Onko merivesijäähdytteisen moottori täydellisen koneremontin jälkeen pitkäänkin taas käyttökelpoinen ,kun puhutaan vuosista
Viisaammat kertokoon ...
Volvon koneremontti.
29
1041
Vastaukset
- Anonyymi
Riippuu siitä, mitä täydellisellä tarkoitetaan. Jos siihen kuuluu myös apulaitteet, kone on kuin uusi.
- Anonyymi
Ei pidä paikkaansa.
Riippuu ihan miten pahasti vesikanavat päässeet
Syöpymään jos on ,niin kone ei välttämättä tule kestämään pitkään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei pidä paikkaansa.
Riippuu ihan miten pahasti vesikanavat päässeet
Syöpymään jos on ,niin kone ei välttämättä tule kestämään pitkään.Jos kone on täyshaalattu, niin kaikki paikat on tarkastettu ja tarvittaessa uusittu. Koskee myös vesikanavia.
Oleellista on, mitä täydellisellä remontilla tarkoitetaan. Minulle täydellinen on haalaus nollaan tuntiin. Joku toinen voi kutsua kansipahvin vaihtoa ja venttiilien säätöä täydelliseksi.
- Anonyymi
Riippuu koneen iästä. Muutaman vuoden ikäinen on lähes uusi, mutta parikymppistä en välttämättä lähtisi remppaamaan. Yleensä merivesijäähdytteisessä pakosarja syöpyy nopeimmin ja lohko sitten paljon myöhemmin.
- Anonyymi
Volvoista en tiedä, mutta ainakin GM-sarjan Yanmareista syöpyy kansi puhki merivesijäähdytteisistä 20-40 vuodessa.
- Anonyymi
Eikä edes se syöpyminen, vaan jäähdytyskanavat tukkiva kattilakivi. Raakavesijäähdytteinen ajetaan loppuun ja sitten ostetaan uusi, kaikki muu on sama kuin seteleiden huuhtominen vessanpöntöstä.
- Anonyymi
Jos ne ei ole kunnossa, ei kyseessä ole täydellinen koneremontti vaan erittäin epätäydellinen.
- Anonyymi
Kattilakiven ,eikö sen saa poistettua ?
- Anonyymi
No jos remontoit se täydellisesti, niin kauanko se on ennen remonttia kestänyt? Jos laakerit lohko, kansi ja apulaitteet uusitaan niin konehan on käytännössä uusi,
- Anonyymi
Uuden koneen saa kyllä huomattavasti halvemmalla kuin kokoamalla vastaavan varaosista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uuden koneen saa kyllä huomattavasti halvemmalla kuin kokoamalla vastaavan varaosista.
Kaikkea ei tarvitse vaihtaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uuden koneen saa kyllä huomattavasti halvemmalla kuin kokoamalla vastaavan varaosista.
Moottoriveneessä minulla on 6-sylinterinen 200hv VolvoAQAD41 vuodelta -89. Kysäisin huoltomieheltä sen peruskunnostuksen hintaa, eli käytännössä melkein kaikki liikkuvat osat vaihdetaan, sylinteriputket vaihdetaan jne. Hinta-arvio oli jotain 12 000 euroa. Samaan hintaan saa veneen, jossa on toimiva tuollainen moottori.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uuden koneen saa kyllä huomattavasti halvemmalla kuin kokoamalla vastaavan varaosista.
Merivesijäähdytteisen Volvon syöpymättömia kansia ja lohkoja on autoromuttamot pullollaan, uuden sylinteriputket ja laakerit löytyy motonetistä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Merivesijäähdytteisen Volvon syöpymättömia kansia ja lohkoja on autoromuttamot pullollaan, uuden sylinteriputket ja laakerit löytyy motonetistä.
Aika monelta ne jäävätkin sinne. Millä hinnalla tekisit niin täydellisen koneremontin, että lopputulos vastaisi uutta konetta?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aika monelta ne jäävätkin sinne. Millä hinnalla tekisit niin täydellisen koneremontin, että lopputulos vastaisi uutta konetta?
Nollaan tuntiin haalattuja koneita on kuitenkin myytävänä, joten joku tekee, vaikka se ei olisikaan kumpikaan meistä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Moottoriveneessä minulla on 6-sylinterinen 200hv VolvoAQAD41 vuodelta -89. Kysäisin huoltomieheltä sen peruskunnostuksen hintaa, eli käytännössä melkein kaikki liikkuvat osat vaihdetaan, sylinteriputket vaihdetaan jne. Hinta-arvio oli jotain 12 000 euroa. Samaan hintaan saa veneen, jossa on toimiva tuollainen moottori.
Suomessa verotus tekee monen asian kannattamattomaksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomessa verotus tekee monen asian kannattamattomaksi.
Tuossa oli peruskunnostusosien paketin hinta luokkaa 10 000 euroa, työn osuus pari tonnia. Volvon hinnat on kovat. Ei tainnut edes uusi turbo kuulua hintaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomessa verotus tekee monen asian kannattamattomaksi.
Suomessa verotus tekee myös monen asian mahdolliseksi kuten ilmainen terveydenhoito, koululaitos, yhteiskunnan palvelut ym.
Haluaisitko kenties jenkkien mallin, jossa sairastuminen johtaa vararikkoon ja koulutuksen saa vain rahalla sekä työttömänä joutuu kadulle? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Moottoriveneessä minulla on 6-sylinterinen 200hv VolvoAQAD41 vuodelta -89. Kysäisin huoltomieheltä sen peruskunnostuksen hintaa, eli käytännössä melkein kaikki liikkuvat osat vaihdetaan, sylinteriputket vaihdetaan jne. Hinta-arvio oli jotain 12 000 euroa. Samaan hintaan saa veneen, jossa on toimiva tuollainen moottori.
Joka saatta olla kunnostuksen tarpeessa.
Hyvin huollettuna toi kone noin matalalla viritysasteella kestää vähintään 6000 tuntia ja hyvin voi päästä yli 10 000 ennen isoa remppaa, edellyttää tietysti. , Että potkuri ollut mitoitettu valmistajan ohjeistuksen mukaan, yli koko potkurilla ajaa tollasen 1000 tunnissa perttalalle - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nollaan tuntiin haalattuja koneita on kuitenkin myytävänä, joten joku tekee, vaikka se ei olisikaan kumpikaan meistä.
Tai sitten niissä on vain vaihdettu öljyt ja impelleri.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joka saatta olla kunnostuksen tarpeessa.
Hyvin huollettuna toi kone noin matalalla viritysasteella kestää vähintään 6000 tuntia ja hyvin voi päästä yli 10 000 ennen isoa remppaa, edellyttää tietysti. , Että potkuri ollut mitoitettu valmistajan ohjeistuksen mukaan, yli koko potkurilla ajaa tollasen 1000 tunnissa perttalalleJoo se on hyvä kone, varmasti kestää, mutta turbo täytyy joskus vaihtaa. Nyt vasta 1900 tuntia koneessa. Noissa vanhoissa dieselissä on se hyvä että niiden kulutus ei ole kova, toisin kuin 80-luvun perämoottoreissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo se on hyvä kone, varmasti kestää, mutta turbo täytyy joskus vaihtaa. Nyt vasta 1900 tuntia koneessa. Noissa vanhoissa dieselissä on se hyvä että niiden kulutus ei ole kova, toisin kuin 80-luvun perämoottoreissa.
Jos käytät asiallista öljyä ja vaihdat sen asianmukaisesti syksyllä suodatimineen.
lämmittelet ja jäähdyttelet koneen asian mukaisesti ja ajelet asianmukaisin kierroksin ja käytät konetta tyhjäkäynnillä ja oikein pienillä kierroksilla mahdollisimman vähän.
Sinulla on oikein mitoitettu potkuri ja akselivetoisessa oikein asennettu pakoputkisto, niin turbo voi kestää kauemmin, kuin kone luokkaa 20 000- 30 000 tuntia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos käytät asiallista öljyä ja vaihdat sen asianmukaisesti syksyllä suodatimineen.
lämmittelet ja jäähdyttelet koneen asian mukaisesti ja ajelet asianmukaisin kierroksin ja käytät konetta tyhjäkäynnillä ja oikein pienillä kierroksilla mahdollisimman vähän.
Sinulla on oikein mitoitettu potkuri ja akselivetoisessa oikein asennettu pakoputkisto, niin turbo voi kestää kauemmin, kuin kone luokkaa 20 000- 30 000 tuntia.Näin teen, aina vähintään 5 minuuttia lopuksi ja aluksi pienillä kierroksilla ajoa, eli 1100-1500, niin turbo ehtii lämmetä ja jäähtyä rauhassa.
- Anonyymi
Minulla on likimain 6500 tuntia käynyt 3 -sylinterinen raakavesi-Volvo 33 -jalkaisessa veneessäni.
Koneessa on nyt joko toinen tai kolmas kansi, muuten jokseenkin alkuperäinen, vm -90. Käynnistyy ja käy hyvin, hiukan savuttelee ja tihrailee öljyäkin.
Ainoa vakavampi vika tuli kesällä kun Ibizalta piti lähteä Espanjan mantereelle. Vauhtipyörän keskiön vetolevystä ja vaihteistoakselista olivat rihlat menneet. Se tapahtui kerrasta, täysin varoittamatta normaalissa laituriinajossa.
Matka sujui purjein ja Espanjassa maatalouskoneasentaja koneisti osat kuntoon, 130 eur. Volvon korvausosien hankkiminen ei oikein kiinnostanut.
Vene on aina ollut Britannian ja Välimeren suolaisissa vesissä.
Vanha kone vaatii jonkin verran harrastuneisuutta asiaa kohtaan ja riskitason kasvun nousun hyväksymistä.
Pidän koneen niin kauan kuin selviän sen rempoista itse tai jonkun laituripoppamiehen avulla. Raja koneenvaihdolle kulkee siinä. Syvälliseen, Volvon tehdasosilla tehtävään läpihaalaukseen tuskin ikinä lähtisin tämän myllyn kanssa. Jonkun 2-3000 tuntia ajetun kanssa varmasti olisi tilanne toinen.
Ariel 336. - Anonyymi
Ainakaan pienempiä (Yanmar, Beta, Nanni) dieseleitä ei saa peruskorjattua uuden hankintaa halvemmalla.
Kansi, pakomutka, siirto- ja ruiskutuspumppu, suuttimet, vesipumppu, kampuran hionta ja laakerointi kiertokanki, mäntä, poraus, lohkon tason oikaisu, kanavien puhdistus, laturi, tiivistesarja, johdot, öljypumppu, kumityynyt.
Nuo kun katsoo katalogista ja päälle koneistusten hinta ja äkkiä huomaa, että se uusi kone uuden koneen takuulla on tonneja halvempi eikä mikään elvytetty ruostekasa.
Lisäksi uuden koneen mukana tulee yleensä uusi merivaihde, se vanha kun on usein yhtä vanha kuin sen edessä oleva konekin ja sen remppaaminen maksaa ja paljon.- Anonyymi
Seurakaveri teki työuransa linja-autokorjaamossa, siellä hän rakenteli veneeseensä peruskunnostetun Scanian koneen. Oli sitä mieltä, että se vastaa uutta ja tunnit lähtee taas nollasta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Seurakaveri teki työuransa linja-autokorjaamossa, siellä hän rakenteli veneeseensä peruskunnostetun Scanian koneen. Oli sitä mieltä, että se vastaa uutta ja tunnit lähtee taas nollasta.
Scanian kone on korjattavissa missä tahansa asiallisessa moottorikoneistamossa kannattavasti uuteen verrattuna.
Lisäksi Scanian pannu - oli kutonen tai V8, on niin yleinen, että romikset ovat pullollaan osia jos joku oman koneen elimistä ei ole kannattavasti korjattavissa. Yleensä on, jos ei ole halki tai kanki pyörinyt lohkon seinillä (mitä tapahtuu kuinka usein Scaniassa?).
Mutta harvemmin purkkarista löytyy DS11 konetta hahahah!!!
Tuntejahan tuollainen kestää uutena tai korjattuna vähintään saman kuin veneen omistaja. Ammattikäytössäkin huomattavan pitkään.
Jos olisi tarpeeksi iso vene, Scanian pata olisi ehdoton valinta, uutena tai korjattuna. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Scanian kone on korjattavissa missä tahansa asiallisessa moottorikoneistamossa kannattavasti uuteen verrattuna.
Lisäksi Scanian pannu - oli kutonen tai V8, on niin yleinen, että romikset ovat pullollaan osia jos joku oman koneen elimistä ei ole kannattavasti korjattavissa. Yleensä on, jos ei ole halki tai kanki pyörinyt lohkon seinillä (mitä tapahtuu kuinka usein Scaniassa?).
Mutta harvemmin purkkarista löytyy DS11 konetta hahahah!!!
Tuntejahan tuollainen kestää uutena tai korjattuna vähintään saman kuin veneen omistaja. Ammattikäytössäkin huomattavan pitkään.
Jos olisi tarpeeksi iso vene, Scanian pata olisi ehdoton valinta, uutena tai korjattuna.Kyllä isompiakin koneita on huvikäytössä jopa Suomessa. Todella harva sen tason aluksen omistaja kuitenkaan käy romiksilla osia hakemassa tai kiikuttaa lohkoja ja akseleita koneistamolle.
- Anonyymi
Kun lukee tätäkin ketjua niin moottorina huonoja ja kalliita ylläpitää nuo Volvo-Pentat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606684- 1003442
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.262770- 212438
- 271963
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3581842- 251680
- 321548
- 491502
- 111482