IS kovis 25.9.

Anonyymi

Ja taas tullaan. Oli kolmemiikaksi oikein kiva rupeama taas. Aluksi MERKELISTÄ MERKILLISTÄ.

141

1486

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Oliko kiva paljastus?

    • Anonyymi

      Kiva kun oot avannut pelin taas kiitos.

    • Anonyymi

      Olen näköjään saanut opetuslapsen. Yläpeukku!

      • Anonyymi

        Et syvimmiltään, tämä oli kokeilu. Näemmä ei johdannon paljastuksiin reagoida, mikä on varsin ikävää.


    • Anonyymi

      Oliskos kellään heittää mitään apuja vas. Yläkulmaan. En ole toistaiseksi saanut yhtään kelvollista sanaa alueelle. Kiitos jo etukäteen!!

      • Anonyymi

        Täällä huutelen yksin tyhjyyteen..... anyone !!!!?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä huutelen yksin tyhjyyteen..... anyone !!!!?

        313 miami/ uffe kierrättää


    • Anonyymi

      Mikä pieneni -93?

    • Anonyymi

      Kootaan ja veden voimaa?

      • Anonyymi

        Helvetti, kyselijä, nää on ihan jokaisen järkeen käypiä juttuja, mikset mieti itse sen sijaan, että kärtät valmiita vastauksia! MIETINTÄMYSSYYN, NYT!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helvetti, kyselijä, nää on ihan jokaisen järkeen käypiä juttuja, mikset mieti itse sen sijaan, että kärtät valmiita vastauksia! MIETINTÄMYSSYYN, NYT!

        Mihin kysymykseen vastasit? Jos tämä avautuminen oli mielipiteesi kirjotteluista ja se olisi kiinnostava, niin sitä varmasti sinulta kysyttäisiin erikseen. Tuo kiukuttelu oli tarpeetonta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mihin kysymykseen vastasit? Jos tämä avautuminen oli mielipiteesi kirjotteluista ja se olisi kiinnostava, niin sitä varmasti sinulta kysyttäisiin erikseen. Tuo kiukuttelu oli tarpeetonta.

        Veden voimaa = aaltoenergia. Pitikö tämä iskeä eteen? Oliko ylivaikea? Mitä muuta olisi voinut tulla? Jos ei tämmöiseen pysty, miksi ratkoa koviksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Veden voimaa = aaltoenergia. Pitikö tämä iskeä eteen? Oliko ylivaikea? Mitä muuta olisi voinut tulla? Jos ei tämmöiseen pysty, miksi ratkoa koviksia.

        Onpa ikävää, että Puke on tullut tänne kettuilemaan. En olisi kuuna päivänä uskonut, että hänen ylhäisyytensä tulee tänne kirjoittelemaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Veden voimaa = aaltoenergia. Pitikö tämä iskeä eteen? Oliko ylivaikea? Mitä muuta olisi voinut tulla? Jos ei tämmöiseen pysty, miksi ratkoa koviksia.

        Jeppistä. Tänne on eksynyt joku koulukiusaaja purkamaan rakkaudettoman lapsuutensa traumoja. Toivottavasti tuli hyvä mieli, kun sai vähän tölviä. Sellaisesta asenteesta on tosimiehet ja - naiset tehty. Miten tässä ketjussa kirjoittelu vaikuttaa henkilökohtaisesti juuri sinuun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Veden voimaa = aaltoenergia. Pitikö tämä iskeä eteen? Oliko ylivaikea? Mitä muuta olisi voinut tulla? Jos ei tämmöiseen pysty, miksi ratkoa koviksia.

        Miksi hermostut mokomasta. En esittänyt alkuperäistä kysymystä. Mainitsin vain, että kiukuttelu on turhaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Veden voimaa = aaltoenergia. Pitikö tämä iskeä eteen? Oliko ylivaikea? Mitä muuta olisi voinut tulla? Jos ei tämmöiseen pysty, miksi ratkoa koviksia.

        Siinä olen samaa mieltä, että "Pitikö tämä iskeä eteen? " oli aiheellinen kommentti. Muu olisi voinut esittää toisin ja jättää kokonaan kirjoittamatta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinä olen samaa mieltä, että "Pitikö tämä iskeä eteen? " oli aiheellinen kommentti. Muu olisi voinut esittää toisin ja jättää kokonaan kirjoittamatta.

        Ei ollut asiallinen kommentti. Mitä ikinä tarkoittaakin iskeä eteen, ketjussa , jota on luultu aidoksi paljastelulangaksi. Sittemmin paljastunut kopiksi.


    • Onhan suorien vastausten antaminen asia, josta voi syystä kritisoida.

      Kun nyt tällaisia säikeitä on, on ainakin syytä varoittaa säikeen johdannossa paljastuksista eikä laittaa paljastuksia johdantoon.

      Edellisen paljastussäikeen otsikossa oli kirjoitusvirhe, minkä vuoksi sen aloittajaksi epäiltiin minua. Tällä kertaa olin aloittaja. Aloitin säikeen matkien ns. hullun paljastelijan tyyliä, jotta aloittajaksi luultaisiin ns. hullu paljastelija. Tarkoitus oli kokeilla, saisiko hän kritiikkiä johdannosta, joka paljastaa ristikon ratkaisusanoja. Pettymyksekseni kritiikkiä ei muilta kuin minulta ole tullut.

      Meinasin laittaa johdantoon yhden tahallisen kirjoitusvirheen, jolloin aloittajaksi saatettaisiin epäillä minua. Oletan, että tällöin johdannon "juonipaljastus" olisi saanut kritiikkiä.

      Enää ei kannata testata tätä asiaa. On vain syvä pettymys siitä, miten toisten ratkontaa saa spoilata pakottamalla lukenaan spoilauksia. Spoilausten pelossa itse ensin ratkoin koviksen, etten itse joutuisi spoilauksen kohteesi. Nyt testimielessä ehkä jonkun ratkaisemista spoilasin.

      Tahallinen spoilaaminen on ristikoita käsittelevissä keskustelufoorumeissa minusta pahimpia asioita, joita voi tehdä. Ilkeilyn on tietenkin pahinta.

      • Anonyymi

        Nyt on kaikkien maailma järissyt ja Tapio tekee vaan tutkimuksiaan. Eihän tuo Puke paijannut, mutta asiaa puhui.


      • Anonyymi

        Tämä Tapion huomiohuoraamisen määrä on kyllä aivan käsittämätöntä. En vain voi ymmärtää uskovaista ihmistä, joka toimii tällä tavoin. Tulee surullinen ja vähän pelottavakin olo näitä lukiessa. Miksi kukaan tekee näin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt on kaikkien maailma järissyt ja Tapio tekee vaan tutkimuksiaan. Eihän tuo Puke paijannut, mutta asiaa puhui.

        Alunperin nämä olivat paljastuslankoja ja idea oli juurikin sanojen paljastelu. Kunkin sanan vaikeus on varmasti yksilöllinen kokemus. Eli yhdelle vaikea sana on toiselle helppo. Miksi ratkoa koviksia? Kaikki ovat aloittaneet jostain ja toiset ovat kokeneempia. Osan sanoista oppii vain ratkomalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alunperin nämä olivat paljastuslankoja ja idea oli juurikin sanojen paljastelu. Kunkin sanan vaikeus on varmasti yksilöllinen kokemus. Eli yhdelle vaikea sana on toiselle helppo. Miksi ratkoa koviksia? Kaikki ovat aloittaneet jostain ja toiset ovat kokeneempia. Osan sanoista oppii vain ratkomalla.

        Mutta alussa paljasteluja ei aloitettu johdannossa, joten pystyi valitsemaan, haluaako paljastuksia vain ei. Paljastusten laittaminen johdannon alkuun on suoranaista spoilausta, mikä on jo ilkeilyyn verrattavaa toimintaa.

        Minua on matkittu. Kokeilin, miten minun matkintaani suhtaudutaan.

        Jos paljastaa, ilman vihjeen selittämistä paljastuksesta ei välttämättä ole jatkossa apua. Niitä on joskus annettu.


      • Anonyymi

        Ei kritisoitu vastausten antamista, kysymistä kylläkin.


    • Anonyymi

      Muuten olisi hyvin pullat uunissa mutta oikeaan yläkulmaan en saa muuta kuin kumin jälkiä. Saisiko sinne vinkkivitosta että saisi varmuuden johonkin.

    • Anonyymi

      Tietty kakku ja myös pieneni kiinnostaa.

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos kaipaat VAIN vinkkejä, se on ehkä syytä esittää vielä selvemmin. Tosin maksimaalisen selkeäkään asian esittäminen ei takaa, ettei joku suoraan mätkäise ratkaisusanoja esille. Voin antaa vinkkejä, jos tiedän, että kukaan ei mätkäise ratkaisusanoja suoraan. Mikäli joku haluaa vain vinkkejä, on parempi kysyä täällä:
        https://www.sanaristikkofoorumi.net/wordpress/forums/topic/is-3-7-2021-viikonlopun-ristikot/#post-22581
        Suorat vastaukset poistetaan.

        Mitä olen seurannut palstoja pidättäydyn kunniasta ja jätän tämän apulinkityksen käyttämättä. Ei pahalla kiitosta vaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos kaipaat VAIN vinkkejä, se on ehkä syytä esittää vielä selvemmin. Tosin maksimaalisen selkeäkään asian esittäminen ei takaa, ettei joku suoraan mätkäise ratkaisusanoja esille. Voin antaa vinkkejä, jos tiedän, että kukaan ei mätkäise ratkaisusanoja suoraan. Mikäli joku haluaa vain vinkkejä, on parempi kysyä täällä:
        https://www.sanaristikkofoorumi.net/wordpress/forums/topic/is-3-7-2021-viikonlopun-ristikot/#post-22581
        Suorat vastaukset poistetaan.

        Ja nyt päästään asiaan. Agendana saada lisää käyttäjiä Tapion omille sivuille !!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja nyt päästään asiaan. Agendana saada lisää käyttäjiä Tapion omille sivuille !!!

        Toimin miekestäni miekekkäämmillä toimintaperiaatteilla kuin ns. hullu paljastelija.


    • Anonyymi

      Jos täällä haluaa vain vinkkejä, kannattaa aloittaa uusi säie ja laittaa johdantoon, että hauaa ainoastaan vinkkejä, ei ratkaisusanoja. Mutta kun täällä ei täysin noudateta ratkojien toiveita, sekään ei takaa sitä, ettei joku tule paljastamaan ratkaisusanoja.

      • Anonyymi

        Ratkojien toiveita=sinun sääntöjäsi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ratkojien toiveita=sinun sääntöjäsi?

        Kyse ei ole siitä. Ratkojilla on aidosti erilaisia toiveita. Jotkut eivät halua mitään apuja kuin korkeintaan ratkonnan palkintokilpailuihin osallistumisajan jälkeen. Tätä ryhmää palvelkoon Sanariksen foorumi.

        Toiset haluavat vain pieniä vinkkejä, jotta pääsee eteenpäin. Tätä ryhmää voisi täälläkin kunnioittaa eikä aina täysin ylimielisellä asenteella laukoa ratkaisusanoja.

        Sitten on niitä, jotka haluavat suoria vastauksia esittämiinsä kysymyksiin. Sitä varten tämän säikeen kaltaiset säikeet saa olla.

        Mutta haluaako kukaan saada valmiita vastauksia, vaikka ei edes kysytä. Eikö ristikoissa tavoitteena itse keksiä asioita eikä mennä siitä, mistä aita on matalin. Myönnän, että isekin välillä oikaisee, mutta liian valmiin syöttämisen ei auta ratkonnassa kehitty,isessä.

        Vastausten tyrkyttäminen menee spoilauksen puolelle. Toki joku haluaa saada 1-9 mahdollisimman helpolla. Jos niistä kyse, kai joku vkisi ne paljraa, että pääsee kisaan mukaan.


    • Anonyymi

      Laittakaa ratkaisusanoja vaan pyydettäessä. Kinastelijat voi avata oman säikeen ja vaipua synkkyyteen. Kauheata kun ei ole valtaa ja toiset vaan paljastaa oikein suuria ristikkosalaisuuksia enkä pääse kiristämään millään. Hihhuli hihhii.

      • Anonyymi

        Ärsyttää se, että toisten ratkojien toiveita ei täällä kunnioiteta,


    • Anonyymi

      Nieltävissä ja piirakan paikka?

      • Anonyymi

        Piirakka/ irak


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Piirakka/ irak

        Kun vihjeen lopussa on kyssä, kannattaa ekaksi katsoa, onko ratkaisusana kätkö eli sana, joka löytyy vihjeestä, tässä "piIRAKan paikka?"


    • Anonyymi

      Missä viipyy hullu paljastelija?

      • Anonyymi

        Ehkä hän on jo täällä käynyt, mutta ei tällä kertaa aloittanut uutta säiettä. Ehkä hän kirjoitti "Olen näköjään saanut opetuslapsen. Yläpeukku!".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä hän on jo täällä käynyt, mutta ei tällä kertaa aloittanut uutta säiettä. Ehkä hän kirjoitti "Olen näköjään saanut opetuslapsen. Yläpeukku!".

        Aloitti näemmä oman säikeen. Siinä mielessä hyvin, että paljastuksia ei ollut johdannossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloitti näemmä oman säikeen. Siinä mielessä hyvin, että paljastuksia ei ollut johdannossa.

        Tosin onko siinä mitään järkeä, jos säie tarjoaa n. 60% ratkaisukirjaimista valmiina kuten erään Skytän ristikon kohdalla kävi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloitti näemmä oman säikeen. Siinä mielessä hyvin, että paljastuksia ei ollut johdannossa.

        Onhan se kova paikka kun Tapio ”Keisari” Huuhaa ei pääse käymään omaa erinomaisuuttansa korostavaa rentoa somekeskustelua. Hänen käsityksensä ratkojien auttamisesta on vain ja ainoastaan loputon opastus ja päsmäröinti. Jos ei tehdä niin kiin hän haluaa, se on epäreilua kaikkien ratkojien mielestä. Osoitapa yksikin kommentti (ei omasi), jossa moititaan ratkaisun suoraa antamista?

        Niin ja keskustelun ohjaaminen omille kummitussivuillesi on törkeää ja halpamaista tämän palstan ja sen käyttäjien alisrviointia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan se kova paikka kun Tapio ”Keisari” Huuhaa ei pääse käymään omaa erinomaisuuttansa korostavaa rentoa somekeskustelua. Hänen käsityksensä ratkojien auttamisesta on vain ja ainoastaan loputon opastus ja päsmäröinti. Jos ei tehdä niin kiin hän haluaa, se on epäreilua kaikkien ratkojien mielestä. Osoitapa yksikin kommentti (ei omasi), jossa moititaan ratkaisun suoraa antamista?

        Niin ja keskustelun ohjaaminen omille kummitussivuillesi on törkeää ja halpamaista tämän palstan ja sen käyttäjien alisrviointia.

        Ei omat sivut "kummitussivusto" ole, mutta aika harvat säikeet ovat aktiivisia. Eräät PuPe-säikeet ovat olleet hyvinkin aktiivisia. Muiden lehtien ristikoihin on tullut vain satunnaisia kommentteja.

        Lähinnä vastustan johdannossa spoilaamisia.

        Minusta yleisesti ratkaisusanojen paljastaminen ilman, että niitä edes kysytään on minusta toisten ratkojien aliarvioimista ja siten erittäin suurta oman osaamisen ylimielistä korostamista.

        En ylimielisesti korosta omaa osaamista. Minua kokeneempia ratkojia on pilvin pimein. Teen myös ratkonta- tai päättelyvirheitä. Osaan silti ratkoa varsin haastavia ristikoita ja voin oman kokemuksen perusteella auttaa muita. Kyse on kuitenkin vain ja ainoastaan vertaistuesta. Kaikkiin kysymyksiin en ole osannut vastata enkä jatkossakaan osaa. En ole mikään erityisasiantuntija, mutta minulla on on näkemys hyvistä ristikoista.

        Joillakin ratkojilla on vähän kokemusta koviksista ja ymmärrän auttamistarpeen ihan omankin kokemuksen perusteella. Ratkaisusanojen kertominen niitä selittämättä ei minusta kuitenkaan kehitä ketään ratkojana. Tarjoavat vain oikotien.

        Täällä on välillä hyvää vinkkien antamista, mutta vähän. Hieman vihjettä avaava vinkki kehittää ratkojaa minusta paljon paremmin kuin ratkaisusanojen antaminen suoraan. Hyvän vinkin antaminen tosin on paljon vaikeampaa kuin ratkaususanojen kertominen.

        Kun tietää, että saa suoran vastauksen, se voi laiskistuttaa ratkohan. Joku tosin haluaa saada avainkirjaimet helpoiten. Jis päämäärä on oikaista maksimaalisesti, annetaan sitten suoraan ratkausukirjaimet - ei tarvitse ratkoa ristikkoa lainkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei omat sivut "kummitussivusto" ole, mutta aika harvat säikeet ovat aktiivisia. Eräät PuPe-säikeet ovat olleet hyvinkin aktiivisia. Muiden lehtien ristikoihin on tullut vain satunnaisia kommentteja.

        Lähinnä vastustan johdannossa spoilaamisia.

        Minusta yleisesti ratkaisusanojen paljastaminen ilman, että niitä edes kysytään on minusta toisten ratkojien aliarvioimista ja siten erittäin suurta oman osaamisen ylimielistä korostamista.

        En ylimielisesti korosta omaa osaamista. Minua kokeneempia ratkojia on pilvin pimein. Teen myös ratkonta- tai päättelyvirheitä. Osaan silti ratkoa varsin haastavia ristikoita ja voin oman kokemuksen perusteella auttaa muita. Kyse on kuitenkin vain ja ainoastaan vertaistuesta. Kaikkiin kysymyksiin en ole osannut vastata enkä jatkossakaan osaa. En ole mikään erityisasiantuntija, mutta minulla on on näkemys hyvistä ristikoista.

        Joillakin ratkojilla on vähän kokemusta koviksista ja ymmärrän auttamistarpeen ihan omankin kokemuksen perusteella. Ratkaisusanojen kertominen niitä selittämättä ei minusta kuitenkaan kehitä ketään ratkojana. Tarjoavat vain oikotien.

        Täällä on välillä hyvää vinkkien antamista, mutta vähän. Hieman vihjettä avaava vinkki kehittää ratkojaa minusta paljon paremmin kuin ratkaisusanojen antaminen suoraan. Hyvän vinkin antaminen tosin on paljon vaikeampaa kuin ratkaususanojen kertominen.

        Kun tietää, että saa suoran vastauksen, se voi laiskistuttaa ratkohan. Joku tosin haluaa saada avainkirjaimet helpoiten. Jis päämäärä on oikaista maksimaalisesti, annetaan sitten suoraan ratkausukirjaimet - ei tarvitse ratkoa ristikkoa lainkaan.

        "En ole mikään erityisasiantuntija, mutta minulla on on näkemys hyvistä ristikoista."

        On on, mutta monen hyvän ristikon olisit hylännyt Ristikkoakatemian itsellesi antamien kommenttien takia, koska ne tuntuvat olevan sinulle kuin Jumalan sanoja. Suhtautumisesi Suomen parhaisiin ristikoihin on ylijyrkkä ja siitä muusta harmaasta massasta et välitä, vaikka siellä se tärkeä kehityskohde olisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei omat sivut "kummitussivusto" ole, mutta aika harvat säikeet ovat aktiivisia. Eräät PuPe-säikeet ovat olleet hyvinkin aktiivisia. Muiden lehtien ristikoihin on tullut vain satunnaisia kommentteja.

        Lähinnä vastustan johdannossa spoilaamisia.

        Minusta yleisesti ratkaisusanojen paljastaminen ilman, että niitä edes kysytään on minusta toisten ratkojien aliarvioimista ja siten erittäin suurta oman osaamisen ylimielistä korostamista.

        En ylimielisesti korosta omaa osaamista. Minua kokeneempia ratkojia on pilvin pimein. Teen myös ratkonta- tai päättelyvirheitä. Osaan silti ratkoa varsin haastavia ristikoita ja voin oman kokemuksen perusteella auttaa muita. Kyse on kuitenkin vain ja ainoastaan vertaistuesta. Kaikkiin kysymyksiin en ole osannut vastata enkä jatkossakaan osaa. En ole mikään erityisasiantuntija, mutta minulla on on näkemys hyvistä ristikoista.

        Joillakin ratkojilla on vähän kokemusta koviksista ja ymmärrän auttamistarpeen ihan omankin kokemuksen perusteella. Ratkaisusanojen kertominen niitä selittämättä ei minusta kuitenkaan kehitä ketään ratkojana. Tarjoavat vain oikotien.

        Täällä on välillä hyvää vinkkien antamista, mutta vähän. Hieman vihjettä avaava vinkki kehittää ratkojaa minusta paljon paremmin kuin ratkaisusanojen antaminen suoraan. Hyvän vinkin antaminen tosin on paljon vaikeampaa kuin ratkaususanojen kertominen.

        Kun tietää, että saa suoran vastauksen, se voi laiskistuttaa ratkohan. Joku tosin haluaa saada avainkirjaimet helpoiten. Jis päämäärä on oikaista maksimaalisesti, annetaan sitten suoraan ratkausukirjaimet - ei tarvitse ratkoa ristikkoa lainkaan.

        Et ylimielisesti korosta omaa osaamistasi. Mitä tämä muiden ohjeistaminen ja päsmäröinti sitten on? Ilmeisesti vain ja ainoastaan sinun tapasi nähdä ja tehdä asioita on oikein. Sinä teet jatkuvasti oletuksia omasta näkökulmastasi ja yleistät ne koskemaan kaikkia. Mikä antaa sinulle tällaisen vallan ellei ylimielinen usko omaan osaamiseesi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et ylimielisesti korosta omaa osaamistasi. Mitä tämä muiden ohjeistaminen ja päsmäröinti sitten on? Ilmeisesti vain ja ainoastaan sinun tapasi nähdä ja tehdä asioita on oikein. Sinä teet jatkuvasti oletuksia omasta näkökulmastasi ja yleistät ne koskemaan kaikkia. Mikä antaa sinulle tällaisen vallan ellei ylimielinen usko omaan osaamiseesi?

        Kyse ei ole ylimielisestä uskosta omaan osaamiseen vaan oma näkemys, mikä on ns. pidemmässä juoksussa mielekäs tapa auttaa toisia ratkojia. Ylimielisyyttä olisi väittää, että olen paras vinkkien antaja. Sitä en ole. Paras vinkkien antaja, jonka tunnen on joskus sivuillani vieraillut nimimerkki "silppuri".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyse ei ole ylimielisestä uskosta omaan osaamiseen vaan oma näkemys, mikä on ns. pidemmässä juoksussa mielekäs tapa auttaa toisia ratkojia. Ylimielisyyttä olisi väittää, että olen paras vinkkien antaja. Sitä en ole. Paras vinkkien antaja, jonka tunnen on joskus sivuillani vieraillut nimimerkki "silppuri".

        Sinulla on ylimielinen usko tapaasi tehdä ja ajatella. Miksi yleistät sen koskemaan kaikkia? Ylimielisintä ikinä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla on ylimielinen usko tapaasi tehdä ja ajatella. Miksi yleistät sen koskemaan kaikkia? Ylimielisintä ikinä.

        Tänään on ollut hyvä aamu Tapiolla. On voinut käydä rentoa keskustelua omasta erinomaisuudesta, on voinut vähän mainostaa omia sivujakin - mitähän päivä vielä tuokaan tullessaan. Kaikkein paras päätös päivälle olisi laadintavirheen löytäminen. Mikään ei voita laadintavirheen löytämistä. Siitä tulee erinomainen olo useaksi päiväksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tänään on ollut hyvä aamu Tapiolla. On voinut käydä rentoa keskustelua omasta erinomaisuudesta, on voinut vähän mainostaa omia sivujakin - mitähän päivä vielä tuokaan tullessaan. Kaikkein paras päätös päivälle olisi laadintavirheen löytäminen. Mikään ei voita laadintavirheen löytämistä. Siitä tulee erinomainen olo useaksi päiväksi.

        Hyvä vaan ettei ole tullut vastaan. En minä niiden löytämistä rakasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "En ole mikään erityisasiantuntija, mutta minulla on on näkemys hyvistä ristikoista."

        On on, mutta monen hyvän ristikon olisit hylännyt Ristikkoakatemian itsellesi antamien kommenttien takia, koska ne tuntuvat olevan sinulle kuin Jumalan sanoja. Suhtautumisesi Suomen parhaisiin ristikoihin on ylijyrkkä ja siitä muusta harmaasta massasta et välitä, vaikka siellä se tärkeä kehityskohde olisi.

        Ymmärrän täysin kantasi.

        Mitä siihen harmaaseen massaan tulee, eräs Seuran ristikkoliite on kokonaan ratkomatta, koska siinä on sellaisen laatijan ristikoita, jotka ovat minusta luotaan työntäviä. Kysesistä laatijaa ei kannata mennä opastamaan. Laatija oli ehkä ehdolla joskus Sanarisin laatijaksi( Sanaris pitäisi Ylläpidon mukaan taivuttaa Sanarisin, vaikka Sanariksen tuntuisi luontevammalta), mutta laadinnan taso ei riittänyt - häneltä oli joskus yksi esimerkkiristikko Sanarisin ristikkoarkistossa . Yhtään viittaamani laatijan ristikkoa ei enää ristikkoarkistosta löydy, vaikka laatijan nimi on edelleen tarkennetun haun laatijalistaksessa (siinä on monta sellaista nimeä, joiden perusteella ristikoita ei löydy).


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onhan se kova paikka kun Tapio ”Keisari” Huuhaa ei pääse käymään omaa erinomaisuuttansa korostavaa rentoa somekeskustelua. Hänen käsityksensä ratkojien auttamisesta on vain ja ainoastaan loputon opastus ja päsmäröinti. Jos ei tehdä niin kiin hän haluaa, se on epäreilua kaikkien ratkojien mielestä. Osoitapa yksikin kommentti (ei omasi), jossa moititaan ratkaisun suoraa antamista?

        Niin ja keskustelun ohjaaminen omille kummitussivuillesi on törkeää ja halpamaista tämän palstan ja sen käyttäjien alisrviointia.

        "Osoitapa yksikin kommentti (ei omasi), jossa moititaan ratkaisun suoraa antamista?"

        No sellaiset ratkojat, jotka eivät halua palkintoristikoihin suoria ratkaisuja, eivät tätä sivustoa käytä. Jos täällä ei ole kritiikkiä suoria vastauksia kohtaan, ei se tarkoita, että kaikki ratkojan toimintatavan hyväksyvät.

        Onhan täälä Pikuksi kutsuttu kovinkin kritiikkiä esittänyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla on ylimielinen usko tapaasi tehdä ja ajatella. Miksi yleistät sen koskemaan kaikkia? Ylimielisintä ikinä.

        Hyvä pointti. Monesti Tapio vetoaa muihin ratkojiin kritisoidessaan ketjuja. Ihailtavaa uhriutumista. Olisi kiva tietää millaiseen määrään ratkojia silloin vedotaan. Ja vielä, missä he vetoavat Tapioon tekemään lopun tästä paljastussäikeen paljastelusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei omat sivut "kummitussivusto" ole, mutta aika harvat säikeet ovat aktiivisia. Eräät PuPe-säikeet ovat olleet hyvinkin aktiivisia. Muiden lehtien ristikoihin on tullut vain satunnaisia kommentteja.

        Lähinnä vastustan johdannossa spoilaamisia.

        Minusta yleisesti ratkaisusanojen paljastaminen ilman, että niitä edes kysytään on minusta toisten ratkojien aliarvioimista ja siten erittäin suurta oman osaamisen ylimielistä korostamista.

        En ylimielisesti korosta omaa osaamista. Minua kokeneempia ratkojia on pilvin pimein. Teen myös ratkonta- tai päättelyvirheitä. Osaan silti ratkoa varsin haastavia ristikoita ja voin oman kokemuksen perusteella auttaa muita. Kyse on kuitenkin vain ja ainoastaan vertaistuesta. Kaikkiin kysymyksiin en ole osannut vastata enkä jatkossakaan osaa. En ole mikään erityisasiantuntija, mutta minulla on on näkemys hyvistä ristikoista.

        Joillakin ratkojilla on vähän kokemusta koviksista ja ymmärrän auttamistarpeen ihan omankin kokemuksen perusteella. Ratkaisusanojen kertominen niitä selittämättä ei minusta kuitenkaan kehitä ketään ratkojana. Tarjoavat vain oikotien.

        Täällä on välillä hyvää vinkkien antamista, mutta vähän. Hieman vihjettä avaava vinkki kehittää ratkojaa minusta paljon paremmin kuin ratkaisusanojen antaminen suoraan. Hyvän vinkin antaminen tosin on paljon vaikeampaa kuin ratkaususanojen kertominen.

        Kun tietää, että saa suoran vastauksen, se voi laiskistuttaa ratkohan. Joku tosin haluaa saada avainkirjaimet helpoiten. Jis päämäärä on oikaista maksimaalisesti, annetaan sitten suoraan ratkausukirjaimet - ei tarvitse ratkoa ristikkoa lainkaan.

        "Lähinnä vastustan johdannossa spoilaamista" , jälleen hyvä esimerkki Tapion ajattelusta. Älkää tehkö niinkuin minä teen, vaan niinkuin minä sanon!!!! SINÄ aloitit tämän ketjun. Taisit itse olla myöskin se puke/pike/pake joka rääpi päätään tuolla ylempänä. Nimim. Muut ratkovat ovat kritisoineet


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Lähinnä vastustan johdannossa spoilaamista" , jälleen hyvä esimerkki Tapion ajattelusta. Älkää tehkö niinkuin minä teen, vaan niinkuin minä sanon!!!! SINÄ aloitit tämän ketjun. Taisit itse olla myöskin se puke/pike/pake joka rääpi päätään tuolla ylempänä. Nimim. Muut ratkovat ovat kritisoineet

        Tapiota ei voi syyttää Piken puheista. Pike on eniten vaarallisin ja julmin Sanariksen vakiohulluista - kukaan ei ole turvassa häneltä ellei sitten aio piikata häntä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tapiota ei voi syyttää Piken puheista. Pike on eniten vaarallisin ja julmin Sanariksen vakiohulluista - kukaan ei ole turvassa häneltä ellei sitten aio piikata häntä.

        Olet oikeassa, ei voi syyttää, mutta eipä tuo oletettu Puke kovinkaan vaaralliselta tai julmalta vaikuttanutkaan. Lähinnä läpi paistoi haasteet mielenterveys puolella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Lähinnä vastustan johdannossa spoilaamista" , jälleen hyvä esimerkki Tapion ajattelusta. Älkää tehkö niinkuin minä teen, vaan niinkuin minä sanon!!!! SINÄ aloitit tämän ketjun. Taisit itse olla myöskin se puke/pike/pake joka rääpi päätään tuolla ylempänä. Nimim. Muut ratkovat ovat kritisoineet

        Aloitin, koska halusin testata, mikä on reaktio, jos ns. hullu paljastelija aloittaa säikeen, jossa on spoilaus. Saisiko hän arvostelua johdannossa spoilaamisesta.

        Uskon, että säikeen aloittajaksi luultiin ns. hullu paljastelija. Miksei häneksi oletettu ei saanut johdannossa spoilaamisesta huomautusta? Miksi edellisestä spoilauksesta jossa johdannkssa oli kirjoitusvirhe, ei huomauttanut muu kuin minä? Miksi minä sai kerran huomautuksen spoilauksesta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloitin, koska halusin testata, mikä on reaktio, jos ns. hullu paljastelija aloittaa säikeen, jossa on spoilaus. Saisiko hän arvostelua johdannossa spoilaamisesta.

        Uskon, että säikeen aloittajaksi luultiin ns. hullu paljastelija. Miksei häneksi oletettu ei saanut johdannossa spoilaamisesta huomautusta? Miksi edellisestä spoilauksesta jossa johdannkssa oli kirjoitusvirhe, ei huomauttanut muu kuin minä? Miksi minä sai kerran huomautuksen spoilauksesta?

        Kyse on siitä, että jis johdannossa spoilaamista paheksutaan, sitä tulee paheksua kaikkien kohdalla. Koska johdannossa spoilaaminen on asia, jota spoilaamista välttävä ei voi ohittaa, johdannossa spoilaamista pitäisi aina kritisoida. Toivoisi, että kaikkien kohdalla johdannossa spoilaaminen voisi loppua. Se olisi niiden ratkojien kunnioittamista, jotka eivät spoilauksia halua.

        Jos johdannossa jollakin lailla käy selväksi, että tulee ratkaisusanojen paljastuksia, sivuston käyttäjä voi valita, haluaakohan nähdä ratkaisusanojen paljastuksia vai ei.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloitin, koska halusin testata, mikä on reaktio, jos ns. hullu paljastelija aloittaa säikeen, jossa on spoilaus. Saisiko hän arvostelua johdannossa spoilaamisesta.

        Uskon, että säikeen aloittajaksi luultiin ns. hullu paljastelija. Miksei häneksi oletettu ei saanut johdannossa spoilaamisesta huomautusta? Miksi edellisestä spoilauksesta jossa johdannkssa oli kirjoitusvirhe, ei huomauttanut muu kuin minä? Miksi minä sai kerran huomautuksen spoilauksesta?

        Oma kriitisyytesi kaikkea ja kaikkia kohtaan aiheuttaa sen, että sinun toimiasi syynätään tarkemmalla seulalla.
        Esim. Olet ilmoittanut aikanaan, ettet osallistu näihin ketjuihin lainkaan. Sitten lupaat tulla, mutta tietyillä, itse määrittelemilläsi säännöillä, joita vaadit muitakin noudattamaan.
        Nyt aloitat nämä ketjut " koemielessä".
        Kerro sinä mikä tässä mättää?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyse on siitä, että jis johdannossa spoilaamista paheksutaan, sitä tulee paheksua kaikkien kohdalla. Koska johdannossa spoilaaminen on asia, jota spoilaamista välttävä ei voi ohittaa, johdannossa spoilaamista pitäisi aina kritisoida. Toivoisi, että kaikkien kohdalla johdannossa spoilaaminen voisi loppua. Se olisi niiden ratkojien kunnioittamista, jotka eivät spoilauksia halua.

        Jos johdannossa jollakin lailla käy selväksi, että tulee ratkaisusanojen paljastuksia, sivuston käyttäjä voi valita, haluaakohan nähdä ratkaisusanojen paljastuksia vai ei.

        Kirjoita vielä muutama viesti aloitusviestissä spoilaamisesta. Luulen, että asiaa ei ole jankattu vielä tarpeeksi kaikista mahdollisista näkökulmista. Esim. transmiehen/naisen näkökulmasta asiaa ei ole vielä käsitelty.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoita vielä muutama viesti aloitusviestissä spoilaamisesta. Luulen, että asiaa ei ole jankattu vielä tarpeeksi kaikista mahdollisista näkökulmista. Esim. transmiehen/naisen näkökulmasta asiaa ei ole vielä käsitelty.

        Äläkä unohda intersektionaalista feminististä näkökulmaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oma kriitisyytesi kaikkea ja kaikkia kohtaan aiheuttaa sen, että sinun toimiasi syynätään tarkemmalla seulalla.
        Esim. Olet ilmoittanut aikanaan, ettet osallistu näihin ketjuihin lainkaan. Sitten lupaat tulla, mutta tietyillä, itse määrittelemilläsi säännöillä, joita vaadit muitakin noudattamaan.
        Nyt aloitat nämä ketjut " koemielessä".
        Kerro sinä mikä tässä mättää?

        "itse määrittelemilläsi säännöillä, joita vaadit muitakin noudattamaan."

        Se, joka kritisoi minua liiallisesta paljastamisesta johdannossa esitti asian YLEISESTI hyväksyttnä periaatteena. Kyse ei siten ole minin säännöistäni.

        Jos pyydetään vinkkiä, ei ole itsestään selvää, että annetaan vinkki? Onko tässä kyse minun säännöstäni? Mielestäni ei. Se, joka antaa vinkkipyyntöön suoran vastauksen, ei yksinkertaisesti toimi kyselijän tahdon mukaisesti ihan itsestään selvässä asiassa. Vastaaja rikkoo siten itsestään selvää sääntöä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "itse määrittelemilläsi säännöillä, joita vaadit muitakin noudattamaan."

        Se, joka kritisoi minua liiallisesta paljastamisesta johdannossa esitti asian YLEISESTI hyväksyttnä periaatteena. Kyse ei siten ole minin säännöistäni.

        Jos pyydetään vinkkiä, ei ole itsestään selvää, että annetaan vinkki? Onko tässä kyse minun säännöstäni? Mielestäni ei. Se, joka antaa vinkkipyyntöön suoran vastauksen, ei yksinkertaisesti toimi kyselijän tahdon mukaisesti ihan itsestään selvässä asiassa. Vastaaja rikkoo siten itsestään selvää sääntöä.

        Joku kritisoi viittaamista sivuilleni. Se oli välttämätön viittaus. Jos täällä ei voi kysyä VAIN vinkkiä, on järkevämpää käyttää sivustoani.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joku kritisoi viittaamista sivuilleni. Se oli välttämätön viittaus. Jos täällä ei voi kysyä VAIN vinkkiä, on järkevämpää käyttää sivustoani.

        Valitettavasti joudun nyt antamaan huomautuksen sinun tämän päivän kirjoituksistasi. Et ota huomioon muiden näkökantoja ja pakotat koko ajan omaa omituista agendaasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valitettavasti joudun nyt antamaan huomautuksen sinun tämän päivän kirjoituksistasi. Et ota huomioon muiden näkökantoja ja pakotat koko ajan omaa omituista agendaasi.

        Otan kyllä. Otan kyllä huomioon sen, että joku haluaa suorat vastaukset. Edellytän vain sitä, että pitää ottaa huomioon myös ne, jotka suoria vastauksia eivät halua tai haluavat vain vinkkejä. Miten vaikea on sitä käsittää? Täällä nyt jotkut ei halua toimia kuin vain tietynlaiset ratkojat huomioon ottaen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valitettavasti joudun nyt antamaan huomautuksen sinun tämän päivän kirjoituksistasi. Et ota huomioon muiden näkökantoja ja pakotat koko ajan omaa omituista agendaasi.

        Pijemminkin on niin, että täällä pakotetaan tietynlsiseen toimi taa eikä anneta aina edes valita muunlaista toimintatapaa. Mikä agenda sellaisen toiminnan takana on?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Otan kyllä. Otan kyllä huomioon sen, että joku haluaa suorat vastaukset. Edellytän vain sitä, että pitää ottaa huomioon myös ne, jotka suoria vastauksia eivät halua tai haluavat vain vinkkejä. Miten vaikea on sitä käsittää? Täällä nyt jotkut ei halua toimia kuin vain tietynlaiset ratkojat huomioon ottaen.

        Sinä aloitat säikeen suoralla vastauksella nyt paasaat kuinka edellytät muiden huomioon ottamista. Oletko sinä jakomielitautinen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "itse määrittelemilläsi säännöillä, joita vaadit muitakin noudattamaan."

        Se, joka kritisoi minua liiallisesta paljastamisesta johdannossa esitti asian YLEISESTI hyväksyttnä periaatteena. Kyse ei siten ole minin säännöistäni.

        Jos pyydetään vinkkiä, ei ole itsestään selvää, että annetaan vinkki? Onko tässä kyse minun säännöstäni? Mielestäni ei. Se, joka antaa vinkkipyyntöön suoran vastauksen, ei yksinkertaisesti toimi kyselijän tahdon mukaisesti ihan itsestään selvässä asiassa. Vastaaja rikkoo siten itsestään selvää sääntöä.

        Luetko lainkaan saamiasi vastauksia, ja jos, niin ymmärrätkö mitä sinulle yritetään jankuttaa. Sinä aloitit tämän ketjun suoralla vastauksella, viis motiiveistasi.
        Miksi sallit itsellesi sen, mistä ratkytät muille ja vetoat muihin ratkojiin.
        Muut osaavat kyllä pitää huolta itsestään, eivätkä tule esim. sen hullun koiran sivuille. Itse en kuulu heihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Otan kyllä. Otan kyllä huomioon sen, että joku haluaa suorat vastaukset. Edellytän vain sitä, että pitää ottaa huomioon myös ne, jotka suoria vastauksia eivät halua tai haluavat vain vinkkejä. Miten vaikea on sitä käsittää? Täällä nyt jotkut ei halua toimia kuin vain tietynlaiset ratkojat huomioon ottaen.

        "Edellytän vain sitä......" Millä ihmeen hartiolla tulet edellyttämään keneltäkään yhtään mitään. Mistä ihmeestä näitä vompatteja sikiää!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Edellytän vain sitä......" Millä ihmeen hartiolla tulet edellyttämään keneltäkään yhtään mitään. Mistä ihmeestä näitä vompatteja sikiää!

        Aivan sanaa edellyttää moni muukin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luetko lainkaan saamiasi vastauksia, ja jos, niin ymmärrätkö mitä sinulle yritetään jankuttaa. Sinä aloitit tämän ketjun suoralla vastauksella, viis motiiveistasi.
        Miksi sallit itsellesi sen, mistä ratkytät muille ja vetoat muihin ratkojiin.
        Muut osaavat kyllä pitää huolta itsestään, eivätkä tule esim. sen hullun koiran sivuille. Itse en kuulu heihin.

        Mutta jos joku PAKOTTAA lukemaan paljastuksia heti slkuun, se on törkeää spoilaamista. Halusin näyttää, miten inhottava seuraus on spoilaujsella, jota ei voi välttää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta jos joku PAKOTTAA lukemaan paljastuksia heti slkuun, se on törkeää spoilaamista. Halusin näyttää, miten inhottava seuraus on spoilaujsella, jota ei voi välttää.

        Jos spoilaus on heti alussa, tällaisessa spoikauksessa ei voi välttyä spoilaukselta, vaikka säettä ei edes avaa. Ristikon parhaan kohdan spoilaus voi pilta nautinnon koko ristikon ratkonnasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luetko lainkaan saamiasi vastauksia, ja jos, niin ymmärrätkö mitä sinulle yritetään jankuttaa. Sinä aloitit tämän ketjun suoralla vastauksella, viis motiiveistasi.
        Miksi sallit itsellesi sen, mistä ratkytät muille ja vetoat muihin ratkojiin.
        Muut osaavat kyllä pitää huolta itsestään, eivätkä tule esim. sen hullun koiran sivuille. Itse en kuulu heihin.

        Hullu koira - aika voimakas ilmaus. Jos viittaat sivuhini, niillä on varsin sivistynyt tapa auttaa toisia ratkojia. Laatijoiden kritiikkiä on, mutta kohtuullisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos spoilaus on heti alussa, tällaisessa spoikauksessa ei voi välttyä spoilaukselta, vaikka säettä ei edes avaa. Ristikon parhaan kohdan spoilaus voi pilta nautinnon koko ristikon ratkonnasta.

        Sinä aloitit tämän ketjun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hullu koira - aika voimakas ilmaus. Jos viittaat sivuhini, niillä on varsin sivistynyt tapa auttaa toisia ratkojia. Laatijoiden kritiikkiä on, mutta kohtuullisesti.

        14.8/ "Koska olen mielipuoli, alkaa ulostus nyt"
        Mielestä aika-ajoin aika eläimellistä menoa. Mutta imaisen koiran takaisin tarvittaessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä aloitit tämän ketjun.

        Hyvö, että spoilauksesta ei pidetty - spoilauksen tarkoitus olikin ärsyttää ja siten vaikuttaa siihen, että tämänkaltaista spoilausta ei keltään enää toivota jatkossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvö, että spoilauksesta ei pidetty - spoilauksen tarkoitus olikin ärsyttää ja siten vaikuttaa siihen, että tämänkaltaista spoilausta ei keltään enää toivota jatkossa.

        Alan uskoa jakomieli teoriaan. Sinä aloitit ketjun, jonka aloitusta nyt kritisoit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alan uskoa jakomieli teoriaan. Sinä aloitit ketjun, jonka aloitusta nyt kritisoit.

        Ihan normitapsaa. Hän tietenkin syyttää kaikkia muita - ilkeilevät hänelle!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alan uskoa jakomieli teoriaan. Sinä aloitit ketjun, jonka aloitusta nyt kritisoit.

        Kritisoin asiaa yleisellä tasolla. Aloitus kritisoimallani tavalla oli testi ja demo. Toive on, ettei tämöntapainen aloitus enää toistuisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan normitapsaa. Hän tietenkin syyttää kaikkia muita - ilkeilevät hänelle!

        Tämä testi ja demo oli ehkä virhe, josta ei voi syyttä kuin itseään. Saavutinko päämääräni saa nähdä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä testi ja demo oli ehkä virhe, josta ei voi syyttä kuin itseään. Saavutinko päämääräni saa nähdä.

        Ja se päämäärään on se, että näillä sivuilla keskustellaan sinun säännöilläsi tai sitten ei ollenkaan.
        Ole tarkkana ensi viikonloppuna, kun aloitat keskustelun aiheesta IS kovis, ettei tule spoilausta heti otsikkoon. Niinkuin sinulle nyt pääsi käymään. "Toive on, ettei tämön(?)tapainen aloitus enää toistuisi"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja se päämäärään on se, että näillä sivuilla keskustellaan sinun säännöilläsi tai sitten ei ollenkaan.
        Ole tarkkana ensi viikonloppuna, kun aloitat keskustelun aiheesta IS kovis, ettei tule spoilausta heti otsikkoon. Niinkuin sinulle nyt pääsi käymään. "Toive on, ettei tämön(?)tapainen aloitus enää toistuisi"

        "Ja se päämäärään on se, että näillä sivuilla keskustellaan sinun säännöilläsi tai sitten ei ollenkaan"

        Ei kyse ole siitä. Tiedän, että täällä halutaan paljastelua, mutta tehtäköön se tavalla, joka ei haittaa niitä, jotka paljastelua ei halua. Korostan, että paljastelua säikeen johdannossa on kritisoitu useammankin henkilön toimesta. Kyse ei ole minun säännöstäni vaan yleisemmästä toiveesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja se päämäärään on se, että näillä sivuilla keskustellaan sinun säännöilläsi tai sitten ei ollenkaan.
        Ole tarkkana ensi viikonloppuna, kun aloitat keskustelun aiheesta IS kovis, ettei tule spoilausta heti otsikkoon. Niinkuin sinulle nyt pääsi käymään. "Toive on, ettei tämön(?)tapainen aloitus enää toistuisi"

        En juuri viitsi täällä enää IS-säikeitä aloittaa. Saatan jatkossa säikeen aloittaa, jos itse kaipaan vinkkiä. IS-säikeisiin en sivuillani ole juuri kommentteja saanut


    • Anonyymi

      Vähän ihmettelen sitä, että miksi IS:n ristikoihin halutaan suoria vastauksia eikä vain vinkkejä. Itse kaipaan IS:n kohdalla lähes poikkeuksetta vain vinkkejä. Kerran on tullut oikaistua, kun vire oli kovin huono ja oli muutakin tekemistä.

      • Anonyymi

        Moi Tapsa:)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moi Tapsa:)

        Ehkä jotkut teistä eivät ymmärrä, että Tapsalle ei ole tärkeää keskustelun aihe vaan keskustelu. Voitte käydä varmistamassa asian teknisellä palstalla, jossa Tapsa ajaa keskustelijat hulluuden partaalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä jotkut teistä eivät ymmärrä, että Tapsalle ei ole tärkeää keskustelun aihe vaan keskustelu. Voitte käydä varmistamassa asian teknisellä palstalla, jossa Tapsa ajaa keskustelijat hulluuden partaalle.

        Ei ole kyse siitä. Haluan vain ja ainoastaan auttaa muita ratkojia. Se ei onnistu ideaalisesti, jos ei noudateta asettamiani sääntöjä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole kyse siitä. Haluan vain ja ainoastaan auttaa muita ratkojia. Se ei onnistu ideaalisesti, jos ei noudateta asettamiani sääntöjä.

        Edellinen ei ollut kommenttini. Kyse on yleisesti hyväksyttävissä olevista periaatteista. Se, että johdannossa, eikä varsinkaan sen alussa, paljasteta mitään on asia, joka kuuluu yleisesti - ei vai minun - edellyttämiin toimintaperiaatteisiin. Eräs kommentoija esitti tämän asian YLEISPERIAATTEENA! Joitakin yleisesti hyväksyttävissä olevia periaatteita pitää olla.

        Yritin saada tänne joitakin omia toimintaperiaatteitani asiassa onnistumatta. Tästä pyrkimyksestä ole luopunut. Toimin omien periaatteideni mukaan sivustollani. PuPen kohdalla toimintaperiaate on toiminut, IS:n kohdalla ei. Kukaan ei IS:n kohdalla ole tullut kysymään vinkkiä.

        Toivon vain, että apua annettaisiin vain sen verran ja siten kuin sitä pyydetään. Tämän asian luulisi olevan itsestään selvyys, mutta ei näemmä olekaan. Itseäni asia ei enää suuremmin kiusaa. Lähinnä ihmetyttää.

        Ei minunkaan ole pakko avata paljastussäikeitä, jos en halua. Niissä nyt ei suuremmin kiinnosta auttaa, sillä jos joku kysyy vinkkiä ja annan vinkin, joku melkein heti perään antaa ratkaisusanan. Tämän vuoksi olen joskus pyrkinyt ohjaamaan vinkin kysyjän sivuilleni. Siellä kun vinkkiä kysyvä saa luotettavasti vinkin eikä ratkaisusanan (jos joku ratkaisusanan ennenaikaisesti antaa, poistan kommentin).

        Joskus olen antanut paljastussäikeissä selityksen paljastettuun ratkaisusanaan. Niissä näemmä pitää olla tarkka, ettei niistä saa arvostelua.

        Omalla kohdallani olen joskus saanut vinkin, enkä ratkaisusanaa, mikä on ollut hieno asia.

        Onko toisten ratkojien kunniottaminen niin hirveän vaikea asia? Itse olen pyrkinyt toisia ratkojia kunnioittamaan ja arvostellut toisia kunnioitusen puutteesta. Kunnioituksen puute on mollausta tms. ja sitä, että annetaan apuja, vaikka niitä ei pyydetä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Edellinen ei ollut kommenttini. Kyse on yleisesti hyväksyttävissä olevista periaatteista. Se, että johdannossa, eikä varsinkaan sen alussa, paljasteta mitään on asia, joka kuuluu yleisesti - ei vai minun - edellyttämiin toimintaperiaatteisiin. Eräs kommentoija esitti tämän asian YLEISPERIAATTEENA! Joitakin yleisesti hyväksyttävissä olevia periaatteita pitää olla.

        Yritin saada tänne joitakin omia toimintaperiaatteitani asiassa onnistumatta. Tästä pyrkimyksestä ole luopunut. Toimin omien periaatteideni mukaan sivustollani. PuPen kohdalla toimintaperiaate on toiminut, IS:n kohdalla ei. Kukaan ei IS:n kohdalla ole tullut kysymään vinkkiä.

        Toivon vain, että apua annettaisiin vain sen verran ja siten kuin sitä pyydetään. Tämän asian luulisi olevan itsestään selvyys, mutta ei näemmä olekaan. Itseäni asia ei enää suuremmin kiusaa. Lähinnä ihmetyttää.

        Ei minunkaan ole pakko avata paljastussäikeitä, jos en halua. Niissä nyt ei suuremmin kiinnosta auttaa, sillä jos joku kysyy vinkkiä ja annan vinkin, joku melkein heti perään antaa ratkaisusanan. Tämän vuoksi olen joskus pyrkinyt ohjaamaan vinkin kysyjän sivuilleni. Siellä kun vinkkiä kysyvä saa luotettavasti vinkin eikä ratkaisusanan (jos joku ratkaisusanan ennenaikaisesti antaa, poistan kommentin).

        Joskus olen antanut paljastussäikeissä selityksen paljastettuun ratkaisusanaan. Niissä näemmä pitää olla tarkka, ettei niistä saa arvostelua.

        Omalla kohdallani olen joskus saanut vinkin, enkä ratkaisusanaa, mikä on ollut hieno asia.

        Onko toisten ratkojien kunniottaminen niin hirveän vaikea asia? Itse olen pyrkinyt toisia ratkojia kunnioittamaan ja arvostellut toisia kunnioitusen puutteesta. Kunnioituksen puute on mollausta tms. ja sitä, että annetaan apuja, vaikka niitä ei pyydetä.

        En kirjoittanut tätä viestiä. Joku haluaa nyt esiintyä minuna. Vaadin vain ja ainoastaan omien sääntöjeni noudattamista. Onko se niin vaikeaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En kirjoittanut tätä viestiä. Joku haluaa nyt esiintyä minuna. Vaadin vain ja ainoastaan omien sääntöjeni noudattamista. Onko se niin vaikeaa?

        Taas joku aloitti matkimisen. Mutta jokainen käsittää, etten edellistä kommenttia kirjoittanut.

        Onko vaikea käsittää, että en vaadi omien sääntöjen noudattamista vaan vain ihan perustason kohteliaisuutta toisia ratkojia kohtaan paljastussäikeisiin. Sitä samaa edellyttää moni muukin. Jos samaa edellyttää joku muukin, ei ole kyse yhden henkilön edellyttämästä isiasta.

        Jos ei ole minkään tason kunnioitusta toisia ratkojia kohtaan, ilmapiiri on pakosta huono.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En kirjoittanut tätä viestiä. Joku haluaa nyt esiintyä minuna. Vaadin vain ja ainoastaan omien sääntöjeni noudattamista. Onko se niin vaikeaa?

        Nyt vihdoin käsitän;) Voisitko vaikkapa ranskalaisin viivoin kerrata sääntöjen pääperiaatteet, että yksinkertaisempikin ymmärtää. Ja ymmärsinkö oikein, että otsikossa et soisi olevan spoilauksia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt vihdoin käsitän;) Voisitko vaikkapa ranskalaisin viivoin kerrata sääntöjen pääperiaatteet, että yksinkertaisempikin ymmärtää. Ja ymmärsinkö oikein, että otsikossa et soisi olevan spoilauksia?

        Tapiosta on tosi vaikeaa ottaa selvää. Mitähän se taas tarkoittaa. Haluaako se päsmäröidä palstaa vai haluaako se kunnioittaa muita ratkojia. Ei siitä ota selvää kun se ei kirjoita tarpeeksi selvästi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tapiosta on tosi vaikeaa ottaa selvää. Mitähän se taas tarkoittaa. Haluaako se päsmäröidä palstaa vai haluaako se kunnioittaa muita ratkojia. Ei siitä ota selvää kun se ei kirjoita tarpeeksi selvästi.

        Olen aistivinani, että omat tarpeet ja toiveet on epäitsekkäästi sivuutettu ja tässä taistellaan eturintamassa yhteisen hyvän puolesta. Silkasta kunnioituksesta muita kohtaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tapiosta on tosi vaikeaa ottaa selvää. Mitähän se taas tarkoittaa. Haluaako se päsmäröidä palstaa vai haluaako se kunnioittaa muita ratkojia. Ei siitä ota selvää kun se ei kirjoita tarpeeksi selvästi.

        En voi päsmäröidä tätä foorumia, se on tullut selväksi kaikille. Haluan kunnioittaa toisia ratkojia.

        Minimiedellytykset sopuisampaan jatkoon on se, että että otsikossa ei ole spoilauksia.

        Myös toisten ratkojien mollausta ei soisi olevan, Senkin pitäisi olla jokaiselle itsestään selvyys.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En voi päsmäröidä tätä foorumia, se on tullut selväksi kaikille. Haluan kunnioittaa toisia ratkojia.

        Minimiedellytykset sopuisampaan jatkoon on se, että että otsikossa ei ole spoilauksia.

        Myös toisten ratkojien mollausta ei soisi olevan, Senkin pitäisi olla jokaiselle itsestään selvyys.

        En voi päsmäröidä ja sitten seuraavaksi asetettaa minimivaatimuksia. Millä ihmeen natsoilla se luulee voivansa asettaa vaatimuksia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En voi päsmäröidä tätä foorumia, se on tullut selväksi kaikille. Haluan kunnioittaa toisia ratkojia.

        Minimiedellytykset sopuisampaan jatkoon on se, että että otsikossa ei ole spoilauksia.

        Myös toisten ratkojien mollausta ei soisi olevan, Senkin pitäisi olla jokaiselle itsestään selvyys.

        Koska sinun ei tällä foorumilla sallita päsmäroidä ilman vastaväitteitä ja sanomisiesi painoarvo on höyhenen kevyeksi todettu, olisiko sinun tehokkaampaa julistaa tätä ilosanomaasi siellä omalla alustallasi.
        Silloinhan se uskollisten seuraajiesi ja kanssasi saman arvo- ja ajatusmaailman jakavat henkilöt voisivat vaihdella hippavinkkejä kenenkään häiritsemättä.
        Ihan vain ajatuksena. Vai ovatko he kaikki jo siellä ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En voi päsmäröidä ja sitten seuraavaksi asetettaa minimivaatimuksia. Millä ihmeen natsoilla se luulee voivansa asettaa vaatimuksia?

        Minimivaatimukset ovat sellaisia, jotka monet muutkin edellyttävät. Korostan vuelä, että kyse ei ole vain mjnun esittämistä asioista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska sinun ei tällä foorumilla sallita päsmäroidä ilman vastaväitteitä ja sanomisiesi painoarvo on höyhenen kevyeksi todettu, olisiko sinun tehokkaampaa julistaa tätä ilosanomaasi siellä omalla alustallasi.
        Silloinhan se uskollisten seuraajiesi ja kanssasi saman arvo- ja ajatusmaailman jakavat henkilöt voisivat vaihdella hippavinkkejä kenenkään häiritsemättä.
        Ihan vain ajatuksena. Vai ovatko he kaikki jo siellä ?

        "Vai ovatko he kaikki jo siellä ?"

        Osa tuntuu vierailevan niin minun, Sanarisin foorumilla kuin tälläkin foorumilla. Ihan hyvä niin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska sinun ei tällä foorumilla sallita päsmäroidä ilman vastaväitteitä ja sanomisiesi painoarvo on höyhenen kevyeksi todettu, olisiko sinun tehokkaampaa julistaa tätä ilosanomaasi siellä omalla alustallasi.
        Silloinhan se uskollisten seuraajiesi ja kanssasi saman arvo- ja ajatusmaailman jakavat henkilöt voisivat vaihdella hippavinkkejä kenenkään häiritsemättä.
        Ihan vain ajatuksena. Vai ovatko he kaikki jo siellä ?

        En minä nyt noin sanoisi. Kyllä minua kuunnellaan ja arvostetaankin. Harva osaa vinkata niin ettei paljasta liikaa. Omilla sivuillani on ihan mukavasti kävijöitä ja kunhan sana leviää, lisääkin varmaan tulee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Vai ovatko he kaikki jo siellä ?"

        Osa tuntuu vierailevan niin minun, Sanarisin foorumilla kuin tälläkin foorumilla. Ihan hyvä niin.

        Tässä ei ole mitään asiatonta paljastelua, sillä ainakin Yussuf käyttää samaa nimimerkkiä kaikkissa kolmessa foorumissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En minä nyt noin sanoisi. Kyllä minua kuunnellaan ja arvostetaankin. Harva osaa vinkata niin ettei paljasta liikaa. Omilla sivuillani on ihan mukavasti kävijöitä ja kunhan sana leviää, lisääkin varmaan tulee.

        Erittäin hyvä matkinta. Olisin itsekin voinut noin kirjoittaa. Ehkä osa tekstiä on kopioitu kirjoittamastani kommentista.

        Tämän sivuston riesa tuntuu olevan matkiminen - olen itsekin siihen kyllä syyllIstynyt ottaen toisten matkijoiden matkinnasta mallia.

        Mutta jos ei aktiivisesti palstaa seuraa, on ikävää, jos ikään kuin kirjoitetaan kommentteha toisten nimissä. Silloin saa kommentteja kommeinteista, joita ei ole itse kirjoittanut.

        Menee jonkin tason identiteettivarkauden puolelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En minä nyt noin sanoisi. Kyllä minua kuunnellaan ja arvostetaankin. Harva osaa vinkata niin ettei paljasta liikaa. Omilla sivuillani on ihan mukavasti kävijöitä ja kunhan sana leviää, lisääkin varmaan tulee.

        Ei ollut kyse kyvyistäsi vinkkimiehenä. Kts. "Harva osaa vinkata" . Kyse oli päällekäyvästä päsmäröinnistäsi esim. puheet minimiedellytyksistä yms. Sinulle kun tuntuu olevan tärkeää, että sääntöjäsi noudatetaan ja tässä vetoat aina mystiseen ryhmään "muutkin ovat ..."
        Siksi omat sivusi olisi loogisin vaihtoehto tälle ikiliikkujalle ( eli aloitin ketjun väärillä sanoilla ja nyt kritisoinkin sitä sata kommenttia ja vaadin ettei kukaan enää tee niin ikinä).


    • Anonyymi

      Optimi olisi, että ilmapiiri olisi sellainen, että mahdollisimman moni voisi toimia Yussufin tavoin. Tilanteesta riippuen silloin käytetään parhaiten sopivaa foorumia. Jos haluaa kommentin laatijoilta, vain Sanarisin foorumissa se onnistuu. Jos haluaa vinkin, luotettavimmin se onnistuu foorumissani. Jos haluaa tietää ratksisusanan, kysyköön täältä. Vihjeiden selityksiä voi kysyä kaikissa foorumeissa, joskin vain täällä palkintoristikoiden lähetysaikana.

      • Anonyymi

        En kirjoittanut yllä olevaa kommenttia. Vain omalla foorumilla voin sanella tuollaisia ehtoja. En nyt ymmärrä miksi minua koko ajan matkitaan.


      • Anonyymi

        Miksi ajattelet, että tilanne ei ole jo edellä mainittu?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En kirjoittanut yllä olevaa kommenttia. Vain omalla foorumilla voin sanella tuollaisia ehtoja. En nyt ymmärrä miksi minua koko ajan matkitaan.

        Tuokin oli matkinta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi ajattelet, että tilanne ei ole jo edellä mainittu?

        No aioastaan nimimerkin Yussuf kohdalla on selkeä esimerkki kaikkien foorumien käytöstä.

        On mahdoton tietää, moniko näin toimii, sillä täällä suurin osa esiintyy anonyymisti. Välttämättä kaikki minun foorumissani vierailleet eivät käytä samaa nimimerkkiä Sanarisin foorumissa. Joku esiintyy foorumissanikin anonyymisti osoittaen samalla, että vierailee sekä täällä että foorumissani.


      • Anonyymi

        Mitä tarkoitat? En tunne ilmaisua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No aioastaan nimimerkin Yussuf kohdalla on selkeä esimerkki kaikkien foorumien käytöstä.

        On mahdoton tietää, moniko näin toimii, sillä täällä suurin osa esiintyy anonyymisti. Välttämättä kaikki minun foorumissani vierailleet eivät käytä samaa nimimerkkiä Sanarisin foorumissa. Joku esiintyy foorumissanikin anonyymisti osoittaen samalla, että vierailee sekä täällä että foorumissani.

        Nyt oli taas hieno matkinta. Eikö sitä voisi jo tältä päivältä lopettaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt oli taas hieno matkinta. Eikö sitä voisi jo tältä päivältä lopettaa?

        Mikä tämä on. Eihän nyt ollut kyse matkinnasta. Nykyisin tosin on mahdoton tietää, mikä on matkintaa ja mikä ei, sen verran taitavia jotkut matkijat ovat. Joillakin on nyt hupina pyrkiä huiputtamaan lähes kaikkia lukijoita. Tämä on anonymiuden varjopuoli.


    • Anonyymi

      Tämä palsta on mennyt ihan pilalle. Viisainta olisi siirtyä sivustolleni, sillä siellä kaikenlainen matkiminen ja mollaus on mahdotonta, koska moderoin sitä itse. Minulla on nollatoleranssi matkimiselle ja mollaukselle.

      • Anonyymi

        Matkiminen ei tällä kertaa ole onnistunut, sillä en käyttäisi sanaa "palsta" -opettele matkimaan paremmin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Matkiminen ei tällä kertaa ole onnistunut, sillä en käyttäisi sanaa "palsta" -opettele matkimaan paremmin.

        Tämä on selkeää päsmäröintiä! En nyt halua näitä mätäviestejä tänne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Matkiminen ei tällä kertaa ole onnistunut, sillä en käyttäisi sanaa "palsta" -opettele matkimaan paremmin.

        Täällä vain ja ainoastaan Tapio saa matkia toisia kirjoittajia kuten hullua paljastelijaa, ja täällä vain ja ainoastaan Tapio saa paljastella ratkaisusanoja langan aloituksessa. Tämä on Tapion laki. Täällä määrää se joka jankkaa kovimmin ja laulaa toiset suohon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä vain ja ainoastaan Tapio saa matkia toisia kirjoittajia kuten hullua paljastelijaa, ja täällä vain ja ainoastaan Tapio saa paljastella ratkaisusanoja langan aloituksessa. Tämä on Tapion laki. Täällä määrää se joka jankkaa kovimmin ja laulaa toiset suohon.

        En minä ole itselleni mitään erityisoikeuksia vaadi. Paljastelu ja matkiminen oli vain kertaluonteinen testi. Testin tekeminen oli kyllä minulta arveluttava teko.

        29.09.2021 17:17 todennäköisesti moni tajusi matkinnaksi, mutta on vaikea päätellä, milloin matkinta menee täydestä ja milloin ei.

        Matkiminen on täällä kyllä mennyt pahasti överiksi. Ihmetyttää. ja mietityttää, mitä tulisi tehdä, jos matkinta on niin onnistunut, että matkittu kommentti näyttää kirjoittamaltani. Matkintoihin reagoiminen lienee vain lisännyt matkintoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä on selkeää päsmäröintiä! En nyt halua näitä mätäviestejä tänne.

        Oli vain toteamus. Jos pyrkii matkimaan, matkinta on epäonnistunut, jos sen tunnistaa matkinnaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä vain ja ainoastaan Tapio saa matkia toisia kirjoittajia kuten hullua paljastelijaa, ja täällä vain ja ainoastaan Tapio saa paljastella ratkaisusanoja langan aloituksessa. Tämä on Tapion laki. Täällä määrää se joka jankkaa kovimmin ja laulaa toiset suohon.

        Tapion jankaus on sitä parempaa jankausta. Ei saa arvostella noin kovin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tapion jankaus on sitä parempaa jankausta. Ei saa arvostella noin kovin.

        No ainakin matkimisesta jankkaus on Tapion kohdalla turhaa. Hän kun on ainoa jolla on se tagi käytössä.
        Toki asiaa vaikeuttaa se fakta, että hän on samassa ketjussa sekä samaa että jyrkästi eri mieltä itse itsensä kanssa. Omien ajatusten jäsentely varmasti helpottuu, kun oksentaa osan anonyymisti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ainakin matkimisesta jankkaus on Tapion kohdalla turhaa. Hän kun on ainoa jolla on se tagi käytössä.
        Toki asiaa vaikeuttaa se fakta, että hän on samassa ketjussa sekä samaa että jyrkästi eri mieltä itse itsensä kanssa. Omien ajatusten jäsentely varmasti helpottuu, kun oksentaa osan anonyymisti.

        "samassa ketjussa sekä samaa että jyrkästi eri mieltä itse itsensä kanssa"

        Tuota kommenttia en ymmärrä muuten kuin että kommentin kirjoittajakaan ei joka kohdassa tiedä, mikä on kirjoittamaani ja mikä ei. Jos joku haluaa aiheuttaa hämmrnnystä, hän on varsin hyvin onnistunut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "samassa ketjussa sekä samaa että jyrkästi eri mieltä itse itsensä kanssa"

        Tuota kommenttia en ymmärrä muuten kuin että kommentin kirjoittajakaan ei joka kohdassa tiedä, mikä on kirjoittamaani ja mikä ei. Jos joku haluaa aiheuttaa hämmrnnystä, hän on varsin hyvin onnistunut.

        Tapiossa ei koskaan ole vikaa - aina muiden syy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tapiossa ei koskaan ole vikaa - aina muiden syy.

        En minä niin ole toiminut, Olen monesti tunnustanut omat virheeni. Toki enemmänkin olisin voinut tunnustaa omia virheitäni.

        Tässäkin säikeessä olen pohtinut, oliko testi mielekäs vai virhe. Ainakin opettava, mikä oli yksi päämääristä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "samassa ketjussa sekä samaa että jyrkästi eri mieltä itse itsensä kanssa"

        Tuota kommenttia en ymmärrä muuten kuin että kommentin kirjoittajakaan ei joka kohdassa tiedä, mikä on kirjoittamaani ja mikä ei. Jos joku haluaa aiheuttaa hämmrnnystä, hän on varsin hyvin onnistunut.

        Kerran vielä. Aloitit tämän ketjun. Laukaiseppa oma vastauksesi 26.9 8:52. Et voi vedota aloituksen kokeellisuuteen, koska tarina ei kerro miksi muut ovat aloittaneet paljastamalla ratkaisun otsikossa. Ehkäpä kokeita nekin.
        Sinä olet kritisoinut aloitusta.
        Eli kritisoit omaa aiotustasi eli olet itsesi kanssa eri mieltä. Jyrkästi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerran vielä. Aloitit tämän ketjun. Laukaiseppa oma vastauksesi 26.9 8:52. Et voi vedota aloituksen kokeellisuuteen, koska tarina ei kerro miksi muut ovat aloittaneet paljastamalla ratkaisun otsikossa. Ehkäpä kokeita nekin.
        Sinä olet kritisoinut aloitusta.
        Eli kritisoit omaa aiotustasi eli olet itsesi kanssa eri mieltä. Jyrkästi.

        Ikävällä tavalla tuot Tapion hulluuden esille. Ei saisi näin tehdä koska asperger.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ikävällä tavalla tuot Tapion hulluuden esille. Ei saisi näin tehdä koska asperger.

        Saan tehdä niin, koska itselläni on laktoosi-intoleranssi. Sen varjolla saatan joskus itse kritisoida omia valintojani ja matkia naapurin Korhosia. Ja sitten itse uhriutua, jos Korhoset asiasta huomauttavat. Sitä se teettää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerran vielä. Aloitit tämän ketjun. Laukaiseppa oma vastauksesi 26.9 8:52. Et voi vedota aloituksen kokeellisuuteen, koska tarina ei kerro miksi muut ovat aloittaneet paljastamalla ratkaisun otsikossa. Ehkäpä kokeita nekin.
        Sinä olet kritisoinut aloitusta.
        Eli kritisoit omaa aiotustasi eli olet itsesi kanssa eri mieltä. Jyrkästi.

        Kritisoin samalla edellistäkin säiettä, jossa oli paljastuksia johdannon alussa. Onko vaikea ymmärtää, että kyse oli testistä, jossa kokeilin, saisiko ns. hullu paljastelija kritiikkiä.

        Meinasin testata sitä, jos aloittajaksi olisi heti tunnistettu itseni. Siihen olisi riittänyt kaksi tahallista kirjoitusvirhettä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kritisoin samalla edellistäkin säiettä, jossa oli paljastuksia johdannon alussa. Onko vaikea ymmärtää, että kyse oli testistä, jossa kokeilin, saisiko ns. hullu paljastelija kritiikkiä.

        Meinasin testata sitä, jos aloittajaksi olisi heti tunnistettu itseni. Siihen olisi riittänyt kaksi tahallista kirjoitusvirhettä.

        Älkää tehkö niin kuin minä teen, vaan tehkää niin kuin minä sanon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kritisoin samalla edellistäkin säiettä, jossa oli paljastuksia johdannon alussa. Onko vaikea ymmärtää, että kyse oli testistä, jossa kokeilin, saisiko ns. hullu paljastelija kritiikkiä.

        Meinasin testata sitä, jos aloittajaksi olisi heti tunnistettu itseni. Siihen olisi riittänyt kaksi tahallista kirjoitusvirhettä.

        Et voi vedota aloituksen kokeellisuuteen, koska et voi tietää oliko hullun paljastelijan aloitus myöskin koe. Voimme tehdä vain valistuneita arvauksia. Voimme myös olettaa, että aloit hokea koetta vasta kun "erite alkoi sataa tuulettimeen". En taida olla nyt se joka ei ymmärrä. Aloitit säikeen tavalla , jota sittemmin olet kritisoinut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et voi vedota aloituksen kokeellisuuteen, koska et voi tietää oliko hullun paljastelijan aloitus myöskin koe. Voimme tehdä vain valistuneita arvauksia. Voimme myös olettaa, että aloit hokea koetta vasta kun "erite alkoi sataa tuulettimeen". En taida olla nyt se joka ei ymmärrä. Aloitit säikeen tavalla , jota sittemmin olet kritisoinut.

        Nyt loppu! Tapio on ilmiö ristikkotaivaalla. Lopettakaa kiusaaminen. Kyseessä on eläkelänen, jonka maailma pyörii omituisesti somekirjoittelun ympärillä. Hän ei edes tiedä mikä on matu-kortti. Häpeäisette edes!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt loppu! Tapio on ilmiö ristikkotaivaalla. Lopettakaa kiusaaminen. Kyseessä on eläkelänen, jonka maailma pyörii omituisesti somekirjoittelun ympärillä. Hän ei edes tiedä mikä on matu-kortti. Häpeäisette edes!

        No nyt hävettää. Luulin tätä alkulämmittelyksi. Sorry.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et voi vedota aloituksen kokeellisuuteen, koska et voi tietää oliko hullun paljastelijan aloitus myöskin koe. Voimme tehdä vain valistuneita arvauksia. Voimme myös olettaa, että aloit hokea koetta vasta kun "erite alkoi sataa tuulettimeen". En taida olla nyt se joka ei ymmärrä. Aloitit säikeen tavalla , jota sittemmin olet kritisoinut.

        Kyllä se oli alusta lähtien koe.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt loppu! Tapio on ilmiö ristikkotaivaalla. Lopettakaa kiusaaminen. Kyseessä on eläkelänen, jonka maailma pyörii omituisesti somekirjoittelun ympärillä. Hän ei edes tiedä mikä on matu-kortti. Häpeäisette edes!

        Kyllä siinä vesitetään koko kiusaamisen käsite, jos Tapio nähdään nettikiusattuna. Todellisen kiusauksen kohteena ovat jotkut aivan muut, ja heidän suhteensa juuri kukaan ei korvaansa lotkauta. Osin sen takia, että heillä harvoin on voimia pitää itsestään ääntä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä siinä vesitetään koko kiusaamisen käsite, jos Tapio nähdään nettikiusattuna. Todellisen kiusauksen kohteena ovat jotkut aivan muut, ja heidän suhteensa juuri kukaan ei korvaansa lotkauta. Osin sen takia, että heillä harvoin on voimia pitää itsestään ääntä.

        Tapiolla on asperger. Hänen kiusaamisensa on vähän kuin rampaa potkisi. Ei ole kunnioitettavaa käytöstä se. Tapio ei voi itselleen mitään. Syytön hän on. Läheisensä voisivat kyllä vähän rajoittaa netin käyttöä häneltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tapiolla on asperger. Hänen kiusaamisensa on vähän kuin rampaa potkisi. Ei ole kunnioitettavaa käytöstä se. Tapio ei voi itselleen mitään. Syytön hän on. Läheisensä voisivat kyllä vähän rajoittaa netin käyttöä häneltä.

        Kyse on siitä, että toisten tunnetilojen, motiivien ja reaktioiden arviominen toimii tavaomausta huonommin. Se ei onnistu useinkaan ihan luonnostaan. Liiankin usein toteutuu yrityksen ja erehdyksen kautta. Tämä säie testasi myös ihmisten tunneteaktioita. Arvioin tunnereaktiot pienemmiksi kuin ne olivat ja oletin ihmisten keskittyvän enemmän itsr asiaan testin takana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tapiolla on asperger. Hänen kiusaamisensa on vähän kuin rampaa potkisi. Ei ole kunnioitettavaa käytöstä se. Tapio ei voi itselleen mitään. Syytön hän on. Läheisensä voisivat kyllä vähän rajoittaa netin käyttöä häneltä.

        Olisiko oikea termi syyttömän sijaan syyntakeeton. Koska itse tekohan on kiistaton. Sikäli kun tämä on asioiden oikea laita, jonkunlainen interventio läheisten toimesta olisi varmasti paikallaan. Voimia kaikille asianosaisille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisiko oikea termi syyttömän sijaan syyntakeeton. Koska itse tekohan on kiistaton. Sikäli kun tämä on asioiden oikea laita, jonkunlainen interventio läheisten toimesta olisi varmasti paikallaan. Voimia kaikille asianosaisille.

        Ei töhön muita pidä sotkea. Tämän säikeen testi oli virhearvio, ei sen kummempi. Täytyy yrittää oppia. Tunnereaktioiden virhearvioita tulee perhepiirissäkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei töhön muita pidä sotkea. Tämän säikeen testi oli virhearvio, ei sen kummempi. Täytyy yrittää oppia. Tunnereaktioiden virhearvioita tulee perhepiirissäkin.

        Kannatan edellistä puhujaa. Interventio saattaisi olla hyväksi. Tietävätkö läheiset edes mitä hän puuhaa netissä.


    • Anonyymi

      Tällä kertaa sain ihan syystä kuraa niskaani, mutta kyllä minua netissä kiusattukin on.

      • Anonyymi

        On melko erikoista, että epänormaali saa dominoida keskustelua. Miksi näin on ja mitä sille voi tehdä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On melko erikoista, että epänormaali saa dominoida keskustelua. Miksi näin on ja mitä sille voi tehdä?

        Pitäisikö kaikki hieman eri lailla käyttäytyvät eristää muiden ulkopuolelle? Muistutan myös, että monenlainen käytös voi olla epätervettä kuten koulu- ja nettikiusaaminen, vaikka niillä ei ole ADHD tms. luokittelua.

        Matkintaa minun ei kannata enää harjoittaa. Tosin olisi se voinut onnistuakin, ellen olisi itse itseäni paljastanut.

        Osaan kyllä varsin neutraalistikin käsittelemään ristikkokysymyksiä, mikä näkyy sivustollani.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitäisikö kaikki hieman eri lailla käyttäytyvät eristää muiden ulkopuolelle? Muistutan myös, että monenlainen käytös voi olla epätervettä kuten koulu- ja nettikiusaaminen, vaikka niillä ei ole ADHD tms. luokittelua.

        Matkintaa minun ei kannata enää harjoittaa. Tosin olisi se voinut onnistuakin, ellen olisi itse itseäni paljastanut.

        Osaan kyllä varsin neutraalistikin käsittelemään ristikkokysymyksiä, mikä näkyy sivustollani.

        ”Pitäisikö kaikki hieman eri lailla käyttäytyvät eristää muiden ulkopuolelle?”

        Kyllä ilman muuta. Netissä ei näe outoja ilmeitä tai pakkoliikkeitä, joten oudot on eristettävä ulkopuolelle. Ymmärrät itsekin, että sinulla on nettiadiktio joka dominoi elämääsi. On vain ja ainoastaan oikein, että sinut eristetään ulkopuolelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On melko erikoista, että epänormaali saa dominoida keskustelua. Miksi näin on ja mitä sille voi tehdä?

        Rakas kanssamatkustaja. Tervetuloa Suomeen. Täällä toimitaan aina, luonnon vastaisesti, heikoimman ehdoilla. Alkoholin myynti rappio alkoholistin, lottoaminen peliongelmaisen ehdoilla ja jalattoman on esteettömästi päästävä aerobic tunnille( tätä ihmetteli eräs vammautunut ystäväni).
        Tämä lanka on vain jatkumoa isoille linjoille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rakas kanssamatkustaja. Tervetuloa Suomeen. Täällä toimitaan aina, luonnon vastaisesti, heikoimman ehdoilla. Alkoholin myynti rappio alkoholistin, lottoaminen peliongelmaisen ehdoilla ja jalattoman on esteettömästi päästävä aerobic tunnille( tätä ihmetteli eräs vammautunut ystäväni).
        Tämä lanka on vain jatkumoa isoille linjoille.

        Sitä kutsutaan yleisemmin nimellä sosiaalidemokratia. Tämä suuntaus on ollut vallalla jo vuosikymmeniä. Sille ei voi oikein mitään. Niin syvälle se on juurtunut yhteiskuntaamme.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2062
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      47
      1604
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1471
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      20
      1451
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1431
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1415
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1377
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1310
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1240
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      6
      1229
    Aihe