Viivapuzzle - ohjelmointihaaste

Anonyymi

Ympyrän läpi piirretään viisi viivaa, jotka jakavat ympyrän osiin. Selvitä nämä osat ja pistä jokaiseen piste. Tässä esimerkkikuva:

https://imgur.com/a/tVqYjv6

Lisähaaste: tee tästä automaattisesti luotava pulmatehtävä, jossa ympyrässä on annetut pisteet ja ne täytyy viidellä viivalla erotella eri osioihin.

3

97

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Tässä versio, jolla tuo kuva oli tehty: https://codepen.io/minkkilaukku/full/QWgmLgR

Mutta pitäisi vielä keksiä, miten viivat saa automaattisesti "asettumaan hyvin". Nythän ne täytyy itse vedellä. Voisi jotakuinkin tasavälein asetella viivojen päät ympyrälle ja sitten laskea jokaisen syntyvän alueen alan tai lävistäjien pituudet ja katsoa että ei ihan liian pieniä tule (melko pieniä ei taida oikein pystyä välttämään). Tämä siis sen takia, että jos tuota puzzlena miettii, niin sinne pitäisi hyvin mahtua se piste tai mitä kuvia sinne nyt laitetaankaan, joita pitää sitten viivoilla erotella. Saattahan siitä läheltä löytyä hyväkin ratkaisu vaikka luotu tiukaksi menisikin mutta hyvä olisi varmasti kunnollinen ratkaisu olemassa olla.

• Anonyymi

tulisi heti mielee joku pii/double.... c-ohjelmoijana... tuosta syntyy taaskin päättätön luku luuleen

• Anonyymi

Ooikein hardware-ohjelmoinnissa ainakin windowsissa ensin: enumerate buses... jolloin tulee kaikki muistien kaikki ajurien listat ja mitä ovat heti pitkä lista.

Ja sitten valitsetset jos haluat piirrellä jotain kuvioita ruurulle, kuten itsellä: väylä ilmoittaa: täällä on 2kpl AMD-grafiikkakiihdyttimiä joita voit käyttää.

Sitten c-koodilla vaan suoraan grafiikkakiihdyttimen ajuriin jne.... helppeoa kuin heinänteko.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      45
      7382
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      4078
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3615
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3130
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2806
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      51
      2324
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      53
      2307
    8. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37