Tyhmä neitsyt on tottelematon Jumalalle

Anonyymi

Eikä elä parannuksessa. Eikä luovu laittomuudentekemisestä, ei luovu vääryydestä. Ei tee parannusta vaikka kuulee kehotuksia:

Tee parannus!

Toisesta korvasta sisään ja saman tien kuin tyhjän läpi toisesta korvasta ulos?

Tai jos kehotus jää pään sisään niin tuumitaan. Ensi vuonna sitten teen parannuksen....nyt on aika hieman huorata maailman kanssa. Ja näin jatkuu elämä kunnes parannuksentekoon jätetty ensi vuosi jää elämättä kun kuolinvuosi oli 2012 jKr. niin 2013jKr. parannuksenteko jäi tekemättä.

Kaakota haluten suuhustoon,

Sangen Ihana Jätkä

40

98

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Eipä ole kehumista viisaissakaan neitsyeissä. Kaikki nukkuivat! Kuuluisitpa sinäkin siihen kolmanteen joukkoon, joka ei nukkunut. Siihen, joka huusi: Ylkä tulee!

• Anonyymi

Mä kuulun siihen joukkoon, joka herää , en ole Jeesuksen 12 opetuslasta etevämpi valvomaan tilaani kaikilta osin vaikka halu siihen on mutta uni tulee kaikille.

Kristittynä en voi olla ääni, joka huutaa herätyshuudon, jonka kaikki nukkuvat kuulevat ja heräävät.

Huutajan ääni ei ole maan päällä asuvan ihmisen vaan ylhäällä asuvan ilmoitushuuto?

En ole enkeli vaan ihminen, joten en voi kuulua kolmanteen kolonnaan.

Ylöstempausta vuottain,

Sälli

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mä kuulun siihen joukkoon, joka herää , en ole Jeesuksen 12 opetuslasta etevämpi valvomaan tilaani kaikilta osin vaikka halu siihen on mutta uni tulee kaikille.

Kristittynä en voi olla ääni, joka huutaa herätyshuudon, jonka kaikki nukkuvat kuulevat ja heräävät.

Huutajan ääni ei ole maan päällä asuvan ihmisen vaan ylhäällä asuvan ilmoitushuuto?

En ole enkeli vaan ihminen, joten en voi kuulua kolmanteen kolonnaan.

Ylöstempausta vuottain,

Sälli

"Huutajan ääni ei ole maan päällä asuvan ihmisen vaan ylhäällä asuvan ilmoitushuuto?"

Raamattuhan ei kerro mitään tuollaista. Mutta saahan sitä kuvitella kaikenlaista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Huutajan ääni ei ole maan päällä asuvan ihmisen vaan ylhäällä asuvan ilmoitushuuto?"

Raamattuhan ei kerro mitään tuollaista. Mutta saahan sitä kuvitella kaikenlaista.

Onko sulla jokin parempi idea tarjolla kun kaikki kristityt nukkuvat niin miten kukaan kristitty sitten huutaa? Unissaanko joku profeetta huutaa että HERÄTYYYYS_!

HYI

"Mutta saahan sitä kuvitella kaikenlaista."

HYI

Kyllä siinä täytyy ollla suurempi suu ja isompi ääni kuten jollakin enkelillä tai itse Herralla. Itse olen aika lailla saletti että ääni on enkelin ääni.

Raamattuhan antaa tähän viitteitä ja loogisesti asia on juuri näin.

HYI JA YÄK

HYI JA YÄK

Hedelmäsi maistuu mädältä. Onko lakihenkisyys saanut sen aikaan ja liiallinen kastevedessä lillutus saanut henkesi tuoksahtamaan töykeydeltä?

HYI

HYI

Hienostunut herrasmies leuka koholla,

Sankari

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onko sulla jokin parempi idea tarjolla kun kaikki kristityt nukkuvat niin miten kukaan kristitty sitten huutaa? Unissaanko joku profeetta huutaa että HERÄTYYYYS_!

HYI

HYI

Kyllä siinä täytyy ollla suurempi suu ja isompi ääni kuten jollakin enkelillä tai itse Herralla. Itse olen aika lailla saletti että ääni on enkelin ääni.

Raamattuhan antaa tähän viitteitä ja loogisesti asia on juuri näin.

HYI JA YÄK

HYI JA YÄK

Hedelmäsi maistuu mädältä. Onko lakihenkisyys saanut sen aikaan ja liiallinen kastevedessä lillutus saanut henkesi tuoksahtamaan töykeydeltä?

HYI

HYI

Hienostunut herrasmies leuka koholla,

Sankari

Kaikki sellaiset kommentit Raamatun asioista, joita Raamattu ei vahvista, on omassa lihassa itse keksittyjä. Näin on myös sinun mielikuvitusenkelisi mielikuvituksen tuotetta.

Etkä näköjään kestä kritiikkiä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaikki sellaiset kommentit Raamatun asioista, joita Raamattu ei vahvista, on omassa lihassa itse keksittyjä. Näin on myös sinun mielikuvitusenkelisi mielikuvituksen tuotetta.

Etkä näköjään kestä kritiikkiä.

Raamattu vahvistaa kristittyjen nukkuvan.

Esitin kysymyksen enkä kommentoinut mistään Raamatun ilmoituksen ulkopuolisesta asiasta vahvistaen sitä. Esitin kysymyksen, mutta luonnevian takiako et kykene normaaliin keskusteluun.

Kestän kritiikkiä olen ihana sankari , mutta kaltaistasi riitelijää ihmettelen mistä riidanhalusi ja vääristelypyrkimyksesi tulevat.

Kova Herrasmies

• Anonyymi
    • Anonyymi

Meinasin jo aiemmin kirjoittaa s-seutulaisen aloitukseen tästä aiheesta, mutta en saanut aikaiseksi silloin.

Mutta ehkäpä nyt on aika käydä se läpi, sillä Roseniuksen opetus ei perustunut oikeasti siihen sen Raamatunkohdan ytimeen vaan meni pahasti ohi !

Siis tärkeä asia ei ollut suinkaan nukkuminen, vaan ihan muut asiat !

Lukekaa nyt kunnolla se KOKO Raamatunkohta, jotta selviäisi se, mitä Jeesus siinä oikeasti sanoo:

Matteus 25
      1 "Silloin on taivasten valtakunta oleva kymmenen neitsyen kaltainen, jotka ottivat lamppunsa ja lähtivät ylkää vastaan.
      2 Mutta viisi heistä oli tyhmää ja viisi ymmärtäväistä.
      3 Tyhmät ottivat lamppunsa, mutta eivät ottaneet öljyä mukaansa.
      4 Mutta ymmärtäväiset ottivat öljyä astioihinsa ynnä lamppunsa.
      5 Yljän viipyessä tuli heille kaikille uni, ja he nukkuivat.
      6 Mutta yösydännä kuului huuto: 'Katso, ylkä tulee! Menkää häntä vastaan.'
      7 Silloin kaikki nämä neitsyet nousivat ja laittoivat lamppunsa kuntoon.
      8 Ja tyhmät sanoivat ymmärtäväisille: 'Antakaa meille öljyänne, sillä meidän lamppumme sammuvat'.
      9 Mutta ymmärtäväiset vastasivat ja sanoivat: 'Emme voi, se ei riitä meille ja teille. Menkää ennemmin myyjäin luo ostamaan itsellenne.'
      10 Mutta heidän lähdettyään ostamaan ylkä tuli; ja ne, jotka olivat valmiit, menivät hänen kanssansa häihin, ja ovi suljettiin.
      11 Ja myöhemmin toisetkin neitsyet tulivat ja sanoivat: 'Herra, Herra, avaa meille!'
      12 Mutta hän vastasi ja sanoi: 'Totisesti minä sanon teille: minä en tunne teitä'.
      13 Valvokaa siis, sillä ette tiedä päivää ettekä hetkeä.

Jotta tuon voi käsittää oikein, pitää ymmärtää ensin se, että mitä tarkoittavat:

1) Lamppu / lampunjalka ?

2) Öljy ?

• Anonyymi

Ilm.14:4-5 Nänä ovat ne, jotka eivät ole saastuttaneet itseään naisten kanssa; sillä he ovat niinkuin neitsyet. Nämä ovat ne, jotka seuraavat Karitsaa, mihin ikinä hän menee. Nämät ovat ostetut ihmisistä esikoisiksi Jumalalle ja Karitsalle, eikä heidän suussaan ole valhetta havaittu; he ovat tahrattomat. Ps.32:1-2. Room.4:7-8

• Anonyymi

Jatkan edellisesen:

Ensinnäkin oli viisaat ja sitten tyhmät !

2 Mutta viisi heistä oli tyhmää ja viisi ymmärtäväistä.

Ymmärtäväiset ovat uudestisyntyneitä uskovia.

Tyhmät uskosta osattomia.

Lamppu kuvastaa palvelutehtävää / palvelemista, siis Jumalan palvelemista.

Tässä esim. lampunjalka ollaan siirtämässä sivuun, eli uskovan palvelutehtävä loppuu jos ei muutosta tule:

Ilm. 2:5 Muista siis, mistä olet langennut, ja tee parannus, ja tee niitä ensimmäisiä tekoja; mutta jos et, niin minä tulen sinun tykösi ja työnnän sinun lampunjalkasi pois paikaltaan, ellet tee parannusta.

Eli on kaksi eri ryhmää, jotka palvelevat Jumalaa, osa on uskovia eli uudestisyntyneitä, mutta osa taas ei ole vaan ovat vain uskosta osattomia!

Uskovilla siis on Öljyä lampuissaan !

Uskosta osattomilla taas ei ole !

Öljy siis on kuva Pyhästä Hengestä !

Nukkuminen ei tässä ole se ydin, sillä Sana sanoo:

1. Tess. 5:10 joka on kuollut meidän edestämme, että me, valvoimmepa tai nukuimme, eläisimme yhdessä hänen kanssaan.

Eli uudestisyntyneen kohdalla on se ja sama nukummeko tai olemmeko jotenkin tilapäisesti "väsyneitä ja uneliaita", se ei poista pelastustamme, uskovalla tulee uskon elämässään erilaisia aikoja, jolloi välillä on ns. kylmempiäkin hetkiä / aikoja, kuten Sana sanoo:

4 Mutta se minulla on sinua vastaan, että olet hyljännyt ensimmäisen rakkautesi.
      5 Muista siis, mistä olet langennut, ja tee parannus, ja tee niitä ensimmäisiä tekoja; mutta jos et, niin minä tulen sinun tykösi ja työnnän sinun lampunjalkasi pois paikaltaan, ellet tee parannusta.

Mutta tämän kyseisen Raamatunkohdan ydin ei ole tuo vaan se, että erotamme Hengelliset Hengettömistä ja tajuamme sen, että moni ulkoisesti palvelee Jumalaa, olematta kuitenkaan todellinen Uskova eli uudestisyntynyt !

LIsäksi lopun ajasta sanotaan näinkin:

Joh. 9:4 Niin kauan kuin päivä on, tulee meidän tehdä hänen tekojansa, joka on minut lähettänyt; tulee yö, jolloin ei kukaan voi työtä tehdä.

Eli tuon mukaan, lopunajssa tulee siis aika, jolloin ei enää voi tehdä Jumalan valtakunnan työtä.

No, koko tämä edellä kirjoitettu asia, eli sanoma, varmistuu Jeesuksen sanoissa tuossa lopussa:

10 Mutta heidän lähdettyään ostamaan ylkä tuli; ja ne, jotka olivat valmiit, menivät hänen kanssansa häihin, ja ovi suljettiin.
      11 Ja myöhemmin toisetkin neitsyet tulivat ja sanoivat: 'Herra, Herra, avaa meille!'

!!!
      12 Mutta hän vastasi ja sanoi: 'Totisesti minä sanon teille: minä en tunne teitä'.
      !!!

Eli kyllähän Herra omat lampaansa / lapsensa toki tuntee, joten nuo eivät olleet Herran omia, eli uudestisyntyneitä Jumalan lapsia ollenkaan, vaikka esiintyivät itse sellaisina ja kuvittelivat varmasti itse olevansa Jumalan lapsia.

21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
      22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
      !!!
      23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.
      !!!

Sama sanoma siis tässä !

• Anonyymi

Tyhmät neitsyet EIVÄT OLLEET USKOSTA OSATTOMIA!! Vertauksen morsian tai neitsyet on Kristuksen seurakunta. Kaikki neitsyet väsähtivät ja se on vielä inhimillistä. Mutta tyhmiltä neitsyiltä pääsi loppumaan myös öljy, eivätkä he olleet valmiita lähtemään, kun ylkä lopulta saapui. Öljy on raamatussa Pyhän Hengen vertauskuva.

• Anonyymi

Ilm.2:1-7 Efeson seurakunnan enkelille kirjoita: Näin sanoo hän, joka pitää niitä seitsemää tähteä oikeassa kädessään, hän joka käyskentelee niiden seitsemän kultaisen lampunjalan keskellä: Minä tiedän sinun tekosi ja vaivannäkösi ja kärsivällisyytesi, ja ettet voi pahoja sietää; sinä olet koetellut niitä, jotka sanovat itseään apostoleiksi, eivätkä ole, ja olen havainnut heidät valhettelijoiksi; ja sinulla on kärsivällisyyttä, ja paljon sinä olet saanut kantaa minun nimeni tähden, etkä ole uupunut. Mutta se minulla on sinua vastaan, että olet hyljännyt ensimmäisen rakkautesi. Muista siis, missä olet langennut, ja tee parannus, ja tee niitä ensimmäisiä tekoja; mutta jos et, niin minä tulen sinun tykösi ja työnnän sinun lampunjalkasi pois paikaltaan, ettet tee parannusta. Mutta se sinulla on, että sinä vihaat nikolaiittain tekoja, joita myös minä vihaan. Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnalle sanoo. Sen, joka voittaa, minä annan syödä elämän puusta, joka on Jumalan paratiisissa. Matt.21:40-43

• Anonyymi

Vertauksen pointti on se, että mikä lihasta on syntynyt, on liha, ja se, mikä on hengestä syntynyt, on henki.
      Me emme omalla ymmärryksellämme tule koskaan ymmärtämään hengellisistä asioista yhtikäs mitään, ja tämä "lihallinen" puoli meissä (viisi tyhmää neitsyttä = viisi luonnollista aistia) tulee aina olemaan ymmärtämätön.
      Samoin meidän henkemme meissä (hengelliset aistit) on katkeamattomassa yhteydessä Herraan Jeesuksen nyt ja aina (lamppu ja öljy).
      Ei sen kummempaa.

• Anonyymi

Höpö höpö !

Siinä ei puhuta siitä, että uskovassa on tuo lihallinen puoli, vaan juurikin siitä, että ne tyhmät ovat uskosta osattomia !

Uskosta osattomilta Herra eväsi pääsyn Karitsan häihin, EI uskovilta, joilla on myös aina lihallinen puolensakin !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Höpö höpö !

Siinä ei puhuta siitä, että uskovassa on tuo lihallinen puoli, vaan juurikin siitä, että ne tyhmät ovat uskosta osattomia !

Uskosta osattomilta Herra eväsi pääsyn Karitsan häihin, EI uskovilta, joilla on myös aina lihallinen puolensakin !

HAHHAHAHAHAHHHHAAAA!!!! Ai että uskosta OSATTOMIA kutsuttaisiin NEITSYIKSI!!! Haista huilu, senkin törppö!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

HAHHAHAHAHAHHHHAAAA!!!! Ai että uskosta OSATTOMIA kutsuttaisiin NEITSYIKSI!!! Haista huilu, senkin törppö!

Ei muuten naurata sinua yhtään sitten, kun tuokin asia joskus sinulle selviää, ja tajuat olleesi ihan pihalla !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin ja vaikka asenteesi onkin nurja ja väärä, niin nuo uskosta osattomat, jotka kuitenkin odottivat ylkää, eli esim. kirkkokuntien uudestisyntymättömät ihmiset, he sen odottamisen kautta ovat neitsyitä, jotka siis odottavat Ylkää, vaikka eivät olekkaan morsiamia oikeasti !

Moni tapakristitty siis odottaa Ylkää, mutta mitä Ylkä siis sanoikaan heille ?

21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

Jos tämä Sana ei sinulle aukene, niin heikkoa on !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin ja jos et käsitä sitä, niin tuossa vertauksessa"neitsyt" ei tarkoita uudestisyntynyttä !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin ja jos et käsitä sitä, niin tuossa vertauksessa"neitsyt" ei tarkoita uudestisyntynyttä !

Jatka supersyvällistä raamattuluentoasi! :D

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jatka supersyvällistä raamattuluentoasi! :D

Kiitos !

Senpä teen ! :D

• Anonyymi

2Piet.1:19 Ja sitä luempi on meille nyt profeetallinen sana, ja te teette hyvin, jos otatte siitä vaarin, niinkuin pimeässä paikassa loistavasta lampusta, kunnes päivä valkenee ja kointähti koittaa teidän sydämissänne. Ps.119:105. Ilm.22:16

• Anonyymi

Ilm.1:12-15 Ja minä käännyin katsomaan, mikä ääni minulle puhui; ja kääntyessäni minä näin seitsemän kultaista lampunjalkaa, ja lampunjalkain keskellä Ihmisen Pojan muotoisen, pitkäliepeisen viittaan puetun ja rinnan kohdalta kultaisella vyöllä vyötetyn. Ja hänen päänsä ja hiuksensa olivat valkoiset niinkuin valkoinen villa, niinkuin lumi, ja hänen silmänsä niinkuin tulen liekki; hänen jalkansa olivat ahjossa hehkuvan, kiiltävän vasken kaltaiset, ja hänen äänensä oli niinkuin paljon vetten pauhina. Ilm.1:20 Niiden seitsemän tähden salaisuus, jotka näit minun oikeassa kädessäni, ja niiden seitsemän kultaisen lampunjalan salaisuus on tämä; ne seitsemän tähteä ovat niiden seitsemän seurakunnan enkelit, ja ne seitsemän lampunjalkaa ovat ne seitsemän seurakuntaa. Sak.4:2-6. Matt.5:15. Fil.2:15

• Anonyymi

Palsta on täynnä itseoppineita tai tosilta kuulleita opettajia, jotka esittävät itsestäänselvyyksiä oman erinomaisuutensa tuotoksina.

• Anonyymi

Kaikille vaan yksinkertaisuudet eivät ole yksinkertaisuuksia. Heitä varten tulee asiaa pitää esillä.

Jos luulet että kommentoin täällä koittaakseni saada hyväksyntää ihmisiltä niin se on outo luulo. Olen omasta mielestäni oikeutettu ja velvollinen kertomaan evankeliumia omalla vähäpätöisellä " erinomaisuudellani", huh huh.

Minä olen Jumalan opettama, mutta en erinomainen tai mitenkään erityinen ellen sitten Herralle. Teille lienen kuvatus ja irvistelyn aihe joillekin, mutta se on odotettavaa että jokainen joka elää jumalisesti tulee vainotuksi, irvistellyksi, inhotuksi, vihatuksi, kiusatuksi.

Oi, kuinka se tuntuukin niin...tutulta....aaaah

Vaatimaton ylisankari

• Anonyymi

Joopa joo, mitä sinä itse olet ???

Mutta tämäkään 5:n tyhmän ja 5:n ymmärtäväisen vertaus asia ei näyttänyt, eikä näytä olevan yhäkään selvä uskovillekkaan.

Sen paljastivat kommentit ja kirjoitukset tässäkin ketjussa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaikille vaan yksinkertaisuudet eivät ole yksinkertaisuuksia. Heitä varten tulee asiaa pitää esillä.

Jos luulet että kommentoin täällä koittaakseni saada hyväksyntää ihmisiltä niin se on outo luulo. Olen omasta mielestäni oikeutettu ja velvollinen kertomaan evankeliumia omalla vähäpätöisellä " erinomaisuudellani", huh huh.

Minä olen Jumalan opettama, mutta en erinomainen tai mitenkään erityinen ellen sitten Herralle. Teille lienen kuvatus ja irvistelyn aihe joillekin, mutta se on odotettavaa että jokainen joka elää jumalisesti tulee vainotuksi, irvistellyksi, inhotuksi, vihatuksi, kiusatuksi.

Oi, kuinka se tuntuukin niin...tutulta....aaaah

Vaatimaton ylisankari

"Minä olen Jumalan opettama, "

Tämän lauseesi kanssa ei nimimerkki VAATIMATON ylisankari sovi lainkaan.

Sinulla ei itselläsi ole auktoriteettia eikä teologista ymmärrystä sanella mitä Jumalan on täytynyt sinulle opettaa. Nöyryys loistaa poissaolollaan. Oletko koskaan ajatellut, että sinun teologiassasi voisi olla virheitä ja valheoppia?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joopa joo, mitä sinä itse olet ???

Mutta tämäkään 5:n tyhmän ja 5:n ymmärtäväisen vertaus asia ei näyttänyt, eikä näytä olevan yhäkään selvä uskovillekkaan.

Sen paljastivat kommentit ja kirjoitukset tässäkin ketjussa.

Niinkö, ylijumala?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Minä olen Jumalan opettama, "

Tämän lauseesi kanssa ei nimimerkki VAATIMATON ylisankari sovi lainkaan.

Sinulla ei itselläsi ole auktoriteettia eikä teologista ymmärrystä sanella mitä Jumalan on täytynyt sinulle opettaa. Nöyryys loistaa poissaolollaan. Oletko koskaan ajatellut, että sinun teologiassasi voisi olla virheitä ja valheoppia?

Olen Raamatusta oppinut. Eli Jumala opettaa kaikkia halukkaita Raamatun kautta ja rukoilen Jumalaa avaamaan Raamattua mulle.

Voin ymmärtää väärin asioita ja kaikkea en ymmärrä, mutta se ei tarkoita sitä ettei Jumala olisi opettajani ja minä olen Hänen Korkeutensa yksi opetuslapsista.

Nöyryys ei ole nimimerkeissä vaan sydämessä. Oletko sinä Jumalan opetuslapsi vai kuka sinua on opettanut?

Ylisankari

• En ole Ylisankari. Olen katolinen.

• Anonyymi

Kuten Joe Biden, Israelin jakamista tahtova eli Israelin kiroaja.

Mikäs se Paavi on?

Onko se Jumalan täysin virheetön sijainen maan päällä?

Onko se saatanan kätyri, ekumenian valheen ja eksytyksen asiamies, jolla on perkeleelliset silmät?

Minä olen kristitty,

Raamattua tunteva sankari, nöyrä sotaurho

• Anonyymi

• Anonyymi kirjoitti:

Oletko sinä PasiToivonen2 tietoinen tästä:

https://www.youtube.com/watch?v=uWu7U0ionYE

Mihin siis kuulut, mieti sitä !!!

Minä päätän siitä mihin kirkkoon kuulun. Suomessa on uskonnonvapaus.

• Anonyymi
        PasiToivonen2 kirjoitti:

Minä päätän siitä mihin kirkkoon kuulun. Suomessa on uskonnonvapaus.

Tarkoitatko epäjumalanpalvontavapautta, jolle uskonto on salasana?

Portolle kuuluvaa kartan,

Kivan Kova Sankari

• Anonyymi kirjoitti:

Tarkoitatko epäjumalanpalvontavapautta, jolle uskonto on salasana?

Portolle kuuluvaa kartan,

Kivan Kova Sankari

>>Tarkoitatko epäjumalanpalvontavapautta, jolle uskonto on salasana?>>

Tarkoitan.

Sanoit aiemmin että toisten solvaaminen on syntiä. Olet valehtelija.

• Anonyymi

Raamatun punainen lanka on se evankeliumi, jonka ylösnoussut Jeesus Kristus ilmoitti Paavalille ja joka kuuluu:

"Jumala oli Kristuksessa ja sovitti JO koko maailman itsensä kanssa."

Tämä on Raamatun punainen lanka. Joka ei tätä ymärrä, joutuu väkisinkin puhumaan paskaa eli jonninjoutavuuksia esim. jonkin vertauksen neitsyistä.

• Anonyymi

Mutta se syntien sovitus on jokaisen itse vastaanotettava: Vanhurskauduttana, otettava Jeesus Herrakseen.

JOS sinä SUULLASI TUNNUSTAT ja SYDÄMESSÄSI PIDÄT TOTENA Jeesuksen kuten Raamattu velvoittaa kristityn uskollisesti Jeesusta rakastamaan kokosydämisesti lähimmäisiään rakastaa.

Jumalan armo on vain Jumalan omille pelastua Jumalan armosta Jumalan kutsumille.

Jeesus kuoli ristillä: Armahdus , armo on tarjolla kaikille ihmisille paitsi Pyhän Hengen pilkantehneille, mutta harvat ottavat tuon armon omakseen näinä viimeisinä päivinä?

Kuinka moni sanoo nuorena: otan Jeesuksen Herrakseni ennen kuolemaani. Elänpä ensin synnissä 70vuotta ja sitten kuolinvuoteella ovelasti otan pelastuksen vastaan.....mutta kun ihminen paatuu niin se yhdessä dementoituneisuuuden ja piintyneen tottumuksen takia saa asian unohtuneeksi ja kuolema ei ole tällaiselle mikään voitto vaan ikuisuus vietetään.........

Siellä missä.........on se eräskin........ikuisesti, ikuisesti, koskaan pois sieltä pääsemättä....

Punainen Sota Kotka Ylivoittoisa Suursankari

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta se syntien sovitus on jokaisen itse vastaanotettava: Vanhurskauduttana, otettava Jeesus Herrakseen.

JOS sinä SUULLASI TUNNUSTAT ja SYDÄMESSÄSI PIDÄT TOTENA Jeesuksen kuten Raamattu velvoittaa kristityn uskollisesti Jeesusta rakastamaan kokosydämisesti lähimmäisiään rakastaa.

Jumalan armo on vain Jumalan omille pelastua Jumalan armosta Jumalan kutsumille.

Jeesus kuoli ristillä: Armahdus , armo on tarjolla kaikille ihmisille paitsi Pyhän Hengen pilkantehneille, mutta harvat ottavat tuon armon omakseen näinä viimeisinä päivinä?

Kuinka moni sanoo nuorena: otan Jeesuksen Herrakseni ennen kuolemaani. Elänpä ensin synnissä 70vuotta ja sitten kuolinvuoteella ovelasti otan pelastuksen vastaan.....mutta kun ihminen paatuu niin se yhdessä dementoituneisuuuden ja piintyneen tottumuksen takia saa asian unohtuneeksi ja kuolema ei ole tällaiselle mikään voitto vaan ikuisuus vietetään.........

Siellä missä.........on se eräskin........ikuisesti, ikuisesti, koskaan pois sieltä pääsemättä....

Punainen Sota Kotka Ylivoittoisa Suursankari

Puhut paskaa.

Sovitus ei ole jotakin, mikä "otetaan vastaan", vaan koko ihmiskunnan sisäänsä sulkeva todellisuus, jonka Jumala sai aikaan herättäessään Jeesuksen Kristuksen kuolleista. Vaikka lukisit Raamattusi sata kertaa läpi farisealaisten silmälasiesi läpi, et kykene löytämään mistään kohtaa, jossa sanottaisiin, että sovitus on "otettava vastaan". Et ainoastakaan suomennoksesta, ei englanniksi, ruotsiksi, saksaksi eikä vinkuintiaksi.

Se kohta, jota tämän paskaopin kannattajat niin mielellään siteeraavat, on 2 Kor. 5:20b, joka on saatanallinen käännösvirhe, joka on lumonnut monet vilpittömät sielut, sinut mukaan lukien. Sen, jonka Jumala on sovittanut itsensä kanssa (2 Kor. 5:19), ei tarvitse "antaa sovittaa itseään" Jumalan kanssa vaan ainoastaan todeta eli hyväksyä, että tuo sovitus kattaa hänetkin. Tuon asian toteaminen (eli hyväksyminen) ei saata tuota sovitusta voimaan vaan yksinkertaisesti tekee asian kyseiselle ihmiselle sisäisesti tode(llise)ksi samoin kuin vaikkapa lääkärin toteamus syöpää sairastaneelle potilaalleen: "Minulla on teille hyviä uutisia. Viimeisten ottamiemme kuvien perusteella kaikki syöpä on kaikonnut ruumiistanne." Jos potilas aprikoi ja epäröi kuulemansa edessä, lääkäri patistaa tätä (samalla tavoin kuin Paavali korinttilaisia): "Tämä uutinen on totta. Teidän on parasta uskoa tähän. Hyväksykää tämä."

Niinpä siis, samoin kuin yhden ihmisen lankeemus on koitunut kaikille ihmisille kadotukseksi, niin myös yhden ihmisen vanhurskauden teko koituu kaikille ihmisille elämän vanhurskauttamiseksi; 19 sillä niinkuin yhden ihmisen tottelemattomuuden kautta monet ovat joutuneet syntisiksi, niin myös yhden kuuliaisuuden kautta monet tulevat vanhurskaiksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Puhut paskaa.

Sovitus ei ole jotakin, mikä "otetaan vastaan", vaan koko ihmiskunnan sisäänsä sulkeva todellisuus, jonka Jumala sai aikaan herättäessään Jeesuksen Kristuksen kuolleista. Vaikka lukisit Raamattusi sata kertaa läpi farisealaisten silmälasiesi läpi, et kykene löytämään mistään kohtaa, jossa sanottaisiin, että sovitus on "otettava vastaan". Et ainoastakaan suomennoksesta, ei englanniksi, ruotsiksi, saksaksi eikä vinkuintiaksi.

Se kohta, jota tämän paskaopin kannattajat niin mielellään siteeraavat, on 2 Kor. 5:20b, joka on saatanallinen käännösvirhe, joka on lumonnut monet vilpittömät sielut, sinut mukaan lukien. Sen, jonka Jumala on sovittanut itsensä kanssa (2 Kor. 5:19), ei tarvitse "antaa sovittaa itseään" Jumalan kanssa vaan ainoastaan todeta eli hyväksyä, että tuo sovitus kattaa hänetkin. Tuon asian toteaminen (eli hyväksyminen) ei saata tuota sovitusta voimaan vaan yksinkertaisesti tekee asian kyseiselle ihmiselle sisäisesti tode(llise)ksi samoin kuin vaikkapa lääkärin toteamus syöpää sairastaneelle potilaalleen: "Minulla on teille hyviä uutisia. Viimeisten ottamiemme kuvien perusteella kaikki syöpä on kaikonnut ruumiistanne." Jos potilas aprikoi ja epäröi kuulemansa edessä, lääkäri patistaa tätä (samalla tavoin kuin Paavali korinttilaisia): "Tämä uutinen on totta. Teidän on parasta uskoa tähän. Hyväksykää tämä."

Niinpä siis, samoin kuin yhden ihmisen lankeemus on koitunut kaikille ihmisille kadotukseksi, niin myös yhden ihmisen vanhurskauden teko koituu kaikille ihmisille elämän vanhurskauttamiseksi; 19 sillä niinkuin yhden ihmisen tottelemattomuuden kautta monet ovat joutuneet syntisiksi, niin myös yhden kuuliaisuuden kautta monet tulevat vanhurskaiksi.

Kaikki eivät pelastu Helvettiin joutumiselta. Varmaan tajuat saatanan sinne tuomittavan vangiksi ikuisesti paitsi yhden kerran se vielä päästetääv vapaaksi joksikin ajaksi?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaikki eivät pelastu Helvettiin joutumiselta. Varmaan tajuat saatanan sinne tuomittavan vangiksi ikuisesti paitsi yhden kerran se vielä päästetääv vapaaksi joksikin ajaksi?

"kaikki eivät"

näille Jeesus sanoo;

"Moni sanoo minulle sinä päivänä: "Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa ?
        Ja silloin minä lausun heille julki: "Minä en ole KOSKAAN teitä tuntenut, menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät"
        Matt: 7: 22-23

ovat siis, niitä jotka itse itseään pitävät taivaskelpoisina, ja tekevät vielä ihmeitäkin, ne ihmeet sitten täytynee tapahtua jostakin muusta, kuin "Jumalan hengestä, koska Jeesus sanoo, "en ole KOSKAAN teitä tuntenut" !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Puhut paskaa.

"otetaan vastaan"

tällaiset "OTTAA" kunnian ITSELLEEN, ja sitä ei Jumala raamatun mukaan toiselle anna,

"Eikä ole pelastusta yhdessäkään toisessa; sillä ei ole taivaan alla MUUTA nimeä ihmiselle annettu, jossa meidän pitää pelastuman"
        Apt: 4: 12

KUKA MUU kuin minä Herra ! Ei ole muuta Jumalaa kuin minä. MINÄ olen vanhurskas PELASTAJA, ei ole KETÄÄN muuta"
        Jes: 45: 21

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      88
      7227
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      35
      3373
    3. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      102
      1816
    4. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      21
      892
    5. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      27
      891
    6. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      32
      853
    7. Rakastuminenhan on psykoosi

Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk
      Ikävä
      47
      762
    8. Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa

1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄
      Ikävä
      60
      719
    9. Olisinko mä voinut käsittää sut väärin

Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt
      Ikävä
      29
      686
    10. Känniläiset veneessä?

Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v
      Nurmes
      26
      642
    Aihe