Volvon koneremontti.

Anonyymi

Onko merivesijäähdytteisen moottori täydellisen koneremontin jälkeen pitkäänkin taas käyttökelpoinen ,kun puhutaan vuosista
Viisaammat kertokoon ...

29

1133

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Riippuu siitä, mitä täydellisellä tarkoitetaan. Jos siihen kuuluu myös apulaitteet, kone on kuin uusi.

      • Anonyymi

        Ei pidä paikkaansa.
        Riippuu ihan miten pahasti vesikanavat päässeet
        Syöpymään jos on ,niin kone ei välttämättä tule kestämään pitkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei pidä paikkaansa.
        Riippuu ihan miten pahasti vesikanavat päässeet
        Syöpymään jos on ,niin kone ei välttämättä tule kestämään pitkään.

        Jos kone on täyshaalattu, niin kaikki paikat on tarkastettu ja tarvittaessa uusittu. Koskee myös vesikanavia.

        Oleellista on, mitä täydellisellä remontilla tarkoitetaan. Minulle täydellinen on haalaus nollaan tuntiin. Joku toinen voi kutsua kansipahvin vaihtoa ja venttiilien säätöä täydelliseksi.


    • Anonyymi

      Riippuu koneen iästä. Muutaman vuoden ikäinen on lähes uusi, mutta parikymppistä en välttämättä lähtisi remppaamaan. Yleensä merivesijäähdytteisessä pakosarja syöpyy nopeimmin ja lohko sitten paljon myöhemmin.

      • Anonyymi

        Volvoista en tiedä, mutta ainakin GM-sarjan Yanmareista syöpyy kansi puhki merivesijäähdytteisistä 20-40 vuodessa.


    • Anonyymi

      Eikä edes se syöpyminen, vaan jäähdytyskanavat tukkiva kattilakivi. Raakavesijäähdytteinen ajetaan loppuun ja sitten ostetaan uusi, kaikki muu on sama kuin seteleiden huuhtominen vessanpöntöstä.

      • Anonyymi

        Jos ne ei ole kunnossa, ei kyseessä ole täydellinen koneremontti vaan erittäin epätäydellinen.


      • Anonyymi

        Kattilakiven ,eikö sen saa poistettua ?


    • Anonyymi

      No jos remontoit se täydellisesti, niin kauanko se on ennen remonttia kestänyt? Jos laakerit lohko, kansi ja apulaitteet uusitaan niin konehan on käytännössä uusi,

      • Anonyymi

        Uuden koneen saa kyllä huomattavasti halvemmalla kuin kokoamalla vastaavan varaosista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uuden koneen saa kyllä huomattavasti halvemmalla kuin kokoamalla vastaavan varaosista.

        Kaikkea ei tarvitse vaihtaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uuden koneen saa kyllä huomattavasti halvemmalla kuin kokoamalla vastaavan varaosista.

        Moottoriveneessä minulla on 6-sylinterinen 200hv VolvoAQAD41 vuodelta -89. Kysäisin huoltomieheltä sen peruskunnostuksen hintaa, eli käytännössä melkein kaikki liikkuvat osat vaihdetaan, sylinteriputket vaihdetaan jne. Hinta-arvio oli jotain 12 000 euroa. Samaan hintaan saa veneen, jossa on toimiva tuollainen moottori.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uuden koneen saa kyllä huomattavasti halvemmalla kuin kokoamalla vastaavan varaosista.

        Merivesijäähdytteisen Volvon syöpymättömia kansia ja lohkoja on autoromuttamot pullollaan, uuden sylinteriputket ja laakerit löytyy motonetistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Merivesijäähdytteisen Volvon syöpymättömia kansia ja lohkoja on autoromuttamot pullollaan, uuden sylinteriputket ja laakerit löytyy motonetistä.

        Aika monelta ne jäävätkin sinne. Millä hinnalla tekisit niin täydellisen koneremontin, että lopputulos vastaisi uutta konetta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika monelta ne jäävätkin sinne. Millä hinnalla tekisit niin täydellisen koneremontin, että lopputulos vastaisi uutta konetta?

        Nollaan tuntiin haalattuja koneita on kuitenkin myytävänä, joten joku tekee, vaikka se ei olisikaan kumpikaan meistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moottoriveneessä minulla on 6-sylinterinen 200hv VolvoAQAD41 vuodelta -89. Kysäisin huoltomieheltä sen peruskunnostuksen hintaa, eli käytännössä melkein kaikki liikkuvat osat vaihdetaan, sylinteriputket vaihdetaan jne. Hinta-arvio oli jotain 12 000 euroa. Samaan hintaan saa veneen, jossa on toimiva tuollainen moottori.

        Suomessa verotus tekee monen asian kannattamattomaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomessa verotus tekee monen asian kannattamattomaksi.

        Tuossa oli peruskunnostusosien paketin hinta luokkaa 10 000 euroa, työn osuus pari tonnia. Volvon hinnat on kovat. Ei tainnut edes uusi turbo kuulua hintaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomessa verotus tekee monen asian kannattamattomaksi.

        Suomessa verotus tekee myös monen asian mahdolliseksi kuten ilmainen terveydenhoito, koululaitos, yhteiskunnan palvelut ym.
        Haluaisitko kenties jenkkien mallin, jossa sairastuminen johtaa vararikkoon ja koulutuksen saa vain rahalla sekä työttömänä joutuu kadulle?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moottoriveneessä minulla on 6-sylinterinen 200hv VolvoAQAD41 vuodelta -89. Kysäisin huoltomieheltä sen peruskunnostuksen hintaa, eli käytännössä melkein kaikki liikkuvat osat vaihdetaan, sylinteriputket vaihdetaan jne. Hinta-arvio oli jotain 12 000 euroa. Samaan hintaan saa veneen, jossa on toimiva tuollainen moottori.

        Joka saatta olla kunnostuksen tarpeessa.

        Hyvin huollettuna toi kone noin matalalla viritysasteella kestää vähintään 6000 tuntia ja hyvin voi päästä yli 10 000 ennen isoa remppaa, edellyttää tietysti. , Että potkuri ollut mitoitettu valmistajan ohjeistuksen mukaan, yli koko potkurilla ajaa tollasen 1000 tunnissa perttalalle


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nollaan tuntiin haalattuja koneita on kuitenkin myytävänä, joten joku tekee, vaikka se ei olisikaan kumpikaan meistä.

        Tai sitten niissä on vain vaihdettu öljyt ja impelleri.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joka saatta olla kunnostuksen tarpeessa.

        Hyvin huollettuna toi kone noin matalalla viritysasteella kestää vähintään 6000 tuntia ja hyvin voi päästä yli 10 000 ennen isoa remppaa, edellyttää tietysti. , Että potkuri ollut mitoitettu valmistajan ohjeistuksen mukaan, yli koko potkurilla ajaa tollasen 1000 tunnissa perttalalle

        Joo se on hyvä kone, varmasti kestää, mutta turbo täytyy joskus vaihtaa. Nyt vasta 1900 tuntia koneessa. Noissa vanhoissa dieselissä on se hyvä että niiden kulutus ei ole kova, toisin kuin 80-luvun perämoottoreissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo se on hyvä kone, varmasti kestää, mutta turbo täytyy joskus vaihtaa. Nyt vasta 1900 tuntia koneessa. Noissa vanhoissa dieselissä on se hyvä että niiden kulutus ei ole kova, toisin kuin 80-luvun perämoottoreissa.

        Jos käytät asiallista öljyä ja vaihdat sen asianmukaisesti syksyllä suodatimineen.

        lämmittelet ja jäähdyttelet koneen asian mukaisesti ja ajelet asianmukaisin kierroksin ja käytät konetta tyhjäkäynnillä ja oikein pienillä kierroksilla mahdollisimman vähän.

        Sinulla on oikein mitoitettu potkuri ja akselivetoisessa oikein asennettu pakoputkisto, niin turbo voi kestää kauemmin, kuin kone luokkaa 20 000- 30 000 tuntia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos käytät asiallista öljyä ja vaihdat sen asianmukaisesti syksyllä suodatimineen.

        lämmittelet ja jäähdyttelet koneen asian mukaisesti ja ajelet asianmukaisin kierroksin ja käytät konetta tyhjäkäynnillä ja oikein pienillä kierroksilla mahdollisimman vähän.

        Sinulla on oikein mitoitettu potkuri ja akselivetoisessa oikein asennettu pakoputkisto, niin turbo voi kestää kauemmin, kuin kone luokkaa 20 000- 30 000 tuntia.

        Näin teen, aina vähintään 5 minuuttia lopuksi ja aluksi pienillä kierroksilla ajoa, eli 1100-1500, niin turbo ehtii lämmetä ja jäähtyä rauhassa.


    • Anonyymi

      Minulla on likimain 6500 tuntia käynyt 3 -sylinterinen raakavesi-Volvo 33 -jalkaisessa veneessäni.
      Koneessa on nyt joko toinen tai kolmas kansi, muuten jokseenkin alkuperäinen, vm -90. Käynnistyy ja käy hyvin, hiukan savuttelee ja tihrailee öljyäkin.
      Ainoa vakavampi vika tuli kesällä kun Ibizalta piti lähteä Espanjan mantereelle. Vauhtipyörän keskiön vetolevystä ja vaihteistoakselista olivat rihlat menneet. Se tapahtui kerrasta, täysin varoittamatta normaalissa laituriinajossa.
      Matka sujui purjein ja Espanjassa maatalouskoneasentaja koneisti osat kuntoon, 130 eur. Volvon korvausosien hankkiminen ei oikein kiinnostanut.
      Vene on aina ollut Britannian ja Välimeren suolaisissa vesissä.

      Vanha kone vaatii jonkin verran harrastuneisuutta asiaa kohtaan ja riskitason kasvun nousun hyväksymistä.
      Pidän koneen niin kauan kuin selviän sen rempoista itse tai jonkun laituripoppamiehen avulla. Raja koneenvaihdolle kulkee siinä. Syvälliseen, Volvon tehdasosilla tehtävään läpihaalaukseen tuskin ikinä lähtisin tämän myllyn kanssa. Jonkun 2-3000 tuntia ajetun kanssa varmasti olisi tilanne toinen.
      Ariel 336.

    • Anonyymi

      Ainakaan pienempiä (Yanmar, Beta, Nanni) dieseleitä ei saa peruskorjattua uuden hankintaa halvemmalla.

      Kansi, pakomutka, siirto- ja ruiskutuspumppu, suuttimet, vesipumppu, kampuran hionta ja laakerointi kiertokanki, mäntä, poraus, lohkon tason oikaisu, kanavien puhdistus, laturi, tiivistesarja, johdot, öljypumppu, kumityynyt.

      Nuo kun katsoo katalogista ja päälle koneistusten hinta ja äkkiä huomaa, että se uusi kone uuden koneen takuulla on tonneja halvempi eikä mikään elvytetty ruostekasa.
      Lisäksi uuden koneen mukana tulee yleensä uusi merivaihde, se vanha kun on usein yhtä vanha kuin sen edessä oleva konekin ja sen remppaaminen maksaa ja paljon.

      • Anonyymi

        Seurakaveri teki työuransa linja-autokorjaamossa, siellä hän rakenteli veneeseensä peruskunnostetun Scanian koneen. Oli sitä mieltä, että se vastaa uutta ja tunnit lähtee taas nollasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Seurakaveri teki työuransa linja-autokorjaamossa, siellä hän rakenteli veneeseensä peruskunnostetun Scanian koneen. Oli sitä mieltä, että se vastaa uutta ja tunnit lähtee taas nollasta.

        Scanian kone on korjattavissa missä tahansa asiallisessa moottorikoneistamossa kannattavasti uuteen verrattuna.

        Lisäksi Scanian pannu - oli kutonen tai V8, on niin yleinen, että romikset ovat pullollaan osia jos joku oman koneen elimistä ei ole kannattavasti korjattavissa. Yleensä on, jos ei ole halki tai kanki pyörinyt lohkon seinillä (mitä tapahtuu kuinka usein Scaniassa?).

        Mutta harvemmin purkkarista löytyy DS11 konetta hahahah!!!

        Tuntejahan tuollainen kestää uutena tai korjattuna vähintään saman kuin veneen omistaja. Ammattikäytössäkin huomattavan pitkään.

        Jos olisi tarpeeksi iso vene, Scanian pata olisi ehdoton valinta, uutena tai korjattuna.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Scanian kone on korjattavissa missä tahansa asiallisessa moottorikoneistamossa kannattavasti uuteen verrattuna.

        Lisäksi Scanian pannu - oli kutonen tai V8, on niin yleinen, että romikset ovat pullollaan osia jos joku oman koneen elimistä ei ole kannattavasti korjattavissa. Yleensä on, jos ei ole halki tai kanki pyörinyt lohkon seinillä (mitä tapahtuu kuinka usein Scaniassa?).

        Mutta harvemmin purkkarista löytyy DS11 konetta hahahah!!!

        Tuntejahan tuollainen kestää uutena tai korjattuna vähintään saman kuin veneen omistaja. Ammattikäytössäkin huomattavan pitkään.

        Jos olisi tarpeeksi iso vene, Scanian pata olisi ehdoton valinta, uutena tai korjattuna.

        Kyllä isompiakin koneita on huvikäytössä jopa Suomessa. Todella harva sen tason aluksen omistaja kuitenkaan käy romiksilla osia hakemassa tai kiikuttaa lohkoja ja akseleita koneistamolle.


    • Anonyymi

      Kun lukee tätäkin ketjua niin moottorina huonoja ja kalliita ylläpitää nuo Volvo-Pentat.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

      Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      101
      7433
    2. 80
      5018
    3. Se on hyvästi

      Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      79
      4849
    4. Olenko saanut sinut koukkuun?

      Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      132
      4258
    5. Alavuden sairaala

      Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      10
      3048
    6. Miksi sä valitsit

      Juuri minut sieltä?
      Ikävä
      52
      2679
    7. Sisäsiittosuus

      Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      40
      2576
    8. Kerro nyt rehellisesti fiilikset?

      Rehellinem fiilis
      Suhteet
      48
      2229
    9. Törkeää toimintaa

      Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818
      Ylivieska
      10
      2211
    10. Suudeltiin unessa viime yönä

      Oltiin jossain rannalla jonkun avolava auton lavalla, jossa oli patja ja peitto. Uni päättyi, kun kömmit viereeni tähtit
      Ikävä
      21
      1840
    Aihe