Vaikka hän oli aikaisemmin sanotut Jeesuksen olevan Jumalan karitsa, joka ottaa pois maailman synnin.
Matt. 11:3
"Oletko sinä se, jonka on määrä tulla, vai pitääkö meidän odottaa toista?" [Ps. 118:26; Dan. 7:13; Mal. 3:1]
Miksi Johannes Kastajakin epäili Jeesusta?
78
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Viimeisimmän tiedon mukaan Johannes Kastaja epäili jeesuksen kusettavan opetuslapsiaan aivan törkeästi, jopa epäili jeesuksen myyneen Pietarin kalansaaliin kalatorilla aivan puoli-ilmaiseksi Potifarin puolisolle edelleenmyytäväksi vähittäiskauppiaille, jotka kuolleenmeren papyrustositteitten mukaan ottivat jopa kuusinkertaisen hinnan myymistään, jopa osittain kesäytyneistä kaloistaan.
- Anonyymi
Aloituksesta tulee mieleeni myös Jeesuksen tuskan ja epätoivon huuto ristillä: "Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit" Tämä on monen uskovan kokemus tänäänkin.
- Anonyymi
No varmasti on, jos tuli perattua taivasten valtakunta ja vaihdettua opetukseen synnin valtakunnasta. Sen lisäksi, että tuo huudahdus ei kuvasta sen enempää vapaaehtoista uhrautumista kuin Paavalin sanatkaan hänen antaessa ehtoollisen sanat sinä yönä, kun Jeesus kavallettiin Paavalin sanoin. Tai sitä kristinuskon oppia, että itse Jumala olisi uhrautunut ihmisten syntien vuoksi. Pieneen lauseeseen sisältyy paljon tietoa.
Anonyymi kirjoitti:
No varmasti on, jos tuli perattua taivasten valtakunta ja vaihdettua opetukseen synnin valtakunnasta. Sen lisäksi, että tuo huudahdus ei kuvasta sen enempää vapaaehtoista uhrautumista kuin Paavalin sanatkaan hänen antaessa ehtoollisen sanat sinä yönä, kun Jeesus kavallettiin Paavalin sanoin. Tai sitä kristinuskon oppia, että itse Jumala olisi uhrautunut ihmisten syntien vuoksi. Pieneen lauseeseen sisältyy paljon tietoa.
Paljon satua pienee lausahdukseen liittyy, paavalihan ei koskaan edes tavannut jeesusta joka selkeästi on vanhemmista kansantaruista koostettu satuhahmo.
Miksi te taikauskoiset ette vai audu hakemaan faktoja taikauskonne tueksi?
Uskonne on heikko ja lepää vettyneillä savijaloilla kuten epäjumalannekin.
- Anonyymi
Ei Johannes Kastaja epäillyt.
Kyse oli siitä, että juutalaiset odottivat kolmea asiaa:
1. Mooseksen kaltaista profeettaa
2. Messiasta
3. Jumalan Karitsaa, joka ottaa synnin pois.
Johannes Kastaja tiesi, että Jeesus on Jumalan Karitsa, mutta ei ollut ihan varma, onko hän Messias. Jeesus vastasi hänelle juuri niillä sanoilla, jotka olivat merkkeinä Messiaasta. Koko homman juju on siinä, että Jeesus oli sekä Mooseksen kaltainen profeetta että Messias ja myös Jumalan Karitsa.
Johannes Kastaja tiesi olevansa huutava ääni erämaassa, joka raivaa tien Jehovan tulolle, mutta ei ymmärtänyt itsekään, että profetiat tarkoittivat tällä nimenomaan Eliaa, joka Johannes Kastaja myös oli.Juutalaiset ja varsinkin essealaiset, joita lähellä Kastajakin opillisesti oli, odottivat kolmea messiasta: profeettaa, kuningasta ja pappia. Tämä oppi oli kopsattu buddhalaisilta lähetyssaarnaajilta, therapeuteilta, jotka puhuivat kolmesta maailmanhallitsijasta Tshakravartasta, jotka olivat Boddhisattva, Mahaatshoon ja Manu.
Evankeliumeissa tämä tulee esiin sillä tavalla, että Matteus puhuu kuninkaasta, Luukas ylipapista ja Markus profeetasta. Johannes nostaa sitten pykälää ylemmäksi ja näkee Jeesuksen Jumalaksi.- Anonyymi
KTS kirjoitti:
Juutalaiset ja varsinkin essealaiset, joita lähellä Kastajakin opillisesti oli, odottivat kolmea messiasta: profeettaa, kuningasta ja pappia. Tämä oppi oli kopsattu buddhalaisilta lähetyssaarnaajilta, therapeuteilta, jotka puhuivat kolmesta maailmanhallitsijasta Tshakravartasta, jotka olivat Boddhisattva, Mahaatshoon ja Manu.
Evankeliumeissa tämä tulee esiin sillä tavalla, että Matteus puhuu kuninkaasta, Luukas ylipapista ja Markus profeetasta. Johannes nostaa sitten pykälää ylemmäksi ja näkee Jeesuksen Jumalaksi.>>Juutalaiset ja varsinkin essealaiset, joita lähellä Kastajakin opillisesti oli, odottivat kolmea messiasta: profeettaa, kuningasta ja pappia. Tämä oppi oli kopsattu buddhalaisilta lähetyssaarnaajilta, therapeuteilta, jotka puhuivat kolmesta maailmanhallitsijasta Tshakravartasta, jotka olivat Boddhisattva, Mahaatshoon ja Manu.<<
Puhut pelkkää valhetta, kuten Palestiinan lippua heiluttavalta valehtelijalta ja häviäjältä voikin odottaa.
Juutalaisten odotus perustui ainoastaan ja vain Mooseksen lakiin ja profeettoihin. Niissä profetoidaan Mooseksen kaltaisesta profeetasta, Jumalan Karitsasta, Messiaasta, Kuninkaasta jne. Sen perusteella juutalaiset odottivat heitä, mutta se on tässä paljastunut, ette kyse oli sama henkilö Jumalan Poika Jeesus Kristus. - Anonyymi
KTS kirjoitti:
Juutalaiset ja varsinkin essealaiset, joita lähellä Kastajakin opillisesti oli, odottivat kolmea messiasta: profeettaa, kuningasta ja pappia. Tämä oppi oli kopsattu buddhalaisilta lähetyssaarnaajilta, therapeuteilta, jotka puhuivat kolmesta maailmanhallitsijasta Tshakravartasta, jotka olivat Boddhisattva, Mahaatshoon ja Manu.
Evankeliumeissa tämä tulee esiin sillä tavalla, että Matteus puhuu kuninkaasta, Luukas ylipapista ja Markus profeetasta. Johannes nostaa sitten pykälää ylemmäksi ja näkee Jeesuksen Jumalaksi.Luuk 24:44 Jeesus sanoi heille: "Tätä minä tarkoitin, kun ollessani vielä teidän kanssanne puhuin teille. Kaiken sen tuli käydä toteen, mitä Mooseksen laissa, profeettojen kirjoissa ja psalmeissa on minusta kirjoitettu."
45 Nyt hän avasi heidän mielensä ymmärtämään kirjoitukset. Anonyymi kirjoitti:
Luuk 24:44 Jeesus sanoi heille: "Tätä minä tarkoitin, kun ollessani vielä teidän kanssanne puhuin teille. Kaiken sen tuli käydä toteen, mitä Mooseksen laissa, profeettojen kirjoissa ja psalmeissa on minusta kirjoitettu."
45 Nyt hän avasi heidän mielensä ymmärtämään kirjoitukset.Jeesus puhui mitä sattuu.
Eipä hänen puheisiin voi luottaa, kuten nyt huomaamme. Hän saattoi olla suuruudenhullu.- Anonyymi
torre5 kirjoitti:
Jeesus puhui mitä sattuu.
Eipä hänen puheisiin voi luottaa, kuten nyt huomaamme. Hän saattoi olla suuruudenhullu.No kun edelleenkään se ei ole Jeesus, joka puhuu, vaan edelleenkin vain joku kirjoittaja, jota ei edes tiedetä kuka hän on.
- Anonyymi
Enkeli Gabriel oli ilmoittanut Johannes Kastajan olevan Korkeimman Profeetta (Luuk 1). Kyseessä ei ollut jahven profeetta, vaan Kanaaninmaan vanhan El-pääjumalan profeetta. Johanneksen piti valmistella Israelin kansa palvomaan taas isiensä Jumalaa ja hylkäämään jahven kultti.
- Anonyymi
Kumpikaan ei ollut käynyt yliopistoa?
- Anonyymi
Muistakaa, etteivät evankeliumit ole historiankirjoituksia, vaan saarnaajien luomia kuvitteellisia tapahtumia.
Sitä voi tietysti aina miettiä, jos jotakin erikoista löytyy, että mitä kirjoittaja haluaa viestittää. Johanneshan ei edustanut Jeesuksen oppia, hänellä oli omat opetuslapset, jotka noudattivat Jahven opin perinnäissääntöjä, Jeesus oppilaineen ei.
Eikö Jeesus ja Johannes olleet serkkuja, ja heillä taisi olla vain puolisen vuotta ikäeroa? Tarinat kuvaa kuin eivät olisi aikaisemmin edes tunteneet. Ja Jeesus tekeekin jyrkän eron opissa Johannekseen asti, johon oli voimassa lait ja profeetat, ja sen jälkeen piti alkaa julistamaan taivasten valtakunnan tulleen maanpäälle.- Anonyymi
Ja jos Johannes todella olisi julistanut jotakin syntiin liittyvää Jeesuksesta, olisi varmasti välirikko tullutkin, koska Jeesus julisti taivasten valtakuntaa, eikä Jahven synnin valtakuntaa, vaan vastusti sitä.
Anonyymi kirjoitti:
Ja jos Johannes todella olisi julistanut jotakin syntiin liittyvää Jeesuksesta, olisi varmasti välirikko tullutkin, koska Jeesus julisti taivasten valtakuntaa, eikä Jahven synnin valtakuntaa, vaan vastusti sitä.
Johanneksen seuraajia on edelleenkin Irakissa ja he pitävät Jeesusta vääränä profeettana.
- Anonyymi
KTS kirjoitti:
Johanneksen seuraajia on edelleenkin Irakissa ja he pitävät Jeesusta vääränä profeettana.
Johannes Kastaja sanoi itsekin aivan selvästi, ettei hän ole Kristus, joten asia on sillä selvä. Johannes Kastaja todisti Jeesuksesta Kristuksesta, mikä selin löytyy evankeliumeista.
- Anonyymi
KTS kirjoitti:
Joh 1:19 Tämä on todistus, jonka Johannes antoi, kun juutalaiset lähettivät Jerusalemista pappeja ja leeviläisiä kysymään häneltä: "Kuka sinä olet?"
20 Johannes tunnusti totuuden, hän ei sitä kieltänyt. Hän sanoi:
21 "En minä ole Messias." - Anonyymi
KTS kirjoitti:
Tämä sopii kyllä tarinaan.
- Anonyymi
Koska oli vankilassa eikä siis tiennyt mitä tapahtuu?
Jeesuksen lähettämä vastaus Kastajalle oli sitten outo, joka ei selvittänyt mitään.
Jeesus käski kertomaan, että sokeat saavat näkönsä ym. paranemista.- Anonyymi
torre5 kirjoitti:
Jeesuksen lähettämä vastaus Kastajalle oli sitten outo, joka ei selvittänyt mitään.
Jeesus käski kertomaan, että sokeat saavat näkönsä ym. paranemista.Jeesuksen vastaus Johannekselle oli viisas ja ratkaiseva, sillä Jeesus siteerasi Jesajaa, minkä Johannes aivan varmasti tunsi hyvin profeettojen tekstit. Näin Johannes sai vahvistuksen, että Jeesus on se Luvattu, luvattu Messias.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesuksen vastaus Johannekselle oli viisas ja ratkaiseva, sillä Jeesus siteerasi Jesajaa, minkä Johannes aivan varmasti tunsi hyvin profeettojen tekstit. Näin Johannes sai vahvistuksen, että Jeesus on se Luvattu, luvattu Messias.
Jeesus ei siteeraa mitään Raamatussa, vaan joku tuntematon kirjoittaja.
Anonyymi kirjoitti:
Jeesuksen vastaus Johannekselle oli viisas ja ratkaiseva, sillä Jeesus siteerasi Jesajaa, minkä Johannes aivan varmasti tunsi hyvin profeettojen tekstit. Näin Johannes sai vahvistuksen, että Jeesus on se Luvattu, luvattu Messias.
Jesajan jutut eivät sovi siihen mitä evankeliumit kertovat Jeesuksesta.
Jeesus ei ole mikään Messias. Pitikö Messiaan kadota ikuiseksi ajaksi?
- Anonyymi
Oliko Jeesuksen aivopesu ja traumatisoituminen siis pohjimmiltaan Johanneskostajan syytä?
- Anonyymi
Johannes kastajan äidin Elisabetin ja Jeesuksen äidin Marian sanotaan suomen kielisessä wikipediassa olevan vain 'sukulaisia' - on tietysti uskonnon kannalta hankala sanoa, että he olivat sisaruksia, mutta näin on, että olivat. Ja Jeesus ja Johannes siis serkuksia. Mutta olihan Jeesuksella myös kaksoisveli Tuomas, joka tietysti uskonnon syistä on ikuisesti jemmattu tieto, ja silti kuitenkin tosi.
Kun katsoin Johanneksen wikisivua, niin huomioni kiinnittyi häilyvään kuolinvuoteen alussa, vaikka historiassa jopa tiedetään faktana milloin Johannes kuoli. Se on liu'utettu alussa 31-36. Tekstissä sitten vasta sanotaan, että se todella olisi ollut vuosi 36, ja sama vuosi kuin on merkitty Stefanokselle, joka kivitettiin kuoliaaksi myös jumalanpilkasta, kun tämä opetti Jeesuksen opetuksia.
Ongelma on se, että Raamatun mukaan Johanneksenhan piti kuolla ennen Jeesusta, ja Stefanoksen kuolinvuosi - ja nyt myös Johanneksen osuu pahasti nilkkaan väitettyä Paavalin 'kristityksi kääntymistä', jollaiseksi hän ei siis koskaan edes Raamatun tarinan mukaan kääntynyt teki k. Hän teki kristinuskon syntiopin 'teille' 'kiivaillessaan Jumalan kiivaudella asettaessaan yhden miehen eteen puhtaan neitsyen' kuten hän itse Raamatussa sanoo.- Anonyymi
Ei Johannes Kastaja epäillyt. Kyse oli siitä, että juutalaiset odottivat kolmea asiaa:
2. Messiasta
Johannes Kastaja tiesi, että Jeesus on Jumalan Karitsa, mutta ei ollut ihan varma, onko hän Messias. Jeesus vastasi hänelle juuri niillä sanoilla, jotka olivat merkkeinä Messiaasta. Koko homman juju on siinä, että Jeesus oli sekä Mooseksen kaltainen profeetta että Messias ja myös Jumalan Karitsa.
Johannes Kastaja tiesi olevansa huutava ääni erämaassa, joka raivaa tien Jehovan tulolle, mutta ei ymmärtänyt itsekään, että profetiat tarkoittivat tällä nimenomaan Eliaa, joka Johannes Kastaja myös oli. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei Johannes Kastaja epäillyt. Kyse oli siitä, että juutalaiset odottivat kolmea asiaa:
2. Messiasta
Johannes Kastaja tiesi olevansa huutava ääni erämaassa, joka raivaa tien Jehovan tulolle, mutta ei ymmärtänyt itsekään, että profetiat tarkoittivat tällä nimenomaan Eliaa, joka Johannes Kastaja myös oli.<<3. Jumalan Karitsaa, joka ottaa synnin pois.<<
Hieman kummaa juttua - juutalaisilla ei ole edes mitään perisynti-ideaa kuten kristityillä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
2. Messiasta
Johannes Kastaja tiesi olevansa huutava ääni erämaassa, joka raivaa tien Jehovan tulolle, mutta ei ymmärtänyt itsekään, että profetiat tarkoittivat tällä nimenomaan Eliaa, joka Johannes Kastaja myös oli.<<Koko homman juju on siinä, että Jeesus oli sekä Mooseksen kaltainen profeetta että Messias ja myös Jumalan Karitsa.<<
Ja Jeesus vastusti Mooseksen lakia, Jahven uhrikulttia, temppeliä ja rituaaleja ja tuli siitä syystä tuomituksi jumalanpilkasta kuolemaan. (mulkosilmähymiö)
<<Johannes Kastaja tiesi olevansa huutava ääni erämaassa, joka raivaa tien Jehovan tulolle<<
Siis Jahven (mulkosilmähymiö).
On teillä jutut.... voi hyvä Luoja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
<<3. Jumalan Karitsaa, joka ottaa synnin pois.<<
Hieman kummaa juttua - juutalaisilla ei ole edes mitään perisynti-ideaa kuten kristityillä.Sak 3:8 Näin sanoo Herra: "Kuule, Joosua, ylipappi! Sinä ja papit, jotka kokoontuvat sinun johdollasi, olette ennusmerkkinä siitä, että minä lähetän palvelijani. Hän on Uusi Verso.
9 Näettekö kiven, jonka olen pannut Joosuan eteen? Siinä yhdessä kivessä on seitsemän silmää! -- Katsokaa, minä kaiverran siihen kirjoitukseni, sanoo Herra Sebaot. Yhdessä hetkessä minä otan pois tämän maan synnin.
Joh 1:29 Seuraavana päivänä Johannes näki, että Jeesus oli tulossa hänen luokseen. Johannes sanoi: "Katsokaa: Jumalan Karitsa, joka ottaa pois maailman synnin!
Jes 53:6 Me harhailimme eksyneinä kuin lampaat, jokainen meistä kääntyi omalle tielleen. Mutta Herra pani meidän kaikkien syntivelan hänen kannettavakseen.
7 Häntä piinattiin, ja hän alistui siihen, ei hän suutansa avannut. Kuin karitsa, jota teuraaksi viedään, niin kuin lammas, joka on ääneti keritsijäinsä edessä, ei hänkään suutansa avannut.
8 Hänet vangittiin, tuomittiin ja vietiin pois -- kuka hänen kansastaan siitä välitti? Hänet syöstiin pois elävien maasta, hänet lyötiin hengiltä kansansa rikkomusten tähden. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
<<Koko homman juju on siinä, että Jeesus oli sekä Mooseksen kaltainen profeetta että Messias ja myös Jumalan Karitsa.<<
Ja Jeesus vastusti Mooseksen lakia, Jahven uhrikulttia, temppeliä ja rituaaleja ja tuli siitä syystä tuomituksi jumalanpilkasta kuolemaan. (mulkosilmähymiö)
<<Johannes Kastaja tiesi olevansa huutava ääni erämaassa, joka raivaa tien Jehovan tulolle<<
Siis Jahven (mulkosilmähymiö).
On teillä jutut.... voi hyvä Luoja.>>Ja Jeesus vastusti Mooseksen lakia, Jahven uhrikulttia, temppeliä ja rituaaleja<<
Tuota valhetta sinä jankutat jatkuvasti. Jeesus ei vastustanut Mooseksen lakia. Jeesus itsekin sanoi, ettei tullut kumoamaan lakia vaan noudattamaan sitä. Jeesus myös käski uhraamaan laissa säädetyt uhrit eikä koskaa kieltänyt uhraamista.
Matt 23:1 Sitten Jeesus puhui väkijoukolle ja opetuslapsilleen:
2 "Mooseksen istuin on nyt lainopettajien ja fariseusten hallussa.
3 Tehkää siis niin kuin he sanovat ja noudattakaa heidän opetustaan. Älkää kuitenkaan ottako oppia heidän teoistaan, sillä he puhuvat yhtä ja tekevät toista.
Matt 5:17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan.
18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.
19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi.
Mark 1:43 Jeesus lähetti hänet pois ja varoitti häntä ankarasti:
44 "Katso, ettet puhu tästä kenellekään mitään. Mene vain näyttämään itsesi papille ja anna puhdistumisestasi se uhri, jonka Mooses on määrännyt, todisteeksi heille." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>>Ja Jeesus vastusti Mooseksen lakia, Jahven uhrikulttia, temppeliä ja rituaaleja<<
Tuota valhetta sinä jankutat jatkuvasti. Jeesus ei vastustanut Mooseksen lakia. Jeesus itsekin sanoi, ettei tullut kumoamaan lakia vaan noudattamaan sitä. Jeesus myös käski uhraamaan laissa säädetyt uhrit eikä koskaa kieltänyt uhraamista.
3 Tehkää siis niin kuin he sanovat ja noudattakaa heidän opetustaan. Älkää kuitenkaan ottako oppia heidän teoistaan, sillä he puhuvat yhtä ja tekevät toista.
Matt 5:17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan.
18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.
19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi.
44 "Katso, ettet puhu tästä kenellekään mitään. Mene vain näyttämään itsesi papille ja anna puhdistumisestasi se uhri, jonka Mooses on määrännyt, todisteeksi heille."No sitten Raamattu valehtelee, Apostolien teot ja evankeliumit, että Jeesus vastusti Mooseksen lakia, temppeliä, uhrikulttia ja Jahven rituaaleja, ja historia valehtelee, että Jeesus tapettiin jumalanpilkasta sekä Luther valehtelee, kuten myös Johanneksen evankeliumi, kun siellä lukee, että juutalaisten Isä Jumala Jahve on Jeesuksen mukaan itse isä perkele ja muut evankeliumit, kun Jeesus sanoo juutalaisten olevan kyykäärmeen sikiöitä. Syytön minä siihen olen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No sitten Raamattu valehtelee, Apostolien teot ja evankeliumit, että Jeesus vastusti Mooseksen lakia, temppeliä, uhrikulttia ja Jahven rituaaleja, ja historia valehtelee, että Jeesus tapettiin jumalanpilkasta sekä Luther valehtelee, kuten myös Johanneksen evankeliumi, kun siellä lukee, että juutalaisten Isä Jumala Jahve on Jeesuksen mukaan itse isä perkele ja muut evankeliumit, kun Jeesus sanoo juutalaisten olevan kyykäärmeen sikiöitä. Syytön minä siihen olen.
>>Apostolien teot ja evankeliumit, että Jeesus vastusti Mooseksen lakia, temppeliä, uhrikulttia<<
Tuo ei pidä paikkansa. Näyttää siltä, että olet täysin valheittesei orja, minkä takia jankutat niitä alituksesti.
Jeesus ei koskaan vastustanut lakia eikä temppeliä. Koita lukea nämä jakeet edes kerran.
44 "Katso, ettet puhu tästä kenellekään mitään. Mene vain näyttämään itsesi papille ja anna puhdistumisestasi se uhri, jonka Mooses on määrännyt, todisteeksi heille." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>>Apostolien teot ja evankeliumit, että Jeesus vastusti Mooseksen lakia, temppeliä, uhrikulttia<<
Tuo ei pidä paikkansa. Näyttää siltä, että olet täysin valheittesei orja, minkä takia jankutat niitä alituksesti.
Jeesus ei koskaan vastustanut lakia eikä temppeliä. Koita lukea nämä jakeet edes kerran.
44 "Katso, ettet puhu tästä kenellekään mitään. Mene vain näyttämään itsesi papille ja anna puhdistumisestasi se uhri, jonka Mooses on määrännyt, todisteeksi heille."Minä: >>Apostolien teot ja evankeliumit, että Jeesus vastusti Mooseksen lakia, temppeliä, uhrikulttia<<
Hän: <<Tuo ei pidä paikkansa. Näyttää siltä, että olet täysin valheittesei orja, minkä takia jankutat niitä alituksesti<<
Kuule, minun ei tarvitse valehdella, kuten uskovaisten, joiden on pakko pitää uskontopalikkansa valheella kasassa, koska totuudella ne eivät kasassa pysy. Ja tämä on juuri esimerkki siitä, että mikä pakonomainen tarve teillä on valehdella se mitä Raamatussa lukee.
Tässä lähdeviitteet - tarkista. Tämä on Stefanoksen puolustuspuheesta, kun hänet kivitettin myös jumalanpilkasta kuoliaaksi, kun hän opetti Jeesuksen opetuksia - vastusti siis Jahvea, temppeliä, uhrikulttia ja rituaaleja.
<<Apostolien tekojen mukaan STEFANOS oli kristinuskon alkuaikana Jerusalemissa yksi seitsemästä miehestä, luultavasti kreikanjuutalaisesta, jotka oli valittu avustamaan kristittyjen yhteisöjen leskiä[5] (asema tuli myöhemmin tunnetuksi nimellä diakoni).
Stefanos oli myös tunnettu evankeliointikyvystään ja hän JULISTI JEESUKSEN OPETUKSIA Jerusalemin asukkaille, myös kreikkalaisten synagogien jäsenille. TÄLLÖIN STEFANOSTA SYYTETTIIN JUMALANPILKASTA[6] ja PUHUMISESTA TEMPPELIÄ JA LAKIA VASTAAN[7]. Tähän hän vastasi pitämällä pitkän puheen, jossa hän kertasi Vanhan testamentin historian pääkohdan kiinnittäen erityisesti huomiota siihen, että profeetat olivat aikoinaan joutuneet suoranaisen vainon kohteeksi ja että samoin oli nyt tapahtunut Jeesukselle[8]. Stefanos oli esiintynyt myös rohkeana MOOSEKSEN KULTTIMENOJEN VASTUSTAJA[1]. Tämän jälkeen raivostunut väkijoukko kivitti hänet kuoliaaksi[9]. Kivityksen oli tällöin myös hyväksymässä Saul Tarsolainen<<
Lähdeviitteet:
Ap.t. 6:1–7
Ap.t. 6:8–11)
Ap.t. 6:13–14
Ap.t. 7:1–53
Ap.t. 7:54–60
Ap.t. 8:1
Ap.t. 22:20
Apostolien teot 7
Mene lukemaan Raamattua ja LOPETA VALEHTELEMINEN. Tästä jatkuvasta valehtelemisesta teidät uskovaiset saisi jo oikopäätä heittää helvettiin autonrengas kaulassanne. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä: >>Apostolien teot ja evankeliumit, että Jeesus vastusti Mooseksen lakia, temppeliä, uhrikulttia<<
Hän: <<Tuo ei pidä paikkansa. Näyttää siltä, että olet täysin valheittesei orja, minkä takia jankutat niitä alituksesti<<
Kuule, minun ei tarvitse valehdella, kuten uskovaisten, joiden on pakko pitää uskontopalikkansa valheella kasassa, koska totuudella ne eivät kasassa pysy. Ja tämä on juuri esimerkki siitä, että mikä pakonomainen tarve teillä on valehdella se mitä Raamatussa lukee.
Tässä lähdeviitteet - tarkista. Tämä on Stefanoksen puolustuspuheesta, kun hänet kivitettin myös jumalanpilkasta kuoliaaksi, kun hän opetti Jeesuksen opetuksia - vastusti siis Jahvea, temppeliä, uhrikulttia ja rituaaleja.
<<Apostolien tekojen mukaan STEFANOS oli kristinuskon alkuaikana Jerusalemissa yksi seitsemästä miehestä, luultavasti kreikanjuutalaisesta, jotka oli valittu avustamaan kristittyjen yhteisöjen leskiä[5] (asema tuli myöhemmin tunnetuksi nimellä diakoni).
Stefanos oli myös tunnettu evankeliointikyvystään ja hän JULISTI JEESUKSEN OPETUKSIA Jerusalemin asukkaille, myös kreikkalaisten synagogien jäsenille. TÄLLÖIN STEFANOSTA SYYTETTIIN JUMALANPILKASTA[6] ja PUHUMISESTA TEMPPELIÄ JA LAKIA VASTAAN[7]. Tähän hän vastasi pitämällä pitkän puheen, jossa hän kertasi Vanhan testamentin historian pääkohdan kiinnittäen erityisesti huomiota siihen, että profeetat olivat aikoinaan joutuneet suoranaisen vainon kohteeksi ja että samoin oli nyt tapahtunut Jeesukselle[8]. Stefanos oli esiintynyt myös rohkeana MOOSEKSEN KULTTIMENOJEN VASTUSTAJA[1]. Tämän jälkeen raivostunut väkijoukko kivitti hänet kuoliaaksi[9]. Kivityksen oli tällöin myös hyväksymässä Saul Tarsolainen<<
Lähdeviitteet:
Apostolien teot 7
Mene lukemaan Raamattua ja LOPETA VALEHTELEMINEN. Tästä jatkuvasta valehtelemisesta teidät uskovaiset saisi jo oikopäätä heittää helvettiin autonrengas kaulassanne.Sinun siteeraamasi teksti ei vastaa Raamatun ilmoitusta. Jos olet sen kopsannut Wikipediasta, niin artikkelin kirjoittaja on onnistunut huijaamaan sinua.
Jeesus ja Stefanos eivät koskaan vastustaneet lakia. Itse asiassa Apostolien teot kertoo, että palkattiin vääriä todistajia valehtelemaan, että Jeesus olisi muuttanut lain. Niin sellainen väite oli valhe. Sinä olet juuri tuollainen väärä todistaja.
Kuten Raamattu ilmoittaa, Jeesus eikä kukaan muukaan apostoli vastustanut Mooseksen lakia, ei temppeliä eikä uhrikulttia. Jeesus ja apostolit noudattivat Mooseksen lakia ja vaativat muiltakin lain noudattamista, minkä vuoksi Jerusalemin alkuseurakuntakin kokoontui päivittäin Jerusalemin temppelissä, missä uhrattiin koko ajan.
Ap.t 24:14 Mutta sen minä sinulle tunnustan, että kuljen sitä tietä, jota he sanovat lahkoksi, ja näin palvelen isieni Jumalaa: kaiken sen, mitä laissa ja profeettojen kirjoissa sanotaan, minä uskon,
---
17 "Oltuani vuosikausia poissa tulin nyt tuomaan kansalleni rahalahjaa ja toimittamaan uhreja.
18 Juuri näissä tehtävissä minä temppelissä olin, kun eräät Aasiasta tulleet juutalaiset tapasivat minut. Olin puhdistautunut, väkeä ei ollut koolla eikä mellakasta tietoakaan.
Ap.t 25:8 Paavali kiisti ne sanoen: "Mitään väärää en ole tehnyt, en juutalaisten lakia, en temppeliä enkä keisaria vastaan."
Anonyymi kirjoitti:
Sinun siteeraamasi teksti ei vastaa Raamatun ilmoitusta. Jos olet sen kopsannut Wikipediasta, niin artikkelin kirjoittaja on onnistunut huijaamaan sinua.
Jeesus ja Stefanos eivät koskaan vastustaneet lakia. Itse asiassa Apostolien teot kertoo, että palkattiin vääriä todistajia valehtelemaan, että Jeesus olisi muuttanut lain. Niin sellainen väite oli valhe. Sinä olet juuri tuollainen väärä todistaja.
Kuten Raamattu ilmoittaa, Jeesus eikä kukaan muukaan apostoli vastustanut Mooseksen lakia, ei temppeliä eikä uhrikulttia. Jeesus ja apostolit noudattivat Mooseksen lakia ja vaativat muiltakin lain noudattamista, minkä vuoksi Jerusalemin alkuseurakuntakin kokoontui päivittäin Jerusalemin temppelissä, missä uhrattiin koko ajan.
Ap.t 24:14 Mutta sen minä sinulle tunnustan, että kuljen sitä tietä, jota he sanovat lahkoksi, ja näin palvelen isieni Jumalaa: kaiken sen, mitä laissa ja profeettojen kirjoissa sanotaan, minä uskon,
---
17 "Oltuani vuosikausia poissa tulin nyt tuomaan kansalleni rahalahjaa ja toimittamaan uhreja.
18 Juuri näissä tehtävissä minä temppelissä olin, kun eräät Aasiasta tulleet juutalaiset tapasivat minut. Olin puhdistautunut, väkeä ei ollut koolla eikä mellakasta tietoakaan.
Ap.t 25:8 Paavali kiisti ne sanoen: "Mitään väärää en ole tehnyt, en juutalaisten lakia, en temppeliä enkä keisaria vastaan."
44 "Katso, ettet puhu tästä kenellekään mitään. Mene vain näyttämään itsesi papille ja anna puhdistumisestasi se uhri, jonka Mooses on määrännyt, todisteeksi heille."No sitten ei auta muu kuin muuttaa Raamatun ilmoitus, koska se perustuu väärään tietoon eikä totuuteen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No sitten ei auta muu kuin muuttaa Raamatun ilmoitus, koska se perustuu väärään tietoon eikä totuuteen.
Minkä nyt pesisynitarinastakin jo näkee.
- Anonyymi
Ei ole ollenkaan mikään ihme Johanneksen epäusko. Hän oli omaa mestaustaan odottamassa vankilassa. Moni joutuu kuolemansa hetkellä epäilemään onko hänen uskonsa ollut väärä. Minä tiedän kaksikin läheistä ihmistä minulle jotka ovat joutuneet epätoivoon ja ahdistukseen kun tietää kuoleman olevan lähellä.
- Anonyymi
On se metkaa, jo VT:ssä ennustettu, että se viaton Jumalan karitsa ottaa synnin pois ja Jeesuskin teurastettu pääsiäisen uhrilampaana tätä varten jo 2000 vuotta sitten ja vieläkin Päivi Räsänen hokee, että kaikki ihmiset ovat läpeensä syntisiä. Ja on menossa jopa syntiväitteistään vastaamaan oikeuteen.
Olisiko sittenkin tullut jokin väärinkäsitys ja synnin hokeminen sijasta olisi sittenkin pitänyt ryhtyä julistamaan taivasten valtakunnan tulleen maanpäälle, kuten Jeesus opetti, niin ei olisi ollut syntiä enää 2000 vuoteen?- Anonyymi
Olisiko Jeesus sittenkin vastustanut sitä Jahven oppia, rituaaleja ja uhrikulttia ja te palvotte hänen surmaansa viattomana karitsa nyt pelkästä väärinkäsityksestä, kun ei se Synti kirous teidän päältänne kadonnutkaan mihinkään?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olisiko Jeesus sittenkin vastustanut sitä Jahven oppia, rituaaleja ja uhrikulttia ja te palvotte hänen surmaansa viattomana karitsa nyt pelkästä väärinkäsityksestä, kun ei se Synti kirous teidän päältänne kadonnutkaan mihinkään?
Jeesus ei koskaan vastustanut Mooseksen lakia eikä temppeliä. Koita lukea nämä jakeet edes kerran.
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus ei koskaan vastustanut Mooseksen lakia eikä temppeliä. Koita lukea nämä jakeet edes kerran.
44 "Katso, ettet puhu tästä kenellekään mitään. Mene vain näyttämään itsesi papille ja anna puhdistumisestasi se uhri, jonka Mooses on määrännyt, todisteeksi heille."Kerrotko, että kuka ne jakeet on kirjoittanut? Kiitän.
Lähdeviitteet:
Apostolien teot 7
Mene lukemaan Raamattua ja LOPETA VALEHTELEMINEN. Tästä jatkuvasta valehtelemisesta teidät uskovaiset saisi jo oikopäätä heittää helvettiin autonrengas kaulassanne. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kerrotko, että kuka ne jakeet on kirjoittanut? Kiitän.
Lähdeviitteet:
Apostolien teot 7
Mene lukemaan Raamattua ja LOPETA VALEHTELEMINEN. Tästä jatkuvasta valehtelemisesta teidät uskovaiset saisi jo oikopäätä heittää helvettiin autonrengas kaulassanne.Ja sitten niistä evankeliumeista, jotka on kirjoitettu kymmeniä vuosia Paavalin kirjeiden jälkeen, joissa kirjeissään hän kehitti teille arvonimen Kristus Jeesuksen nimeen saadakseen teidät palvomaan tosi Jumalan uhrikuolemaa teurastettuna pääsiäisen lampaana.
<<Tutkijoiden mukaan evankeliumeja ei ole kirjoitettu historiankirjoitukseksi, vaan niiden nimenomainen tarkoitus on ollut synnyttää ja vahvistaa uskoa Jeesukseen Jumalan poikana ja ihmisten vapahtajana. Evankeliumikirjat on kirjoitettu jälkikäteen suullisen ja osittain kirjallisen perimätiedon pohjalta.
Evankeliumien kirjoittajat, evankelistat, muokkasivat perimätietoa ja tulkitsivat niitä edelleen, mikä oli yleinen käytäntö antiikin maailmassa. Kirjoittajat eivät mekaanisesti kopioineet lähdettä vaan kirjoittivat niihin teologisia tulkintoja. Yksittäisten tiedonmurujen jättämät aukot saatettiin sepittää kiinni toisiinsa kirjoittajien omilla kerronnallisilla tarinoilla. Kirjoittajien tarkoituksena ei ollut laatia aukotonta historiallista raporttia vaan kertoa ja julistaa sanomaa.[2]<<
Lähde: wikipedia
Ja tiedon merkitys on nyt juuri se, että mistä sieltä erotat sen mitä Jeesus on oikeasti sanonut ja mitä hän ei ole sanonut. Evankeliumeissa on korkeintaan 20 prosenttia aitoa Jeesuksen puhetta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kerrotko, että kuka ne jakeet on kirjoittanut? Kiitän.
Lähdeviitteet:
Apostolien teot 7
Mene lukemaan Raamattua ja LOPETA VALEHTELEMINEN. Tästä jatkuvasta valehtelemisesta teidät uskovaiset saisi jo oikopäätä heittää helvettiin autonrengas kaulassanne.Sinun siteeraamasi teksti ei vastaa Raamatun ilmoitusta. Jos olet sen kopsannut Wikipediasta, niin artikkelin kirjoittaja on onnistunut huijaamaan sinua. Jeesus ja Stefanos eivät koskaa vastustaneet lakia. Itse asiassa Apostolien teot kertoo, että palkattiin vääriä todistajia valehtelemaan, että Jeesus olisi muuttanut lain. Niin sellainen väite oli valhe. Sinä olet juuri tuollainen väärä todistaja.
---
Anonyymi kirjoitti:
Sinun siteeraamasi teksti ei vastaa Raamatun ilmoitusta. Jos olet sen kopsannut Wikipediasta, niin artikkelin kirjoittaja on onnistunut huijaamaan sinua. Jeesus ja Stefanos eivät koskaa vastustaneet lakia. Itse asiassa Apostolien teot kertoo, että palkattiin vääriä todistajia valehtelemaan, että Jeesus olisi muuttanut lain. Niin sellainen väite oli valhe. Sinä olet juuri tuollainen väärä todistaja.
---
44 "Katso, ettet puhu tästä kenellekään mitään. Mene vain näyttämään itsesi papille ja anna puhdistumisestasi se uhri, jonka Mooses on määrännyt, todisteeksi heille."Edelleen, myöskään se, että väitetty perisynti ei vastaa Luojajumalan sanoja, edellyttää ilmoituksen muuttamisen, koska Raamatun totuus ei vastaa väitettyä ilmoitusta. Teille on valehdeltu.
- Anonyymi
Mikä tuossa on epäilyä? Ihan vilpitön kysymys.
- Anonyymi
Jos tietää, silloin ei tarvitse kysyä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos tietää, silloin ei tarvitse kysyä?
Tarina ei kerro tuliko Johannes uskonvarmuuteen Jeesuksesta. Monet luopuivat uskostaan ja luopuvat tänäkin päivänä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tarina ei kerro tuliko Johannes uskonvarmuuteen Jeesuksesta. Monet luopuivat uskostaan ja luopuvat tänäkin päivänä.
Uskonvarmuus on yhtä huono sana kuvaamaan aitoa uskoa kuin "ratkaisukin" parannuksentekoa. Sanoja ei käytetä Raamatussakaan, mutta ne ovat hyvin suosittuja mm. monissa uskonlahkoissa.
Anonyymi kirjoitti:
Tuntuu oudolta, että edes ne opetuslapset eivät meinanneet uskoa Jeesukseen, mutta nykyuskovat uskovat kuin vuoreen.
- Anonyymi
torre5 kirjoitti:
Tuntuu oudolta, että edes ne opetuslapset eivät meinanneet uskoa Jeesukseen, mutta nykyuskovat uskovat kuin vuoreen.
No, Jeesus ei koskaan käskenyt uskomaan JeesuksEEN, vaan opetuksiaan, hänen nimeen uskominen, eli JEEESUKSEEEEEN uskominen oli hänen itsensä mukaan laittomuuden tekemistä.
Mutta ongelmana nyt ylipäätään näiden oppilaiden kanssa oli järjenjuoksu, eivät tainneet juuri ymmärtää muita enempää, että mitä Jeesus edes sanoi. Eikä tuo järkikulta ole tippaakaan noista ajoista uskovaisilla ainakaan parantunut, kun nyt jo käyttävät Jeesusta uhrilahjana Jahvelle, jota tämä eläessään vastusti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No, Jeesus ei koskaan käskenyt uskomaan JeesuksEEN, vaan opetuksiaan, hänen nimeen uskominen, eli JEEESUKSEEEEEN uskominen oli hänen itsensä mukaan laittomuuden tekemistä.
Mutta ongelmana nyt ylipäätään näiden oppilaiden kanssa oli järjenjuoksu, eivät tainneet juuri ymmärtää muita enempää, että mitä Jeesus edes sanoi. Eikä tuo järkikulta ole tippaakaan noista ajoista uskovaisilla ainakaan parantunut, kun nyt jo käyttävät Jeesusta uhrilahjana Jahvelle, jota tämä eläessään vastusti.Ja lisäyksenä näihin 'uskoviin nykyihmisiin'. Eiväthän he Jeesusta usko, vaan pelastusta, jota sitäkään ei Raamatussa ole muuten kuin synnin lain palvelemisella sen enempää kuin armoakaan tosi Jumalan kuolemalla, koska menevät tällä opilla Raamatun mukaan tulenliekkeihin, joten koko uskolla ei ole mitään katetta ellei pidä helvettiä taivaana.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja lisäyksenä näihin 'uskoviin nykyihmisiin'. Eiväthän he Jeesusta usko, vaan pelastusta, jota sitäkään ei Raamatussa ole muuten kuin synnin lain palvelemisella sen enempää kuin armoakaan tosi Jumalan kuolemalla, koska menevät tällä opilla Raamatun mukaan tulenliekkeihin, joten koko uskolla ei ole mitään katetta ellei pidä helvettiä taivaana.
Ja jo Luther tämän aikoinaan tiesi, viisa kun oli, mutta jos halusi säilyttää päänsä hartioillaan tuohon aikaan, niin ei pystynyt tekemään 'uskonpuhdistuksen' nimissä enempää kun hän teki, ja turha tämä martyyri olisikin ollut, jonka kirkko sitten taas olisi julistanut pyhimykseksi, joten turhautuneena tilanteeseen Luther totesikin juuri ennen kuolemaansa:
<<Kuula: ”Minä olen kypsä paska ja maailma on suuri perse, joka puuppaa minut kohta ulos”, lausui Martti Luther tulevasta kuolemastaan<<
https://www.kirkkojakaupunki.fi/-/kuula-mina-olen-kypsa-paska-ja-maailma-on-suuri-perse-joka-puuppaa-minut-kohta-ulos-lausui-martti-luther-tulevasta-kuolemastaan#4d620cd5
Jääkö teologi Kuulalta ymmärtämättä - vai peitteleekö tietoisesti totuuden - että Luther sanoo siinä selvällä suomella, että se on Saatana, joka pitää kirjaa niistä synneistä eikä Jumala? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja jo Luther tämän aikoinaan tiesi, viisa kun oli, mutta jos halusi säilyttää päänsä hartioillaan tuohon aikaan, niin ei pystynyt tekemään 'uskonpuhdistuksen' nimissä enempää kun hän teki, ja turha tämä martyyri olisikin ollut, jonka kirkko sitten taas olisi julistanut pyhimykseksi, joten turhautuneena tilanteeseen Luther totesikin juuri ennen kuolemaansa:
<<Kuula: ”Minä olen kypsä paska ja maailma on suuri perse, joka puuppaa minut kohta ulos”, lausui Martti Luther tulevasta kuolemastaan<<
https://www.kirkkojakaupunki.fi/-/kuula-mina-olen-kypsa-paska-ja-maailma-on-suuri-perse-joka-puuppaa-minut-kohta-ulos-lausui-martti-luther-tulevasta-kuolemastaan#4d620cd5
Jääkö teologi Kuulalta ymmärtämättä - vai peitteleekö tietoisesti totuuden - että Luther sanoo siinä selvällä suomella, että se on Saatana, joka pitää kirjaa niistä synneistä eikä Jumala?Ja kun Luther ei muuta voinut, kirjoitti edes kirjansa Juutalaisista ja heidän valheistaan. Siinä on maailman älykkäin kansa - 2000 vuottakaan ei riitä, että ihmiset ymmärtäisivät minkälaisesta konkelosta on kyse kristinuskossa. Johtuu siitä, kun siinä on riittävän monta palikkaa, niin aivojen tiedostot (työmuisti) ei riitä sitä käsittelemään. Ja kun Paavalin mukaan oli se järkenkäyttökin vielä kiellettyä. Paavalin sanoin jopa Jumalalle vastenmielistä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja kun Luther ei muuta voinut, kirjoitti edes kirjansa Juutalaisista ja heidän valheistaan. Siinä on maailman älykkäin kansa - 2000 vuottakaan ei riitä, että ihmiset ymmärtäisivät minkälaisesta konkelosta on kyse kristinuskossa. Johtuu siitä, kun siinä on riittävän monta palikkaa, niin aivojen tiedostot (työmuisti) ei riitä sitä käsittelemään. Ja kun Paavalin mukaan oli se järkenkäyttökin vielä kiellettyä. Paavalin sanoin jopa Jumalalle vastenmielistä.
Mutta psykologinen totuus on se, että se mikä saadaan ihmiseen tunnetasolla perille, sitä ei enää järkikään pysty voittamaan, joten Paavali pelko tuosta järjenkäyttöstä oli turha. Kuten täälläkin nähdään: mikään järkiselitys ei mene perille, vaikka se lukee Raamatun tekstinä, joka uskovaisille olisi pitänyt olla se Jumalan sana.
Nämä uskovaiset on menetetty kirkon ja totuuden kannalta, mutta jos ja kun kirkko saa palikat haltuun näillä luojajumalan sanoilla ihmisen tulemisesta tiedon kautta jumalien kaltaiseksi, sekä selittää edellä olevat kysymykset niin ikuisesta elämästä kuin paluusta paratiisiin, jota tietä Jeesus opastaa Raamatussa, niin uusista jäsenistä ei tule todellakaan olemaan pulaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta psykologinen totuus on se, että se mikä saadaan ihmiseen tunnetasolla perille, sitä ei enää järkikään pysty voittamaan, joten Paavali pelko tuosta järjenkäyttöstä oli turha. Kuten täälläkin nähdään: mikään järkiselitys ei mene perille, vaikka se lukee Raamatun tekstinä, joka uskovaisille olisi pitänyt olla se Jumalan sana.
Nämä uskovaiset on menetetty kirkon ja totuuden kannalta, mutta jos ja kun kirkko saa palikat haltuun näillä luojajumalan sanoilla ihmisen tulemisesta tiedon kautta jumalien kaltaiseksi, sekä selittää edellä olevat kysymykset niin ikuisesta elämästä kuin paluusta paratiisiin, jota tietä Jeesus opastaa Raamatussa, niin uusista jäsenistä ei tule todellakaan olemaan pulaa.Tuo kohta olikin toisessa ketjussa, eikä tässä edellä, joten siirrän tähän, kirkolla on siis toive selvitä tästä tilanteesta totuudella, jos kirkko vastaa peruskysymykseen, että mistä syntyi perisyntitarina, jos itse Luojajumalan sanoin ihminen tulikin pahalla tiedolla ja hyvällä tiedolla jopa jumalien kaltaiseksi.
1.Moos. <<3:22 Ja Herra Jumala sanoi: "Katso, ihminen on tullut sellaiseksi kuin joku meistä, niin että hän tietää hyvän ja pahan. Kun ei hän nyt vain ojentaisi kättänsä ja ottaisi myös elämän puusta ja söisi ja eläisi iankaikkisesti!" <<
Ja antaa vastauksen, että miksi juuri tästä syystä oli suojattava ikuinen elämä. Ja jos kirkolla on myös vastaus siihen, että miten päästään takaisin paratiisiin syömään tuosta ikuisen elämän puusta.
Eikä takuuvarmasti se oikea vastaus ole tappamalla tosi Jumala uhrilahjana, koska sillä mikä uhrataan - tässä tapauksessa tosi Jumala - ei ole enää edes paratiisia, koska uhrauslogiikan mukaan se lakkaa kokonaan olemasta mikä uhrataan.
Niinpä uskovaiset siunataankin nyt maaksi maatumaan, eikä millekään taivasmatkalle kuoltuaan odottamaan Jeesuksen palkan maksua teosta, jonka piti olla se tosi Jumala Kristus, joka kuoli ihmisen puolesta, sekä odottamaan FYYSISTÄ ylösnousemusta viimeisenä päivänä, kun kaikki fyysinen tuhoutuu. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo kohta olikin toisessa ketjussa, eikä tässä edellä, joten siirrän tähän, kirkolla on siis toive selvitä tästä tilanteesta totuudella, jos kirkko vastaa peruskysymykseen, että mistä syntyi perisyntitarina, jos itse Luojajumalan sanoin ihminen tulikin pahalla tiedolla ja hyvällä tiedolla jopa jumalien kaltaiseksi.
1.Moos. <<3:22 Ja Herra Jumala sanoi: "Katso, ihminen on tullut sellaiseksi kuin joku meistä, niin että hän tietää hyvän ja pahan. Kun ei hän nyt vain ojentaisi kättänsä ja ottaisi myös elämän puusta ja söisi ja eläisi iankaikkisesti!" <<
Ja antaa vastauksen, että miksi juuri tästä syystä oli suojattava ikuinen elämä. Ja jos kirkolla on myös vastaus siihen, että miten päästään takaisin paratiisiin syömään tuosta ikuisen elämän puusta.
Eikä takuuvarmasti se oikea vastaus ole tappamalla tosi Jumala uhrilahjana, koska sillä mikä uhrataan - tässä tapauksessa tosi Jumala - ei ole enää edes paratiisia, koska uhrauslogiikan mukaan se lakkaa kokonaan olemasta mikä uhrataan.
Niinpä uskovaiset siunataankin nyt maaksi maatumaan, eikä millekään taivasmatkalle kuoltuaan odottamaan Jeesuksen palkan maksua teosta, jonka piti olla se tosi Jumala Kristus, joka kuoli ihmisen puolesta, sekä odottamaan FYYSISTÄ ylösnousemusta viimeisenä päivänä, kun kaikki fyysinen tuhoutuu.Aloitus Käsitteli Johannes Kastajan kysymystä ja epäuskoa. Miten juttusi kuuluu siihen?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aloitus Käsitteli Johannes Kastajan kysymystä ja epäuskoa. Miten juttusi kuuluu siihen?
Sillä tavalla, koska Johanneksen opetuslapset noudattivat perinnäissääntöjä ja Jahven kulttia, jota Jeesus vastusti ja Jahven Mooseksen lakia, rituaaleja ja temppeliä, niin onko ihme, että Johanneksen ja Jeesuksen välillä oli tällaista epäuskonkysymystä?
Ja kun nyt tehtiinkin Jeesuksen uhrikuolemalla uusi liitto tuon Jahven kanssa, niin mitä siitä seuraa Raamatun mukaan kristitylle uskontona. Mutta ennen kaikkea sen vuoksi, että Jeesus itse sanoi juuri, että Mooseksen laki ja profeetat olivat vain Johannekseen asti ja siitä lähtien ryhdyttäisiin julistamaan taivasten valtakunnan tullene maanpäälle, jota siis ei ole tuon verisen liiton vuoksi julistettu vielä päivääkään.
Vai haluaisitko poistaa jotakin tietoa joukosta (jos ihmenen on aseenteellinen, hän haluaa poistaa jotakin tietoa, joka ei sovi hänen omaan asenteeseen)?
Tässä:
Matteuksen evankeliumi:
11:13 Sillä kaikki profeetat ja laki ovat ennustaneet Johannekseen asti;
Luukkaan evankeliumi:
16:16 Laki ja profeetat olivat Johannekseen asti; siitä lähtien julistetaan Jumalan valtakuntaa, ja jokainen tunkeutuu sinne väkisin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sillä tavalla, koska Johanneksen opetuslapset noudattivat perinnäissääntöjä ja Jahven kulttia, jota Jeesus vastusti ja Jahven Mooseksen lakia, rituaaleja ja temppeliä, niin onko ihme, että Johanneksen ja Jeesuksen välillä oli tällaista epäuskonkysymystä?
Ja kun nyt tehtiinkin Jeesuksen uhrikuolemalla uusi liitto tuon Jahven kanssa, niin mitä siitä seuraa Raamatun mukaan kristitylle uskontona. Mutta ennen kaikkea sen vuoksi, että Jeesus itse sanoi juuri, että Mooseksen laki ja profeetat olivat vain Johannekseen asti ja siitä lähtien ryhdyttäisiin julistamaan taivasten valtakunnan tullene maanpäälle, jota siis ei ole tuon verisen liiton vuoksi julistettu vielä päivääkään.
Vai haluaisitko poistaa jotakin tietoa joukosta (jos ihmenen on aseenteellinen, hän haluaa poistaa jotakin tietoa, joka ei sovi hänen omaan asenteeseen)?
Tässä:
Matteuksen evankeliumi:
11:13 Sillä kaikki profeetat ja laki ovat ennustaneet Johannekseen asti;
Luukkaan evankeliumi:
16:16 Laki ja profeetat olivat Johannekseen asti; siitä lähtien julistetaan Jumalan valtakuntaa, ja jokainen tunkeutuu sinne väkisin.>>Sillä tavalla, koska Johanneksen opetuslapset noudattivat perinnäissääntöjä ja Jahven kulttia, jota Jeesus vastusti ja Jahven Mooseksen lakia, rituaaleja ja temppeliä<<
---
Anonyymi kirjoitti:
>>Sillä tavalla, koska Johanneksen opetuslapset noudattivat perinnäissääntöjä ja Jahven kulttia, jota Jeesus vastusti ja Jahven Mooseksen lakia, rituaaleja ja temppeliä<<
---
44 "Katso, ettet puhu tästä kenellekään mitään. Mene vain näyttämään itsesi papille ja anna puhdistumisestasi se uhri, jonka Mooses on määrännyt, todisteeksi heille."Laki ja profeetat ennustivat Johannekseen asti - siitä lähtien piti ryhtyä julistamaan taivasten valtakuntaa, joka on meissä ja meidän ympärillämme. Jeesuksen neuvo noudattaa juutalaisten fariseusten määräyksiä oli oikein, ettei hän yllyttänyt muitakin kapinaan. En minäkään yllytä muita taistelussani oikeudenmukaisuuden puolesta - ei ole heikkohermoisten hommaa, vaikka kuinka oikein olisikin. Laki joka liittyy taivaseen ja maahan, on luonnonlaki, johon juuri Jeesuksen opetukset natsaavat liittyen tieteen tietämään meidän todellisuuden perustaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Laki ja profeetat ennustivat Johannekseen asti - siitä lähtien piti ryhtyä julistamaan taivasten valtakuntaa, joka on meissä ja meidän ympärillämme. Jeesuksen neuvo noudattaa juutalaisten fariseusten määräyksiä oli oikein, ettei hän yllyttänyt muitakin kapinaan. En minäkään yllytä muita taistelussani oikeudenmukaisuuden puolesta - ei ole heikkohermoisten hommaa, vaikka kuinka oikein olisikin. Laki joka liittyy taivaseen ja maahan, on luonnonlaki, johon juuri Jeesuksen opetukset natsaavat liittyen tieteen tietämään meidän todellisuuden perustaan.
Ei tämä 'kaikki on tapahtunut' nyt mihinkään pysähtynyt, se jatkuu edelleen, ja nyt on vuorossa ilmeistyskirjan 12. luku ja sota taivaassa, jonne uskovaiset istuttivat itse Jeesuksen luonnehtiman isä Perkeleen Jahven opilla palvomalla tosi Jumaan uhrikuolemaa teurastettuna pääsiäisen lampaana Jahvelle.
Anonyymi kirjoitti:
Laki ja profeetat ennustivat Johannekseen asti - siitä lähtien piti ryhtyä julistamaan taivasten valtakuntaa, joka on meissä ja meidän ympärillämme. Jeesuksen neuvo noudattaa juutalaisten fariseusten määräyksiä oli oikein, ettei hän yllyttänyt muitakin kapinaan. En minäkään yllytä muita taistelussani oikeudenmukaisuuden puolesta - ei ole heikkohermoisten hommaa, vaikka kuinka oikein olisikin. Laki joka liittyy taivaseen ja maahan, on luonnonlaki, johon juuri Jeesuksen opetukset natsaavat liittyen tieteen tietämään meidän todellisuuden perustaan.
UT on siis mahdollisimman sekava soppa. Ihme, jos joku lähtee siihen mukaan.
No Jeesus esitettiin yltä päältä juutalaiseksi. Ja kristityille yltä päältä juutalainen on kuin kuningas.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>>Laki ja profeetat ennustivat Johannekseen asti - siitä lähtien piti ryhtyä julistamaan taivasten valtakuntaa<<
Sinulla on täysin väärä käsitys, mistä tuo tarkoittaa. Jeesus ei lakkauttanut lakia, vaan tarkoitti, että Mooseksen lain Messias profetiat olivat ennustuksia Johannes Kastajaan asti, mutta sen jälkeen ne olivat toteutuneet, minkä vuoksi alettiin julistamaan taivasten valtakuntaa. Jeesus ei tullut lakia kumoamaan vaan sitä noudattamaan, joten taivasten valtakunnassa kansalaiset noudattavat myös lakia. Jos sinä et noudata lakia, niin et kuulut taivasten valtakunnan kansalaisten joukkoon. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>>Laki ja profeetat ennustivat Johannekseen asti - siitä lähtien piti ryhtyä julistamaan taivasten valtakuntaa<<
Sinulla on täysin väärä käsitys, mistä tuo tarkoittaa. Jeesus ei lakkauttanut lakia, vaan tarkoitti, että Mooseksen lain Messias profetiat olivat ennustuksia Johannes Kastajaan asti, mutta sen jälkeen ne olivat toteutuneet, minkä vuoksi alettiin julistamaan taivasten valtakuntaa. Jeesus ei tullut lakia kumoamaan vaan sitä noudattamaan, joten taivasten valtakunnassa kansalaiset noudattavat myös lakia. Jos sinä et noudata lakia, niin et kuulut taivasten valtakunnan kansalaisten joukkoon.Ei tarkoittanut, koska taivasten valtakunta meissä ja meidän ympärillämme ja Jumalan valtakunta sisäisesti meissä ei nyt yksinkertaisesti vain sovi synnin valtakuntaan, kun perataan pois taivasten valtakunta Paavalin sanoin, kun Jeesus on teurastettu tosi Jumalana (Kristus) pääsiäisen uhrilampaana Jahvelle. Ja kaiken lisäksi tämä perustuu valhetarinaan luomiskertomuksesta ja väitteeseen perisynnistä, jota luomiskertomuksessa ei edes ole.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinulla on täysin väärä käsitys, mistä tuo tarkoittaa. Jeesus ei lakkauttanut lakia, vaan tarkoitti, että Mooseksen lain Messias profetiat olivat ennustuksia Johannes Kastajaan asti, mutta sen jälkeen ne olivat toteutuneet, minkä vuoksi alettiin julistamaan taivasten valtakuntaa. Jeesus ei tullut lakia kumoamaan vaan sitä noudattamaan, joten taivasten valtakunnassa kansalaiset noudattavat myös lakia. Jos sinä et noudata lakia, niin et kuulut taivasten valtakunnan kansalaisten joukkoon.Ehditkin jo unohtaa Pyhän Stefanoksen kivityskuoleman, kun hän opetti Jeesuksen opetuksia, ja joutui Jeesuksen ohella tuomituksi jumalanpilkasta kuolemaan, kun vastusti Mooseksen lakia, uhrikulttia, temppeliä ja Mooseksen kultin rituaaleja. Totta, on niin monta palikkaa etteivät yhtä aika mahdu päähän, mutta näin nyt vain on.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ehditkin jo unohtaa Pyhän Stefanoksen kivityskuoleman, kun hän opetti Jeesuksen opetuksia, ja joutui Jeesuksen ohella tuomituksi jumalanpilkasta kuolemaan, kun vastusti Mooseksen lakia, uhrikulttia, temppeliä ja Mooseksen kultin rituaaleja. Totta, on niin monta palikkaa etteivät yhtä aika mahdu päähän, mutta näin nyt vain on.
<<Kuten Raamattu ilmoittaa, Jeesus eikä kukaan muukaan apostoli vastustanut Mooseksen lakia, ei temppeliä eikä uhrikulttia. Jeesus ja apostolit noudattivat Mooseksen lakia ja vaativat muiltakin lain noudattamista, minkä vuoksi Jerusalemin alkuseurakuntakin kokoontui päivittäin Jerusalemin temppelissä, missä uhrattiin koko ajan.<<
Miksi Jeesus tuomittiin kuolemaan?
- Anonyymi
Keskustelun lopputulos. Raamatun totuus ei vastaa väitettyä ilmoitusta, vaan Raamatun ilmoitus on muutettava totuutta vastaavaksi.
- Anonyymi
Jumalan sanoin Raamatun ilmoitus liittyi suojattuun ikuiseen elämään, kun ihminen tuli jumalien kaltaiseksi tietämään hyvän ja pahan sekä sidottiin aikaan ja materiaan opettelemaan hyvän ja pahan tiedon eroittamista.
Ja nyt sitten on päästy vasta tekemään pahasta tiedosta jopa pyhääkin.
Jäljellä on nyt sitten vielä hyvä tieto - toivottavasti siitäkin tullaan tekemään vielä pyhää, kuten Jeesuksen puhumasta hyvästä taivasten valtakunnan Isä Jumalasta, joka Jeesuksen Kristus-hahmona on Paavain syntiopissa uhri Jahvelle, joka määräsi kilpailijansa surmattavaksi, ja jonka Paavali toteutti 'palvellesaan isiensä Jumalaa' Raamatun mukaan.
Löytyy 5.Moos.13.
- Anonyymi
Surullinen tapaus on myös Juudas. Hän seurasi Jeesusta, mutta petti ja kavalsi Jeesuksen. Miksi? Jeesus ei ollut juutalaisille vakuuttava koska nämä eivät ottaneet häntä vastaan.
- Anonyymi
Johannes ei tuntenut Jeesusta ulkonäöltä, joten tietenkin se piti varmistaa, kuten meidän kaikkien, kun tapaamme uuden ihmisen. Jeesus huusi ristillä nuo sanat ihmisenä, kun kaikki maailman synnit heitettiin Hänen päälleen. Jumala käänsi selkänsä, jotta Jeesuksen sovitustyö olisi täydellinen ihmisen suoritus, ilman Jumaluuden apua. Kiitä sinäkin nyt riemuiten, kun sinullakin on mahdollisuus saada nimesi elämänkirjaan. Ota Jeesuksen sovitustyö vastaan ja pyydä ja tunnusta Jeesus Herraksesi. Laske tarkoin, kannattaako sinun kieltää Jeesus ja jäädä odottamaan saatana mestarinasi, tuliseen järveen heittämistä.
- Anonyymi
Sovitat taivasten valtakunnan tilalle synnin valtakunnan Raamatun mukaan, kun tosi Jumala on teurastettu pääsiäisen lampaana valheellisen luomiskertomus tarinan perusteella juutalaisen opilla perisynnistä, jota ei luomiskertomuksessa edes ole.
<<Laske tarkoin, kannattaako sinun kieltää Jeesus ja jäädä odottamaan saatana mestarinasi, tuliseen järveen heittämistä. <<
Ei minun tarvitse laskelmoida omaa etuani, koska tiedän miten asiat on ja miten ne on Raamatussa Jumalan sanassa. Jahve, jolle uhraatte Jeesuksen tosi Jumalana, jota tämä vastusti on saatana Jeesuksenkin sanoin, sekä arkeologisin kaivauksin todistettavasta, mutta myös VT:stä ja uhrikultista tunnistaa. Eikä teillä ole mitään paratiisiin menoa tai taivaste, te juuri menette helvetin tuliseen järveen.
Edelleenkin löytyy 1.Kor. 3:13, joka on pari Raamatusta Paavalin Gal.3:13. kun tämä kiroaa Jeesuksen Kristuksena, tosi Jumalana ristille. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sovitat taivasten valtakunnan tilalle synnin valtakunnan Raamatun mukaan, kun tosi Jumala on teurastettu pääsiäisen lampaana valheellisen luomiskertomus tarinan perusteella juutalaisen opilla perisynnistä, jota ei luomiskertomuksessa edes ole.
<<Laske tarkoin, kannattaako sinun kieltää Jeesus ja jäädä odottamaan saatana mestarinasi, tuliseen järveen heittämistä. <<
Ei minun tarvitse laskelmoida omaa etuani, koska tiedän miten asiat on ja miten ne on Raamatussa Jumalan sanassa. Jahve, jolle uhraatte Jeesuksen tosi Jumalana, jota tämä vastusti on saatana Jeesuksenkin sanoin, sekä arkeologisin kaivauksin todistettavasta, mutta myös VT:stä ja uhrikultista tunnistaa. Eikä teillä ole mitään paratiisiin menoa tai taivaste, te juuri menette helvetin tuliseen järveen.
Edelleenkin löytyy 1.Kor. 3:13, joka on pari Raamatusta Paavalin Gal.3:13. kun tämä kiroaa Jeesuksen Kristuksena, tosi Jumalana ristille.Ja lisäystä vielä. Minä en todellakaan kehota edes laskelmoimaan tai harkitsemaan, minusta on ihan oikein, että te Jeesuksen pettäjät jouduttekin juuri tuohon Paavalin lupaamaan tuliseen taivaaseenne. Mitä pikemmin, niin minun mielestä sitä parempi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja lisäystä vielä. Minä en todellakaan kehota edes laskelmoimaan tai harkitsemaan, minusta on ihan oikein, että te Jeesuksen pettäjät jouduttekin juuri tuohon Paavalin lupaamaan tuliseen taivaaseenne. Mitä pikemmin, niin minun mielestä sitä parempi.
Ja tämä on se mikä tässä jutussa - miten sen nyt edes jotenkin kauniisti sanoisi - teistä kyykäärmeitten sikiöistä, Jeesuksen sanoin, tikuttaa eniten, että miten te olettekin voineet esittää täällä lukijoille ja muille kirjoittajille olevanne niin, niin Jeesuksen asialla. Ja olette olleet pahimpia Jeesuksen pettäjiä maailmassa mitä mistään edes löytyy. Saatte todella sen minkä olettekin ansainneet.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja tämä on se mikä tässä jutussa - miten sen nyt edes jotenkin kauniisti sanoisi - teistä kyykäärmeitten sikiöistä, Jeesuksen sanoin, tikuttaa eniten, että miten te olettekin voineet esittää täällä lukijoille ja muille kirjoittajille olevanne niin, niin Jeesuksen asialla. Ja olette olleet pahimpia Jeesuksen pettäjiä maailmassa mitä mistään edes löytyy. Saatte todella sen minkä olettekin ansainneet.
Enkä millään malta olla muistuttamatta ainakin 1700 vuotta vanhasta papyruksesta, jossa Jeesus ja Pietari keskustelevat teistä harhaanjohtajista ja miten teidän käy lopulta.
<<Pietari sanoo: " Minua pelottaa kuulla, että teeskentelijätkin näyttävät meistä pienten kaltaisilta. On siis olemassa lukemattomia ihmisiä, jotka johtavat harhaan eläviä ja nämä elävät tuhoutuvat heidän keskellään. Kun harhaanjohtajat mainitsevat sinun nimesi, heitä uskotaan.<<
Ja Jeesus lohduttaa Pietaria: "Harhaanjohtajat hallitsevat vain sen ajan, joka on annettu heidän harhansa käyttöön. Kun heidän harhansa on tullut tiensä päähän, ikuisesti elävän ajatuksen ajattomuus uudistuu. Hän (ikuisesti elävä) repii heidän harhansa irti juurineen, tekee siitä häpeällisen esimerkin ja se paljastuu kaikessa säädyttömyydessään , josta se tunnetaan.''<<
Lähde: Nag Hammadin kätketty viisaus
Olemme tässä kohdassa nyt, ja Raamatun ilmoitus uusiutuu.
- Anonyymi
Juutalaiset ja Muslimit vuodattavat poikien ja paoikavauvojen verta Jumalalle esinahkamerkattuina, kristityt ottavat Jeesuksen verta syntien poistamiseen.
Jeesushan ympärileikattu on.
Hmmmm- Anonyymi
<<kristityt ottavat Jeesuksen verta syntien poistamiseen.<<
Jeesus ei OPETTANUT MITÄÄN SYNNISTÄ, joten tämä on mitä suurin loukkaus ja pyhäinhäväistys Jeesusta kohtaan. Tämä 'syntien poistaminen' liittyy vain ideaan uhrata Jeesus taholle - Jahve - jota tämä eläessään vastusti. Mikään ei todellakaan 'poistu' tässä, paitsi näiden uhraajien Jeesuksen opettama taivasten valtakunta ja vaihtuu synnin valtakuntaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
<<kristityt ottavat Jeesuksen verta syntien poistamiseen.<<
Jeesus ei OPETTANUT MITÄÄN SYNNISTÄ, joten tämä on mitä suurin loukkaus ja pyhäinhäväistys Jeesusta kohtaan. Tämä 'syntien poistaminen' liittyy vain ideaan uhrata Jeesus taholle - Jahve - jota tämä eläessään vastusti. Mikään ei todellakaan 'poistu' tässä, paitsi näiden uhraajien Jeesuksen opettama taivasten valtakunta ja vaihtuu synnin valtakuntaan.Jos todella 'Jeesus poistaisi uskovaisten ja maailman synnit', niin eiväthän he nyt hokisi täälläkään kaikkien olevan läpeensä syntisiä ja omaa syntisyyttään ja muidenkin syntisyyttä. Tässä on kyllä valtavaakin suurempi ristiriita heidän puheisiinsa ja uskontonsa vakuutteluihin.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Me työeläkeläiset äänestämme SDP:tä
SDP on luonut koko työeläkejärjestelmän, jonka hedelmistä saamme nyt nauttia. Kansaneläkelaitos on Maalaisliiton tekele,1825107Eikö tunnukin kamalalta, kun en
anna periksi vaikka parhaasi olet tehnyt antaaksesi täystyrmäyksen? Ja kyllähän minä monta iskua olen saanut ja maannut813656SDP:n johto pesi kätensä häirintäkohusta
"Suurimman oppositiopuolue SDP:n johto olisi todennäköisimmin halunnut vaieta puolueen ympärillä velloneen häirintäkohun233069SDP on selvästi paras valinta äänestyskopissa
Puolueella on arvomaailma kohdallaan, sillä on hyvä CV itsenäisen Suomen historiassa vastuunkantajana ja hyvinvointivalt612697Persut on Suomen mamutuspuolue nro 1.
Heti ensimmäisenä persuvuonna 2015 maahantoivat Suomeen 35 tuhatta kunniavierastaan. Tuoreimpana persuvuonna 2025 pers72665SDP:n selitykset ontuu pahasti - "On käsitelty heti, mutta kukaan ei tiedä"
Kokoomuslaiset pistää taas demareita nippuun. Tuppuraisen mukaan mukaan SDP:n useat ahdistelutapaukset on käsitelty het412316Kenen juontajan pitäisi voittaa tänään Kultainen Venla? Ehdolla Pimiä, Holma ja Vaaherkumpu
Kultainen Venla gaalassa jaetaan tänään tv-alan palkintoja. Yksi suosituimmista kategorioista on Juontaja. Vappu Pimiä1032253Oletko nainen turhautunut, kun en tule juttelemaan siellä?
Haluaisin tottakai tulla. Älä käsitä väärin. Ehkä ensi kerralla?292117Antti Lindtman: "Ainahan kaikenlaisia huhuja liikkuu"
Näin hän siis vastaa SDP:n häirintäkohuun, väistelee vastuutaan Juttuhan on niin, että Lindtman ja Tuppurainen on tasan752095Mitä saa sanoa?
Palstalla tänään sanottua: ” Kaikki riippuu siitä, miten asian esittää,” Onko siis niin, että saa muita pomottaa ja922059