Miksi Jeesus sanoi näitä juttuja?

Anonyymi

Uudessa testamentissa on useita kohtia, joissa Jeesus antaa ymmärtää, että hän palaa perustamaan Taivasten valtakuntaa maapallolle ihan muutamien vuosien tai vuosikymmenten aikana. Mitä Jeesus niillä tarkoitti? Mistä tulee se käsitys, että Jeesus voisi vielä edes saapua, kun hänen omien sanojensa mukaan hänen olisi pitänyt jo saapua?

Tässä Jeesus puhuu omasta paluustaan:

“Totisesti minä sanon teille: tämä sukupolvi ei katoa, ennen kuin kaikki tapahtuu. Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät koskaan katoa.”” (Luuk 21:32-33, FinRK)

Tässä Jeesus vielä tarkentaa paluunsa ajankohtaa:

“Kun teitä vainotaan yhdessä kaupungissa, paetkaa toiseen, sillä totisesti sanon teille: te ette ehdi saada työtänne päätökseen kaikissa Israelin kaupungeissa, ennen kuin Ihmisen Poika tulee.” (Matt 10:22-23, FinSTLK2017)

Ilmestyskirjassa Jeesus puhuu Johannes-nimiselle miehelle Johanneksen ajan seurakunnista ja sanoo:

“Minä tulen pian. Pidä kiinni siitä, mitä sinulla on, ettei kukaan ottaisi kruunuasi.” (Ilm 3:11, FinRK)

Tuosta on aikaa jo lähes 2000 vuotta. Ne ajat ovat siis ohi, vai ovatko?

Mutta Jeesus sanoi myös ahdistuksen ajasta:

“Ellei Herra lyhentäisi niitä päiviä, yksikään ihminen ei pelastuisi. Mutta valittujen tähden, jotka hän on valinnut, hän on lyhentänyt ne päivät.” (Mark 13:20, FinRK)

Jos kerran Jeesus lupasi tulla pian ja ahdistuksen aikakin on lyhennetty, niin eikö Jeesuksen olisi pitänyt saapua jo aikoja sitten? Maailmassa on ollut paljon ahdistuksen aikoja ja kaikki ajan merkitkin ovat toteutuneet jo aikoja sitten.

Loppujen lopuksi Jeesus myöntääkin, ettei hän oikeasti tiedä milloin hän saapuu.

“Mutta sitä päivää tai hetkeä ei tiedä kukaan, eivät taivaan enkelit eikä Poika, vaan Isä yksin.” (Matt 24:36, FinRK)

Miksi siis Jeesus puhui niin kuin hän sen tietäisi vaikkei hän sitä ilmiselvästi tiennytkään? Ehkä hän ei sitten tiennyt millä tunnilla tai minä päivänä hän saapuu mutta ehkäpä hän tiesi kuitenkin sen vuoden ja vuodenajan.

Mistä siis tulevat sellaiset käsitykset, joiden mukaan Jeesus olisi edelleen tulossa vaikka hänen omat ennustuksensa menivätkin pieleen? Voiko Jeesus olla oikea profeetta, sillä eikö väärän profeetan tunnista siitä, ettei hänen profetiansa toteudu? Vai oliko niin, että Jumala oli antanut ensin Jeesukselle oikean päivämäärän mutta muuttanut sitten mieltään paluunsa ajankohdasta kertomatta sitä Pojalleen? Tai ehkei Jeesus ollutkaan kaikkitietävä tai Jumala?

Miten nuo raamatunpaikat ovat selitettävissä ja sovitettavissa yhteen?

78

62

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Matt.25:32-34 Ja hänen eteensä kootaan kaikki kansat, ja hän erottaa toiset toisista, niinkuin paimen eroittaa lampaat vuohista. Ja hän asettaa lampaat oikealle puolelleen, mutta vuohet vasemmalle. Silloin Kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: Tulkaa, minun Isäni siunatut, ja omistakaa se valtakunta, joka on ollut teille valmistettuna maailman perustamisesta asti. Ef.1:4 niinkuin hän ennen maailman perustamista oli hänessä valinnut meidät olemaan pyhät ja nuhteettomat hänen edessään, rakkaudessa,

• Anonyymi

Joh.16:16-19 Vähän aikaa, niin te ette enää minua näe, ja taas vähän aikaa, niin te näettte minut. Silloin muutamat hänen opetuslapsistansa sanoivat toisilleen: Mitä se tarkoittaa, kun hän sanoo meille: Vähän aikaa, niin te ette minua näe, ja taas vähän aikaa, niin te näette minut, ja: Minä menen Isäni tykö? Niin he sanoivat: Mitä se tarkoittaa, kun hän sanoo: Vähän aikaa? Emme ymmärrä, mitä hän puhuu. Jeesus huomasi heidän tahtovan kysyä häneltä ja sanoi heille: Sitäkö te kyselette keskenänne, että minä sanoin: Vähän aikaa, niin te ette minua näe, ja taas vähän aikaa, niin te näette minut?

• Anonyymi

Jeesus ei vastauksessaan pystynyt antamaan selitystä sille, mitä vähän aikaa tarkoittaa. Kierteli ja kaarteli ja selitteli jotakin aivan muuta.

• Anonyymi

Jeesushan teki kuolleistaherättämistempun vanhalla kalalla ensin kaverinsa Lasaruksen kanssa ja sitten itsellään. Miksi hän olisi enää palannut nolaamaan itseään kun temppuvarasto oli käytetty loppuun. Naureskeli vaan partaansa uskovaisten kustannuksella.

• Anonyymi

Joh.16:19 Biblia (1776) Niin Jesus ymmärsi, että he tahtoivat kysyä, häneltä, ja sanoi heille: sitä te kysytte keskenänne; että minä sanoi: vähän ajan perästä ja ette näe minua, ja taas vähän ajan perästä ja te näette minut.

• Anonyymi

Niin sanoi eikä vastannut kysymykseen.

• Anonyymi

Niin, taisi mennä vain kolme päivää, kunnes hänet nostettiin kuolleista ja he näkivät hänet jälleen.

• Anonyymi

Matt.13:49-53 Näin on käyvä maailman lopussa; enkelit lähtevät ja erottavat pahat vanhurskaista ja heittävät heidät tuliseen pätsiin; siellä on oleva itku ja hammasten kiristys. Oletteko ymmärtäneet tämän kaiken? He vastasivat hänelle: Olemme. Ja hän sanoi heille: Niin on jokainen kirjanoppinut, joka on tullut taivasten valtakunnan opetuslapseksi perheenisännän kaltainen, joka tuo aarrekammiostaan esille uutta ja vanhaa. Ja kun Jeesus oli lopettanut nämä vertaukset, lähti hän sieltä.

• Anonyymi

"hammasten kiristys" oliko jo siihen aikaan nastahampaita ja ilmainen kiristyspalvelu manalassa. hyvä palvelu,,sanoisin

• Anonyymi

"Miten nuo raamatunpaikat on sovitettava yhteen"

Kristinuskon sanoma koostuu kaikista Jeesuksen ja apostolien puheista. Jokainen puhuja valottaa niitä vähän eri sanoin tai eri kantilta. Sinä olet kuitenkin ymmärtänyt Jeesuksen puheet väärin.

"Minä tulen PIAN", ei tarkoita ensi viikolla tai vuonna, vaan NOPEASTI JA ENNALTA ARVAAMATTA.

Sitä vahvistavat myös Jeesuksen sanat: "Sillä niin kuin SALAMA VÄLÄHTÄÄ ja valaisee taivaan äärestä ääreen, niin on Ihmisen Poika oleva ilmestymisensä päivänä" ja "sitä päivää ei tiedä kukaan, ei edes Poika, vaan Isä yksin".

Paavali kirjoittaa 1 Kor 15: "Katso, minä sanon teille salaisuuden: emme kaikki kuolemaan nuku, mutta kaikki me muutumme, YHTÄKKIÄ, SILMÄNRÄPÄYKSESSÄ, viimeisen pasunan soidessa; sillä pasuna soi, ja kuolleet nousevat katoamattomina, ja me muutumme."

• Anonyymi

Miten siis selität nuo kaksi aloituksen ensimmäistä Raamatun paikkaa?

• Anonyymi

Ps.62:13 Ja sinun, Herra, on armo; sillä sinä maksat kullekin hänen tekojensa mukaan. Job.34:11 Vaan hän kostaa ihmiselle hänen tekonsa ja maksaa miehelle hänen vaeluksensa mukaan. Sananl.24:12 Jos sanot: Katso, emme tieneet niin ymmärtäähän asian sydämen tutkia; sinun sielusi vartioisija sen tietää, ja hän kostaa ihmiselle hänen tekojensa mukaan. Jer.32:12. Matt.16:27 Sillä Ihmisen Poika on tuleva Isänsä kirkkaudesta enkeliensä kanssa, ja silloin hän maksaa kullekin hänen tekojensa mukaan. Room.2:6 hänen, joka antaa kullekin hänen tekojensa mukaan. 1Kor.3:8. 2Kor.5:10 Sillä kaikkien meidän pitää ilmestymän Kristuksen tuomioistuimen eteen, että kukin saisi sen mukaan, kuin hän ruumiissa ollessaan on tehnyt, joko hyvää tai pahaa. Ilm.22:12 Katso, minä tulen pian, ja minun palkkani on minun kanssani, antaakseni kullekin hänen tekojensa mukaan.

• Anonyymi

Raamatun lainaaminen ei ratkaise aloituksen ongelmaa. Se on vain esimerkki kommentoijasta, jolla ei ole mitään omaa sanottavaa.

• Anonyymi

Jos Jeesusta on uskominen, ja miksi ei olisi, niin hän ilmiselvästi luuli palaavansa hyvin pian takaisin; ihan muutaman vuoden sisällä siitä kun hän nuo asiat puhui. Jeesus ei siis ollut kaikkitietävä. Ennemminkin tuollainen käytös sopisi tavallisen ihmislapsen lupauksiksi.

Mikäli Jeesusta pitää kaikkitietävänä Jumalana, Jeesuksen sanat ovat pahasti ristiriidassa muiden Raamatun kirjojen tekstien kanssa.

Jeesus ei myöskään puhunut mistään taivaassa sijaitsevasta taivasten valtakunnasta. Jeesus sanoi itse, että taivasten valtakunta on jo maanpäällä. Sitä valtakuntaa hän tulisi hallitsemaan.

Kannattaa lukea ihan itse mitä se Raamattu oikeasti sanoo eikä vain sokeasti uskoa kuulopuheisiin.

• Tästä lähtien Jeesus julisti: "Kääntykää, sillä taivasten valtakunta on tullut lähelle!"Matt .4:17
        Jeesus asusuu uskovissa henkensä kautta,Jos Kristus on teissä, teidän ruumiinne tosin on kuollut synnin vuoksi, mutta Henki luo elämää, koska teidät on tehty vanhurskaiksi.

• Opetuslapset kysyvät Jeesukselta hänen läsnäolonsa, eivät "tulemuksensa" merkkiä (Matt 24:3). Jeesuksen ei siis pitänyt palata konkreettisesti, vaan hengessä.
        Jeesus on ehtinyt tulla ja mennä vaikka kuinka monta kertaa.

• Anonyymi

Ps.25:13 Hänen sielunsa saa nauttia hyvää, ja hänen jälkeläisensä perivät maan. Ps.27:9-11 Sillä pahat hävitetään, mutta jotka Herraa odottavat, ne perivät maan. Hetkinen vielä, niin jumalatonta ei enää ole; kun hänen sijaansa katsot, on hän jo poissa. Mutta nöyrät perivät maan ja iloitsevat suuresta rauhasta. Ps.37:22 Sillä hänen siunaamansa perivät maan, mutta hänen kiroamansa hävitetään. Ps.37:29 Vanhurskaat perivät maan ja asuvat siinä iankaikkisesti. Ps.37:34 Odota Herraa ja ota vaari hänen tiestänsä, niin hän korottaa sinut, ja sinä perit maan ja näet, kuinka jumalattomat hävitetään.

• Anonyymi

Ilm.5:10 ja tehnyt heidät meidän Jumalallemme kuningaskunnaksi ja papeiksi, ja he tulevat hallitsemaan maan päällä. Ilm.20:5-6

• Anonyymi

1Piet.2:9-10 Mutta te olette valittu suku, kuniinkaallinen papisto, pyhä heimo, omaisuuskansa, julistaaksenne sen jaloja tekoja, joka on pimeydestä kutsunut teidät ihmeelliseen valkeuteensa; te, jotka ennen ette olleet kansa, mutta nyt olette Jumalan kansa, jotka ennen ette olleet armahdetut, mutta nyt olette armahdetut. Room.9:24-25 Ja sellaisiksi hän myös on kutsunut meidät, ei ainoastaan juutalaisista, vaan myös pakanoista, niinkuin hän myös Hoosean kirjassa sanoo: Minä olen kutsuva kansakseni sen, joka ei ollut minun kansani, ja rakkaakseni sen, joka ei ollut minun rakkaani. Hoos.1:6,9-10. 2:23

• Anonyymi

Miten tämä liittyy aloitukseen?

• Anonyymi

Ilm.1:4-6 Johannes seitsemälle Aasian seurakunnalle: Armo teille ja rauha häneltä, joka on ja joka oli ja joka tuleva on, ja niiltä seitsemältä hengeltä, jotka ovat hänen valtaistuimensa edessä, ja Jeesukselta Kristukselta, uskolliselta todistajalta, häneltä, joka on kuolleitten esikoinen ja maan kuningasten hallitsija! Hänelle, joka meitä rakastaa ja on päästänyt meidät synneistämme verellänsä ja tehnyt meidät kuninkaskunnaksi, papeiksi Jumalalleen ja Isälleen, hänelle kunnia ja voima aina ja iankaikkisesti Amen.

• Anonyymi

2Moos.19:4-5 Te olette nähneet, mitä minä olen tehnyt egyptiläisille ja kuika minä olen kantanut teitä kotkan siivillä ja tuonut teidät luokseni. Jos te nyt kuulette minun ääntäni ja pidätte minun liittoni, niin te olette minun omaisuuteni ennen kaikkia muita kansoja; sillä koko maa on minun. 5Moos.7:6-7 Sillä minä olen Herralle, Jumalallesi, pyhitetty kansa; Herra, sinun Jumalasi on valinnut sinut omaisuuskansakseen ennen kaikkia muita kansoja, mitä maan päällä on. Ei Herra sen tähden ole mielistynyt teihin ja valinnut teitä, että olisitte lukuisammat kaikkia muita kansoja, sillä tehän olette kaikkia muita kansoja vähälukuisemmat, 5Moos.14:1-2 Te olette Herran, teidän Jumalanne, lapsia. Älkää viileskelkö ihoanne älkääkä ajako paljaaksi päätänne otsapuolelta vainajan tähden, sillä sinä olet Herralle sinun Jumalallesi, pyhitetty kansa, ja Herra on valinnut sinut omaisuuskansakseen ennen kaikkia muita kansoja, minä maan päällä on.

• Anonyymi

Loppujen lopuksi Jeesus myöntääkin, ettei hän oikeasti tiedä milloin hän saapuu.

Väärin,hän tulee kun vääryys nostaa todella päätänsä.
      Ja se aika on alkanut mutta kestää hetken.
      Älä koskaan epäile Kristusta tai Isän tarkoitusta.
      Hän tulee varkain vai oliko niin sanottu.
      Paha on kokoajan seurassamme jos ja kuten näet maailman.
      Ihminen on roisto ja paha mutta ei kaikki.

• Anonyymi

Miten siis selität Jeesuksen toteutumattomat sanat?

• Anonyymi

"Loppujen lopuksi Jeesus myöntääkin, ettei hän oikeasti tiedä milloin hän saapuu.

Väärin"

Olet siis sitä mieltä, ettei Jeesus sanokkaan, ettei hän tiedä milloin hän palaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pahuus on jo keskellämme,aikaa menee.
        En voi sanoa,kun se häviää täältä.
        Pahuutta tulee kokoajan,jolloin tai kun sen määrä on tarpeeksi iso,niin silloin ..

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pahuus on jo keskellämme,aikaa menee.
        En voi sanoa,kun se häviää täältä.
        Pahuutta tulee kokoajan,jolloin tai kun sen määrä on tarpeeksi iso,niin silloin ..

Eli Jeesus puhui paskaa kun sanoi tulevansa takaisin jo saman sukupolven aikana?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eli Jeesus puhui paskaa kun sanoi tulevansa takaisin jo saman sukupolven aikana?

"Kuka on valhettelija, ellei se, joka kieltää sen, että Jeesus on Kristus? Hän on antikristus, se, joka kieltää Isän ja Pojan. Kuka ikinä kieltää Pojan, hänellä ei ole Isääkään. Joka tunnustaa Pojan, hänellä on myös Isä"

"He väittävät tuntevansa Jumalan, mutta teoillaan he hänet kieltävät, sillä he ovat inhottavia ja tottelemattomia ja kaikkiin hyviin tekoihin kelvottomia"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Kuka on valhettelija, ellei se, joka kieltää sen, että Jeesus on Kristus? Hän on antikristus, se, joka kieltää Isän ja Pojan. Kuka ikinä kieltää Pojan, hänellä ei ole Isääkään. Joka tunnustaa Pojan, hänellä on myös Isä"

"He väittävät tuntevansa Jumalan, mutta teoillaan he hänet kieltävät, sillä he ovat inhottavia ja tottelemattomia ja kaikkiin hyviin tekoihin kelvottomia"

En koskaan kieltänyt, etteikö Jeesus olisi voideltu. Mutta aika moni muukin oli siihen aikaan voideltu. Tottakai Jeesus oli Jumalan poikakin. Minäkin olen Jumalan poika. En kuitenkaan ole Jumala.

En ole koskaan väittänyt tuntevani Jumalaa. Tuskin kukaan ihminen voi häntä aidosti tunteakaan. Entä kieltääkö joku tai jokin kyselemästä Raamatun asioita?

Yritätkö sanoa, että olen inhottava ja tottelematon ja kaikkiin hyviin tekoihin kelvoton? Silloinhan sinä leikit Jumalaa, sillä tuomiovalta kuuluu yksin Jumalalle.

• Anonyymi

Miten nuo raamatunpaikat ovat selitettävissä ja sovitettavissa yhteen?

Kannattaa tutkia,itse elin Israelissa ja näin ja kävelin.
      SE ON TOTTA!

• Anonyymi

Eli et osaa selittää niitä teologisesti.

• Anonyymi

Ap.t.1:6-7 Niin he ollessansa koolla kysyivät häneltä sanoen: Herra, tälläkö ajalla sinä jälleen rakennat Israelille valtakunnan? Hän sanoi heille: Ei ole teidän asianne tietää aikoja eikä hetkiä, jotka Isä oman valtansa voimalla on asettanut. Matt.24:35-36 Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät koskaan katoa. Mutta siitä päivästä ja hetkestä ei tiedä kukaan, eivät taivasten enkelit, eikä myöskään Poika, vaan Isä yksin. Mark.13:31-32 Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät katoa. Mutta siitä päivästä tai hetkestä ei tiedä kukaan, eivät enkelit taivaassa, eikä myöskään Poika, vaan ainoastaan Isä. 1Tess.5:1-5 Mutta aikakausista ja määrähetkistä ei teille, veljet, ole tarvis kirjoittaa; sillä itse te varsin hyvin tiedätte, että Herrran päivä tulee niinkuin varas yöllä. Kun he sanovat: Nyt on rauha, ei hätää mitään, silloin yllättää heidät yhtäkkiä turmio, niinkuin synnytyskipu raskaan vaimon, eikvätkä he pääse pakoon. Mutta te, veljet, ette ole pimeydessä, niin että se päivä voisi yllättää teidät niinkuin varas; sillä kaikki te olette valkeuden lapsia ja päivän lapsia; me emme ole yön emmekä pimeyden lapsia.

• Anonyymi

Raamatunpaikkasi ei saa minua hiljenemään. Ihmisten on kuultava totuus.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mikä on totuutesi?

• Anonyymi

Matt.25:5-6 Yljän viipyessä tuli heille kaikille uni, ja he nukkuivat. Mutta sydänyönä kuuluu huuto: Katso, ylkä tulee! Menkää häntä vastaan.Mark.13:35 Valvokaa siis, sillä ette tiedä, millon talon herra tulee, iltamyöhälläkö, vain yösydännä vai kukonlaulun aikaan vai varhain aamulla, ettei hän, äkkiarvaamatta tullessaan, tapaisi teitä nukkumasta. Mutta minä minä teille sanon, sen minä sanon kaikille: valvokaa.

• Anonyymi

No niinpä. Jeesus luuli Yljän tulevan sen sukupolven aikana, joka oli elossa hänen kanssaan samaan aikaan.

• Anonyymi

Matt.25:6 Biblia (1776) Mutta puoli-yönä tuli huuto: katso, ylkä tulee, menkäät ulos häntä vastaan. Puoliyö-keskiyö, klo 24. Huutaja oli?

• Anonyymi

Ja sä uskot kaikki? Otan osaa.

• Anonyymi

Mitäs osaa sais olla?

• Anonyymi

Näyttää siltä, ettei helluntailaisista löydy näinkään yksinkertaisten kysymysten vastaajaa, kuin että miksi Jeesus luuli saapuvansa sen saman sukupolven aikana, jolloin hän itse eli. Miksi hän väitti niin? Vaikka Raamatussa olisi sata muuta paikkaa, joita voisi soveltaa nykypäivään, näitä Jeesuksen sanoja ei voi, eivätkä ne sata paikkaa tee Jeesuksen sanoja mitättömiksi.

Uskovatko siis helluntailaiset harhaan?

• Anonyymi

Matt.16:28 Totisesti minä sanon teille: tässä seisovien joukossa on muutamia, jotka eivät maista kuolemaa, ennenkuin näkevät Ihmisen Pojan tulevan kuninkuudestaan. Matt.26:63-64 Mutta Jeesus oli vaiti. Niin ylimmäinen pappi sanoi hänelle: Minä vannotan sinua elävän Jumalan kautta, että sanot meille, oletko sinä Kristus, Jumalan Poika. Jeesus sanoi hänelle: Sinäpä sen sanoit. Mutta minä sanon teille. tästedes te saatte nähdä Ihmisen Pojan istuvan Voiman oikealla puolella ja tulevan taivaan pilvien päällä. Mark.14:60-62 Sillon ylimmäinen pappi nousi ja astui esille ja kysyi Jeesukselta sanoen: Etkö vastaa mitään? Mitä nämä todistavat sinua vastaan? Mutta hän oli vaiti eikä vastannut mitään. Taas ylimmäinen pappi kysyi häneltä ja sanoi ja sanoi hänelle: Oleko sinä Kristus, sen Ylistetyn Poika? Jeesus sanoi: Olen; ja te saatte nähdä Ihmisen Pojan istuvan Voiman oikealla puolella ja tulevan taivaan pilvissä. Ps.110:1. Dan.7:13-14

• Anonyymi

Niin, miksi Jesse puhui paskaa? Tekikö sen vahingossa vai tahalteen?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin, miksi Jesse puhui paskaa? Tekikö sen vahingossa vai tahalteen?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Osaatko muuta kuin spämmätä palstaa kopioimalla samoja raamatunkohtia moniin paikkoihin? Eikö sinulla ole mitään omaa sanottavaa?

• Anonyymi

Ette voi sivuuttaa sitä tosiasiaa, että Jeesus puhui puppua väittäessään, että hän saapuu takaisin jo saman sukupolven aikana.

• Anonyymi

Ette voi sivuuttaa sitä tosiasiaa, että Jeesus puhui puppua väittäessään, että hän saapuu takaisin jo saman sukupolven aikana.

Niin,sukupolvi on pitkä.Meneet ja elävät,kunnes se sukupolvi joskus katkeaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin,sukupolvi on pitkä.Meneet ja elävät,kunnes se sukupolvi joskus katkeaa.

Hahhahhahhahh!!!

• Anonyymi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Niin, osaatko muuta kuin spämmätä palstaa kopioimalla samoja raamatunkohtia moniin paikkoihin? Eikö sinulla ole mitään omaa sanottavaa?"

• Anonyymi

> “Totisesti minä sanon teille: tämä sukupolvi ei katoa, ennen kuin kaikki tapahtuu. Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät koskaan katoa.”” (Luuk 21:32-33, FinRK)

Itse olen ymmärtänyt, että jeesus puhuu tuossa siitä sukupolvesta, joka näkee ne kaikki asiat, jotka Jeesus mainitsee.

• Anonyymi

Ensimmäinen, joka on itse lukenut Raamattua ja oikeasti miettinyt asiaa!! Se on hyvin harvinaista tällä palstalla, jossa lähes kaikki toistelevat vain toisten opetuksia tarkistamatta pitävätkö ne edes paikkaansa.

Olen samaa mieltä kanssasi mutta miten tämä selittyy:

“Kun teitä vainotaan yhdessä kaupungissa, paetkaa toiseen, sillä totisesti sanon teille: te ette ehdi saada työtänne päätökseen kaikissa Israelin kaupungeissa, ennen kuin Ihmisen Poika tulee.” (Matt 10:22-23, FinSTLK2017)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ensimmäinen, joka on itse lukenut Raamattua ja oikeasti miettinyt asiaa!! Se on hyvin harvinaista tällä palstalla, jossa lähes kaikki toistelevat vain toisten opetuksia tarkistamatta pitävätkö ne edes paikkaansa.

Olen samaa mieltä kanssasi mutta miten tämä selittyy:

> “Kun teitä vainotaan yhdessä kaupungissa, paetkaa toiseen, sillä totisesti sanon teille: te ette ehdi saada työtänne päätökseen kaikissa Israelin kaupungeissa, ennen kuin Ihmisen Poika tulee.”

Mielestäni tuohon pätee sama kuin edelliseen. Toisaalta, voi olla myös, että tuossa on kyse siitä ajasta kun Jeesus on kuolleissa.

• Veljet, jotta ette olisi oman viisautenne varassa, teidän tulee tuntea tämä salaisuus: paatumus, joka on kohdannut osaa Israelin kansasta, kestää siihen asti kun muista kansoista koottava määrä on tullut täyteen. Room 11:24
      Veljet, jotta ette olisi oman viisautenne varassa, teidän tulee tuntea tämä salaisuus: paatumus, joka on kohdannut osaa Israelin kansasta, kestää siihen asti kun muista kansoista koottava määrä on tullut täyteen. jae 25
      Tämän jälkee tulee Jeesusen toinen tuleminen,sen ajan tietää vain isä yksin,niin kuin Jeesus mainitsee.

• Anonyymi

Miksi sitten Jeesus puhui puppua kun väitti usean otteeseen paluunsa tapahtuvan saman sukupolven aikana, jota hän itsekin edusti?

• Anonyymi kirjoitti:

Miksi sitten Jeesus puhui puppua kun väitti usean otteeseen paluunsa tapahtuvan saman sukupolven aikana, jota hän itsekin edusti?

Ei ole väittänyt ettunnen kirjoitusta lainkaan niin kuin eimuutkaantueen.

• Anonyymi
        kotikuus kirjoitti:

Ei ole väittänyt ettunnen kirjoitusta lainkaan niin kuin eimuutkaantueen.

En ymmärrä mitä sanoja ovat ettunnen ja eimuutkaantueen.

Mutta tässäpä Jeesuksen sanoja:

“Totisesti minä sanon teille: tämä sukupolvi ei katoa, ennen kuin kaikki tapahtuu. Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät koskaan katoa.”” (Luuk 21:32-33, FinRK)

• Anonyymi

On olemassa lukuarvo. Taivaasta poistettujen sielujen määrästä. Silloin kun tuo määrä taivaassa uudelleentäyttyy kaikista niistä sieluista, jotka pyhittyivät tääläollessaan, on aika.

Se on siten dynamiikaltaan joustava.

Ja sukupolvi on yhteinen regeneraatio. Se on luomakunta & eevan väärä valinta.

• Anonyymi

Ei taivassa mitään sieluja ole! Yhtä vähän taivaassa on sieluja kuin helvetissä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei taivassa mitään sieluja ole! Yhtä vähän taivaassa on sieluja kuin helvetissä.

Miten sielu voi kärsiä helvetissä ikuisesti kun ihmiseltä on palanut kipureseptorit, hermoradat ja aivot pois helvetin tulessa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miten sielu voi kärsiä helvetissä ikuisesti kun ihmiseltä on palanut kipureseptorit, hermoradat ja aivot pois helvetin tulessa?

>> Miten sielu voi kärsiä helvetissä ikuisesti kun ihmiseltä on palanut kipureseptorit, hermoradat ja aivot pois helvetin tulessa? <<

Raamatun mukaan on olemassa maallinen ja hengellinen ruumis. Hengellinen menee joko Jumalan tykö tai alas tuonelaan, kun kuolemme fyysisesti. Tuonela taas ei ole sama paikka kuin helvetin tulijärvi, vaan se on vasta eräänlainen väliaikainen tuomion odotuksen paikka niille hengille, jotka eivät ole pelastettuja.

Mutta sitten on raamatun mukaan vielä ylösnousemusruumis, joka saadaan vasta joskus myöhemmin ja joka on se lopullinen ruumiimme. Niin kuin uskontunnustuksessakin sanomme, että "uskomme ruumiin ylösnousemukseen".

Kysymyksesi oli hyvä sen takia, että osa kristityistäkin luulee ja uskoo ja opettaa, kaikista uskontunnutuksista huolimatta, että uskovina jäisimme iäksi taivaaseen henkiolentoina, vaikka raamattu selvästi puhuu uudesta taivaasta ja uudesta maasta, jotka Jumala vielä luo, eli uudesta Jerusalemista, joka laskeutuu maan päälle ja jossa vanhurskaat eräänä päivänä asuvat.

Kaikki ihmiset käsittääkseni nousevat kerran ylös kuolleista tähän ylösnousemusruumiseen, niin vanhurskaat kuin syntisetkin eli ne, jotka eivät ole antaneet Jeesuksen sovittaa syntejään. Tällä ylösnousemuskeholla voi syödä ja juoda, mutta myös kulkea vaikka yliluonnollisesti seinän läpi - niin kuin Jeesuksella hänen noustuaan ylös kuolleista esikoisena kuoloon nukkuneista. Tuleva uusi keho on siis ns. "ylifyysinen" ominaisuuksiltaan. Eli oletettavasti se myös tuntee kipua ym.

Raamatun mukaan Jeesuksen omina kuolleet nousevat kerran vanhurskauden ylönousemukseen:

"...minä näin niiden sielut, jotka olivat teloitetut Jeesuksen todistuksen ja Jumalan sanan tähden, ja niiden, jotka eivät olleet kumartaneet petoa eikä sen kuvaa eivätkä ottaneet sen merkkiä otsaansa eikä käteensä; ja he virkosivat eloon ja hallitsivat Kristuksen kanssa tuhannen vuotta. Muut kuolleet eivät vironneet eloon, ennenkuin ne tuhat vuotta olivat loppuun kuluneet. Tämä on ensimmäinen ylösnousemus. Autuas ja pyhä on se, jolla on osa ensimmäisessä ylösnousemuksessa; heihin ei toisella kuolemalla ole valtaa, vaan he tulevat olemaan Jumalan ja Kristuksen pappeja ja hallitsevat hänen kanssaan ne tuhannen vuotta."

Muut ihmiset eli sovittamattomat syntiset nousevat sitten vasta tuhannen vuoden jälkeen ja tuomitaan:

"näin kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä, ja kirjat avattiin; ja avattiin toinen kirja, joka on elämän kirja; ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli kirjoitettu, tekojensa mukaan. Ja meri antoi ne kuolleet, jotka siinä olivat, ja Kuolema ja Tuonela antoivat ne kuolleet, jotka niissä olivat, ja heidät tuomittiin, kukin tekojensa mukaan. Ja Kuolema ja Tuonela heitettiin tuliseen järveen. Tämä on toinen kuolema, tulinen järvi. Ja joka ei ollut elämän kirjaan kirjoitettu, se heitettiin tuliseen järveen."

Ihminen kärsii omista synneistänsä helvetissä. Helvetti eli kadotus on pois joutumista Jumalan läsnäolosta ja hyvyydestä lopullisesti. Jumalahan on valkeus ja kaiken hyvän lähde, sen vuoksi kadotuksessa ei ole mitään hyvää. Siellä on vain raadollinen ihminen itse ja se, mitä hän on tehnyt eli synnit, joista hän joutuu kärsimään iäti.

Herra siis auttakoon, ettei kukaan sinne päädy. Jumalan oma tahto on, että kaikki ihmiset pelastuisivat ja tulisivat tuntemaan totuuden, jotta eivät joutuisi kerran tuomittaviksi. Sillä hän on säätänyt tuomion päivän.

Usko siis ensin raamatussa ilmoitettu evankeliumi Jeesuksesta Kristuksesta ja anna sovittaa syntisi. Sen jälkeen Jumala avaa sinulle raamattua enemmän ja enemmän niin, että voit alkaa ymmärtämään hänen totuuksiaan sieltä yhä enemmän.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

>> Miten sielu voi kärsiä helvetissä ikuisesti kun ihmiseltä on palanut kipureseptorit, hermoradat ja aivot pois helvetin tulessa? <<

Raamatun mukaan on olemassa maallinen ja hengellinen ruumis. Hengellinen menee joko Jumalan tykö tai alas tuonelaan, kun kuolemme fyysisesti. Tuonela taas ei ole sama paikka kuin helvetin tulijärvi, vaan se on vasta eräänlainen väliaikainen tuomion odotuksen paikka niille hengille, jotka eivät ole pelastettuja.

Mutta sitten on raamatun mukaan vielä ylösnousemusruumis, joka saadaan vasta joskus myöhemmin ja joka on se lopullinen ruumiimme. Niin kuin uskontunnustuksessakin sanomme, että "uskomme ruumiin ylösnousemukseen".

Kysymyksesi oli hyvä sen takia, että osa kristityistäkin luulee ja uskoo ja opettaa, kaikista uskontunnutuksista huolimatta, että uskovina jäisimme iäksi taivaaseen henkiolentoina, vaikka raamattu selvästi puhuu uudesta taivaasta ja uudesta maasta, jotka Jumala vielä luo, eli uudesta Jerusalemista, joka laskeutuu maan päälle ja jossa vanhurskaat eräänä päivänä asuvat.

Kaikki ihmiset käsittääkseni nousevat kerran ylös kuolleista tähän ylösnousemusruumiseen, niin vanhurskaat kuin syntisetkin eli ne, jotka eivät ole antaneet Jeesuksen sovittaa syntejään. Tällä ylösnousemuskeholla voi syödä ja juoda, mutta myös kulkea vaikka yliluonnollisesti seinän läpi - niin kuin Jeesuksella hänen noustuaan ylös kuolleista esikoisena kuoloon nukkuneista. Tuleva uusi keho on siis ns. "ylifyysinen" ominaisuuksiltaan. Eli oletettavasti se myös tuntee kipua ym.

Raamatun mukaan Jeesuksen omina kuolleet nousevat kerran vanhurskauden ylönousemukseen:

"...minä näin niiden sielut, jotka olivat teloitetut Jeesuksen todistuksen ja Jumalan sanan tähden, ja niiden, jotka eivät olleet kumartaneet petoa eikä sen kuvaa eivätkä ottaneet sen merkkiä otsaansa eikä käteensä; ja he virkosivat eloon ja hallitsivat Kristuksen kanssa tuhannen vuotta. Muut kuolleet eivät vironneet eloon, ennenkuin ne tuhat vuotta olivat loppuun kuluneet. Tämä on ensimmäinen ylösnousemus. Autuas ja pyhä on se, jolla on osa ensimmäisessä ylösnousemuksessa; heihin ei toisella kuolemalla ole valtaa, vaan he tulevat olemaan Jumalan ja Kristuksen pappeja ja hallitsevat hänen kanssaan ne tuhannen vuotta."

Muut ihmiset eli sovittamattomat syntiset nousevat sitten vasta tuhannen vuoden jälkeen ja tuomitaan:

"näin kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä, ja kirjat avattiin; ja avattiin toinen kirja, joka on elämän kirja; ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli kirjoitettu, tekojensa mukaan. Ja meri antoi ne kuolleet, jotka siinä olivat, ja Kuolema ja Tuonela antoivat ne kuolleet, jotka niissä olivat, ja heidät tuomittiin, kukin tekojensa mukaan. Ja Kuolema ja Tuonela heitettiin tuliseen järveen. Tämä on toinen kuolema, tulinen järvi. Ja joka ei ollut elämän kirjaan kirjoitettu, se heitettiin tuliseen järveen."

Ihminen kärsii omista synneistänsä helvetissä. Helvetti eli kadotus on pois joutumista Jumalan läsnäolosta ja hyvyydestä lopullisesti. Jumalahan on valkeus ja kaiken hyvän lähde, sen vuoksi kadotuksessa ei ole mitään hyvää. Siellä on vain raadollinen ihminen itse ja se, mitä hän on tehnyt eli synnit, joista hän joutuu kärsimään iäti.

Herra siis auttakoon, ettei kukaan sinne päädy. Jumalan oma tahto on, että kaikki ihmiset pelastuisivat ja tulisivat tuntemaan totuuden, jotta eivät joutuisi kerran tuomittaviksi. Sillä hän on säätänyt tuomion päivän.

Usko siis ensin raamatussa ilmoitettu evankeliumi Jeesuksesta Kristuksesta ja anna sovittaa syntisi. Sen jälkeen Jumala avaa sinulle raamattua enemmän ja enemmän niin, että voit alkaa ymmärtämään hänen totuuksiaan sieltä yhä enemmän.

Minulle sopii kyllä mennä sinne helvettiinkin. Ei se paljoa tästä nykyisestä elämästä eroa.

• Anonyymi

Joh.7:33-36 Mutta Jeesus sanoi: Minä olen vielä vähän aikaa teidän kanssanne, ja sitten minä menen pois hänen tykönsä, joka on minut lähettänyt. Silloin te etsitte minua, mutta ette löydä; ja missä minä olen, sinne te ette voi tulla. Niin juutalaiset sanoivat keskenään: Minne tämä aikoo mennä, koska emme voi löytää häntä? Eihän vain aikone mennä niiden luo, jotka asuvat hajallaan kreikkalaisten keskellä, ja opettaa kreikkalaisia? Mitä tämä sana on, jonka hän sanoo: Te etsitte minua, mutta ette löydä, ja: Missä minä olen, sinne te ette voi tulla? Joh.8:21 Niin Jeesus taas sanoi heille: Minä menen pois, ja te etsitte minua, ja te kuolette syntiinne. Mihin minä menen, sinne te ette voi tulla. Joh.13:33 Lapsukaiset, vielä vähän aikaa minä olen teidän kanssanne. Te tulette minua etsimään, ja niinkuin sanoin juutalaisille: Mihin minä menen, sinne te ette voi tulla, niin minä sanon nyt myös teille.

• Anonyymi

Niin oli vähän aikaa. Sentään se ennustus meni nappiin.

• Anonyymi

Hellarit tuntuvat selittävän asiaa niin, että vaikka Jeesus sanoi,

JA

Niin niitä ei lasketa koska muut Raamatun kirjoittajat sanoivat muuta.

Ei kyllä uppoaisi minuun...

• Anonyymi

Miksi Jeesus sanoi näitä juttuja?

Eikö 1800-luvun amerikan höpötyksessä opeteta?
      Kumma miten lahko ei opeta..

• Anonyymi

Voiko Jeesus olla oikea profeetta,

Mikä saatanan lahkolainen kirjoittaa näin?
      Isän, Jumalan pojan pilkkaaja lahko!!!
      Helluntalaisetko 1800 luvulta?

• Jeesus kertoo raamatussa olevat ja näkyvät asiat niin ,että ..... tämä sukupolvi ei katoa eli se sukupolvi ei katoa ja sen aikana tulevat kaikki tapahtumat tapahtumaan.
      Voisi asian ilmaista...Se sukupolvi ei tule katoamaan.

• Anonyymi

Tarkoitat varmaan, ettei se sukupolvi katoa ajatuksista? Vai mitä?

• Anonyymi kirjoitti:

Tarkoitat varmaan, ettei se sukupolvi katoa ajatuksista? Vai mitä?

Raamatussa on selvät viimeisen aikajakson tapahtumat.
        Myös kun kokonaisuus luetaan esim Jumalan ilmoitus ,jolloin Hän tuo Israelin paikoilleen ja kansansa jokapuolelta maapalloa ja se on nyt.
        Israel on ja kansaa valuu Israeliin.
        Aiemmin tämä sukupolvi ei ole voinut olla mahdollinen,mutta nyt eletään jo pitkällä tuota vaihetta.Viimeistä vaihetta.
        Tässä sukupolvessa lisäksi maanjäristykset... säänmuutokset.... merien tyhjeneminen kaloista...jne jne ja kaikki löytyy raamatusta esim nyt parhaillaan oleva ns ilmastonmuutos.

• Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

Myös kun kokonaisuus luetaan esim Jumalan ilmoitus ,jolloin Hän tuo Israelin paikoilleen ja kansansa jokapuolelta maapalloa ja se on nyt.
        Aiemmin tämä sukupolvi ei ole voinut olla mahdollinen,mutta nyt eletään jo pitkällä tuota vaihetta.Viimeistä vaihetta.
        Tässä sukupolvessa lisäksi maanjäristykset... säänmuutokset.... merien tyhjeneminen kaloista...jne jne ja kaikki löytyy raamatusta esim nyt parhaillaan oleva ns ilmastonmuutos.

>>> Hän tuo Israelin paikoilleen ja kansansa jokapuolelta maapalloa ja se on nyt.

Tarkoitat varmaan natsien keskitysleirejä. Sinnehän jumala ainakin euroopan juutalaisia keräsi. Mutta mutta... Raamattu on selvästi väärässä. Yksikään ameriikan juutalainen ei vaihda nykyajan mukavuuksia palaan hiekka-aavikkoa, jota Israeliksi sanotaan.

• Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

Aijjaa! Uskot noin. No ei siinä sitten mittään. Usko se on tuokin.

• Anonyymi kirjoitti:

>>> Hän tuo Israelin paikoilleen ja kansansa jokapuolelta maapalloa ja se on nyt.

Tarkoitat varmaan natsien keskitysleirejä. Sinnehän jumala ainakin euroopan juutalaisia keräsi. Mutta mutta... Raamattu on selvästi väärässä. Yksikään ameriikan juutalainen ei vaihda nykyajan mukavuuksia palaan hiekka-aavikkoa, jota Israeliksi sanotaan.

Israel on se valtio belfour ja 1948.
        Amerikastakin siirtyy porukkaa Israeliin asumaan.
        Venäjältä paljon.Pohj afrikasta...ympäri maailmaa.
        Meilläkin juutalais sukuisia on ,mutta Jumala tietää kyllä ketkä Hän kiskoo parhaillaan omaan maahansa.
        Sitten tulee vaihe ,että osa juutalaisista kääntyy Kristityiksi ja lopun tapahtumat kiihtyy.
        Kun evankeliumi on julistettu ja muut profetiat täytetty saapuu antikristus ja eksyttää ja hulluttaa koko maailman ja pakottaa myös.
        Näette nyt jo antikristuksen lait nousevan yli kaikkien ihmisoikeuksien tässä covid rokote asiassa ...se määrää ja pakoittaa.
        Valvokaa... varautukaa Jeesus palaa tässä sukupolvessa hakemaan omansa.

• Anonyymi

Katso alkaen Luuk 21:29. Viikunapuu on Israel ja sen lehteen puhkeaminen on sen valtion uudellen syntyminen. Se sukupolvi, joka näkee sen, 1946, näkee myös Jeesuksen paluun kuninkaana vaivan ajan lopussa. Psalmissa 90 kerrotaan sukupolven olevan 70-80 vuotta. Siitä kun lasket, ylöstempaus saattaa olla tänä vuonna ja Jeesuksen toinen paluu 2028!

Jos juutalaiset olisivat tunteneet omien profeettojensa kirjoitukset, he olisivat tunnistaneet Jeesuksen Messiaakseen, kun hän juuri profetoituna päivänä ratsasti Jerusalemiin. Jos hänen kansansa olisi silloin ottanut hänet vastaan, hän olisi kai perustanut valtakuntansa maan päälle jo silloin. Kun Stefanus surmattiin, hän näki taivaan auenneena ja Jeesuksen seisomassa, kuin valmiina tulemaan takaisin. Kun hänen kansansa suurin osa torjui hänet, hän siirsi juutalaisten pelastussuunnitelmaa tulevaisuuteen ja aloitti armon ajan pakanoillekin. Tuo siirtymävaihe kuvataan apostolien teoissa. Paavalille Jeesus selitti asian ensin.

Pian alkavaa ahdistuksen aikaa kutsutaan myös Jaakobin (Israelin) ahdistukseksi ja Danielin 70. vuosiviikoksi. Sen lopulla kaikki eloon jääneet juutalaiset pelastuvat. Tässä armon ajassa pelastuvat heistäkin ne, jotka uskovat Jeesukseen.

Ylöstempauksen jälkeen armon aika on ohi. Noiden seitsemän vuoden aikana tarvitaan myös tekoja, usko ei riitä. Kymmenen neitsyen vertaus lienee tarkoitettu sen ajan juutalaisille.

Näin olen ymmärtänyt hyviltä Raamatun opettajilta (Robert Breaker, Peter Ruckman, Charles Lawson, Gene Kim jne). Korjatkaa Raamatun kohdilla, jos olette ymmärtäneet eri tavalla.

• Anonyymi

Ja kuulijoista Johanneshan näki Patmoksella näyssä Jeesuksen ja lopun ajan tapahtumat. Jeesus siis puhui siinäkin täsmällisesti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja kuulijoista Johanneshan näki Patmoksella näyssä Jeesuksen ja lopun ajan tapahtumat. Jeesus siis puhui siinäkin täsmällisesti.

"Patmoksella näyssä Jeesuksen ja lopun ajan tapahtumat. Jeesus siis puhui siinäkin täsmällisesti."

Jännää, että Jeesus käytti siinä eri kielioppia ja sanarakenteita kuin esim. evankeliumeissa. Lieko Johannes kirjoitellut omiaan? Tuo eri Johannes kuin evankeliuminsa kirjoitti.

• Patmoksen kirje ja näky on ollut hyvin voimakas.
      Se kertoo lopunajasta ja seurakunnat ,jotka näkyy näyssä antavat viitteen monien mielestä siihen uskonnon kehityksen järjestykseen ,mitä tuleman piti.
      Lopussa myös varoitetaan kristittyjä kun ovat aikanaan antikristuksen ajassa ,että siinä tarvitaan vahvuutta ,että ei ota esim pedonmerkkiä tai joutuu samaan tulijärveen saatanan ja enkeleiden kanssa eli antaa viitteen ,että mahdollisesti antikristuksen järjestelmä on niin selvä ,että siinä kristitty joutuu kieltämään Jeesuksen.Sellaisen viitteen tuo kirjoitus antaa.
      Toki tuo kirjoitus on salattua ,että voimme aavistella vain.

• Anonyymi

Se oli voikamasta ilmestyksien kirjoittelun aikaa. Näitä samaan aikaan kirjoitettuja ilmestyksiä on todella monia. Useampikin niiden kirjoittaja kirjoitteli Jeesuksesta. Jeesuksiakin eli vuosisadan alussa monia. Aluksi tätä kyseistä Johanneksen ilmestystä ei meinattu edes hyväksyä Raamattuun epäsopivan kristologian ja teologian vuoksi. Mahtoikohan meidän Raamattuumme lopulta päätyä se oikea ilmestys...

• Anonyymi

Kävelkää Via dolorosa Israelissa, maailmanne muuttuu.

Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Anteeksi mies

En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin
      Ikävä
      57
      8777
    2. Mietin aina vain

Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh
      Tunteet
      12
      3459
    3. Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa

Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r
      Ikävä
      26
      2650
    4. Palstan henkisesti sairaat ja lihavat

Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals
      Ikävä
      114
      2030
    5. Kysely lieksan miehille

Olemme tässä pohtineet tällaista asiaa, että miten on. Tästä nyt on paljon ollut juttua julkisuudessakin aina sanomaleht
      Lieksa
      80
      2030
    6. Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta

kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.
      Maailman menoa
      357
      1747
    7. Saan kengurakkaan kotiin viikon päästä

Mitä tapahtui? Martina hehkutti tätä stoorissaan reilu viikko sitten, mutta eipä aussimiestä Suomessa näkynyt, vaan tapa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      241
      1442
    8. FinFamin ryhmät

Älkää hyvät ihmiset luottako tähän tahoon. Ryhmiä on, mutta eivät ne toimi. Ihmisiä savustetaan ulos, vaikka näissä piir
      Salo
      0
      1211
    9. Olen vähän

Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I
      Ikävä
      10
      1095
    10. Osmo Peltola voitti ansaitusti Kultaisen Venlan - Kirvoitti yleisöltä mahtavan reaktion!

JEE, onnea Osmo! Osmo Peltola voitti Vuoden esiintyjän Kultainen Venla -palkinnon. Isä-Peltsin ja Osmon luontoseikkailu
      Suomalaiset julkkikset
      68
      1050
    Aihe