ET vapaaksi, pieni kirjoitukseni

18

132

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Näitä tukikirjoituksia tarvitaan lisää eri puolilla maata.

      • Joo, mutta mieluummin muualle kuin va-yhdistysten sivuille. Lienee melko harva lukija juuri Tampereen yhdistyksen sivulla, joka ei ole jo lukenut samaa liiton sivulta.

        Hakukonenäkyvyyttä tuokin saattaa parantaa.


    • Anonyymi

      Vapaa-ajattelua voisi kuvata yhden asian liikkeeksi, jolla on 3 pääteemaa:

      1.
      VAPAA-AJATTELIJAT KAPINOIVAT JUMALAA VASTAAN:

      1.1.
      Vastustamalla kristinuskoa, kirkkoa ja seurakuntaa.

      1.2.
      Vastustamalla kristinuskoa, kirkkoa ja seurakuntaa.

      1.3.
      Vastustamalla kristinuskoa, kirkkoa ja seurakuntaa.

      • No, kristinusko on täällä suurin uskonto. Islam-kritiikkiäkin on VA-lehdessä jonkin verran. Mutta aika hassua olisi meidän lähteä julistamaan epäuskoa erityisesti vaikka sikhiläistä uskomuksia kohtaan.


      • Anonyymi
        jori.mantysalo kirjoitti:

        No, kristinusko on täällä suurin uskonto. Islam-kritiikkiäkin on VA-lehdessä jonkin verran. Mutta aika hassua olisi meidän lähteä julistamaan epäuskoa erityisesti vaikka sikhiläistä uskomuksia kohtaan.

        Msalo
        peräpeilin poika perustelee

        Poliittinen islam on vaarallinen kehitysmaaoppi ja kirkko maallistunut sivistysvaltioiden traditio

        Islamissa ei ole ollut ...


    • Anonyymi

      Kirjastosta voi lainata Marxin Pääoman ja lukea siitä kiihkoateismia. Ei sitä tarvitse kouluissa opettaa veronmaksajien kustantamana.

      • Ymmärrän että harmittaa, kun näet lempiuskontosi korvautuvan maallisella vaihtoehdolla. Yritä silti pysyä totuudessa, ja uskalla vaikka OPS-perusteista katsoa mitä ET oikeasti on.


      • Anonyymi
        jori.mantysalo kirjoitti:

        Ymmärrän että harmittaa, kun näet lempiuskontosi korvautuvan maallisella vaihtoehdolla. Yritä silti pysyä totuudessa, ja uskalla vaikka OPS-perusteista katsoa mitä ET oikeasti on.

        Miksi sossumoraalisi riittää Wehrmachtin ja mormonien nälvimiseen muttei muslimien?


    • Anonyymi

      Marxin Pääoma ei sisällä uskontokeskustelua vaan sovellutuksen työnarvoteorista

      Vaparilehden toimituskuntatroilkka ei ole marxilainen vaan
      leninistis feministis tradekalais postodernistista setalais attaclaista maailmankylän liirumia

    • Anonyymi

      Valinnan vapaus ahdistaa antivapareita.

    • Anonyymi

      Hyvä, tässä tarvitaan monenlaista kirjoituksia.

    • Anonyymi

      Juurikin noin, sanottiin ennen muinoin, ennen kuin muoti-ilmaisu tuli kiellettyjen fraasien listalle.

    • Anonyymi

      Pieni mutta söpö. Herkkää. Täsyä vaan jakoon.

    • Oletko ötmyillyt ja viettänyt liian monta  vuotta boheemielämää Tampereen Yliopistossa jos et käsitä vieläkään miten valtava ero on kristinuskolla ja ET:llä.

      Kristinusko on Raamatun kirjoituksissa tuhansien vuosien kertomus
      (ehkä 5000 - 6000 vuotta).
      Elämänkatsomustiedosta ei vielä 1960-luvulla, kun kävin kansakoulua ja kansalaiskoulua ( yläaste), puhuttua puolikasta sanaakaan.
      ET on nostettu kehiin tuntemattomuudesta joskus 1980-luvulla.

      Kristinusko antaa toivoa ja elämää ihmisille.
      Raamatun profetiat: mm. Israelin kansan diaspora ja exodus ovat toteutuneet ja toteutumassa.
      Ötmyily-ET ei anna mitään valoa ihmisen syntielämään, elämän tyhjyyteen ja toivottomuuteen.

      • Anonyymi

        Nyt on kyse siitä, saako perhe valita. Tai lukiolainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt on kyse siitä, saako perhe valita. Tai lukiolainen.

        Nyt pitää saada tieto aloitteesta leviämään ja ka nostaa allekirjoittamaan.


    • Anonyymi

      .ite tavoittaa suuri yleisö? Se on nyt 23 000 nimen kysymys.

    • Anonyymi

      Ei huano. Vielä näitä tarvitaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      53
      1329
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1324
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      122
      1193
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1023
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      887
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      328
      820
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      724
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      629
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      602
    Aihe