Hyvinvointialueella on vireillä massiivinen siirtosuunnitelma, jossa työntekijät siirtyy uudelle työnantajalle – "Henkilöstö pitäisi pystyä pitämään muutoksessa ajan tasalla"
Lähtökohta on, että kaikki työntekijät siirtyvät vanhoina työntekijöinä hyvinvointialueen palkkalistoille. Väliportaan hallinnossa työtehtävät voivat muuttua nykyisestä. Palkkaharmonisointi ottaa myös aikansa.
Kyse on suuresta liikkeenluovutuksesta, joka koskee satojatuhansia nykyisten sotekuntayhtymien ja pelastuslaitosten palveluksessa olevia työntekijöitä.
Jo tammikuussa aluevaalit, ja 1.3 astuu uudet valtuutetut toimeensa.
Tämä sitten tulikin nopeasti valmiiksi. Se on työntekijöille melkoinen ruljanssi, sovitella eritehtäviin, tai pääosin samoihin. Työnkuvaukset monella tulee muuttumaan, vaikka työt jatkuukin entisenlaisina hyvin monilla.
Aikanaan oli työpaikassani myös pienempi muotoisena uudet vakanssit haussa, tai käytännössä jatkui työ entiseen malliin tasmennyksin työnkuvaukseen. Muutamia joutui siirtymään muihin yksiköihin alle sadankilometrin säteellä. Kun olin johtavassa asemassa ne työt jatkui laajemmassa mittakaavassa. Siihen tuli johdettavaksi uusia aloja, jotka otti aikansa perehtyä. Niin se nytkin on, siinä käydään läpi henkilöstön työnkuvauksia, että miten niitä tulevassa mallissa käytetään. Kyllä nämä monet uudistukset vuosikymmenissä menneet kuitenkin hyvin läpi, kun monilla se työantajan nimi vain vaihtunut hallinossakin. Varmaan monet muistaa Lääninhallituksetkin, jotka lähti uudistuksien ja muutoksien tielle. Siinä esimerkiksi Maaherrat sai väistyä uuden nimitys aallon tieltä. Kun mm nytkin tulee maakunnat, olisihan Maaherra nimitys paikallaankin, palattaisiin vanhaan ns "hyvään" aikaan.
Maaherrat oli puhtaasti poliittisia nimityksiä, joita nyt on yhä edelleenkin.
Hyvinvointialueen palvelukseen siirtyvän henkilöstön siirtoa valmistellaan parhaillaan
0
<50
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa391829En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271608Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141414Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3421368Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681285- 81161
- 121058
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7961- 20959
- 80919