Vastaan hänelle Raamatun sanoin, että uskoon voi tulla vain jos Jumala häntä vetää.
Ihminen ei omin voimin tule uskoon vaan usko on Jumalan lahja niille joille sen haluaa antaa.
Ateisti kysyy, kuinka tulla uskoon?
119
711
Vastaukset
- Anonyymi
Ateistille kristillinen usko on avaruustiedettäkin vaikeampaa.
- Anonyymi
Me uskovat sen ymmärrämme ja siksi vähän säälittää ateistit.
Usko on siis jotain, mikä perustuu vain uskoon. Ja se pitää antaa joillekin. Ja he sitten ovat käsittämättömän jopa tolloja.
- Anonyymi
Ateistille on mahdoton asia, yhtä mahdoton kuin koiran pitää esitelmää kvanttifysiikasta. Jos Jumala ei vedä, niin mitään ei ole tehtävissä. Ei auta valelurituaalit eikä pappien vakuuttelut että usko on vaikkei mitään tee. Ei usko ole mikään vakio kuten ihmisen kädet tai jalat. Ja sitä paitsi papit puhuu vain uskosta, kun taas kristinuskossa puhutaan uskosta Jeesukseen. Nämä ovat kaksi aivan eri asiaa.
- Anonyymi
Tarkoitat, että ateististien käännyttäminen onkin pelkkää vittui*lua?
- Anonyymi
Ei kukaan käännytä sinua vaikka kuinka nylkytät!
- Anonyymi
Käännytettävänäkö täällä oletkin?
- Anonyymi
Raamattu kertoo Jumalan olevan kaikkitietävä, joka on ennen henkilön syntymää päättänyt kuka uskoo ja kuka ei.
Mutta yritätkö sinä nyt sanoa, että tuo Raamatun Jumala oikein pyrkii olemaan piilossa ja kurkkii sieltä piilosta joillekin satunnaisille henkilöille? Mites tuo toimii sen pelastusopin kanssa yksiin?
Eli sanotko, että ihmiset alkavat uskomaan satunnaisesti Raamatun Jumalaan ilman saarnaajaa ja Raamattua?- Anonyymi
Ei vaan koska Jumalalla ei ole aikaa, Hän on jo ennen syntymääni nähnyt, ettet tule ottamaan Jeesusta elämäsi Herraksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei vaan koska Jumalalla ei ole aikaa, Hän on jo ennen syntymääni nähnyt, ettet tule ottamaan Jeesusta elämäsi Herraksi.
syntymääni = syntymääsi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä tiedät siis Jumalan ajatukset.
Toinen taas sanoi, että Jumala vetää uskoon, ja siinä on sitten uskovainen.Anonyymi kirjoitti:
Eli mitään vapaata tahtoa ei ole. Kiitos tunnustuksesta.
- Anonyymi
Repe_RuutikaIlo kirjoitti:
Eli mitään vapaata tahtoa ei ole. Kiitos tunnustuksesta.
Tottakai on. Eihän kukaan pakota sinua täälläkään olemaan.
Tätä ateistit eivät koskaan tule ymmärtämään. He kun luulevat tietävänsä kaiken 😲
- Anonyymi
u.v kirjoitti:
Miten sinä olisit parempi Jumalan edustaja kuin minä 😃❓
En usko että jumalasi hyväksyy minua edustajakseen sillä edustan eettistä markkinointia enkä kannata uskovaisten käyttämiä epäeettisiä uskon myyntikeinoja.
Anonyymi kirjoitti:
En usko että jumalasi hyväksyy minua edustajakseen sillä edustan eettistä markkinointia enkä kannata uskovaisten käyttämiä epäeettisiä uskon myyntikeinoja.
Ihan miten haluat 😃
- Anonyymi
u.v kirjoitti:
Onko sinulla edes valtuuksia edustaa jumalaa?
Anonyymi kirjoitti:
Onko sinulla edes valtuuksia edustaa jumalaa?
Miksei olisi 😃❓
Jeesus sanoi seuraajilleen, te olette minun todistajana aina maan ääriin saakka.u.v kirjoitti:
Sinä Jumalan edustaja.
Onko Jumala siis aivan tajuton?- Anonyymi
u.v kirjoitti:
Miksei olisi 😃❓
Jeesus sanoi seuraajilleen, te olette minun todistajana aina maan ääriin saakka.Tässä tapauksessa oletkin onnistunut oivallisesti todistamaan tälläkin palstalla monta vuotta :D :D
keep up the good work 😃😃😃😃 Anonyymi kirjoitti:
Tässä tapauksessa oletkin onnistunut oivallisesti todistamaan tälläkin palstalla monta vuotta :D :D
keep up the good work 😃😃😃😃Sepä hyvä 😃
- Anonyymi
torre5 kirjoitti:
He eivät arvosta usko.vaisen tapaisia, jotka ylentävät itsensä ja alentavat toisia.
Sinun huono itsetuntosi alentaa itsesi ja ylentää muut.
Anonyymi kirjoitti:
Sinun huono itsetuntosi alentaa itsesi ja ylentää muut.
Olen kyllä mielestäni ihminen siinä kuin muutkin.
- Anonyymi
torre5 kirjoitti:
Olen kyllä mielestäni ihminen siinä kuin muutkin.
Etkö olekaan enää eläin?
- Anonyymi
u.v kirjoitti:
Miksei olisi 😃❓
Jeesus sanoi seuraajilleen, te olette minun todistajana aina maan ääriin saakka.Sinun kannattaa toivoa ettei uskomasi jumala olekaan totta, koska tehokkaasti alennat sitä ja siihen uskon järkevyyttä päivittäin.
Meinaan jos minä olisin Raamatun Jumala, niin se helvetti olisi nimenomaan sinunkaltaisille kunnian loukkaajille, jotka väittää edustavansa minua ja sekoilemalla aivan käsittämättömien valheiden kanssa, josta aidosti minuun uskovat pudistelevat päätään. Anonyymi kirjoitti:
Etkö olekaan enää eläin?
Olen tietysti. Ihminen on nisäkäs, kuten niin moni muukin eläin.
Noilla solvauksillasi kerrot vain itsestäsi.
Ehkä ikäsi on tehnyt sivusta uudelleen uhmaikäinen pikkulapsen 😃Anonyymi kirjoitti:
Sinun kannattaa toivoa ettei uskomasi jumala olekaan totta, koska tehokkaasti alennat sitä ja siihen uskon järkevyyttä päivittäin.
Meinaan jos minä olisin Raamatun Jumala, niin se helvetti olisi nimenomaan sinunkaltaisille kunnian loukkaajille, jotka väittää edustavansa minua ja sekoilemalla aivan käsittämättömien valheiden kanssa, josta aidosti minuun uskovat pudistelevat päätään.Minun toiveeni eivät Jumalaa muuta, eikä muuten sinunkaan 😃
- Anonyymi
torre5 kirjoitti:
Olen tietysti. Ihminen on nisäkäs, kuten niin moni muukin eläin.
Aha, että eläin on ihminen. 🤣🤣🤣
- Anonyymi
Niin on aina ollut syntiinlankeemuksen jälkeen.
Anonyymi kirjoitti:
Aha, että eläin on ihminen. 🤣🤣🤣
Et taaskaan ymmärrä.
Eläin on ihminen, kun on ihminen. Muut eläimet ovat esimerkiksi hevosia ja käärmeitä.u.v kirjoitti:
Noilla solvauksillasi kerrot vain itsestäsi.
Ehkä ikäsi on tehnyt sivusta uudelleen uhmaikäinen pikkulapsen 😃Sinä olet huonoin edustamaan kristinuskoa..
Olet siinä paras karkoittaja.- Anonyymi
torre5 kirjoitti:
Et taaskaan ymmärrä.
Eläin on ihminen, kun on ihminen. Muut eläimet ovat esimerkiksi hevosia ja käärmeitä.Ihminen on ihminen ja eläin on eläin.
Anonyymi kirjoitti:
Ihminen on ihminen ja eläin on eläin.
Kuka väittää, ettei ihminen ole eläin?
- Anonyymi
Kuka väittää, ettei ihminen ole eläin?
Ihmis-, elän-, kasvi- ja kivikunta.
Anonyymi kirjoitti:
Ihmis-, elän-, kasvi- ja kivikunta.
Kun höristää korviaan, saattaa tuon jopa kuulla... 😂
- Anonyymi
u.v kirjoitti:
Miksei olisi 😃❓
Jeesus sanoi seuraajilleen, te olette minun todistajana aina maan ääriin saakka.jeesus sanoi ”fuck it” ja hyppäsi ristille
- Anonyymi
u.v kirjoitti:
Minun toiveeni eivät Jumalaa muuta, eikä muuten sinunkaan 😃
Tottakai toiveesi muuttavat jumalaasi. Jumalasihan on juuri sellainen kuin kuvittelet hänen olevan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tottakai toiveesi muuttavat jumalaasi. Jumalasihan on juuri sellainen kuin kuvittelet hänen olevan.
Jumala on Jumala eikä muutu sinunkaan tahdostasi.
- Anonyymi
Jos joku kysyy, miten tullaan uskoon? Niin antakaa suora vastaus. Kertokaa heille Jeesuksesta, syntien sovittajasta. Lopettakaa jaarittelu!
- Anonyymi
Etkö ole käynyt edes riparia?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Etkö ole käynyt edes riparia?
Hämmästyttää, että tälle palstalle tunkee tyyppejä joilla ei ole edes kristinuskon alkeet hallussa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hämmästyttää, että tälle palstalle tunkee tyyppejä joilla ei ole edes kristinuskon alkeet hallussa.
Kaikki tietää kristinuskon ja muidenkin uskontojen alkeet: pelkkää valehtelua,
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki tietää kristinuskon ja muidenkin uskontojen alkeet: pelkkää valehtelua,
Todista!
Anonyymi kirjoitti:
Todista!
Yksi alje. Jeesus ei millään ole voinut lentää pilven mukana taivaaseen istumaan Jumalan oikealle puolelle.
Se on järjetön väite.- Anonyymi
Olen ymmärtänyt, että uskossa on kyse uskomisesta raamattu-nimiseen opukseen. Tämä on muovattu myöhemmällä pronssikaudella.
Heti alussa luomiskertomus lähtee laukalle: Jumala hihkaisee ensimmäisenä päivänä tyhjiössä Elohim!
Kuka kuuli tämän? Aatamia ei ollut, Eeva oli tuleva tämän kylkiluusta?
Oli ensimmäinen päivä... maa pyöri täyttä häkää ja aurinko porotti. Ei ole päivää ilman aurinkoa, ei seuraavaa päivää jos maa ei pyörähdä.
Jumala rupesi luomaan kuuta, aurinkoa ja tähtiä laittamaan taivaan kanteen neljäntenä! päivänä. Uskomatonta! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Todista!
Mä en voi uskoa enää Jumalaan. Mun lapseni kuoli syöpään. Monta vuotta rukoilin joka päivä monta kertaa a Jumalaa pelastamaan lapseni, ei auttaneet rukoukset. Lapseni kuoleman jälkeen en ole enää pystynyt rukoilemaan enkä luota siihen, onko Jumalaa olemassakaan.
- Anonyymi
Vaikea kysymys. En osaa vastata. Niinpä uskon vanhan intiaani päälilön sanomaan taivas on isämme ja maa on äitimme. Uskon luoton ja kunioitan sitä.piste.
- Anonyymi
Miksi Jumala antaa eri puolilla maailmaa ihmisille uskon erilaisiin Jumaliin, ja sitten vielä joillekin esim. buddhalaisuuden jumaluskon sijaan?
- Anonyymi
"ateistille"
"SEN uskonmäärän mukaan, minkä Jumala on kullekin suonut"
Room: 12: 3- Anonyymi
torre5 kirjoitti:
Miksi pitää uskoa enemmän ja vähemmän? Eikö usko ole uskoa kokonaan, eikä osittain.
RAAMATUN mukaan:
"SEN uskonmäärän mukaan, minkä JUMALA on kullekin suonut"
Room: 12: 3 Anonyymi kirjoitti:
RAAMATUN mukaan:
"SEN uskonmäärän mukaan, minkä JUMALA on kullekin suonut"
Room: 12: 3Uskonmäärä on siis joko suuri tai pieni.
- Anonyymi
torre5 kirjoitti:
Miksi pitää uskoa enemmän ja vähemmän? Eikö usko ole uskoa kokonaan, eikä osittain.
Onhan osa-aikauskovaisuudesta ihan todisteita ainakin helluntailaisten suunnalta. Hakkarainen kilvoitteli uskonsa ja hauskapidon välillä. Henkilökohtaisesti tunnen helluntailaisia, jotka elävät kuin uskovat omiensa joukossa, mutta kun esim. korkki narahtaa, niin johan on juhlatuulella siinä kuin muutkin.
- Anonyymi
Homman voi siis jättää Herran haltuun. Kiitos tiedosta.
- Anonyymi
Vanhan testamentin tutkimus on osoittanut melko vakuuttavasti, että Jahve ajateltiin alun perin sonniksi. Sinä palvot siis sonnia.
Lisäksi vanhan testamentin tutkimus ja ihan vaan historiantutkimus ja arkeologia ovat osoittaneet, että israelilaiset (pitäisikö sanoa: PALESTIINALAISET) palvoivat ennen Jahvea lisäksi myös monia muita jumalia.
Jahve on valikoitunut sattuman kautta kristittyjen pääjumalaksi, Ihan yhtä hyvin voisi palvoa Venusta, Jupiteria tai kiveä.
Entä onko Jahve myös muslimien Jumala? Me länsimaalaiset usein perustelemme näin, koska muslimien tarinoissa seikkailee samoja henkilöitä kuin meillä. Tuntuu uskottavalta, että Islam on yksi juutalaisuudesta kasvanut lahko - mutta kokevatko muslimit itse näin?
Elohim on monikko, joka tarkoittaa jumalia. Jopa vanhan testamentin suomennokseen on lipsahtanut "Jumalten pojat" 1. Mossiin. Kohtaa tosiasiat. - Anonyymi
Mielestäni kaikkien pitäisi kuunnella mahdollisimman paljon Satyriconia ja myöntää tosiasiat: https://www.youtube.com/watch?v=i5GhFL0OWq8
...luopumalla judeo-kristillisestä uskosta voitaisiin luoda yhteiskunta, joka perustuu humanismille, ateismille, luonnontieteelle ja ihmisrakkaudelle. Ja sosialisimille, joka on humanismin luonnollinen seuraus.
Väitteet kaipaavat ehkä hieman perustelua. Suuri ajattelija Karl Marx sanoi, että uskonto on oopiumia kansalle, ja mielestäni hän oli oikeassa: uskonto ja paremman kuolemanjälkeisen elämän toive estää ihmisiä tavoittelemasta onnea itselleen ja muille ihmisille tässä elämässä, tai se vähentää tarvetta siihen, mikä on sama asia.
Erityisesti haluaisin nostaa uskonnollisista hyväksikäyttöorganisaatioista esille katolisen kirkon. - Anonyymi
Jumala on aika tuhma, kun ei se kaikkia vedä.
- Anonyymi
Miksi sinua pitäisi vetää?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi sinua pitäisi vetää?
Semmoinen on minusta aika ilkeä heppu, joka luo ihmisiä, joita ei aiokaan vetää uskon iloihin vaan suoraan helvettiin passittaa.
"... joka (Jumala) tahtoo, että kaikki ihmiset pelastuisivat ja tulisivat tuntemaan totuuden". [1 Tim 2:4]
Alkuperäisessä ei ole mitään ehdollista muotoa vaan
"joka TAHTOO, että kaikki ihmiset PELASTUVAT ja TULEVAT tuntemaan totuuden"
[Ps 115:3]
"Meidän Jumalamme on taivaissa;
mitä ikinä hän TAHTOO, sen hän tekee".
- Anonyymi
Uskoon voi tulla kun on sopivan pelokas ja uskoo täysin pappien suorittaman pelottelun.
- Anonyymi
Puhut itsestäsi?
- Anonyymi
Uskonnollisuus on psykologinen ilmiö, johon vaikuttaa ulkoiset vaikuttimet. Ilman, että joudut sellaisten vaikuttimien alaiseksi ja ilman informaatiota et voi tulla uskoon, joska a) et tiedä mitä usko on, b) et tiedä mihin pitää uskoa, c) et tiedä miksi pitää uskoa johonkin. Uskonto tarjoaa kaiken tämän yksissä kansissa valmiiksi pureskeltuna uhkauksien kera.
Miksi joku ei usko? Hän syntyy perheeseen, jossa ei puhuta uskonnoista ja jumalista, ja hän elää ympäristössä, jossa tällaisia vaikuttimia ei ole.
Miksi joku uskoo? Hän on saanut informaatiota aiheesta ja se on tehnyt häneen vaikutuksen. Hän on saattanut myös syntyä uskovaiseen perheeseen, jossa hän joutuu tahtomattaankin uskonnollisten vaikuttimien alaiseksi. Hänelle uskonnollisuus saattaa muodostua normaaliksi arkiseksi asiaksi ja hän myös saattaa ihmetellä, miksi joku ei usko "totuuteen".- Anonyymi
Olet väärässä.
- Anonyymi
Jos olisin syntynyt Afganistanissa, olisin todennäköisesti muslimi, ehkä jopa imaami tai talebanin kannattaja. Nyt olen uskovainen kristitty.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos olisin syntynyt Afganistanissa, olisin todennäköisesti muslimi, ehkä jopa imaami tai talebanin kannattaja. Nyt olen uskovainen kristitty.
Afganistanissa on myös kristittyjä.
- Anonyymi
Minä olen syntynyt hyvin uskonnolliseen perheeseen ja minut aivopestiin siihen. En tarhaikäisenä edes tiennyt vaihtoehdoista.
Koulussa kuitentin yleissivistys ajan kanssa kasvoi ja nuo Raamatun tarinat tulivat aivan käsittämättömän typeriksi. Yritin roikkua kiinni uskossa ja lukea Raamattua monelta kannalta, mutta mitä enemmän luin Raamattua niin sitä varmemmaksi tulin siitä, ettei se ole totta.
Ajan kanssa menetin kokonaan uskon yhteenkään jumalaan. Täytyy kyllä myöntää, että olen paljon onnellisempi ilman kristinuskoa. Minun ei tarvitse valehdella uskon takia.
Monet kertovat samaa kuin minä siitä kuinka on menettänyt uskonsa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä olen syntynyt hyvin uskonnolliseen perheeseen ja minut aivopestiin siihen. En tarhaikäisenä edes tiennyt vaihtoehdoista.
Koulussa kuitentin yleissivistys ajan kanssa kasvoi ja nuo Raamatun tarinat tulivat aivan käsittämättömän typeriksi. Yritin roikkua kiinni uskossa ja lukea Raamattua monelta kannalta, mutta mitä enemmän luin Raamattua niin sitä varmemmaksi tulin siitä, ettei se ole totta.
Ajan kanssa menetin kokonaan uskon yhteenkään jumalaan. Täytyy kyllä myöntää, että olen paljon onnellisempi ilman kristinuskoa. Minun ei tarvitse valehdella uskon takia.
Monet kertovat samaa kuin minä siitä kuinka on menettänyt uskonsa.Kertomuksesi on hyvin todennäköinen niille, jotka ajattelevat omilla aivoillaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Monet kertovat samaa kuin minä siitä kuinka on menettänyt uskonsa.Miten vanhempasi aivopesit sinua ?
Teitkö rikosilmoituksen vauvakasteesta? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kertomuksesi on hyvin todennäköinen niille, jotka ajattelevat omilla aivoillaan.
Ne jotka ajattelevat omilla aivoillaan, tunnistavat valheet!
- Anonyymi
Ihminen voi myös heikolla hetkellään "tulla uskoon", kun joku sopivasti häntä siihen höystää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
jos olisit syntynyt afganistanissa, olisi uskovainen ruumiisi todennäköisesti saanut kuulan kalloon ja kuopattu jonnekkin mäennyppylälle
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Afganistanissa on myös kristittyjä.
Ymmärrätkö sanan todennäköisesti?
- Anonyymi
Hyvä mielikuvitus on arvokas asia.
- Anonyymi
Ehkä, mutta ei uskoon tulossa.
- Anonyymi
Vastaus löytyy Raamatusta.
Room. 10:13-17 "Onhan kirjoitettu: »Jokainen, joka huutaa avukseen Herran nimeä, pelastuu.» Mutta kuinka he voivat huutaa avukseen sitä, johon eivät usko? Kuinka he voivat uskoa siihen, josta eivät ole kuulleet? Kuinka he voivat kuulla, ellei kukaan julista Kuinka kukaan voi julistaa, ellei häntä ole lähetetty? Onhan kirjoitettu: »Kuinka ihanat ovat ilosanoman tuojan askelet!» Mutta kaikki eivät ole olleet evankeliumille kuuliaisia. Jesaja sanookin: »Herra, kuka on uskonut meidän sanomamme?» Usko syntyy kuulemisesta, mutta kuulemisen synnyttää Kristuksen sana."
Luterilainen predestinaatio ei siis pidä paikkaansa. Vetääkö Jumala siis katoliseksi, ortodoksiksi, baptistiksi, vai mihin lahkoon Jumala vetää?
- Anonyymi
Mitä se sinulle kuuluu kun et ole asianosainen?
Eli hirviöjumalasi kiduttaa ja jättää kiduttamatta täysin mielivaltaisesti.
- Anonyymi
u.v kirjoitti:
Ehkä sen ”akateemisuus” tekee sen 🤣
Sinähän et ole akateeminen, harvinaisen ymmärtämätön ja mistään mitään tietämätön ihminen 2020-luvulla eläväksi.
Anonyymi kirjoitti:
Sinähän et ole akateeminen, harvinaisen ymmärtämätön ja mistään mitään tietämätön ihminen 2020-luvulla eläväksi.
Erityisen outoa on, että hän ei muista yhtäkään palveluspaikkansa Santahaminan kapiaista. Suomen huonomuistisin ihminen? 🤔
[Jes 33:11]
"Olkia te kannatte kohdussanne, akanoita synnytätte; teidän kiukkunne on tuli, joka kuluttaa teidät".
[Jes 33:14]
"'Kuka meistä voi asua kuluttavassa tulessa, kuka asua iankaikkisessa hehkussa?'
(Vastaus:)
Joka vanhurskaudessa vaeltaa ja puhuu sitä, mikä oikein on, joka halveksii väärää voittoa, jonka käsi torjuu lahjukset luotaan, joka tukkii korvansa kuulemasta veritöitä ja sulkee silmänsä näkemästä pahaa"
Helvetti on varsin vieras sana ja ajatus Raamatulle, sellaisena kidutuskammiona kuin olemme oppineet sen tuntemaan.- Anonyymi
Erityisen outoa on, että hän ei muista yhtäkään palveluspaikkansa Santahaminan kapiaista. Suomen huonomuistisin ihminen? 🤔
Toki muistaa mutta miksi se pitäisi sinulle kertoa?
- Anonyymi
Kukaan ei kerro täällä asioitaan joten yritä tyytyä siihen.
- Anonyymi
Mitä sitten?
- Anonyymi
Kuten yksinäisyyskin ilman hyvien ystävien voimia niin on.
https://youtu.be/OpsthkRxTCU - Anonyymi
Jumalalle tuntui kaikki olevan mahdollista, jos raamattua uskominen.
Joosuan kirjassa pysäytetään aurinko ja kuu puoleksi päiväksi Gibeonissa! Syy on, ettei Joosua saa valoisan aikaan tapettua kaikkia amorilaisia.
Jumala ei opuksessa muista käynnistää aurinkoa ja kuuta- aurinko vain laskee jossain vaiheessa! Olisi jännä kuulla saarnastuolista tätä väkevää todistusta.
Tarkistakaa itse. - Anonyymi
Maailmassa on monia uskontoja ja jokainen niistä houkuttaa eri tavalla.
- Anonyymi
Mutta on vain yksi elävä Jeesus Kristus!
Anonyymi kirjoitti:
Mutta on vain yksi elävä Jeesus Kristus!
Jeesus elää istumalla taivaassa Jumalan oikealla puolella. On siinäkin elämä.
- Anonyymi
torre5 kirjoitti:
Jeesus elää istumalla taivaassa Jumalan oikealla puolella. On siinäkin elämä.
Taisi olka 504. kerta kun tuonkin möläytit.
Anonyymi kirjoitti:
Taisi olka 504. kerta kun tuonkin möläytit.
Koska se on lähinnä idioottimaista istua taivaassa.
- Anonyymi
Joku hörhelinski hämärän rajamailta spämmää ½-ammatikseen näitä "sukkelia"kysymyksiään.
Raamatussa kyllä heivataan mäkeen nämä isoimmalla äänellä Herra herra-uskovat.
Me lestadiolaisten valveutuneimmat olemme hänelle todenneet, et ole oikeasti uskovainen.
Sinulle Jeesus on vain enempi vanhuusajan matkasauva, jota pidetään jos jotain sattuu -tilanteisiin.- Anonyymi
Jumala on viisaus ja ainoastaan Jehovan todistajat tulkitsevat raamattua niin, että se on sopusoinnissa raamatun kaikkien tekstien kanssa. Monesta lahkosta on kristillisyys koottu, mutta se kapea tie mikä johtaa elämään, niin on muuta kuin kristikunnan lukuisat lahkot, eli Jehova jumalan todistajat.
- Anonyymi
Vai on usko avaruustiedettä vaikeampaa ateistille.
Raamatustahan sitä "avaruustiedettä" löytyy. Auriko kiertää litteätä Maata. Tähtiä tippuu maahan kuin viikunoita. Taivaalliset sotajoukot ravaavat pilvissä. Joosua pyytää Sebaottia pysäyttämään Auringon ja Kuun puoleksi päiväksi. Nämä löytyvät raamatusta.
Pitääkö todella uskoa tällaista sontaa?
Uskoville on tarjona Taivas, jossa ylistetään Johtajaa ikuisesti. Ei voi olla muu, kun Pohjois- Korea potenssiin sata. - Anonyymi
Mitkä kaikki jumalat ovat luoneet ihmisen omaksi kuvakseen? Kristinuskon tarinan me kaikki tunnemme, mutta mitkä muut Jumalat loivat ihmisen?
- Anonyymi
On vain yksi Jumala, Tämä Jumala on Raamatun, Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin kolmiyhteinen Jumala. Taivaan Isä, Herramme Jeesus kristus, Jumalan poika ja syntiemme sovittaja ja Pyhä Henki, opettajamme, joka valaisee mieleemme Jumalan tahtoa ja Jeesuksen sovitustyötä, hienovaraisesti, myös meidän tahtoa kunnioittaen. Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen, mutta ei Jumalaksi, vaan lihalliseksi persoonaksi, koska Hän haluaa perheeseensä miljardeja persoonallisia lapsia, jotka olisivat yhtä luotettavia, kuin poikansa Jeesus. Niille Hän on varannut paikan perheessään ja kodin Uudessa Jerusalemissa, mikä laskeutuu taivaasta maan päälle, kun lihallinen aikakausi päättyy Jeesuksen tuomioon.
- Anonyymi
Kun ateisti alkaa kiinnostua uskoon tulosta, niin se on jo merkki siitä, että kylvö on pudonnut hyvään maahan. Tässä tapauksessa kristittyjen täytyy rohkaista orastavaa uskoa. Voimme neuvoa häntä esimerkiksi tutustumaan psalmeihin, evankeliumeihin ja katsomaan TV7:n runsasta ja korkeatasoista opetusta ja etsimään sieltä mielensä mukaista opetusta. Kokenut kristitty tietää, kuinka vaikeaa on ymmärtää Raamattua, kun alkaa lukea sitä kylmiltään. Jos alkava kristitty kysyy jotain, niin neuvokaamme häntä ystävällisesti, vaikka hänen käsityksensä olisi hyvinkin outo. Siunausta ja tervetuloa pelastettujen kristittyjen iloiseen ja siunattuun joukkoon.
>Kun ateisti alkaa kiinnostua uskoon tulosta
10 vuotta näitä palstoja kahlattuani en muista täältä yhtä ainoaa ateistia, joka olisi tullut uskoon tai edes alkanut kiinnostua uskoontulosta.
Todella hiljaista porukkaa siis – yhtä hiljaista kuin eheytyskieltolakia vastustavat homot.
- Anonyymi
Oikea ateisti ei tämmösiä kysele.!
- Anonyymi
Markuksen evankeliumi:
10:26 Niin he hämmästyivät yhä enemmän ja sanoivat toisillensa: "Kuka sitten voi pelastua?"
10:27 Jeesus katsoi heihin ja sanoi: "Ihmisille se on mahdotonta, mutta ei Jumalalle; sillä Jumalalle on kaikki mahdollista."- Anonyymi
torre5 kirjoitti:
Ja sitten Jumala ei kutsu kuin muutamia. Se siitäkin.
Miksi sinut pitäisi kutsua?
- Anonyymi
Mutta uskoon voi tulla vain siten että vanhoillislesta saarnaa synnit anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä . Näin minulle opetettiin. En tosin tuota usko. Heikosti kuitenkin uskon Jumalaan.
- Anonyymi
Se on yksi tapa.
- Anonyymi
Syntejä ei saa anteeksi saarnaamalla eikä kastamalla, vaan ainoastaan uskomalla Herraan Jeesukseen:
Ap 10
"Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa hänen nimensä voimasta syntinsä anteeksi.»
Pietarin vielä puhuessa laskeutui Pyhä Henki kaikkiin, jotka olivat hänen sanojaan kuulemassa. " - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Syntejä ei saa anteeksi saarnaamalla eikä kastamalla, vaan ainoastaan uskomalla Herraan Jeesukseen:
Ap 10
"Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa hänen nimensä voimasta syntinsä anteeksi.»
Pietarin vielä puhuessa laskeutui Pyhä Henki kaikkiin, jotka olivat hänen sanojaan kuulemassa. "Synnit julistetaan anteeksi ihmisen toimesta , ei anneta anteeksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Synnit julistetaan anteeksi ihmisen toimesta , ei anneta anteeksi.
Synnit voidaan julistaa anteeksi, jos uskotaan, että ne ovat taivaassa anteeksiannetut.
Mutta tuo julistaminen ei anna kenenkään syntejä anteeksi. Sellainen oppi on vallankäyttöä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Synnit voidaan julistaa anteeksi, jos uskotaan, että ne ovat taivaassa anteeksiannetut.
Mutta tuo julistaminen ei anna kenenkään syntejä anteeksi. Sellainen oppi on vallankäyttöä.Eihän kukaan väitäkään, että ihminen pystyisi antamaan syntejä anteeksi.
- Anonyymi
Uskoon tullaan ottamalla Jeesus vastaan kun Hän kutsuu. Ilman kutsua ihminen ei edes ymmärrä tulla uskoon. Katso miten Jeesuksen opetuslapset saivat Jeesuksen kutsun ja mitä he siihen kutsuun vastasivat. Sama systeemi nykyään.
- Anonyymi
Ateistille täysin käsittämätöntä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ateistille täysin käsittämätöntä.
Tietysti on.
Ketjusta on poistettu 48 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!
Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.947106- 1723722
- 533259
Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?
Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä2332384- 482125
- 411978
- 471869
Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa.
Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa. Millainen se oli?241818- 601768
- 191753