Jos on, niin siksikö, ettei ole mitään katsottavaa?
Onko vastaavasti sitten kapeilla väylillä purjehtiminen mukavaa, kun maiseman näkee ja se vaihtuu?
Onko avomeripurjehdus tylsää?
11
573
Vastaukset
- Anonyymi
Kyllä purjehdus on kiduttavan tylsää avomerellä pidemmällä matkalla ja muutenkin masokistista toimintaa.
- Anonyymi
On se kivaa, kun tulee isoa aaltoa veneen peräpuolelta. Väylillä on tosi kiva seikkailla, kun motskarit ja moottoripurjehtijat joutuu väistämään.
- Anonyymi
Avomerellä ei ole ahtaita väyliä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Avomerellä ei ole ahtaita väyliä.
Eikä motskareita ja moottoripurjehtijoita.
- Anonyymi
Tympeintä purjehdus on silloin, kun ei ole tuulta. Siksi moottorin käyttö on niin suosittua. Jos on kilpailussa eikä ole tuulta, purjehdus on suoranaista kärsimystä.
Avomeriosuudet ovat tappavan tylsiä, koska ei ole mitään nähtävää.
Maissa olo on tylsää, jos se esimerkiksi huonon sään vuoksi pitkittyy.
Mitä vanhemmaksi olen tullut, sitä ilmeisemmäksi minulle on käynyt, että tosiasiassa oma juttuni saattaisi olla asuntovene, siis sellainen lautta, joka kelluu ja jota voi varovaisesti moottorilla liikutella. Siinä saisi olla veden ja palveluiden ja mukavuuksien äärellä, mutta varsinainen tylsyys puuttuisi.
Erityisesti Saimaa tai Päijänne olisivat tällaiselle toiminnalle otollisia paikkoja, koska niillä sää harvemmin estäisi lautan liikkumisen.
Jokiveneet ovat samankaltaisia ratkaisuja. Niissä kai ihan yleisesti asutaankin. - Anonyymi
Paras vene on myyty vene. Loppuu aaltojen tuijottelu ja masokistinen kärsimys.
- Anonyymi
Ei lopu, seuraat vain Suomen surkeaa politiikkaa joka johtaa kansalaiset masokismin kasvuun.
Ei tulevaisuutta näköpiirissä
- Anonyymi
Noin yksikertaistaen sanottuna: ei ole tylsää. Valtameren ylitykset menevät jo saman toistoksi, mutta perillä oletkin sitten vastaavasti ihan eri maailmassa.
- Anonyymi
Nämä aloitukset ovat selvästi tulleet siitä samasta aloitusgenraattorista, joka on parin viime vuoden aikana tuottanut lukuisia vastaavia - kuten ” miksi veneen pohja on sileä”.
Sitä en tiedä onko sivuston ylläpitäjä palkannut jonkun tuohon tehtävään vai onko joku ryhtynyt tehtailemaan näitä ajankulukseen.
Voihan näihinkin vastailla - kuten minäkin, jos ei ole muuta polttavaa käsillä D. - Anonyymi
Ymmärtäisin aloituksien kritisoinnin, jos ne olisivat jotenkin riitaisia, mutta sitä en ymmärrä, miksi tärppejä ei saisi tehdä hiljaiselle palstalle. Aika monesta niistä kuitenkin herää keskustelua, joskus aiheesta, joskus aiheen vierestä.
Jos täältä poistettaisiin kaikki kalastelut, tämä foorumi olisi käytännössä kuollut.- Anonyymi
Kyllä niistä jotkut ovat selvästi tehty etsimään kiistakumppaneita..
Useimmat ovat harmittomia - kuten tämäkin, joten otetaan siitä kaikki irti.
Aiheeseen palatakseni, olen lukenut joitakin maailmaa kiertäneiden kertomuksia, joista on usein tullut esiin se seikka, että pitkän ylityksen jälkeen olisivat voineet vielä jatkaa matkaa.
Noiden kokemusten perusteella siellä avomerellä ei ole ilmeisesti ole ollut tylsää D.
Asian voisi ilmeisesti ymmärtää siten, että sinne suurille vesille lähtevät ovat siellä vapaaehtoisesti ja osaavat nauttia kyydistä.
Ehkä valtameripurjehdus on vain harvojen harrastus.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606634- 1003432
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.262740- 212408
- 271943
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3571832- 251660
- 321498
- 491482
- 111442