Kartettavien rukoukset

Anonyymi

Kuuleeko Jumala kartettavien rukouksia? Niiden, jotka ovat seurakunnan sisällä, mutta kartettavia? Kannattaako Jumalaa rukoilla, jos jostakin on sanottu, että hän on huonoa seuraa? Vai onko Jumalan mielipide sama kuin seurakunnan mielipide.

14

107

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      "Vai onko Jumalan mielipide sama kuin seurakunnan mielipide."

      On.

      • Anonyymi

        Siis Jumala ei kuuntele kartettavien rukouksia? Siis seurakunnan yhteydessä olevan kartettavan on parasta erota JT uskonnosta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis Jumala ei kuuntele kartettavien rukouksia? Siis seurakunnan yhteydessä olevan kartettavan on parasta erota JT uskonnosta?

        Jumalasta en tiedä, mutta Vartiotorni (Jumalasta seuraava, ylöspäin) vetoaa mm. Sananlaskujen kohtaan, että joka ei lakia kuule, sen rukouskin on inhottava. Tässä laki käytännössä tarkoittaa tietenkin sitä mitä Jehovan todistajien järjestö sanoo.

        Seurakunnan yhteydessä olevan "merkityn" odotetaan alistuvan Vartiotorni-seuralle ja lopettavan häiritsevän toimintansa, mitä se sitten onkin (sehän voi olla esim. kiperien kysymysten esittäminen).

        Olisiko parasta erota JT uskonnosta? Ehkä. Ainakin kannattaa miettiä ja perustella itselleen, miksi roikkuu tuollaisen typerän porukan liepeissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumalasta en tiedä, mutta Vartiotorni (Jumalasta seuraava, ylöspäin) vetoaa mm. Sananlaskujen kohtaan, että joka ei lakia kuule, sen rukouskin on inhottava. Tässä laki käytännössä tarkoittaa tietenkin sitä mitä Jehovan todistajien järjestö sanoo.

        Seurakunnan yhteydessä olevan "merkityn" odotetaan alistuvan Vartiotorni-seuralle ja lopettavan häiritsevän toimintansa, mitä se sitten onkin (sehän voi olla esim. kiperien kysymysten esittäminen).

        Olisiko parasta erota JT uskonnosta? Ehkä. Ainakin kannattaa miettiä ja perustella itselleen, miksi roikkuu tuollaisen typerän porukan liepeissä.

        Entä kun JT sanoo olevansa oikea uskonto ja totuus?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entä kun JT sanoo olevansa oikea uskonto ja totuus?

        Saahan sitä sanoa. Ja ainahan voit kysyä objektiivisesti todennettavia perusteita tälle väitteelle, joita et tule saamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saahan sitä sanoa. Ja ainahan voit kysyä objektiivisesti todennettavia perusteita tälle väitteelle, joita et tule saamaan.

        JT seurakunta siis on tuomari Jumalan ja kartettavan välillä, onko kartettavalla oikeutta rukoilla Jumalaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        JT seurakunta siis on tuomari Jumalan ja kartettavan välillä, onko kartettavalla oikeutta rukoilla Jumalaa?

        JT seurakunta on tuomari kaikissa asioissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        JT seurakunta siis on tuomari Jumalan ja kartettavan välillä, onko kartettavalla oikeutta rukoilla Jumalaa?

        JT ovat tyhjiä höpisijäitä Jumalan rinnalla. JT ei sanele mitään vaan esittämällä itseään Jumalan tehtävään, asettuu Jumalaa vastaan. Jumala ei ole jakamassa valtaansa. Rukoilla saa ihan koska vaan ja missä vaan kun se on mahdollista muuten turvallisesti toteutettuna.
        Koskaan ei tarvita rukoilemiseen kenenkään ihmisen lupaa. Se on Jumalan ja ihmisen välinen asia. Ei ulkopuolisten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        JT seurakunta on tuomari kaikissa asioissa.

        Jehovanntodistajien seurakunnassa on vaikeampi päästä rukoilemaan Jumalaa kuin yksin ollessa. Kunnon yksin ilman Jehovan todistajien uskontoa, on vain yksi välimies Jumalan ja ihmisten välillä, eli Jeesus. Mutta Jehovan todistajien uskonnossa on kaksi välineistä, eli Jeesus ja Jehovan todistajien seurakunta. Siinä täytyy ensin miellyttää Jehovan todistajien seurakuntaa, ja läpäistä heidät välimiehinä. Ja vasta sitten voi alkaa lähestyä Jumalaa Jeesus välimiehenä.


    • Rukouksista en tiedä, mutta todennäköisesti kuulee huomattavasti paremmin volyymikaasuttelun. Sekä kartettavien että etenkin voideltujen.
      Mitä mielipiteeseen tulee, niin kummankin mielipiteellä voi pyyhkiä anuksen ympäritöä.

      • Siis: ympäristöä.


    • Anonyymi

      Ihminen on erehtyvä, mutta Jumala tietää meidän kaikkien historian ja haavamme ja lapsuutemme traumat. Hän näkee, mitä tämä ihmisten hyljeksimä on kokenut. Ihminen ei näe lähimmäisensä ahdistuksia, mutta Jumala on armollinen hänellekin. Hän on luonut meidät kaikki, potentiaalisiksi pelastetuiksi rakkaiksi lapsikseen. On toki vääristelijöitä, jotka saatana on saanut saaliikseen, mutta tosiuskova, ei tietenkään lankea Raamatun vastaisiin käsityksiin, vaan kärsivällisesti esittää oikaisun. Joskus joku on niin demonin vallassa, että raivopäissään on unohtanut sivistyneet tavat. Mutta hänelle emme voi mitään, hän on puolensa valinnut, voimme vain tuoda hänet rukouksessa Jeesuksen eteen. Jeesus tietää mitä tekee.

      • Anonyymi

        Jumala ei kuuntele Jehovan todistajien rukouksia, paitsi silloin kun henkilö rukoilee:" Jeesus auta pääsemään tästä humpuukilahkosta etoon".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumala ei kuuntele Jehovan todistajien rukouksia, paitsi silloin kun henkilö rukoilee:" Jeesus auta pääsemään tästä humpuukilahkosta etoon".

        Jumala ei ketään auta, mutta jos ihminen on jo tajunnut kusetuksen, hän voi pyytää apua ihmisilta ja auttaa itseään.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1343
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      693
    4. 50
      587
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      12
      493
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      474
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    Aihe