Kela-peli alkakoon!

Anonyymi

Uudet palveluntuottajat 1.1.2022 alkaen

Etelä-Karjala: Taksi Saimaa Oy ja Taksi Päijänne Oy

Etelä-Pohjanmaa: Keskustaksi Oy ja Vaasan Ulataksi Oy

Etelä-Savo: DRide Oy ja Savon Taksidata Oy

Kainuu: Kainuun Taksivälitys Oy ja Menevä Oy

Kanta-Häme: Taksi Helsinki Oy ja Suomen Lähilogistiikka Oy

Keski- ja Pohjois-Pohjanmaa: Pohjois-Suomen Taksi Oy ja Tampereen Aluetaksi Oy

Keski-Suomi: Taksi Helsinki Oy ja Menevä Oy

Kymenlaakso: DRide Oy ja Suomen Lähilogistiikka Oy

Lappi: Taksi Helsinki Oy ja Suomen Lähilogistiikka Oy

Pirkanmaa: Taksi Helsinki Oy ja Tampereen Aluetaksi Oy

Pohjanmaa: Vaasan Ulataksi Oy ja Keskustaksi Oy

Pohjois-Karjala: Joensuun Taksi Oy ja Menevä Oy

Pohjois-Savo: Taksi Helsinki Oy ja Joensuun Taksi Oy

Päijät-Häme: Suomen Lähilogistiikka Oy ja Lahden Aluetaksi Oy

Satakunta: Taksi Helsinki Oy ja Keskustaksi Oy

Uusimaa: Suomen Lähilogistiikka Oy ja Taksi Helsinki Oy

Varsinais-Suomi: Taksi Helsinki Oy ja Menevä Oy

99

3209

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Järkyttäviä alennuksia, 30 ja rapiat!!!!! Eihän sillä tule toimeen 🤬🤬🤬

      • Anonyymi

        Joo, voi olla että Iltasanomien rapistelu tolpilla vähenee kun pitää ajaa palkkansa eteen eikä vaan odotella sitä 50 e kenttäkyytiä.


      • Anonyymi

        Mistä näet nuo hinnat?
        Onko LTX ja TH nyt pakko ajaa kaikki tarjotut Kelakyydit? Voiko tilauksesta kieltäytyä?
        Menevällä on nyt suoraohjausautoja joiden on pakko ajaa tarjottu kyyti.
        Tuleeko 2 välityskeskusta vai onko niin että mummo sanoo että haluan LTX tai sitten otankin TH.
        LTX on jo pulassa Espoossa Kulkukeskuksen kanssa.
        Nyt ei Kulkukeskusta varmaan aja kukaan.
        Kela ja Kulkukeskus yhdistelmä EI TAIDA KANNATTAA!


      • Anonyymi

        Olisi mukava tietää ltx.n laskennallisia perusteita noille hinnoille. viime kerralla unohtu painaa lähetä nappia. nyt joku taisi painaa vähän etuajassa ja yhtään miettimättä.


    • Anonyymi

      Taksi Helsinki luultavasti ryssii nuo kuten ennenkin, koska kuskit kiroavat surkeata korvausta, eivätkä suostu ajamaan. Mielummin rouskuttavat autoa tolpalla ja kiroavat surkeutta ja keikan puutetta.

      Mitäs menevän moniosaajat nyt sitten tekevät kun ajot meni

      • Anonyymi

        Mitäs tekevät, sen kun vaan viheltelevät nyt vain melkein maksettu skoda
        alla matkalla fattaan........


      • Anonyymi

        Niin siinä on Tuomolla miettimistä.


      • Anonyymi

        Jospa oli tappiollista eivätkä edes halunneet voittaa?

        Nyt laitettiin hinta millä toiminta on järkevää ja yllättäen Taksi Helsinki astui miinaan.

        Onnea.


      • Anonyymi

        Liikenteen harjoittaminen ei tarkoita sitä että autoaliikutetaan 0 katteella. Eihän työtkään kelpaa tienistit menevät kuluihin. Suomessa kumma ajattelutapa minun pitää tienata paljon mutta ostaa halvalla.


    • Anonyymi

      Ne välitysyhtiöt jotka meinaavat pärjätä ovat tehneet tarjouksia myös muista kuin omista alueista. Tulee muuten autoilijoille / maksajille kohtuuttomat kulut kun hinnat laskee ja välikädet lisääntyvät.

      • Anonyymi

        Mikäli ollaan oman alueen alihankkijoita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikäli ollaan oman alueen alihankkijoita.

        Ei auta vaikka olette oman alueen alihankkijoita, turpiin tulee joka tapauksessa.


    • Anonyymi

      Samalla alkaa pudotuspelit.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Kaupunkitaksit häviävät tämän pelin, maalaiset ajavat pitkät palurit ja kaupunkitaksit siihen sairaalan nurkalle.


      • Anonyymi

        Mitkä ihmeen alennukset? Ei Kela-kyytejä ole kilpailutettu antamalla mitään alennuksia jostain taksasta. Tarjoajat ovat tarjouksissaan kertoneet millä hinnalla ajavat Kela-kyydit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitkä ihmeen alennukset? Ei Kela-kyytejä ole kilpailutettu antamalla mitään alennuksia jostain taksasta. Tarjoajat ovat tarjouksissaan kertoneet millä hinnalla ajavat Kela-kyydit.

        Et taida tietää asiasta mitään. Kyydit nimenomaa kilpailutettiin vain ja ainoastaa annetun alennuksen suuruudella.


    • Anonyymi

      Prokeskus ei voittanut näköjään yhtään mitään, törmäsikö 200 km/h Kuusistoon!?!?!?!?

      • Anonyymi

        Kuusisto kirjoitetaan keskellä lausetta pienellä.


    • Anonyymi

      Huhujen mukaan 1,15 €/km on tuo Taksi Helsingin voittotarjous. Siitä vaan innolla ajamaan.

      • Anonyymi

        Uber veloittaa 1,1€/km + aikaveloitus päälle ja taksikuskit väittää että niin halvalla ei voi ajaa. Jos se ei olisi mahdollista niin miksi olette antaneet tarjouksen Kelalle missä on vielä halvemmat hinnat?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uber veloittaa 1,1€/km + aikaveloitus päälle ja taksikuskit väittää että niin halvalla ei voi ajaa. Jos se ei olisi mahdollista niin miksi olette antaneet tarjouksen Kelalle missä on vielä halvemmat hinnat?

        Taikasana onkin se aikataksa siihen päälle. Kelataksassa ei sitä ilmeisesti ole uusissakaan hinnoissa.

        Maantiellä kun ajaa 1,10 €/km ja tulee tyhjänä takaisin niin keikan jälkeen tuotto on 0,55 €/km. Paluukyytejä turha odottaa ainakaan kaupunkitaksina maaseudulta kotiinpäin. Siinä hampaita naurattaa varsinkin uusien inva-autojen omistajia. Auto sulaa alle suurien kilometrien takia eikä tilille jää mitään.

        Tiesin kyllä että homma menee kannattamattomaksi mutta että näin nopeasti. Kaksi kilpailutusta ja taksat jostain vuosituhannen alusta. Onneksi on muutakin yritystoimintaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taikasana onkin se aikataksa siihen päälle. Kelataksassa ei sitä ilmeisesti ole uusissakaan hinnoissa.

        Maantiellä kun ajaa 1,10 €/km ja tulee tyhjänä takaisin niin keikan jälkeen tuotto on 0,55 €/km. Paluukyytejä turha odottaa ainakaan kaupunkitaksina maaseudulta kotiinpäin. Siinä hampaita naurattaa varsinkin uusien inva-autojen omistajia. Auto sulaa alle suurien kilometrien takia eikä tilille jää mitään.

        Tiesin kyllä että homma menee kannattamattomaksi mutta että näin nopeasti. Kaksi kilpailutusta ja taksat jostain vuosituhannen alusta. Onneksi on muutakin yritystoimintaa.

        Kyllä usko pitää olla luja, ketä hankkinut korona aikana jonkun 100k€ Sprintterin.
        Pitäisi olla 2€/km+lähtö+odotus+erilaiset avustamislisät, että hommassa olisi jotain ideaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä usko pitää olla luja, ketä hankkinut korona aikana jonkun 100k€ Sprintterin.
        Pitäisi olla 2€/km+lähtö+odotus+erilaiset avustamislisät, että hommassa olisi jotain ideaa.

        Kyllä usko pitää olla luja, ketä hankkinut korona aikana jonkun 100k€ Sprintterin.

        Mulla on :)) 3,46€/km koulukyydit.


    • Anonyymi

      Näkeekö jostain uudet kelataksat?

      • Anonyymi

        Pohjois Pohjanmaalla ainakin 1.34e/km


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pohjois Pohjanmaalla ainakin 1.34e/km

        Tuosta alv pois=1.22€


    • Anonyymi

      Miten lapissa? Menevä meni, mutta miten uusien toimijoitten prosentit, onko tietoo?

      • Anonyymi

        Varmasti on asiallisemmat kuin menevällä.


      • Anonyymi

        30,02 % + provisio 8 % siitä on hyvä repiä tiliä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varmasti on asiallisemmat kuin menevällä.

        Luuletko että taksi hki ja lähitaksi ei osaa rahastaa samalla lailla kun menevä, ihan varmaan osaa.


    • Anonyymi

      Mikäs firma tuo PRide on? Onko ne sateenkaariyhtiö?

    • Anonyymi

      Jyväskylässä jytaksi oli sössinyt oman tarjouksenssa eikä ees otettu huomioon,,, Alkaa likapyykin pesu.

      • Anonyymi

        Taitaa hallitus laittaa toimarin paikan auki


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taitaa hallitus laittaa toimarin paikan auki

        Ei laita. Kokeillaan kolmen vuoden päästä uudelleen, josko osaisi täyttää kilpailupaperit. Kolmas kerta toden sanoo, jos kolmannen kerran sössii, niin ehkä sitten. Vai jääkö eläkkeelle ennen sitä?


    • Anonyymi

      Taksi Helsinki on ymmärtänyt vihdoin sen että kilpailutuksia voitetaan kun ajetaan tarpeeksi halvalla. Varmasti noista summista jää yrittäjälle jotain viivan alle, eihän TH olisi muuten sellaisia tarjouksia jättänyt. Siellä on opittu tekemään katelaskelmia vihdoin.

    • Anonyymi

      Muut välitysyhtiöt voivatkin jättää konkurssihakemuksen.

      • Anonyymi

        niin voi voittajille ajavat autoilijatkin, ale ja välitys % ainakin lähiötaksissa tulee olemaan korkea.


    • Anonyymi

      Kelan ei saisi antaa sellaisille jotka tekee kannattoman tarjouksen. Todellisuudessa kansa maksaa ne konkurssit mitä tulee. Kuitenkin kelan kassassa kuljetukset on pieni prosentti,.

    • Anonyymi

      Kelatilastoa sairaanhoitomatkoista>>http://raportit.kela.fi/ibi_apps/WFServlet?PG_REQTYPE=REDIRECT&PG_MRsaved=false&PG_Func=GETBINARY&PG_File=ouexaxsy.pdf

      Kelan korvaamat matkakorvaukset ovat tärkeä osa sairaanhoitoketjua, ilman matkakorvauksia ei monellakaan ole varaa eikä kykyä päästä tarvitsemaan sairaanhoitoon.
      Nämä taksi, paari ja invataksi, oman auton sekä ambulanssilla tehdyt matkakorvaukset ovat alle 2% kelan budjetista.
      Tämän kelataksikilpailutuksen seurauksena ( lue liian halvat tarjousmatkakorvaukset takseille) tulee olemaan taksipalveluiden saanti kelan korvaamissa taksimatkoissa vaikeaa, yksistään luokseajotaksa on vaadittu ilmaiseksi suoritettavaksi asiakkaan osoitteeseen, lisäksi nyt kilpailutuksessa matkakorvaushinnat takseille ovat kannattavuuden rajan alle...
      Taksat ovat muutenkin nousseet vain muutamia prosenttejä viimeisen kymmenen vuoden aikana, nyt näistä muutenkin jälkeen jääneistä hinnoista keskukset kilpailivat taksiyrittäjälle niin huonot hinnat, ettei niitä tulla hyväksymään eikä kukaan tule näillä alennushinnoilla toimeen, saati pitää yllä asianmukaista ja turvallista kalustoa.
      Olen keväällä asiasta varoittanut kelan suunnittelijoita, ja pyysin että käyttävät mahdolliset optiovuodet nykyisissä sopimuksissa... vaan eipä käyttäneet...
      Taksialalla tullaan näkemään vuoden alusta lähtien sekasortoa ja lopettamisia sekä konkurseja taksipalveluissa kautta maan.
      Tuo kahden keskuksen malli vain pahentaa tilannetta kun khden keskuksen autoille pitäisi riittä jaettavaksi ajot jotka ei ole riittävin taloudellisia yhdellekään taksiyrittäjälle...
      Vuoden vaihteen jälkeen ei kelakuljetukset tule toimimaan päättäjien toivomalla tavalla ja nähdään että taas olisi pitänyt kuunnella alan ammattilaisten neuvoja... samat virheethän teki päättäjät taksilakia muutettaessa, nyt sitä koitetaan palauttaa entiselleen...
      Itsekin taksiyrittäjänä lopetan vuodenvaihteen jälkeen
      Kenenkään työmotiivaatio ei kestä tällaista kelan vaatimaa 24/7 /365 päivystämistä jos meinaa saada alantonsa enää taksialalla, varsinkin kun suomen takseista suurimmalla osalla kelakuljetukset ovat suurin osa toimeentulosta...
      Nykyisille kelakyytitarjoushinnoille... KIITOS JA EI KIITOS.

      T. 40 vuotta alalla...

      • Anonyymi

        Joku nämä kyydit ajaa kuitenkin, ja kun meno/paluu kyydit näkyvät pysyvän voimassa ja keskuksia on kela ohjeistanut antamaan nämä paluukyydit samalle autolle turhan ajamisen välttämiseksi ja kun vanhaan odotustaksaan ei palata niin ainakin maaseudun pirsseillä homma kannattaa vielä hyvin kun mittari raksuttaa molempiin suuntiin, vaikkakin km taksat ja maksettavat lisät toki uudessa sopimuksessa hiukan laskivat. Kaupunkien takseille ei sitten keloja jääkään kuin kaupunki alueen pikku nytkyt ja ilta-aikoihin osuvat kotiutukset maakuntiin josta paluukyytejä ei ole tarjolla.


      • Anonyymi

        "T. 40 vuotta alalla..."

        et kai enää itse aja.
        työkaverini ajoi ehkä 30km/h liukkaalla ojaan, alaraajahalvaus.
        lääkäri sanoi että kun on huono kunto, keho ei suuria rasituksia kestä.
        ei paljoa saa korvauksia kun on nuori vaimo töissä, mies 12 vuotta lähes sängyssä.


    • Anonyymi

      Taksit on kilpailutettu hengiltä mutta aina riittää uusia kultaa vuolemaan. Tämä on kuin kullankaivuutyötä suopellosta.

    • Anonyymi

      Hyvä näin!

    • Anonyymi

      Voi että jännittää seurata ensi vuoden sotkua. Taksit on pillittäneet nykyisten alennuksia, mutta ensi vuodeksi ne tuplattu ja triplattu. Voi olla melkoinen parku ensi vuonna, että tämä vuosi on juhlaa.

    • Anonyymi

      Kartellitaksien hinnoissa olikin ilmaa, kun Kelaa aletaan nyt halvemmalla kuin Uberia.

      Kiitos Berner, että puhkaisit kartellin ja markkinatalous taksialalla vihdoin toimii.

      Onnea kaikille voittaneille! Onnea Suomi!

      • Anonyymi

        Ihana kiitos, loppui tuo 100:n yön valvominen vuodessa. Joku sen aikaisemmin maksoi. Nyt ei tarvi enää maksella. Ja kotona olenkin jo 16 pintaan.


    • Anonyymi

      Entäs jos se toinen palveluntuottaja ostaa sen toisen palveluntuottajan? Sitten olisikin yksi välittäjä.

      • Anonyymi

        Jippii! Hiano idea, missä sinä olet piileskellyt?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jippii! Hiano idea, missä sinä olet piileskellyt?

        Lähitaksissa tiätysti , tänne nimittäin pääsee töihin ilman hakuprosessia tai palikkatestiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lähitaksissa tiätysti , tänne nimittäin pääsee töihin ilman hakuprosessia tai palikkatestiä.

        kyllä ne Äo.n testaa mutta se ei saa olla kengännumeroa suurempi muuten ei mahiksia sinne töihin.


    • Anonyymi

      Keskuksen välityksessä olevat pitää ajaa n. 3000€ välillisiin ja kiinteisiin kuluihin, jonka jälkeenjuoksee välilliset kulut ja aletaan saamaan pienen pientä katetta.
      Taksialasta mitään tietämättömät riemuitsevat...

      • Anonyymi

        Mitä horiset?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä horiset?

        Eipä tuo mitään horise, jos kuulut oikeaseen välitysyhtiöön jossa ajetaan muutakin kyytiä + oikea auto + oikeat vakuutukset ja maksut esim teosto jne.. niin kyllä ne maksut on sen 3000€/kk ja sen jälkeen aletaan kattomaan että jäiskö jotain. Alle 10.000 alviton kk kassa ei paljoa naurata jos sulla on vielä kuski ajamassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä tuo mitään horise, jos kuulut oikeaseen välitysyhtiöön jossa ajetaan muutakin kyytiä + oikea auto + oikeat vakuutukset ja maksut esim teosto jne.. niin kyllä ne maksut on sen 3000€/kk ja sen jälkeen aletaan kattomaan että jäiskö jotain. Alle 10.000 alviton kk kassa ei paljoa naurata jos sulla on vielä kuski ajamassa.

        Eli jos yksin ajaa 20 vuoroa kk, niin tulojen keski-arvo pitäisi olla 500€ alv 0% / vuoro.
        Huh, huh sanon minä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä tuo mitään horise, jos kuulut oikeaseen välitysyhtiöön jossa ajetaan muutakin kyytiä + oikea auto + oikeat vakuutukset ja maksut esim teosto jne.. niin kyllä ne maksut on sen 3000€/kk ja sen jälkeen aletaan kattomaan että jäiskö jotain. Alle 10.000 alviton kk kassa ei paljoa naurata jos sulla on vielä kuski ajamassa.

        Mulla on taksissa kuluja vakuutus 250, puhelin ja netti 25 eur. Välitys 59, pesut n 50 eur, auton lyhennykset 300, huollot renkaineen n. 120, auton käyttöveroa en muista. Polttoaineet vie 10% liikevaihdosta ja Alvi tilitellään valtiolle. Ja nämä kulut on kuukaudessa.

        Mitä unohdin? Pyöreesti 800 eur kuukaudessa kiinteet kulut kuussa. Mihin tuhlaat lopyt?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla on taksissa kuluja vakuutus 250, puhelin ja netti 25 eur. Välitys 59, pesut n 50 eur, auton lyhennykset 300, huollot renkaineen n. 120, auton käyttöveroa en muista. Polttoaineet vie 10% liikevaihdosta ja Alvi tilitellään valtiolle. Ja nämä kulut on kuukaudessa.

        Mitä unohdin? Pyöreesti 800 eur kuukaudessa kiinteet kulut kuussa. Mihin tuhlaat lopyt?

        Unohdin välityksestä tulevien kyytien välityspalkkion 8%.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla on taksissa kuluja vakuutus 250, puhelin ja netti 25 eur. Välitys 59, pesut n 50 eur, auton lyhennykset 300, huollot renkaineen n. 120, auton käyttöveroa en muista. Polttoaineet vie 10% liikevaihdosta ja Alvi tilitellään valtiolle. Ja nämä kulut on kuukaudessa.

        Mitä unohdin? Pyöreesti 800 eur kuukaudessa kiinteet kulut kuussa. Mihin tuhlaat lopyt?

        "tuhlaa" nyt vaikka aluksi itseesi tai mahdolliseen perheeseesi ja jälkikasvuun.

        Tohon järkevä YEL noin tonni lisää per kk.
        Sinä kitupiikki varmasti näitä minimi-miehiä, eikö?

        Ja hyvin meneee, huomisesta viis..............


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla on taksissa kuluja vakuutus 250, puhelin ja netti 25 eur. Välitys 59, pesut n 50 eur, auton lyhennykset 300, huollot renkaineen n. 120, auton käyttöveroa en muista. Polttoaineet vie 10% liikevaihdosta ja Alvi tilitellään valtiolle. Ja nämä kulut on kuukaudessa.

        Mitä unohdin? Pyöreesti 800 eur kuukaudessa kiinteet kulut kuussa. Mihin tuhlaat lopyt?

        Valtiolle pitää tilittää myös ennakkoverot. Ihan mututuntumalla sun tapauksessa 600-800 kuukaudessa, sekä YEL keskim. 500 kuukaudessa. Ihan ilmeisesti et myöskään tee kirjanpitoa itse, eli sekin maksaa.. Alvit ja polttoaine vielä veks, ja tuhlattavaa jää tod näk reippaasti alle 2000 eur/kk.
        Ja vielä... auto jota lyhennät 300/kk on vainaa parissa vuodessa, tai jos se on uusi premium luokan auto, se halpenee nopeammin kuin lyhennät sitä, eli muutama vuosi ja olet kusessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla on taksissa kuluja vakuutus 250, puhelin ja netti 25 eur. Välitys 59, pesut n 50 eur, auton lyhennykset 300, huollot renkaineen n. 120, auton käyttöveroa en muista. Polttoaineet vie 10% liikevaihdosta ja Alvi tilitellään valtiolle. Ja nämä kulut on kuukaudessa.

        Mitä unohdin? Pyöreesti 800 eur kuukaudessa kiinteet kulut kuussa. Mihin tuhlaat lopyt?

        Eläke, polttoaineet ja lomaakin olis kiva pitää viikon vuodessa, kuskin palkat sosiaalimaksuineen ,työterveys kirjanpitäjä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valtiolle pitää tilittää myös ennakkoverot. Ihan mututuntumalla sun tapauksessa 600-800 kuukaudessa, sekä YEL keskim. 500 kuukaudessa. Ihan ilmeisesti et myöskään tee kirjanpitoa itse, eli sekin maksaa.. Alvit ja polttoaine vielä veks, ja tuhlattavaa jää tod näk reippaasti alle 2000 eur/kk.
        Ja vielä... auto jota lyhennät 300/kk on vainaa parissa vuodessa, tai jos se on uusi premium luokan auto, se halpenee nopeammin kuin lyhennät sitä, eli muutama vuosi ja olet kusessa.

        Sillä on varakas puoliso.


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Varakas on Kuopiossa.

    • Anonyymi

      No voi vi**u. Meidän alueella - 30,02 % alennusta ja sitten vielä 6,3 % provisioita. Lähden ajamaan kohti Kamuxia, vien Volvon myyntiin. Tämä oli tässä.

    • Anonyymi

      Tulen perässä

    • Anonyymi

      Jee, meidän alueella voittajan ale oli 26 ja toiseksi tulleen 19, siihen päälle provikat. Ostaako Kamux takseja?

      • Anonyymi

        Ite sain SAKAlta parhaan hinnan volvosta.


    • Anonyymi

      Moni ei tajua, että taksiala on täysin erillainen yritys kun esm. parturi, putkiasennusliike, remonttiyritys, ravintola, pizzamyynti...yms.
      Jos taksi voisi antaa asiakkaalleen aikoja kuten em. yritykset, voisi taksiyrittäjä päivittää työpäivänsä asiakkailla, kuten em. yritykset Penttille aika klo. 6.30, Sepolle aika klo. 7.30, Saaralle aika klo. 8.30 jne...
      Tätä ei yleensä kukaan ymmärrä, että taksi toimii asiakkiden aikataulujen mukaisesti.
      Siksi monesti kaikki 5 kpl päivän asiakkaat tahtovat taksin klo 11.30- 12.00.
      Samaan aikaan palveltaville takseille tarvitaan 5 taksia, ja sitten ei olekaan kukaan menossa mihinkään ja taksi seisoo suurimman osan päivästä tyhjänpanttina.
      Tätä ei esm. kelataksikilpailutuksessa eikä muissakaan kilpailutuksissa päättäjät tajua.
      Kukaan ei elä kelatksikilpailutuksessa nyt annetuilla alennuksilla, vaan vuodenvaihteen jälkeen tullaan näkemään katastrofi jollaista ei ole ennen nähty...
      Kelataksiasiakkaat eivät tule saamaan kuljetusta aikataulun sidottuun aikaan., koska hinta on niin huono kautta maan, että moni taksiyrittäjä jättää sopimuksen tekemättä.
      Kun tämän kilpailutuksen tuloksena on tosi huonoilla hinnoilla taloudellisesti mahdoton taksiyrityksien toimia liiketaloudellisesti kannattavasti.
      Erityisesti inva ja paaritakseja ei kukaan enää uusi, eikä uusi sopimuksia.
      Hinta on tosi surkea, kun 1-3 kuljetusta pitäisi päivässä ajaa alle kannattavuusrajan.
      Sosiaali ja terveysministeriö valvoo kelan toimintaa... vuodenvaiheessa tullaan näkemään yhteiskunnan maksamissa kelakuljetuksien toimivuudessa ktastrofi.
      Kentältä olen nyt jo kuunnellut kuinka moni suunnittelee taksin lopettamista, tai jos jatkaa ei kalustoa voi ainakaan uusia, ja vieläpä kalustoa vaihdetaan inva ja paarikalustosta H- autoihin, kun inva ja paaritaksien taksat tippuu myös, mutta kalusto on n. puolet kalliimpaa kuin normaali H- taksni kulut ja hankintahinta.
      Tämä ktastrofi oli alan toimijoiden tiedossa, mutta "päättäjät" ei tällaista ymmärrä...
      T. 40V alalla kelakyytejä ajanut...

      • Anonyymi

        Totta, aivan järkyttävää.


      • Anonyymi

        Samoin kirjoitettiin jo viime vuonna ja edellisvuonna.

        Hyvin on takseja tullut jopa samaan osoitteeseen 2 taksia samaan aikaan, tietysti eri henkilöille.

        Pian tulee sähköautot ja ajaminen on melkein ilmaista. Jo toinen työsuhde sähköauto käytössä.


    • Anonyymi

      Miten ihmeessä joku pöytälaatikkofirma voi voittaa kilpailutuksen. Taloustietojen mukaan DRide Oy liikevaihto oli vuonna 2019 3000 euroa, jonka jälkeen ei ole mitään merkintöjä liiketoiminnasta. Tällainen firma jakaa nyt Kymenlaakson Lähiötaksin kanssa.

      • Anonyymi

        Miksipä ei, jos Kelassa ei tarkisteta taustoja. Firman strategia on selkeä. Jättää tarjouksen ja jos voittaa, niin ryhtyy haalimaan autoilijoita. Jos saa riittävän määrän autoilijoita, niin homma käynnistyy ja jos ei saa, niin koko firma saa mennä.
        Ihan loistava idea.


      • Anonyymi

        Kyseessä on käytännössä PRO-Keskus ilman Savon Taksidataa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyseessä on käytännössä PRO-Keskus ilman Savon Taksidataa.

        Autoilijat osaavat todennäköisesti valita sen itselle edullisemman Kelavälityksen. Mielenkiinnolla odotan hinnoittelua.
        Sen verran kovat ovat nykyhinnatkin välityksellä ehdoista puhumattakaan


      • Anonyymi

        Samahan tuo Lähilogistiikka, jotain keplottelua luvassa kun pitää perustaa frontti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyseessä on käytännössä PRO-Keskus ilman Savon Taksidataa.

        Taitaa semel kilpailla omia asiakkaitaan vastaan DRiden avulla. Taitaapi olla sellainen kilpailu että semel voittaa taistelun mutta häviää sodan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Autoilijat osaavat todennäköisesti valita sen itselle edullisemman Kelavälityksen. Mielenkiinnolla odotan hinnoittelua.
        Sen verran kovat ovat nykyhinnatkin välityksellä ehdoista puhumattakaan

        Ei ole enää edullisia vaihtoehtoja, on vain huonoja kalliita joista valita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samahan tuo Lähilogistiikka, jotain keplottelua luvassa kun pitää perustaa frontti.

        Varmaan suojataan emoyhtiötä tulevilta sopimussakoilta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varmaan suojataan emoyhtiötä tulevilta sopimussakoilta.

        Ei se niin mene, jos tytäryhtiö ei pysty sakkoja maksamaan, kela laittaa sakot emoyhtiölle. Ihan kilpailutuspapereiden mukaan.


      • Anonyymi

        Kouvolassa ei olekkaan ollut kilpailua. Alueen välitysyhtiö täynnä isomahaisia pullakuskeja.


    • Anonyymi

      DRide.fi löytyy tietoa Kymenlaakson uudesta yhtiöstä.

    • Anonyymi

      DRide muuttaa nimensä PRideksi, autot teipataan sateenkaari 🌈 väreihin. Kuljettajat, myös miehet meikkaavat itsensä.

    • Anonyymi

      Savon taksidata oli pitänyt jättää ulos,Pro keskuksen paskat!
      Kiesus mikä riistoyhtiö,paskat mittarit kuvakkeilla ja kallis vuokra!
      Ns mamu mittarit ja paikalliset ei ymmärtänyt:)
      Pro keskuskselle toivon vain roimaa liikevaihdon alenemistä ja viivanalle miinusmerkkistä tulosta.Sen verran kusetitte meitä autoilijoita!
      Ja oikeidessahan se nähdään tämä Savon taksidata vielä,kun muuttivat sääntöjä kesken sopimuskauden ja ahnehtivat savolais rotat!
      Toivottavasti taksiyrittäjt voittavat kanteen savon taksidataa vastaan ja siinä ei puhuta pienistä rahoista!!
      Jos taksiyrittäjät voittavat,niin suoriutuuko savolais data enään olemaan välitys yhtiö vai nappulat loppuvat?
      Voi tulla savolaisille vetävän pää käteen ja toivon niin !!

      • Anonyymi

        STD ei ole oikea kohde, vaan Pro

        Haastoitte väärän yhtiön, ja myönnätte jo suurimman osan provisiokorjauslaskuista.

        Tsemppiä kuitenkin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        STD ei ole oikea kohde, vaan Pro

        Haastoitte väärän yhtiön, ja myönnätte jo suurimman osan provisiokorjauslaskuista.

        Tsemppiä kuitenkin!

        Kun autoilijat häviävät tuon kiistan Pro-keskuksen kanssa, niin tulee kallis lasku. Hävinnyt osapuoli maksaa kummankin osapuolen juristikulut. Meitä oli kuusi autoilijaa, jotka aikoivat haastaa Pro-keskuksen, niin meidän juristi ( on muuten Suomen paras sopimusjuristi ) oli täysin sitä mieltä ettei kannata lähteä haastamaan, turpiin tulisi. Nyt kun katselee noita alennuksia, niin Pro taksikeskuksen nykyiset alennukset ja provisiot on halpoja.


    • Anonyymi

      Ihmettelinkin miksi PRO-keskus ei voittanut mitään mutta tosiaan tämä uusi Dride Oy onkin PRO ilman kuopiolaisia.

      Tuliko siellä riitaa vai miksi kuopiolaiset heitetty pihalle? Luulisi että isommat hartiat olisi näissä karkeloissa paremmat. Tulevaisuudessa näitä välittäjiä ei ole montaa kun aina muutama tippuu pelistä pois joten mielummin kasvattaisi firmaa kuin pienentäisi sitä.

      Savon taksidata sai ainoastaan etelä-savon joka on varmasti vaikea paikka kun mikkeliläiset menee varmasti mielummin omaan yhtiöönsä.

      • Anonyymi

        Kilpailutustuloksista päätellen PRO ei osallistunut yhdenkään maakunnan kilpailutuksiin, siksi ei voittanut.


    • Anonyymi

      Tais pro kusettaa kuopiolaisia siksi varmaan lähtivät. Vaikuttaa tosi tyhmälle että semel kilpailee omia asiakkaitaan vastaan. Eikös ne veivannut prokeskuksella Mikkelin autoille väärin perustein kyytejä. Lueskelin kilpailuviraston päätökset prokeskuksen tutkinnasta, eteläsavo kusetti.

    • Anonyymi

      Kyllä meillä Pohjois-Savossa toimii hyvin kelakyytien välitys. Jokainen saa ihan oman mielen mukaan valita mistä ajaa. Ei voisi parempaa olla. Olen ajanut kelaa koronan aikana minimi 5200 euron ja maksimissaan 8600 euron kuukausia henkilöautolla.

    • Anonyymi

      Keski-suomessa ei toimi kun se pron pieni patukka on tehnyt hakumenettelyt ihan persiilleen.

    • Anonyymi

      Vai ajoiko pro 200 kmh kuusistoon?

    • Anonyymi

      Ei siis voi olla totta! Meidän autolaitetoimittajan Semelin toimitusjohtaja on meidän kilpailijan DRiden toimitusjohtaja Kymenlaaksossa. Miten tää on mahdollista!

      • Anonyymi

        KHO;n päätöksistä poimittua tekstiä...
        Korkeimman hallinto-oikeuden ratkaisun (KHO 2011:104) mukaan viranomaisrekistereihin tehdyt merkinnät eivät sellaisenaan osoittaneet toiminnan olevan vakiintunutta, vaan tilaajan tuli arvioida asiaa toiminnan tosiasiallisen harjoittamisen perusteella.

        Tilaajavastuulain mukaan tälläisia pöytälaatikkofirmojen (DRide oy) kaltaisia, ei Kelan pidä hyväksyä tarjouskilpailutuksiin, koska toiminta ei ole ollut alalla tosiasiallista toimintaa...


      • Anonyymi

        Kuulemma hyvin on löytynyt Kouvolassa autoja riveihin. Eräskin yhtiö liittyi 10 kian voimin mukaan. Ei kyl oo mitään järkeä ajella sähkö messuilla kela kyytejä.


    • Anonyymi

      𝗞𝗮𝗻𝘁𝗮-𝗛𝗮̈𝗺𝗲: Taksi Helsinki Oy ja Suomen Lähilogistiikka Oy

      Muuttuuko myös kela taksin tilausnumero

      • Anonyymi

        ei, mutta kelataksi on tästä lähtien yhdys sana


    • Anonyymi

      Sittenkin mieluummin taksinkuljettaja kuin teline rakentaja, kerrostalojen seinille.

      • Anonyymi

        Eli et ole kokeillut taksinkuljettaja hommia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli et ole kokeillut taksinkuljettaja hommia?

        Olen ajanut ja ajan autoa. Siistiä ja kevyttä sisähommaa.


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Bile-Sanna vai pääministeri-Marin? Lue Ukkolan kolumni

      Bile Dani on saanut haastajan Bile Sanna. Seiska ja Iltalehti uutisoivat alkoholin huuruisista julkkisjuhlista, jollaisia pääministerimme Sanna Marin
      Maailman menoa
      492
      7894
    2. Mikko Kuustonen paljastaa Hanna-rakkaan yllättävän teon kriisin keskellä: "Ne on rankkoja..."

      Mikko Kuustonen ja Hanna Brotherus on kyllä mielenkiintoinen pari. Rakastuneet kypsissä kymmenissä ja uusioperhettä pukkaa: https://www.suomi24.fi/vii
      Kotimaiset julkkisjuorut
      17
      2574
    3. Kepulaiset arvioivat Marinin ruumiinrakennetta

      Keskustan pää-äänenkannattajalehti Suomenmaa teki arvioita Marinin terveydentilasta muun muassa hänen siivousintonsa, ruumiinrakenteen ja juoksuharras
      Maailman menoa
      160
      2537
    4. Uuh! Mediapersoona Janni Hussi yllättää kuumana narubikineissä ilkamoiden: "Yritin sihdata tota..."

      Janni Hussi viettää Kreetalla kuumaa lomaa kihlattunsa Joel Harkimon kanssa. Tämä kuva on saanut eniten tykkäyksiä Instassa, eikä ihme! https://www.su
      Kotimaiset julkkisjuorut
      14
      1707
    5. Et halua mitään väärinkäsityksiä

      ja että siksi käännät selkäsi mulle. Älä tee omia johtopäätöksiä. Joohan ihana?
      Ikävä
      83
      730
    6. Nyt tiedän, meidän pitäisi nainen

      harrastaa seksiä niin ei kumpaakaan ujostuttaisi.
      Ikävä
      41
      674
    7. Rokottamattomat ovat tehneet itse itsestään panttivankeja

      Olisiko nyt pikkuhiljaa aika luopua rokotevastaisuudesta ja hakea se rokote? "Presidentti ei esimerkiksi puhu siitä, että koronarokotetut olisivat ro
      Kokkola
      83
      657
    8. Matematiikkaa

      Mitä tiukemmat vaatimukset puolison tai seksikumppanin suhteen, sitä pienempi valinnanvara. Pätee molempiin sukupuoliin. Monilla on niin suuret vaatim
      Sinkut
      151
      626
    9. Miettinyt tässä sun älynlahjojasi

      Kun on tässä tullut seurattua sun tekemisiäsi jonkin aikaa, niin kiinnittänyt huomiota pään käyttöön yleisemmin. Naisesta kyse. Yksinkertaisuus ei ole
      Tunteet
      125
      601
    Aihe