Voivatko tällaiset ihmiset kuulua seurakuntaan?

Anonyymi

1:28 Ja niinkuin heille ei kelvannut pitää kiinni Jumalan tuntemisesta, niin Jumala hylkäsi heidät heidän kelvottoman mielensä valtaan, tekemään sopimattomia.
1:29 He ovat täynnänsä kaikkea vääryyttä, pahuutta, ahneutta, häijyyttä, täynnä kateutta, murhaa, riitaa, petosta, pahanilkisyyttä
1:30 ovat korvaankuiskuttelijoita, panettelijoita, Jumalaa vihaavaisia, väkivaltaisia, ylpeitä, kerskailijoita, pahankeksijöitä, vanhemmilleen tottelemattomia,
1:31 vailla ymmärrystä, luotettavuutta, rakkautta ja laupeutta;

78

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eikö kirkossa ole saaneet kaikki halukkaat olla?

Kuten sinäkin pahanilkinen.

• Eihän nyt toki :d

Kirkot pitäisi antaa tietenkin näille synnittömille upotetuille ja ev.lut kirkkojen seurakunta saisi kokoontua korkeintaan kirkko rakennuksen takana.

• Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

Eihän nyt toki :d

Kirkot pitäisi antaa tietenkin näille synnittömille upotetuille ja ev.lut kirkkojen seurakunta saisi kokoontua korkeintaan kirkko rakennuksen takana.

Naurettavan avutonta yritystä taas. 🤣🤣🤣

• Anonyymi kirjoitti:

Naurettavan avutonta yritystä taas. 🤣🤣🤣

No noinhan se on teidän mielestä. Tuskin tuokaan riittäisi meidän pitäisi vielä maksaa noiden kirkkojen ylläpito sillä eihän teillä paalu riittäisi edes huussien ylläpitoon.

• Anonyymi

Evlut kirkkoon kelpaa ihan kaikki jotka maksavat veronsa!

• Anonyymi

Vaatisi aikamoista ylimielisyyttä pyrkiä Jumalan saappaisiin tuomitsemaan muiden mielentilaa. Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi. Millä mitalla te mittaatte, sillä teillekin mitataan.

• Anonyymi

Mielenkiinoista, että on tarve aloittaa ketju luku ja jaenumeroin, mutta halutaan jättää sanomatta, laittamatta, että kenen tekstistä on kyse. Joten tarkistus.

Roomalaiskirje:

1:28 Ja niinkuin heille ei kelvannut pitää kiinni Jumalan tuntemisesta, niin Jumala hylkäsi heidät heidän kelvottoman mielensä valtaan, tekemään sopimattomia.

Paavalia. Helppo arvata, kun ei kopioija kehtaa edes esille laittaa ketä kopioi. Ja Jumalana on siis Jahve, uhrikulttijumala, joka vaatii lapsiakin uhrattavaksi itselleen, ja jota Jeesus vastusti ja joutui jumalanpilkasta ristinkuolemaan, josta kuolemasta on tehty sitten kristinuskona uusi liitto uhrikulttina samaisen Jahven kanssa Jeesuksen verellä.

Ja tämän jälkeen 7. luvussa sitten Paavali viekoitteleekin tekemään sitä pahaa mitä vihaa, mutta ei pysty olemaan tekemättä, kun Jeesus on teurastettu tosi Jumlana ja uhrilahjana Jahvelle, niin nyt saa palvella lihalla synnin lakia. Tämä onkin vain alkusoittoa tuolle pahuudelle, jota sitten myöhemmin toteutetaan Pietarin sanoin puhtaalla omallatunnolla.

• Anonyymi

11:20 Tehän suvaitsette, että joku teidät orjuuttaa, että joku teidät syö puhtaaksi, että joku teidät saa saaliiksensa, että joku itsensä korottaa, että joku lyö teitä kasvoihin.

• Anonyymi

Seurakuntaan kelpaavat kaikki riiviöt, pedofiilit, ym. konnat, kunhan vain säntillisesti maksavat kirkollisveronsa, ja ovat anteliaita kolehtihaavin kohdatessaan.

• Anonyymi

Eikö teidän pikemminkin olisi pitänyt tulla murheellisiksi, että se, joka on tuommoisen teon tehnyt, poistettaisiin teidän keskuudestanne?
      1. Kor. 5:2

Herran Jeesuksen nimessä hyljättävä saatanan haltuun lihan turmioksi, että hänen henkensä pelastuisi Herran päivänä.
      1. Kor. 5:5

• Anonyymi

Toivoisin kyllä mieluimmin lihani pelastuvan herran päivänä!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Toivoisin kyllä mieluimmin lihani pelastuvan herran päivänä!

Niin, uskovaistenhan toive ja odotus on fyysinen ylösnousemus. Mutta kun se valitettavasti uskonnon oppinormistossa on laitettu tapahtumaan vasta koko maailman viimeisenä fyysisenä päivänä, niin autuutta ei tulisi kestämään pitkään. Maksimissaan kestäisi 23 tuntia 59 minuuttia, jos Jeesus palaa kiskomaan haudoista kuolleet viimeisen päivän ensimmäisenä minuuttina, kun kaikki fyysinen tuohoutuu.

• Anonyymi

vapaalla puolella on yksin helluntaissa liki kolmesataa seurakuntaa joissa on paalua riittänyt fiksuihin tiloihin ihan sisävessaa myöten, eikä ole verolappua tullut kenenkään hyppysiin !

tolkun ihminenkin voisi tolkkunsa päivittää ajan tasalle.

• Anonyymi

Tota noin, et vain näe sitä verolappua, kun se ei tule kenenkään hyppysiin, vaan menee suoraan valtiolta tukena, ja menee luterilaisellekin kirkolle kompensoimaan jäsenmaksukatoa, joten kaikki rutina rahasta on täysin turhaa. Me maksamme joka tapauksessa. Ja tästä syystä on syytä sitten olla joka opin myös totuutta, hyvyyttä ja oikeudenmukaisuutta vastaava, ja näin ei ole nyt.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tota noin, et vain näe sitä verolappua, kun se ei tule kenenkään hyppysiin, vaan menee suoraan valtiolta tukena, ja menee luterilaisellekin kirkolle kompensoimaan jäsenmaksukatoa, joten kaikki rutina rahasta on täysin turhaa. Me maksamme joka tapauksessa. Ja tästä syystä on syytä sitten olla joka opin myös totuutta, hyvyyttä ja oikeudenmukaisuutta vastaava, ja näin ei ole nyt.

Onhan se nyt tolkutonta, että joutuu kansalaisena vielä maksamaankin siitä, että pidetään syntisenä ja vihattavana ja pahana, eikä edes ole mitään toivoa, vaan loppukin ikuisesta elämästä vain valehdellaan, kuten tänään vahvistui. Ainoa lupaus on 23 tuntia ja 59 minuuttia fyysistä ylösnousemusta, ja sitten tulenliekkeihin maailmanlopun palossa. Ei Jeesus mitään tällaista opettanut.

• Olen käynyt monessa vapaan suunnan seurakunnassa. Yhdessäkään ei kysytty syntejä, eikä että sopiiko Paavalin raameihin

• torre5 kirjoitti:

Olen käynyt monessa vapaan suunnan seurakunnassa. Yhdessäkään ei kysytty syntejä, eikä että sopiiko Paavalin raameihin

Hö! Eihän syntejä pidä kysellä vaan ne pitää ihan itse tunnustaa 😏

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onhan se nyt tolkutonta, että joutuu kansalaisena vielä maksamaankin siitä, että pidetään syntisenä ja vihattavana ja pahana, eikä edes ole mitään toivoa, vaan loppukin ikuisesta elämästä vain valehdellaan, kuten tänään vahvistui. Ainoa lupaus on 23 tuntia ja 59 minuuttia fyysistä ylösnousemusta, ja sitten tulenliekkeihin maailmanlopun palossa. Ei Jeesus mitään tällaista opettanut.

No niin, ja siinähän se Päivi Räsäsen ajama asia sitten onkin - viharikos! Kirkolla on viharikos ihmisyyttä vastaan, jotka kansalaiset maksavat vielä verotuloistaan. EI KÄY!

• u.v kirjoitti:

Hö! Eihän syntejä pidä kysellä vaan ne pitää ihan itse tunnustaa 😏

Näin varmasti. Siksi joka paikkaan päässee syntinen.

Sinä et muuten ole täällä tunnustanut, haluat pitää kiiltokuvaa päällä.

• torre5 kirjoitti:

Näin varmasti. Siksi joka paikkaan päässee syntinen.

Sinä et muuten ole täällä tunnustanut, haluat pitää kiiltokuvaa päällä.

🤣🤣🤣 miksi ihmeessä minä tunnustaisin syntini tällä palstalla ❓

• u.v kirjoitti:

Siksi kun minäkin olen. Miksi pitää salata? En ole kuitenkaan ollut Konnakuorossa.

• torre5 kirjoitti:

Siksi kun minäkin olen. Miksi pitää salata? En ole kuitenkaan ollut Konnakuorossa.

Ei se ole mitään salaamista joka ei kuulu sinulle 🤣

• Paino pysynyt samoissa huhtikuusta lähtien. Se on parasta mihin pystyn.

• Anonyymi
        u.v kirjoitti:

Mistäpä sinä syntejäsi voisit tunnustaakaan, sinähän olet ne jo etukäteen sovittanut aivan jokaisen. Olet siis synnitön elämän lapsi joka rakkaudellasi ohjaat kanssakulkijoitasi hyvää tarkoittavilla sanoillasi parempaan elämään.
        Vapaa tekemään kaikkea mitä mieli halajaa tehdä...

• Anonyymi kirjoitti:

Mistäpä sinä syntejäsi voisit tunnustaakaan, sinähän olet ne jo etukäteen sovittanut aivan jokaisen. Olet siis synnitön elämän lapsi joka rakkaudellasi ohjaat kanssakulkijoitasi hyvää tarkoittavilla sanoillasi parempaan elämään.
        Vapaa tekemään kaikkea mitä mieli halajaa tehdä...

Puhut kuule taas ihan itsestäsi 😃. Koska et edes tunne minua.

• Anonyymi
        u.v kirjoitti:

Puhut kuule taas ihan itsestäsi 😃. Koska et edes tunne minua.

Oho! Oletko palannut takaisin maanpinnalle syntiseksi ihmiseksi... voi, voi sentään, positiivista toki tilanteessa on, miten olet kuullut puhettani vaikka en ole sanonut sinulle mitään.
        Tällä kertaa on nyt kieltäydyttävä kutsustasi, juuri tähän aikaan vuodesta ei ole aikaa tulla rupattelemaan sinne vanhusten palveluasumisksikköön (vast)... Lahden keskustassako majailet vai Pyhäniemeenkö olet päässyt?

• Anonyymi

Eikö Jeesus sanonutkin, ettei hän ole tullut kutsumaan hurskaita, vaan syntisiä.
      Kyllä sinne kirkkoon toivotaan, tai ainakin Jeesus toivoo, että sinne kirkkoon tulisi syntisiä, jotka tuntevat tarvitsevansa Jeesusta.

• Jeesus istuu Raamatun mukaan taivaassa. Vaikea sitä on tarvita.

• Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

Jeesus istuu Raamatun mukaan taivaassa. Vaikea sitä on tarvita.

Eikö sitä sanota, että Hän ei ole kaukana kenestäkään meistä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Amen!

• Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

Jeesus istuu Raamatun mukaan taivaassa. Vaikea sitä on tarvita.

Sano se Palosaarille!

• Anonyymi kirjoitti:

Kukaan ei tiedä missä kaukana taivaassa Jeesus istuu.

• Anonyymi

Raamattu nimittää seurakuntaan kuuluvia pyhiksi veljiksi ja sisariksi. Aloituksessa mainitut eivät ole sellaisia eivätkä siis kuulu seurakuntaan.

• Anonyymi

Raamattu myös sanoo "senkaltaisia karta". Ei seurakuntaelämästä nitään tulisi, jos sielllä pitäisi karttaa osaa porukasta.

• Anonyymi

Aloitus myös todistaa sen, että seurakunta ei olekaan syntisten ihmisten temmellyskenttä - niinkuin luterilaiset opettavat.

• Anonyymi

Eivät voi kuulua Jumalan seurakuntaan mutta omatekoiseen pakanalliseen seurakuntaan voivat kuulua.

• Anonyymi

Tunnetko jonkun aloittajan (kai raamatusta suoraan) kuvaaman?

• Eiköhän kaikki seurakunnat ole ihmisten muodostamia. Ellei sitten näitä yhden hengen seurakuntia lasketa mukaan, vaikkei ne oikeasti mitään seurakuntia liene.

• Anonyymi

En tiedä millaisia luonnevikaisia raamatun kirjoittamisen aikaan on ollut mutta nykyisin noita ihmisiä ei ole. Raamattu on joko väärässä tai vanhentunut.
      Kukaan ei voi olla noin mahdoton, aivan ylilyöntejä ja liioiteltuja sanoja.

• Anonyymi

Lopun lähetessä ihmisten käyttäytyminen vain pahenee.

• Anonyymi

2.Pietarin kirje:
      3:3 Ja ennen kaikkea tietäkää se, että viimeisinä päivinä tulee pilkkapuheinensa pilkkaajia, jotka vaeltavat omien himojensa mukaan

• Anonyymi

2. Piet. 2:14
      Himokkain silmin he katsovat naisia eivätkä saa synninteosta kyllikseen. He viekoittelevat ihmisiä, jotka eivät vielä ole varmalla pohjalla, ja ahneudessa he ovat mestareita. Nuo kirotut!

• Anonyymi

2.Timoteuksen kirje:
      3:1 Mutta tiedä se, että viimeisinä päivinä on tuleva vaikeita aikoja.
      3:2 Sillä ihmiset ovat silloin itserakkaita, rahanahneita, kerskailijoita, ylpeitä, herjaajia, vanhemmilleen tottelemattomia, kiittämättömiä, epähurskaita,
      3:3 rakkaudettomia, epäsopuisia, panettelijoita, hillittömiä, raakoja, hyvän vihamiehiä,
      3:4 pettureita, väkivaltaisia, pöyhkeitä, hekumaa enemmän kuin Jumalaa rakastavia;
      3:5 heissä on jumalisuuden ulkokuori, mutta he kieltävät sen voiman. Senkaltaisia karta.

Eivät mahdu viimeisten aikojen ihmiset Jumalan seurakuntaan.

• Anonyymi

No voih - eivätkö olekaan enää Paavalin ohella kiroamassa tosi Jumalaa pääsiäisen lampaana ristille, että pelastuvat palvelemaan lihalla synnin lakia?! On sitten ihminen tyhmistynyt. En yhtään ihmettele, jos tämä ihmisuhrikultti (tai tosi Jumalan uhrikultti) on kokemassa konkurssin ja on palattava takaisin lampaiden uhraamiseen!

Gal. <<3:13 Kristus on lunastanut meidät lain kirouksesta, kun hän tuli kiroukseksi meidän edestämme - sillä kirjoitettu on: "Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu"<<

1.Kor. <<5:7 Peratkaa pois vanha hapatus, että teistä tulisi uusi taikina, niinkuin te olettekin happamattomat; sillä onhan meidän pääsiäislampaamme, Kristus, teurastettu.<<

Room. <<7:15 Sillä minä en tunne omakseni sitä, mitä teen; sillä minä en toteuta sitä, mitä tahdon, vaan mitä minä vihaan, sitä minä teen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista? Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia.<<

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No voih - eivätkö olekaan enää Paavalin ohella kiroamassa tosi Jumalaa pääsiäisen lampaana ristille, että pelastuvat palvelemaan lihalla synnin lakia?! On sitten ihminen tyhmistynyt. En yhtään ihmettele, jos tämä ihmisuhrikultti (tai tosi Jumalan uhrikultti) on kokemassa konkurssin ja on palattava takaisin lampaiden uhraamiseen!

Gal. <<3:13 Kristus on lunastanut meidät lain kirouksesta, kun hän tuli kiroukseksi meidän edestämme - sillä kirjoitettu on: "Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu"<<

1.Kor. <<5:7 Peratkaa pois vanha hapatus, että teistä tulisi uusi taikina, niinkuin te olettekin happamattomat; sillä onhan meidän pääsiäislampaamme, Kristus, teurastettu.<<

Room. <<7:15 Sillä minä en tunne omakseni sitä, mitä teen; sillä minä en toteuta sitä, mitä tahdon, vaan mitä minä vihaan, sitä minä teen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista? Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia.<<

Uuslukutaidoton ei siis ymmärrä hienoja vertauskuvia??

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Uuslukutaidoton ei siis ymmärrä hienoja vertauskuvia??

Totta, teurastetusta lampaasta tulee vain mieleen teurastaa lammas ja pääsiäisestäkin tulee vain mieleen Jahven määräämä esikoispoikien uhrijuhla - happamattoman leivän juhlan, pääsiäinen, jonka Jahve määräärää 2.Mooseksen kirjan luvassa 13. Sitten taas happamattomasta leivästäkään ei tule mieleen mitään muuta kuin 2.Kuningasten kirjan luku, jossa lasten uhrauspaikat särjetään, jotka oli rakentanut kuningas Salomo ja otetaan esille liitonarkki. Uhrikukkulapapit määrätään syömään vain happamatonta leipää. Ja kuningas Salomostakaan ei tule mieleen mitään muuta kuin luku 666, jonka määrän kultaa hän kerää talentteina kansalaisilta.

1.Kuningasten kirja:

<<10:14 Sen kullan paino, mikä yhtenä vuotena tuli Salomolle, oli kuusisataa kuusikymmentä kuusi talenttia kultaa<<

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Totta, teurastetusta lampaasta tulee vain mieleen teurastaa lammas ja pääsiäisestäkin tulee vain mieleen Jahven määräämä esikoispoikien uhrijuhla - happamattoman leivän juhlan, pääsiäinen, jonka Jahve määräärää 2.Mooseksen kirjan luvassa 13. Sitten taas happamattomasta leivästäkään ei tule mieleen mitään muuta kuin 2.Kuningasten kirjan luku, jossa lasten uhrauspaikat särjetään, jotka oli rakentanut kuningas Salomo ja otetaan esille liitonarkki. Uhrikukkulapapit määrätään syömään vain happamatonta leipää. Ja kuningas Salomostakaan ei tule mieleen mitään muuta kuin luku 666, jonka määrän kultaa hän kerää talentteina kansalaisilta.

1.Kuningasten kirja:

<<10:14 Sen kullan paino, mikä yhtenä vuotena tuli Salomolle, oli kuusisataa kuusikymmentä kuusi talenttia kultaa<<

<<Sitten taas happamattomasta leivästäkään ei tule mieleen mitään muuta kuin 2.Kuningasten kirjan luku, jossa lasten uhrauspaikat särjetään, jotka oli rakentanut kuningas Salomo ja otetaan esille liitonarkki. Uhrikukkulapapit määrätään syömään vain happamatonta leipää.

Unohtui tuo 2.Kuningasten kirjan luku sanoa. Se on luku 23. Ja vastaavasti happamattomasta leivästä taas tulee mieleen meidän Paavalin antamat ehtoollisen asetussanat Herran kuoleman julistamiseksi.

Ja näin olemmekin tässä päivässä.

• Senkaltaisia karta.

Jumalan seurakuntaa ei ole koskaan ollut.

• Matteuksen evankeliumi:
      9:13 Mutta menkää ja oppikaa, mitä tämä on: 'Laupeutta minä tahdon enkä uhria.' Sillä en minä ole tullut kutsumaan vanhurskaita, vaan syntisiä."

• Anonyymi

Niinpä niin mutta ei tuo tarkoita sitä, että ne syntiset liitetään seurakuntaan muitta mutkitta. Vain ne liitetään seurakuntaan, jotka kuulevat evankeliumin, tekevät parannuksen ja uudestisyntyvät Jumalan lapsiksi.

Syntisiä kyllä kutsutaan mutta eivät kaikki syntiset kuule kutsua.

• Anonyymi kirjoitti:

Niinpä niin mutta ei tuo tarkoita sitä, että ne syntiset liitetään seurakuntaan muitta mutkitta. Vain ne liitetään seurakuntaan, jotka kuulevat evankeliumin, tekevät parannuksen ja uudestisyntyvät Jumalan lapsiksi.

Jeesus ei siis huoli syntisiä, vaikka oli syntisten ystävä.

• Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

Jeesus ei siis huoli syntisiä, vaikka oli syntisten ystävä.

Kyllä Jeesus huolii syntisiä mutta syntiset eivät huoli Jeesusta.

• Anonyymi kirjoitti:

Kyllä Jeesus huolii syntisiä mutta syntiset eivät huoli Jeesusta.

Ensin pitäisi kuitenkin tietää onko Jeesus muualla kuin Raamatussa.

• Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

Ensin pitäisi kuitenkin tietää onko Jeesus muualla kuin Raamatussa.

Me kaikki uskoontulleet olemme olleet syntisiä ja Jeesus on meitä kutsunut ja huolinut lapsikseen, kun me olemme parannuksen tehneet ja uskoneet evankeliumin.

• Anonyymi kirjoitti:

Me kaikki uskoontulleet olemme olleet syntisiä ja Jeesus on meitä kutsunut ja huolinut lapsikseen, kun me olemme parannuksen tehneet ja uskoneet evankeliumin.

En muista, että yksikään silloinen opetuslapsi olisi tehnyt parannuksen. (12).

• Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

Että kukaan ei siellä siis työssä käy🤔

• Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

Minä muistan montakin tapausta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Syntisiä kyllä kutsutaan mutta eivät kaikki syntiset kuule kutsua"

Meitä synnittömiä Jeesus ei sen paremmin edes kutsu vaan olemme jo kavereita hän sanoo vain "ettei terveet tarvitse parantajaa"

Teissä syntisissä Jeesuksella on kyllä vielä kieltämättä työsarkaa varsinkin kun on moninaisia uususkonto seurakuntia lahkoja jotka vievät opetuksillaan teitä vain harhateille yhä kauemmaksi siitä mitä Jeesus yrittää teille opettaa.

• Anonyymi kirjoitti:

Minä muistan montakin tapausta.

No kerro yksi parannuksen teko.

• Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

No kerro yksi parannuksen teko.

Minusta on parempi, että sinä itse etsit ne, ehkä sinä opit siinä samalla jotain.

• Anonyymi kirjoitti:

Minusta on parempi, että sinä itse etsit ne, ehkä sinä opit siinä samalla jotain.

Ikävää kun heitellään mitä sattuu, mutta sitten se jää siihen. Säälittävää.

• Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

Ikävää kun heitellään mitä sattuu, mutta sitten se jää siihen. Säälittävää.

Ikävää kun sinun muistisi ei toimi tai se toimii valikoivasti.

• Anonyymi kirjoitti:

Ikävää kun sinun muistisi ei toimi tai se toimii valikoivasti.

Miten niin? Kerro miten opetuslapset tekivät parannuksen. Siitähän tässä oli kyse muutenkin.

• Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

Miten niin? Kerro miten opetuslapset tekivät parannuksen. Siitähän tässä oli kyse muutenkin.

Ei ole ollut siitä kysymys. Sinun muistisi ei toimi ollenkaan.

• Anonyymi kirjoitti:

"... ei tuo tarkoita sitä, että ne syntiset liitetään seurakuntaan muitta mutkitta..."

No, joillakin on kovasti ehtoja, joillakin vähemmän. Muista, vanhurskaita ei Jeesus enää kutsu, joten mihin he seurakuntaa tarvitsevat?

• Anonyymi
        mummomuori kirjoitti:

"... ei tuo tarkoita sitä, että ne syntiset liitetään seurakuntaan muitta mutkitta..."

No, joillakin on kovasti ehtoja, joillakin vähemmän. Muista, vanhurskaita ei Jeesus enää kutsu, joten mihin he seurakuntaa tarvitsevat?

Onpa omituista teologiaa mummomuorilta, varmaankin luterilaista. Eihän Jeesuksen tarvitse niitä vanhurskaita kutsua, kun he ovat jo Jeesuksen lähellä.

• Anonyymi kirjoitti:

Onpa omituista teologiaa mummomuorilta, varmaankin luterilaista. Eihän Jeesuksen tarvitse niitä vanhurskaita kutsua, kun he ovat jo Jeesuksen lähellä.

Vanhurskas on se, joka auttaa puutteenalaisia. Sanoi Jeesus. Aika moni on Jeesusta lähellä tietämään.

• torre5 kirjoitti:

Vanhurskas on se, joka auttaa puutteenalaisia. Sanoi Jeesus. Aika moni on Jeesusta lähellä tietämään.

Tietämään. Tämä on nykyaikaa.

Kun piti olla tietämättään.

• Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

Tietämään. Tämä on nykyaikaa.

Kun piti olla tietämättään.

Siellä ei taida kukaan työssä käydä.

• Anonyymi kirjoitti:

Matt. 9:13 Mutta menkää ja oppikaa, mitä tämä on: 'Laupeutta minä tahdon enkä uhria.' Sillä en minä ole tullut kutsumaan vanhurskaita, vaan syntisiä."

Luuk. 16:15 Ja hän sanoi heille: "Te juuri olette ne, jotka teette itsenne vanhurskaiksi ihmisten edessä, mutta Jumala tuntee teidän sydämenne; sillä mikä ihmisten kesken on korkeata, se on Jumalan edessä kauhistus.

Mark. 10:45 Sillä ei Ihmisen Poikakaan tullut palveltavaksi, vaan palvelemaan ja antamaan henkensä lunnaiksi monen edestä."

• Anonyymi
        mummomuori kirjoitti:

Matt. 9:13 Mutta menkää ja oppikaa, mitä tämä on: 'Laupeutta minä tahdon enkä uhria.' Sillä en minä ole tullut kutsumaan vanhurskaita, vaan syntisiä."

Luuk. 16:15 Ja hän sanoi heille: "Te juuri olette ne, jotka teette itsenne vanhurskaiksi ihmisten edessä, mutta Jumala tuntee teidän sydämenne; sillä mikä ihmisten kesken on korkeata, se on Jumalan edessä kauhistus.

Mark. 10:45 Sillä ei Ihmisen Poikakaan tullut palveltavaksi, vaan palvelemaan ja antamaan henkensä lunnaiksi monen edestä."

Siteeraamissasi Raamatun jakeissa ei missään kohtaa luvata pelastusta homoseksuaalisuuden harjoittajille. Itse asiassa homoseksuaalisuuden harjoittaminen estää syntien anteeksiaamisen. Siitä on pakko tehdä parannus uskossa Jeesukseen Kristukseen. Jumalan armo ei ole tarkoitettu synnin tekemistä varten vaan parannuksen tekemistä varten.

Jouko Koistisen blogikirjoituksen kommenttiosastosta poimittua:

Dogma
        6.10.2021 15:33

Alkuseurakunnassa homoseksuaalit lopettivat homoseksuaalisuuden harjoittamisen. Se ei välttämättä tarkoita sitä, että heistä olisi tullut heteroita. Kaikki ihmiset eivät synny avioliittoon kelpaaviksi.

Kun tekee parannuksen ja lopettaa samasukupuolisten himoitsemisen uskossa Jeesukseen Kristukseen ja käskyjä noudattaen, voi kaikenlaiset ihmiset pelastua. Paavalikin kertoi, että jotkut olivat ennen miesten kanssa makaavia miehiä, mutta nyt heistä on tullut puhtaita, koska he ovat tehneet parannuksen uskonsa tähden, eivätkä enää makaa miesten kanssa.

“Ettekö tiedä, että vääryydentekijät eivät saa omakseen Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö! Jumalan valtakunnan perillisiä eivät ole siveettömyyden harjoittajat eivätkä epäjumalien palvelijat, eivät avionrikkojat, eivät miesten kanssa makaavat miehet, eivät varkaat eivätkä ahneet, eivät juomarit, pilkkaajat eivätkä riistäjät. Tällaisia jotkut teistä olivat ennen, mutta nyt teidät on pesty puhtaiksi ja tehty pyhiksi ja vanhurskaiksi Herran Jeesuksen Kristuksen nimessä ja Jumalamme Hengen voimasta.” (1 Kor 6:9-11)

“On sellaisia, jotka äitinsä kohdusta saakka ovat avioliittoon kelpaamattomia, on toisia, joista ihmiset ovat tehneet sellaisia, ja on niitä, jotka itse, taivasten valtakunnan tähden, ovat ottaneet osakseen naimattomuuden. Joka voi valita tämän ratkaisun, valitkoon.” (Matt 19:12)

https://www.patmos.fi/blogit/pyha-henki-eheyttaa-yha/

• Anonyymi kirjoitti:

Siteeraamissasi Raamatun jakeissa ei missään kohtaa luvata pelastusta homoseksuaalisuuden harjoittajille. Itse asiassa homoseksuaalisuuden harjoittaminen estää syntien anteeksiaamisen. Siitä on pakko tehdä parannus uskossa Jeesukseen Kristukseen. Jumalan armo ei ole tarkoitettu synnin tekemistä varten vaan parannuksen tekemistä varten.

Dogma

Alkuseurakunnassa homoseksuaalit lopettivat homoseksuaalisuuden harjoittamisen. Se ei välttämättä tarkoita sitä, että heistä olisi tullut heteroita. Kaikki ihmiset eivät synny avioliittoon kelpaaviksi.

Kun tekee parannuksen ja lopettaa samasukupuolisten himoitsemisen uskossa Jeesukseen Kristukseen ja käskyjä noudattaen, voi kaikenlaiset ihmiset pelastua. Paavalikin kertoi, että jotkut olivat ennen miesten kanssa makaavia miehiä, mutta nyt heistä on tullut puhtaita, koska he ovat tehneet parannuksen uskonsa tähden, eivätkä enää makaa miesten kanssa.

“Ettekö tiedä, että vääryydentekijät eivät saa omakseen Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö! Jumalan valtakunnan perillisiä eivät ole siveettömyyden harjoittajat eivätkä epäjumalien palvelijat, eivät avionrikkojat, eivät miesten kanssa makaavat miehet, eivät varkaat eivätkä ahneet, eivät juomarit, pilkkaajat eivätkä riistäjät. Tällaisia jotkut teistä olivat ennen, mutta nyt teidät on pesty puhtaiksi ja tehty pyhiksi ja vanhurskaiksi Herran Jeesuksen Kristuksen nimessä ja Jumalamme Hengen voimasta.” (1 Kor 6:9-11)

“On sellaisia, jotka äitinsä kohdusta saakka ovat avioliittoon kelpaamattomia, on toisia, joista ihmiset ovat tehneet sellaisia, ja on niitä, jotka itse, taivasten valtakunnan tähden, ovat ottaneet osakseen naimattomuuden. Joka voi valita tämän ratkaisun, valitkoon.” (Matt 19:12)

Voi sentään. Voi olla vaikka murhaaja.

Mutta kun on homo, niin kaikki on menetetty.

Onko nykyään noin uskovia? Että Jeesus esittää pelastetut sukupuolisen suuntauksen perusteella?

Kysyn edelleen, että mitä pahaa homoissa on?

• Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

Voi sentään. Voi olla vaikka murhaaja.

Mutta kun on homo, niin kaikki on menetetty.

Onko nykyään noin uskovia? Että Jeesus esittää pelastetut sukupuolisen suuntauksen perusteella?

Kysyn edelleen, että mitä pahaa homoissa on?

Ei tietenkään mitään, vaan kyse on sanojan ja mielipiteen esittäjän omasta epäjärjestyneestä mielentilasta, joka edellyttää hänen psyykkeelleen välttämättömyyttä yrittää järjestää muidenkin asioita oman mielentilansa mukaan. Tällainen ahdistus voi helpottua ilmeisesti uskonnon kautta, muussa tapauksessa henkilö voisi ryhtyä vahingoittamaan itseään vaikkapa viiltelyllä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Dogma

Kiitän Luojaa siitä, että teidän uskontonne ja Raamatun tulkintanne on viimeisillä metreillään nyt. Vuottakaan ei teitä enää kestäisi. Sairautenne on pahenemassa päivä päivältä.

• Anonyymi

Homot voivat tulla uskoon ja se eheyttäminen voi tapahtua uskoontulon jälkeen, jos sitä vielä silloin tarvitaan,.

• Anonyymi

Tuo ajatuksesi kuvastaa omaa särkynyttä mieltäsi, jonka koet - tosin väärin - eheytyneen uskon kautta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuo ajatuksesi kuvastaa omaa särkynyttä mieltäsi, jonka koet - tosin väärin - eheytyneen uskon kautta.

Homoseksuaalisuus ei ole mielen särkymisen tila, jota itse koet, joten et voi antaa omien silmiesi näkökyvyllä ja oman mielesi tilalla neuvoja muille siitä mitä luulet heidän olevan, joka oletkin sinä itse. Mielipiteillään ihminen kertoo aina vain itsestään, ei koskaan kenestäkään toisesta. Tästä on vanhan kansan sanonta peräisin, että vain varas varasta pelkää.

• Anonyymi

"Noitanaisen älä salli elää"
      Uudessa Guineassa ajankohtaista nyt...

"Uppiniskaisen pojan kivittäköön koko kylä"
      😁

Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.

Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol
      Maailman menoa
      528
      2000
    2. Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis
      Maailman menoa
      383
      1633
    3. Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa

Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H
      Suomalaiset julkkikset
      19
      1452
    4. Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden

Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe
      Ikävä
      64
      1378
    5. Et saa mua ikinä

Oma vikasi. Naiselta.
      Ikävä
      118
      1047
    6. Ketä ikävöit?

Tuntomerkkejä jos täällä oikeat kohtaavat❤️
      Ikävä
      56
      1032
    7. JM lukkoliike

Mihin helvetin kuuseen te olette tällä kertaa siirtäneet Lukkoliikkeenne? Sen kerran kun ensimmäisen ja viimesen kerran
      Jämsä
      19
      1006
    8. Miten kesäsi meni?

Oletko tyytyväinen siihen? Oliko kaivattusi mielessäsi? Lähennyitkö vai etäännyitkö hänen kanssaan?
      Ikävä
      66
      803
    9. Pankin avajaiset

Osuuspankin uuden toimitilan viralliset avajaiset vetävät väkeä. Kyllä oli outo nauhan leikkaus, kun leikkaajat pyllisti
      Kuhmo
      15
      801
    10. Helena Ahti-Hallberg uudessa elämäntilanteessa - Paljastaa eläkehaaveestaan Espanjassa: "Mä.."

Oi, kuulostaa ihanalta eläkepäivillä! Helena Ahti-Hallberg on ostanut kakkoskodin Espanjasta ja hänellä on puolisonsa ka
      Eläke
      11
      784
    Aihe