Ääh, sanoo Moskovan kirjeenvaihtaja parhaillaan uutisissa. Erkka Mikkonen
Vastaukset 6
- Anonyymi
Hän on yksi monista toimittajista, joiden suomen kielen taito jättää toivomisen varaa. Vasemman käden nykivän heiluttamisen hän kuitenkin hallitsee lähes yhtä hyvin kuin kollegansa.
- Anonyymi
Erkkako vasuri?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Erkkako vasuri?
Täh? 😂 Erkka Mikkonen heiluttaa raporttejaan antaessaan vasenta kättään saman tapaan kuin useimmat television raportoijat. Politiikan kanssa tällä ei ole mitään tekemistä. Kyse on enemmänkin hermostumisesta ja muusta sen tapaisesta.
Yksi harvoista tyylikkäästi pukeutuneista, sivistyneistä, suomen hyvin hallinneista ja esiintymiskykyisistä kirjeenvaihtajista oli Erkki Toivanen. Käsi ei heilunut, eikä ylimääräisiä mutinoita kuultu. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täh? 😂 Erkka Mikkonen heiluttaa raporttejaan antaessaan vasenta kättään saman tapaan kuin useimmat television raportoijat. Politiikan kanssa tällä ei ole mitään tekemistä. Kyse on enemmänkin hermostumisesta ja muusta sen tapaisesta.
Yksi harvoista tyylikkäästi pukeutuneista, sivistyneistä, suomen hyvin hallinneista ja esiintymiskykyisistä kirjeenvaihtajista oli Erkki Toivanen. Käsi ei heilunut, eikä ylimääräisiä mutinoita kuultu.Toivanen olikin brittiläiseen tapaan aito miesten mies.
- Anonyymi
Tämä aloitus olisi pitänyt panna aivan eri foorumille, esimerkiksi "Tv ja radio > Radio". Lisään nyt kuitenkin Mikkosen uusimman näytteen kehnosta suomen hallinnasta Ylen Radio Suomen uutisista kello 17: "Putin sai paremman vaalivoiton mitä odotettiin..."
Komparatiivin (paremman) jälkeen tulee sana "kuin", ei "mitä". Itse asiassa Mikkosen kieli olisi oikein hyvää suomea, jos sanan "vaalivoiton" jälkeen pantaisiin pilkku. Tällöin se aloittaisi relatiivilauseen, jonka korrelaattina olisi koko päälause.
Ajatus toisin sanoen olisi: Putin sai paremman vaalivoiton, ja näin oli myös etukäteen ajateltu tapahtuvan. Vertaa: Hän oli myöhässä, mikä oli yllätys. Yllätys oli siis se, että hän oli myöhässä.
Itse opiskelin tällaiset suomen kielen perusasiat 11-vuotiaana Tossun (Helsingin toinen lyseo) ensimmäisellä luokalla. Nykyisin edes Yleisradion toimittajilta ei edellytetä hyvää suomen kielen hallintaa.- Anonyymi
"Nykyisin edes Yleisradion toimittajilta ei edellytetä hyvää suomen kielen hallintaa."
Ehkä edellytetään, mutta koska edellyttäjätkään eivät osaa suomea hyvin, firmaan palkataan kaikki halukkaat. Järjestysluvutkaan eivät ole hallinnassa. En tiedä yhtään urheilutoimittajaa, joka osaisi sanoa: Hän teki maalin komannellakymmenelläviidennellä minuutilla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Venäjä alkaa iskemään Suomen politiikkaan.
Tässä on valtion ja koko länsiliiton päämiehet varoitelleet, että Venäjä alkaa talven aikana taas iskemään hybridisesti.137813Muistelen lämmöllä
Se oli vaikein päätös, jonka olen joutunut tekemään. En pidä valehtelusta, mutta näin sait päätöksen asioille. Rakasti48642- 70619
- 81571
- 39529
- 46510
Jos olen aiheuttanut pahaa, pyydän anteeksi
Jos olen omalla kirjoittelullani aiheuttanut täällä jollekin pahaa mieltä tai sotkenut asioita, niin pyydän sitä anteeks64489Uskon, että saataisiin kaikki selvitettyä
Mutta yhteys on jäissä, minä olen jäässä, enkä osaa tai uskalla enää lähestyä. Se vaan on niin. Naiselta Jos ei ole hyvä36485- 94472
- 21468
Teinipersu Bergbom lupasi ensimmäisenä euron bensaa
Teinipersu julkaisi Tiktok-videonsa marraskuussa 2021. Videolla Bergbom viittaa bensan hintoja esittelevään kylttiin ja264460Vaihdevuodet ja psykoottinen käytös
Estrogeenilla on suora yhteys aivojen välittäjäaineisiin, erityisesti serotoniiniin, joka säätelee mielialaa, impulssiko37411Timo Vornanen.
On siinäkin yksi täystampio. Eipä ihme, että persukannattajat sen eduskuntaan äänestikin.25397Luottamus
Luotan vain siihen mitä tapahtuu IRL. Anonyymipalstan vihjailut eivät merkitse minulle mitään.86396Sofia ja Jeffrey yhdessä
Sofia julkaisi instassa kuvan hänestä ja Jeffreystä kuvan, taustalla soi Happy birthday biisi ja Jeffrey kasvot peitetty80395- 21392
Onko se loukkaavaa jos pelkkä seksi kiinnostaa?
En tiedä olisiko meillä muuta yhteistä edes. En kyllä oikein osaa nähdä meitä menemässä naimisiin, paitsi ehkä jossain U33391- 13385
Joka ilta mietin
sua❤️Mitä teet, missä meet? Kaipaatko yhtään? Yön tullen toivotan mielessäni sulle hyvää yötä ja aamuisin huomenet. Joka24376- 29374