Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Ehdotukseni abortin vastustajille

Anonyymi

Koettakaa saada aikaan jotakin. Tilannehan on tällä hetkellä se, että asiat eivät mene toiveidenne mukaisesti. Aborttilaki ei ole kiristymässä, vaan pikemminkin muuttumassa aivan toiseen suuntaan.

Pidän tilannetta omituisena, sillä ymmärtääkseni Suomi on täynnä samoin kuin te ajattelevia - ainakin teidän mielestänne. Tämä väki pitää siis vain saada nyt aktivoitua. Hetkihän on täydellinen. Valtavia massoja innostanut marssi elämän puolesta on takana ja mielenkiinto on herätetty. Texasin inspiroiva uusi aborttilaki on samoin saanut julkisuutta, joten nyt on toimittava!

Pelitermein nyt täytyy ottaa tila haltuun! Tehkää jotakin räväkkää sen sijaan, että kinastelette täällä muutamien kymmenten silmien edessä - eihän tämä keskustelu mikään Suomi24: n vetonaula ole. Nyt teidän on astuttava suuremmille areenoille!

Nostakaa nyt esiin se laaja, potentiaalisesti teitä tukeva joukko! Tilaa riittää sosiaalisessa mediassa! Blogeja kehiin! Kirjoituksia suurten medioiden keskustelupalstoille. Eduskuntatalon portaille suuri mielenosoitus! Yhteistyökumppanit käyttöön! Varmasti löytyy luotettavia, abortteja vastustavia uusia ja raikkaita toimijoita; MV-lehti, oikea media, Patmos ja lukuisat muut uskonnolliset toimijatkin! Nyt on aika aktivoitua!

Ottakaa yhteyttä kansanedustajiin! Persut, kokoomus, Liike Nyt! Varmasti sieltä löytyy Oikeita tyyppejä, jotka jakavat arvonne?

Kaiken kaikkiaan lainsäätäjä tietenkin on saatava heräämään senkin asian suhteen, että joutava alaikäraja sallii abortit? Täällähän on täydellisen kumoamattomin perusteluin minullekin todistettu, että jo 12-vuotias kyllä kestää raskauden ja synnytyksen, kun on raskaaksi tullut! Varmasti eduskunnasta ja kansasta löytyy tukea tälle kiistattomalle faktalle, eikö vain? Ne Oikeat Tyypit kyllä rohkenevat kertoa kantansa julkisesti!

Kun te olette niin vahvasti Oikealla Asialla, osoittakaa se nyt kipin kapin kansallekin. Kynttilää ei kannata pitää vakan alla: teillä on tukenanne faktat. Ne pitää nyt saada vain esille niin selkeästi, että kukaan ei enää epäile. Ottakaa yhteyttä opetusministeriin ja varsinkin seuraavien opetussuunnitelmien tekijöihin ja oppikirjojen suunnittelijoihin: nyt esiin se fakta, että jo alkio on ihmisyksilö kaikilla kriteereillä arvioiden! Suorat lauseet esiin ja selvästi.

Nyt ei ole siis enää syytä keksiä mitään verukkeita, vaan on toimittava! Kaikki valttikortit kerralla esille ja ne faktat kaikkien nähtäville. Teillähän on totuus puolellanne. Hopi hopi!

Mr X

24

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Olemme noudattaneet neuvoasi jo kauan ennen neuvojasikin: Saamme aikaan lapsia, jos haluamme ja ehkäisemme, jos emme lapsia siinä tilanteessa halua. So simple!

      Neuvomme sen sijaan on abortista vouhkaajille pragmaatikoille: Toimikaa vastuullisesti, ettei travitse aloittaa vuosikymmeniä kestävää jankutusta ja toisten mollaamista, kun se suuri roisto löytyy vain sieltä teidän peilistänne katsomalla.

      • Anonyymi

        Selityksiä, selityksiä... Sinäkin olet niin syvällä siinä trollaamisesi kuopassa, että et pääsisi sieltä ylös vaikka sinut lingolla ammuttaisiin. Se on sekä surullista että säälittävää.

        Se on kuitenkin sanottava, että olet oppinut täällä uuden sanan, jota pystyt teksteissäsi toistelemaan. Siitä pisteet sinulle: olet kehityskelpoinen yksilö!

        Mr X


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Selityksiä, selityksiä... Sinäkin olet niin syvällä siinä trollaamisesi kuopassa, että et pääsisi sieltä ylös vaikka sinut lingolla ammuttaisiin. Se on sekä surullista että säälittävää.

        Se on kuitenkin sanottava, että olet oppinut täällä uuden sanan, jota pystyt teksteissäsi toistelemaan. Siitä pisteet sinulle: olet kehityskelpoinen yksilö!

        Mr X

        Itsehän sitä käsitettä kovasti painotit oikeutuksena ihmiselämän lopettamiselle.

        Pragmaatikkonahan tiedät, että pragmaatikko ei päätöksissään painota mitään arvoja ja tosiasioita, vaan pyrkii selviämään sen hetkisistä sotkuistaan vaikka ihmisyksilön elämän päättämällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itsehän sitä käsitettä kovasti painotit oikeutuksena ihmiselämän lopettamiselle.

        Pragmaatikkonahan tiedät, että pragmaatikko ei päätöksissään painota mitään arvoja ja tosiasioita, vaan pyrkii selviämään sen hetkisistä sotkuistaan vaikka ihmisyksilön elämän päättämällä.

        Heh heh. Jälleen kerran sorrut laittelemasn asioita minun piikkiini. Minä kirjoitan vain näin tunnistautuneena. Minä en tuonut tänne tuota käsitettä sinun toistettavaksesi. Toki minäkin hupia saan, kun sinä jälleen osoitat asioita itsestäsi sitä toistuvasti käyttäessäsi.

        Jos et kykene kommentoimaan mitenkään avausta, meidän ei hyödytä käyttää aikaamme tähän. Minulla on muutakin tekemistä.

        Mr X


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heh heh. Jälleen kerran sorrut laittelemasn asioita minun piikkiini. Minä kirjoitan vain näin tunnistautuneena. Minä en tuonut tänne tuota käsitettä sinun toistettavaksesi. Toki minäkin hupia saan, kun sinä jälleen osoitat asioita itsestäsi sitä toistuvasti käyttäessäsi.

        Jos et kykene kommentoimaan mitenkään avausta, meidän ei hyödytä käyttää aikaamme tähän. Minulla on muutakin tekemistä.

        Mr X

        Tunnustauduit pragmaatikoksi, joten sellaisena voin sinua pitää.

        Mutta en vie sinun arvokasta aikaasi, joten ei tästä sen enempää!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heh heh. Jälleen kerran sorrut laittelemasn asioita minun piikkiini. Minä kirjoitan vain näin tunnistautuneena. Minä en tuonut tänne tuota käsitettä sinun toistettavaksesi. Toki minäkin hupia saan, kun sinä jälleen osoitat asioita itsestäsi sitä toistuvasti käyttäessäsi.

        Jos et kykene kommentoimaan mitenkään avausta, meidän ei hyödytä käyttää aikaamme tähän. Minulla on muutakin tekemistä.

        Mr X

        "Minulla on muutakin tekemistä."

        Illan vitsi.. näkis vaan edes joskus! XD XD XD Oot sä sitten hauska...vaikkakin hieman nolo.. ;'D eikä ihan hiemankaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Minulla on muutakin tekemistä."

        Illan vitsi.. näkis vaan edes joskus! XD XD XD Oot sä sitten hauska...vaikkakin hieman nolo.. ;'D eikä ihan hiemankaan.

        Onko sinulla kaikki hyvin? Onko tämä syksy ollut sinulle jotenkin raskas?

        Mr X


    • MrX on aivan oikeassa, järjestäkää abortin vastasia marsseja, saatte varmaan suurimman osan kansasta mukaan.😆

      • Anonyymi

        Jostakin syystä ne valtavat abortteja vastustavat joukot pysyvät hiljaa ja antavat vain parin anon edustaa itseään täällä.

        Mr X


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jostakin syystä ne valtavat abortteja vastustavat joukot pysyvät hiljaa ja antavat vain parin anon edustaa itseään täällä.

        Mr X

        Jostain syystä olet sokea kaikelle mitä et halua nähdä, ja jostain syystä et vaan tajua mitä sinulle on jo kymmenet kerrat kirjoitettu.


    • Anonyymi

      Abortit ovat kuuma keskusteluaihe ja sille löytyy sekä puolesta että vastaan puhujia.
      Näin kristillisestä näkökulmasta katsottuna kiinnostaisi tietää millä voisit perustella abortteja raamatun sanalla vai voitko ollenkaan?

    • Anonyymi

      Moi,

      Puhut aika avoimesti näistä asioista ja postaat aika monta tekstiä täällä palstalla. Siinä ei mitään väärää ja hienoa että joku uskaltaa käyttää nimimerkkiä.
      Haluaisin vaan kysyä että mitä on saanut sut osallistumaan näin ahkerasti tähän palstaan?
      Tämä ei ole todellakaan hyökkäys, kiinnostaa vaan?
      Ymmärrän jos ei täällä haluaa avautua henkilökohtaisista asioista mutta vaikutat aika rohkealta niin ehkä uskallat kertoa.
      Onko sinulla ollut huonoja kokemuksia elämässä abortin vastustajien kanssa ?

      • Anonyymi

        Menipä trolli kerrankin hiljaiseksi.. XD


      • Anonyymi

        Tuo on hyvä kysymys.

        Minulla ei ole mitään sidoksia aborttiin omassa elämässäni. Olen miespuolinen ja sikälikin asia koskettaa minua suoraan vain vähän.

        Mielenkiintoni keskustella täällä liittyy oikeastaan ääriajattelun vastustamiseen. Vastustan kaikkea äärimmilleen venytettyä ajattelua ja sokea aborttien vastustaminen on minusta juuri sellaista. Toki suhtaudun kielteisesti myös uskonnolliseen fanatismiin ja poliittiseen populismiin. Nehän ovat näkyvissä jopa aborttikeskustelussamme.

        Olen ajoittain pitänyt taukoa tänne kirjoittamisessa, mutta nykyisin ajattelen lähinnä niin, että kun täällä on äänessä juuri niitä ääriajattelijoita, joita minä vastustan, myös eriävä mielipide on esiin nostettava. Surullinen juttuhan on se, että jotkut saattavat oikeasti alkaa uskoa jopa erilaisin räikeisiin valeisiinkin, joita eri lajin fanaatikot tänne syöttävät. Juutmri tänään oli luettavissa lehdistä, miten Amerikan mailla ihmiset eivät usko Koronaan kuolinvuoteellaankaan, vaikka kuolema tulee Koronan vuoksi.

        Kuten jokainen täällä näkee, ei tämä keskustelu hirveästi toimi. Ainakin yksi ihminen täällä keskittyy pelkkään suunpieksäntään ja millään, mitä muut sanovat, ei ole oikeastaan väliä. Se on rasittavaa ja tyhmää. Jos täällä olisi toimiva moderointi, keskustelu olisi miellyttävämpää. Sitä ei kuitenkaan ole näköpiirissä. Epäilen itse, että täällä on myös ylläpidon edustajia paikoin "herättelemässä keskustelua".

        Minä pidän irvokkaana sitä, että joku kehtaa julistaa ymmärtävänsä raskaaksi tulleiden tilannetta paremmin kuin raskaana oleva ihminen. Sehän lopulta on se logiikka, joka näitä mestareita yhdistää, uskossa tai ei. He kuvittelevat, että vain he edustavat oikeaa mallia ajatella ja siksi he voivat sanoa lähes mitä vain. Täällä sen näkee harvinaisen hyvin.

        On lähinnä mielipuolista nimitellä "suosijoiksi" ihmisiä vain sen perusteella, että joku haluaa naisella olevan abortti valittavissa. Minä ainakaan en pidä lainkaan huonona asiana sitä, jos joku ei aborttia halua tehdä. Ei asia minulle kuulu! Hyvä, että joku tekee lapsia! Sitä vain en hyväksy, kun joku alkaa muille kertoa, miten pitää ajatella ja mitä saa lain puitteissa tehdä. Minusta olennainen juttu on se, että abortin saa halutessaan. En myöskään käsitä, kenellä voi olla valta yli raskaana olevan naisen.

        Osa tekemistäni avauksista liittyy siihen, että aborttifanaatikoilla on koko joukko asioita, joista he eivät suostu keskustelemaan. Ketjuissa ne kyllä näkyvät helposti. Trolleja ja vakavissaan olevia abortin vastustajia ei enää ole helppoa erottaa.

        Jos esität tuon saman kysymyksesi palstalla oleville oppinenteilleni, et saa vastauksia. Avoin ja rehellinen keskustelu ei näille tyypeille sovi. Se ei kuulu ystäviemme keinovalikoimaan.

        Mr X


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Menipä trolli kerrankin hiljaiseksi.. XD

        Sinä varmastikin itse nyt kerrot minun tapaani itsestäsi, vai mitä?

        Mr X


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä varmastikin itse nyt kerrot minun tapaani itsestäsi, vai mitä?

        Mr X

        Ei minulta kukaan mitään kysynyt, vai?

        "Minulla ei ole mitään sidoksia aborttiin omassa elämässäni."

        Ahaa,.. miten sitten joskus aikanaan tulit avautuneeksi kuinka exäsi kanssa päädyitte yhteistuumin aborttiin... äläkä nyt vain yritä väittää että eräs vakionikeistäsi oli joku ihan "muu". XD

        "Vastustan kaikkea äärimmilleen venytettyä ajattelua"

        Kuitekin itse harrastat sitä jatkuvasti? Tai sitten olet vain pelkkä trolli..

        "myös eriävä mielipide on esiin nostettava. Surullinen juttuhan on se, että jotkut saattavat oikeasti alkaa uskoa jopa erilaisin räikeisiin valeisiinkin, joita eri lajin fanaatikot tänne syöttävät."

        Ja vieläkö ihmettelet miksi vastustajat joutuu täällä jatkuvasti olemaan.. ;)

        "Ainakin yksi ihminen täällä keskittyy pelkkään suunpieksäntään ja millään, mitä muut sanovat, ei ole oikeastaan väliä. Se on rasittavaa ja tyhmää. Jos täällä olisi toimiva moderointi, keskustelu olisi miellyttävämpää. Sitä ei kuitenkaan ole näköpiirissä."

        Tällä tarkoitat varmaankin itseäsi kun ei täällä oikein muitakaan yhtä ahkeria häiriköitä ole viime vuosina näkynyt. "Toimiva moderointi" ja "miellyttävä keskustelu" olisi ilmeisesti sinulle sitä, että "väärää" mieltä olevat ei saisi sanoa enää juurikaan mitään ja saisit koko palstan yksipuolisen propagandan julistuksesi areenaksi. Mutta sellaista tuskin onneksi koskaan onkaan näköpiirissä.

        "On lähinnä mielipuolista nimitellä "suosijoiksi" ihmisiä vain sen perusteella, että joku haluaa naisella olevan abortti valittavissa."

        Abortin suosiminen on tosiaan mielipuolista, synonyymejähän sille on myös mm. kannatus ja puoltaminen. Et siis harjoita niitäkään? On eri asia hyväksyä hiljaisesti jotakin kuin vouhottaa ympäriinsä valheita, tyrkyttää propagandaansa ja vokotella muita toimimaan mieleisellään tavalla, ja tämä ei sitten ole sinusta minkään suosimista..

        "Minusta olennainen juttu on se, että abortin saa halutessaan. En myöskään käsitä, kenellä voi olla valta yli raskaana olevan naisen. "

        Kovasti tyytymättömältä johonkin vaan vaikutat, vaikka asioiden kaiketi pitäisi olla kannaltasi nyt jo mahdollisimman hyvin? Ja sama meno luultavasti jatkuu vaikka jo kyllä lepsua lakia löysättäisiin entisestään. Kumma juttu..
        Mutta haluat siis että pienimpiä lapsia saa tappaa aina halutessaan ja jollain muulla on oikkujensa mukainen yli"oikeus" lapsen elämään ja kuolemaan. Erittäin irvokasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei minulta kukaan mitään kysynyt, vai?

        "Minulla ei ole mitään sidoksia aborttiin omassa elämässäni."

        Ahaa,.. miten sitten joskus aikanaan tulit avautuneeksi kuinka exäsi kanssa päädyitte yhteistuumin aborttiin... äläkä nyt vain yritä väittää että eräs vakionikeistäsi oli joku ihan "muu". XD

        "Vastustan kaikkea äärimmilleen venytettyä ajattelua"

        Kuitekin itse harrastat sitä jatkuvasti? Tai sitten olet vain pelkkä trolli..

        "myös eriävä mielipide on esiin nostettava. Surullinen juttuhan on se, että jotkut saattavat oikeasti alkaa uskoa jopa erilaisin räikeisiin valeisiinkin, joita eri lajin fanaatikot tänne syöttävät."

        Ja vieläkö ihmettelet miksi vastustajat joutuu täällä jatkuvasti olemaan.. ;)

        "Ainakin yksi ihminen täällä keskittyy pelkkään suunpieksäntään ja millään, mitä muut sanovat, ei ole oikeastaan väliä. Se on rasittavaa ja tyhmää. Jos täällä olisi toimiva moderointi, keskustelu olisi miellyttävämpää. Sitä ei kuitenkaan ole näköpiirissä."

        Tällä tarkoitat varmaankin itseäsi kun ei täällä oikein muitakaan yhtä ahkeria häiriköitä ole viime vuosina näkynyt. "Toimiva moderointi" ja "miellyttävä keskustelu" olisi ilmeisesti sinulle sitä, että "väärää" mieltä olevat ei saisi sanoa enää juurikaan mitään ja saisit koko palstan yksipuolisen propagandan julistuksesi areenaksi. Mutta sellaista tuskin onneksi koskaan onkaan näköpiirissä.

        "On lähinnä mielipuolista nimitellä "suosijoiksi" ihmisiä vain sen perusteella, että joku haluaa naisella olevan abortti valittavissa."

        Abortin suosiminen on tosiaan mielipuolista, synonyymejähän sille on myös mm. kannatus ja puoltaminen. Et siis harjoita niitäkään? On eri asia hyväksyä hiljaisesti jotakin kuin vouhottaa ympäriinsä valheita, tyrkyttää propagandaansa ja vokotella muita toimimaan mieleisellään tavalla, ja tämä ei sitten ole sinusta minkään suosimista..

        "Minusta olennainen juttu on se, että abortin saa halutessaan. En myöskään käsitä, kenellä voi olla valta yli raskaana olevan naisen. "

        Kovasti tyytymättömältä johonkin vaan vaikutat, vaikka asioiden kaiketi pitäisi olla kannaltasi nyt jo mahdollisimman hyvin? Ja sama meno luultavasti jatkuu vaikka jo kyllä lepsua lakia löysättäisiin entisestään. Kumma juttu..
        Mutta haluat siis että pienimpiä lapsia saa tappaa aina halutessaan ja jollain muulla on oikkujensa mukainen yli"oikeus" lapsen elämään ja kuolemaan. Erittäin irvokasta.

        1. Sekoitat tuttuun tapaasi minut kaikkiin muihin. Minulla ei ole kosketuspintaa aborttiin.

        2. Juttusi asiasisältö nolla. Samat tutut jutut lähes tutussa järjestyksessäkin.

        3. Mitään et itsestäsi kerro, vaikka kysyttäisiin.

        4. Mitään et saa avauksesta sanottua.

        Näillä mennään.

        Mr X


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        1. Sekoitat tuttuun tapaasi minut kaikkiin muihin. Minulla ei ole kosketuspintaa aborttiin.

        2. Juttusi asiasisältö nolla. Samat tutut jutut lähes tutussa järjestyksessäkin.

        3. Mitään et itsestäsi kerro, vaikka kysyttäisiin.

        4. Mitään et saa avauksesta sanottua.

        Näillä mennään.

        Mr X

        Taas samat ennalta arvattavat kiistomutujankkaukset kuin aina ennenkin, mutta näillä mennään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taas samat ennalta arvattavat kiistomutujankkaukset kuin aina ennenkin, mutta näillä mennään.

        Tuokin on tuttu reaktio: kun et kykene mitään sanomaan vastaukseksi kommentteihini. koetat kiukuttelulla väistää asian.

        Mr X


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuokin on tuttu reaktio: kun et kykene mitään sanomaan vastaukseksi kommentteihini. koetat kiukuttelulla väistää asian.

        Mr X

        Eikö se oma taktiikkasi nyt kelpaakaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö se oma taktiikkasi nyt kelpaakaan?

        Minun taktiikkani ei ole tuo. Sinulle ei ole ikinä käynyt avoin ja suora keskustelu, jossa kysytään ja vastataan. Sinä välttelet sitä.

        Mr X


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minun taktiikkani ei ole tuo. Sinulle ei ole ikinä käynyt avoin ja suora keskustelu, jossa kysytään ja vastataan. Sinä välttelet sitä.

        Mr X

        Lisää valheita ja perätöntä syyttelyä. Mutta mihin muuhunkaan "keskusteluun" trollina kykenisit.


    • Anonyymi

      Maapallon väkiluvun kehitys:

      1750 --- 629–961 miljoonaa
      1800 --- 813–1 125 miljoonaa
      1850 --- 1 128–1 402 miljardia
      1900 --- 1 550–1 762 miljardia
      1950 --- 2 536 431 000
      1960 --- 3 034 950 000
      1970 --- 3 700 437 000
      1980 --- 4 458 004 000
      1990 --- 5 327 231 000
      2000 --- 6 143 494 000
      2010 --- 6 956 824 000
      2020 --- 7 794 799 000

      Vuonna 2025 arvioidaan 8 miljardin rajan menevän rikki.

      • Anonyymi

        Ja JOS se nykyinen koko ihmispopulaatio sullottaisiin Suomen rajojen sisään, siitä tulisi n. 25 000 ihmistä per neliökilometri! Koko muu maapallomme olisi silloin tyhjä ihmisistä! Pikalaskulla nopeasti laskin.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      91
      2394
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      65
      2141
    3. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      100
      1961
    4. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1868
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      11
      1692
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1612
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      27
      1466
    8. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1440
    9. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1412
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      73
      1400
    Aihe