kuten esim. työpaikoilla.

        Tätä juuri tarkoitin edellä.


    • Anonyymi

      Jos näen tutun ihmisen kadulla niin menen juttelemaan. Sellaisten kanssa en juttele, joiden kanssa en ole koskaan jutellut. Illanvietto samanikäisten kanssa on hyvä paikka tutustua uusiin ihmisiin.

    • Anonyymi

      Itsekin olen ollut pikkupojasta asti semmoinen kenen on vaikea puhua uusille ja vieraille ihmisille, enkä ole halunnutkaan puhua. En halua antaa mitään tyhmiä motivaatio puheita tai muita turhia neuvoja. Kerron vaan että uskoon tuleminen auttaa kaikkeen, ja uskolla tarkoitan nimenomaisesti uskoa Jeesukseen. Jumala on antanut kaikelle merkityksensä. Ihmisessä vallitsevat heikkoudetkin ovat Jumalan asettamia loppujenlopuksi. Siksipä kukaan muu ei voikaan ihmistä todella parantaa.

      • Anonyymi

        Kuka uskoo kuka ei. Itse en ole uskovainen. Toimin niin kuin minulle itselleni parhaimmalta tuntuu.


      • Anonyymi

        Ihana jössi! ;)


    • Anonyymi

      Nämä on niitä surullisia juttuja. Pelko lähtee kohtaamalla asian.. Voimia!

    • Anonyymi

      Etkö muuta keksinyt kuin ihmispelko? Mene terapiaan heti.Terveyskeskukseen kontakti tai Missioon.Pääset heti.Opit pääsee traumoistasi eroon ja kohtaa ihmisiä.Jopa puhumaankin lääkityksessä.

      • Anonyymi

        Hikky saa olla mitä on. Ei kaikkien tarvii sopeutua toisiin ihmisiin jos ei halua.


    • Anonyymi

      Ei sitä kyllä kannata väenväkisin jutella kenellekkään vaikka tiedän myös itse sen että joku päive haluais. Ja välttelen kyllä ihmisiä ja jotenniin aistien sen että minua vihataan. Olen vain sellaisissa paikoissa ja sellaiseen aikoon jossa oletan olevan samankaltaisia. Vihhoon sitä jos kuulen minua haukuttavan ja kirosanoilta ei voi välttyä. Kuulemasta. Todella pistää korvaan pahat sanat . Jos nyt itsekkin olen joskus vihainen niin puran sen johonniin muuhun kuin muihin ihmisiin. Ellei sitten ole tarvetta puhua juuri hänelle kuka on tämän vihan aiheuttanut. Viha, ymmärrys tai jotain. Miksi sitä nyt sanoisi . Jonniinverran tiedän että luonnossa voi kuulla omiaan mutta se sieteekö kaupungin meluja , on omien korvien välissä. Joten, aikamoiselle rasitukselle joutuu kukin omalla tahollaan. Ei tarvitse esittee mitteen muuta kuin mitä itse ja elämänkokemus on. Toisen kautta ei voi ellee. Jonkun aikoo se voi olla ihan ok. Jos on olemassa omakin piä eikä toisilta lainattu "kasvatuspiä" niin niin täytyy ollakkin.

    • Anonyymi

      Kysyitkö sinä mies sitä joltain minun takiani? Kyllä sinä puhua osaat miksi et tule puhumaan minulle? :(

    • Anonyymi

      Eikö sinusta tunnu hieman mauttomalta kehitellä oman menneisyyden rasitteita ? Tavoitella uutisarvoa raiskauksilla / insestillä / bulimialla tai jollain muulla joista voi kerskua etusivuilla ? Noilla tarinoilla kertoja tuo esille oman henkisen ja sairaan suhteen ympäristöön .

    • Kyllä se pelko tulee vastoinkäymisien seurauksella ja vähän kuin villiintyy kun vielä kauan erossa.

    • Anonyymi

      Onko toinen osapuoli ollut aloitteellinen ja antanut mahdollisuuden jutella vai ootko ihan kylmiltään aloittamassa? Pystyt kyllä siihen uskon suhun. Maita nyt vaan hänelle viesti tai, jos mahdollista niin jutelkaa huomenna tai milloin vaan livenä!
      Jos sulla numero. Kysy kuulumisia, fiiliksiä yms tai jotain vastaavaa.

    • Anonyymi

      Tsemppiä ja rohkeutta! Meitä on monia ja monet meistä varmasti pelkää turhaan.
      - n

    • Anonyymi

      Kyllä se varmaan niin on eli ota luuri kouraan soita milloin vaan.

    • Anonyymi

      Jos olis rohkeampi uskaltaisi tuntea jotain. Mut kauan auttaa jos hokee älä tunne mitään älä tunne mitään.

      • Anonyymi

        😞😞 Kuulostaa kurjalta. Entä, jos toinen tuntee samoin? Ei vaan uskalla.


    • Anonyymi

      No rohkeutta voi oppia. Pitää laittaa itsensä riskillä likoomaan. Sitten huomaa, että ei se niin paha juttu ollutkaan.

    • Anonyymi

      Ei heissä ole pelättävää, varottavaa sitäkin enemmän.

    • Anonyymi

      Ei kannata. Itse en jaksa enää edes yrittää. Ketään ei kiinnosta. Sain viime viikolla viestin mitä kuuluu. Vastasin ja kysyin mitäs sinulle kuulu eikä ihminen ole vieläkään vastannut takaisin. En ymmärrä.

      • Anonyymi

        Sitten eräs ihminen tuijotti pitkään minua silmiin ja kysyi ihan ylläen että miten sinä oikeasti voit? En osannut sanoa että ihan hyvin. Vaikka teki mieli sanoa ihan jotain joitain muuta.Kun ketään kuitenkaan kiinnosta oikeasti.


    • Anonyymi

      no ei se kaikilla oo ees pelkoo se ettei saa sanotuks mitään, voi olla ettei vaan oikein oo mitään järkevää sanottavaa, niin siinä kattoo sitte paremmaks pysyä hiljaa eikä rikkoo sillä turhanaikasella pälätyksellä joskus ihan hyvääki sanatonta tunnelmaa ja ei se oikeestaan oo mitään salaperäisyyden tavoittelua, ennemminki ettei siellä sisällä nyt vaan sen ihmeempii oikeestaan edes tapahdu, ku mitä ulospäin näkyy, et voi olla aika tyhjäki mieli siinä ja se on oikeestaan ihan hyvä olotila

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tirkistelijä T...

      Tirkistelijä T... ei ole sokeutunut, vaikka näin juorutaan. Asuu nykyään Limingassa ja jatkaa sekopää touhujaan ainakin
      Haapavesi
      4
      1983
    2. Liian kiltti.. ?

      Tässä jo jonnunaikaa olen tuumaillut tätä kiltti ja kunnollinen juttua. Siis miksi oikeasti kiltit eivät muka kelpaa?
      Sinkut
      254
      1677
    3. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      247
      1602
    4. 1982 syntynyt Mahdi Alcheikh tuomittiin törkeästä lapsenraiskauksesta

      https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/mies-raiskasi-15-vuotiaan-uimahallissa-turussa/8964984 Yli 4 vuotta vankeutta Oike
      Oulu
      54
      1554
    5. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      105
      1418
    6. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      23
      1309
    7. Voiko 40 tai yli

      Enää rakastua vai onko se jo game over?!
      Ikävä
      157
      1197
    8. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      66
      1173
    9. Kansan vihaama elokapina aikoo pysäyttää moottoritien ruuhka-aikana

      Mielenosoitus alkaa perjantaina kello 15 Länsiväylän ja Porkkalankadun risteyksessä. On se kummallista, että tuollainen
      Maailman menoa
      282
      1172
    10. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      38
      1035
    Aihe