Keskustella?
Sillä tavalla oikeasti. Olet hoitaja ammatiltasi ja osaat kohdata ihmisiä, uskoisin.
Minua huolestuttaa eräs asia. Hukkaan asioita, enkä muista mitä olen niille tehnyt, ei ole mitään mielikuvaa. Jotenkin se nyt vaivaa.
LS
Haluaisitko Aurora Boreallis
41
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Olen käsitellyt sitä juttua tänään ja ajattelin että mun pitää laittaa se talteen, ettei joudu hukkaan. Sen jälkeen on täysi dementia,...dementian täytyy tuntua tältä. Tämä on aivan oikeasti kamalaa. Olenko minä edes sitä hukannut, että onko joku toinen hukannut, vai olenko laittanut vahingossa roskiin?
Mutta huolestun siinä vaiheessa kun siivoaminen on lähinnä asioiden hukkaamista, yleensä tärkeiden papereiden..
LS - Anonyymi
Hassuinta on, että muistan katsoneeni sitä ja ajatelleeni, että ne pitää laittaa talteen...ne on niin hyvässä tallessa, etten niitä edes itsekään löydä.
LS - Anonyymi
Ja sitten on asioiden hukkaamista, normaalia...mutta on tunne dementiasta, joka ei ole kivaa lainkaan.
No miten sinulla menee?
LS- Anonyymi
Niin mitä tarkoitat?
Tuppaudu kylään? Voisitko selittää ajatustasi.
LS - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin mitä tarkoitat?
Tuppaudu kylään? Voisitko selittää ajatustasi.
LSKova sälli, siis commando.
Kirjoitit, älä tuputtaudu kylään.
Haluaisin ymmärtää mitä ajattelet, että tuputtautuu kylään? Ihminen ihmiselle kirjoitan.
LS
- Anonyymi
Olisi muutenkin kova kuulla sinusta. Käytkö edes nykyään palstalla?
LS- Anonyymi
Kiva, ei kova.
- Anonyymi
Jos tuollaista tapahtuu äkkiä niin voi olla vaikka aivoverenkiertohäiriö.
- Anonyymi
olisko pulloon katsottu kattoa kohden.
- Anonyymi
Saan vaan kaikenlaisia "kivoja" viestejä. Aurorab ei vastaa.
Pitääpä mennä nukkumaan.
Kaitpa tämä tästä. Ehkä kuuluu vanhenemiseen. Kenties, kenties minulla oikeasti on varhainen dementia. Aivot ei ole yhtä skarpit kuin ennen.
Hujanhajan on minulle järjestys.., kun siivoan, minulla on kaikki hukassa ja kadota tavaroita...ehkä minun kuuluu vain relata...ehkäpä.
Mutta harmi ettet vastannut. En enempiä kysele, jos siitä on vaivaa vaikkapa...niin en ole vaivaksi.
LS - Anonyymi
Vanhemmiten kaikkien muisti vähän heikkenee.
- Anonyymi
Niin. Tai sitten on liikaa aivoilla kuormitusta ollut.
Minulle tulee välillä oikosulkuja. Usein liittyy ettei muista mihin on jonkin laittanut. Ihan kuin ei olisi edes tehnyt jotain.Ensimmäiset kerrat oli jotain neljä viisi vuotta sitten, kun huomasin, etten löydä johonkin yksinkertaiseen asiaan vastausta aivoista. Ehkä minua vähän huolettaa, koska jotenkin...minun on vaikea ymmärtää muistinmenetystä ja toki mietin, että....toki käytän aivoja aika paljon...en tiedä. Missähän iässä ensimmäiset muistisairausoireet voisivat tulla? Olen kyllä kohtalaisen nuori sillä tavoin katsottuna, mutta...
LS - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin. Tai sitten on liikaa aivoilla kuormitusta ollut.
Minulle tulee välillä oikosulkuja. Usein liittyy ettei muista mihin on jonkin laittanut. Ihan kuin ei olisi edes tehnyt jotain.Ensimmäiset kerrat oli jotain neljä viisi vuotta sitten, kun huomasin, etten löydä johonkin yksinkertaiseen asiaan vastausta aivoista. Ehkä minua vähän huolettaa, koska jotenkin...minun on vaikea ymmärtää muistinmenetystä ja toki mietin, että....toki käytän aivoja aika paljon...en tiedä. Missähän iässä ensimmäiset muistisairausoireet voisivat tulla? Olen kyllä kohtalaisen nuori sillä tavoin katsottuna, mutta...
LSehkä aivojasi et käyttänyt Jumalan etsimiseen vaan muuhun puuhaan niin lopulta se ei enää onnistukaan kun tulee aika siirtyä vihannesosastolle odottamaan kellonääntä.
Hells Bells, real or what.....
Kova Mies - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ehkä aivojasi et käyttänyt Jumalan etsimiseen vaan muuhun puuhaan niin lopulta se ei enää onnistukaan kun tulee aika siirtyä vihannesosastolle odottamaan kellonääntä.
Hells Bells, real or what.....
Kova MiesMinulla on kyllä paljon sellaisia asioita, jotka stressaa ja ahdistaa, milloinpa minulla ei. Yhteiskunnassa on kuitenkin toimittava, ei voi jäädä johonkin kuplaan. Kuitenkin se paine usein tulee ulkoapäin ja niistä arvoista, mitä yhteiskunnassamme on..
Et ole kovinkaan armollinen ja laupias. Jotkut perustelevat kovuuttaan Raamatulla ja Jumalalla, kyllä sellainen ihmisestä itsestään sekin.
LS - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulla on kyllä paljon sellaisia asioita, jotka stressaa ja ahdistaa, milloinpa minulla ei. Yhteiskunnassa on kuitenkin toimittava, ei voi jäädä johonkin kuplaan. Kuitenkin se paine usein tulee ulkoapäin ja niistä arvoista, mitä yhteiskunnassamme on..
Et ole kovinkaan armollinen ja laupias. Jotkut perustelevat kovuuttaan Raamatulla ja Jumalalla, kyllä sellainen ihmisestä itsestään sekin.
LSLS stressi vaikuttaa ensimmäisenä aivojenalueeseen jossa muistikeskus sijaitsee. Unettomuus joka on elimistölle stressi, tekee saman. Huomaatki, että muistisi vaihtelee viteystilasi mukaan kuitenkin. Esimerkiksi välillä aivot toimivat skarpisti ja toisinaan tuntuvat olevan ihan jäässä.
Myls elimistössä tapahtuvat muut muutokset vaikuttavat aivojen toimintakykyyn kuten hormonaaliset muutokset.
Kannattaa muistaa myös ihan perusasiat kuten ravinto ja ulkoilu.
Jos kuitenkin asia huolettaa kovasti on hyvä käydä lääkärillä. Hän voi määrätä perusverikokeet.
Huolehdi itsestäsi ja hyvää syksyä sinulle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
LS stressi vaikuttaa ensimmäisenä aivojenalueeseen jossa muistikeskus sijaitsee. Unettomuus joka on elimistölle stressi, tekee saman. Huomaatki, että muistisi vaihtelee viteystilasi mukaan kuitenkin. Esimerkiksi välillä aivot toimivat skarpisti ja toisinaan tuntuvat olevan ihan jäässä.
Myls elimistössä tapahtuvat muut muutokset vaikuttavat aivojen toimintakykyyn kuten hormonaaliset muutokset.
Kannattaa muistaa myös ihan perusasiat kuten ravinto ja ulkoilu.
Jos kuitenkin asia huolettaa kovasti on hyvä käydä lääkärillä. Hän voi määrätä perusverikokeet.
Huolehdi itsestäsi ja hyvää syksyä sinulle.Kiitos asiallisesta viestistä.
Varmasti ruokatottumuksissa olisi parantamisen varaa. Ja hyvä huomio nuo hormonaaliset tekijät, ne on hyvä ottaa huomioon, olet ilmeisesti nainen, kun ymmärrät niiden vaikutuksen.
Joskus silloin kun, takkuaa, niin huomaa, että negatiiviset asiat jää samalla kiertämään. Kaikki asiat ovat silloin sekaisin jotenkin kaikessa.
LS Anonyymi kirjoitti:
Kiitos asiallisesta viestistä.
Varmasti ruokatottumuksissa olisi parantamisen varaa. Ja hyvä huomio nuo hormonaaliset tekijät, ne on hyvä ottaa huomioon, olet ilmeisesti nainen, kun ymmärrät niiden vaikutuksen.
Joskus silloin kun, takkuaa, niin huomaa, että negatiiviset asiat jää samalla kiertämään. Kaikki asiat ovat silloin sekaisin jotenkin kaikessa.
LSKiitos, kun tulit ajatelleeksi minua. Olen kyllä (entinen) hoitaja mutta erikoistunut mielenterveyspuolen asioihin. Olen kyllä hoitanut dementikkojakin, ja voin vakuuttaa ettet sinä vaikuta dementikolta.
Nykyään kun on kiire ja paljon kyytiläisiä ja asioita mullakin saattaa olla hukassa määränpää hetken ja menen ihan paniikissa että kysynkö... Yleensä se tilapäinen muistinmenetys menee nopeasti ohi, mutta ei tällaista oo ennen ollut!
Mä oon myös tosi hajamielinen ja mullakin on papereiden kanssa ongelmia ollut... Se on luonne, ja kun lapsenkin paljon maaseudulla kasvanut.. Opin vähän tällaiseksi huithapeliksi😅
Niin terapia auttaisi että miksi sinä olet tullut tuollaiseksi. Itsensä ymmärtäminen, ja armahtaminen. Kunhan pääpalikat on kasassa, se riittänee, ainakin mulle.- Anonyymi
auroraboreallis kirjoitti:
Kiitos, kun tulit ajatelleeksi minua. Olen kyllä (entinen) hoitaja mutta erikoistunut mielenterveyspuolen asioihin. Olen kyllä hoitanut dementikkojakin, ja voin vakuuttaa ettet sinä vaikuta dementikolta.
Nykyään kun on kiire ja paljon kyytiläisiä ja asioita mullakin saattaa olla hukassa määränpää hetken ja menen ihan paniikissa että kysynkö... Yleensä se tilapäinen muistinmenetys menee nopeasti ohi, mutta ei tällaista oo ennen ollut!
Mä oon myös tosi hajamielinen ja mullakin on papereiden kanssa ongelmia ollut... Se on luonne, ja kun lapsenkin paljon maaseudulla kasvanut.. Opin vähän tällaiseksi huithapeliksi😅
Niin terapia auttaisi että miksi sinä olet tullut tuollaiseksi. Itsensä ymmärtäminen, ja armahtaminen. Kunhan pääpalikat on kasassa, se riittänee, ainakin mulle.Kiitti. Mulla on ollut ihan aivot jäässä tänäänkin. Jotenkin asioiden hoitaminen, en muista salasanoja ja yksinkertaisten asioiden hoitaminen... Tämä ei ole uutta sinällään, kun alkaa miettiä asiaa...mutta se on joka kerta jotenkin ahdistavaa.
Olen kyllä luonteeltasi huithaipelikin...en tiedä olisiko järkevintä siirtää asioita huomiseen, eikä yrittää kaikkea suorittaa nyt.
Huomasin äsken, että kahvinkeittokin oli jäänyt kesken, ajattelin, että otan kahvia, keittimeen oli laitettu vesi, muttei kahvijauhetta.
LS - Anonyymi
Kiitos, kun tulit ajatelleeksi minua. Olen kyllä (entinen) hoitaja mutta erikoistunut mielenterveyspuolen asioihin. Olen kyllä hoitanut dementikkojakin, ja voin vakuuttaa ettet sinä vaikuta dementikolta.
Niin terapia auttaisi että miksi sinä olet tullut tuollaiseksi. Itsensä ymmärtäminen, ja armahtaminen. Kunhan pääpalikat on kasassa, se riittänee, ainakin mulle.Mutta jos tekee sen, että ajan autolla ja en muista minne olen menossa, siinä vaiheessa...on kyllä jo jokin vialla.
Mutta kiitti vastauksesta, mukavaa, että olet paikalla.
Ehkä ne terapiassa suosittelisi jotain testiä, mikä mua vaivaa, siis psykologista testiä. Koskaan ei kyllä ole tutkittu mitään add tai adh taipumusta jne, mutta tuntuu, että nykyään kaikille sekin diagnoosi halutaan myöntää, joten...pidän sitä vähän nykyajan ilmiönä, jolla ihmiset saadaan syömään lääkkeitä, että olisivat normaaleja.
LS - Anonyymi
Niin terapia auttaisi että miksi sinä olet tullut tuollaiseksi. Itsensä ymmärtäminen, ja armahtaminen. Kunhan pääpalikat on kasassa, se riittänee, ainakin mulle.Tiedän kyllä, että varmasti kun selittäisi kaikkea mitä tännekin, diagnoosi jostain saataisiin, mutta haluaisinko olla jonkin diagnoosin vanki, että yhteiskunta luokittelee mut epänormaaliksi...siksi varmaan välttelen asioista puhua mihinkään sellaiseen tahoon.
En kuitenkaan ole vaaraksi muille kuin korkeintaan itselleni teen tällä...että siis käyn aina jonkinlaista selviytymistaistelua itseni kanssa ja sen että pystyn toimimaan yhteiskunnassa, kuten muutkin.
LS Anonyymi kirjoitti:
Kiitti. Mulla on ollut ihan aivot jäässä tänäänkin. Jotenkin asioiden hoitaminen, en muista salasanoja ja yksinkertaisten asioiden hoitaminen... Tämä ei ole uutta sinällään, kun alkaa miettiä asiaa...mutta se on joka kerta jotenkin ahdistavaa.
Olen kyllä luonteeltasi huithaipelikin...en tiedä olisiko järkevintä siirtää asioita huomiseen, eikä yrittää kaikkea suorittaa nyt.
Huomasin äsken, että kahvinkeittokin oli jäänyt kesken, ajattelin, että otan kahvia, keittimeen oli laitettu vesi, muttei kahvijauhetta.
LS😂Sellaista se on kun on ns. Monta rautaa tulessa... Sait kuitenkin kahvit keitettyä..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tiedän kyllä, että varmasti kun selittäisi kaikkea mitä tännekin, diagnoosi jostain saataisiin, mutta haluaisinko olla jonkin diagnoosin vanki, että yhteiskunta luokittelee mut epänormaaliksi...siksi varmaan välttelen asioista puhua mihinkään sellaiseen tahoon.
En kuitenkaan ole vaaraksi muille kuin korkeintaan itselleni teen tällä...että siis käyn aina jonkinlaista selviytymistaistelua itseni kanssa ja sen että pystyn toimimaan yhteiskunnassa, kuten muutkin.
LSTämä ei välttämättä liity sinun oireiseesi mutta tiedän, että oikea ruokavalio pitkän ajanjakson (vuosi pari) aikana saattaa parantaa muistisuorituksia. Vähän rasvoja ja paljon kasviksia, myös suoloista (magnesium ym.) on huolehdittava.
Myös liikunta parantaa aivojen toimintaa. Anonyymi kirjoitti:
Mutta jos tekee sen, että ajan autolla ja en muista minne olen menossa, siinä vaiheessa...on kyllä jo jokin vialla.
Mutta kiitti vastauksesta, mukavaa, että olet paikalla.
Ehkä ne terapiassa suosittelisi jotain testiä, mikä mua vaivaa, siis psykologista testiä. Koskaan ei kyllä ole tutkittu mitään add tai adh taipumusta jne, mutta tuntuu, että nykyään kaikille sekin diagnoosi halutaan myöntää, joten...pidän sitä vähän nykyajan ilmiönä, jolla ihmiset saadaan syömään lääkkeitä, että olisivat normaaleja.
LSMun mielestä mikään ei ole vialla sulla että pitäis testata. Jos sä oot sen luonteinen...hoituu ne pääasiat noinkin. Osissa tehtynä😺
Mulla varmaan toi välillä päämäärän unohtelu enteilee tulevaa dementiaa, ihan oikeasti. En ota siitä stressiä kun muut asiat muistin suhteen on ollut ookoo.
Mä heitän tärkeän tuntuiset paperit kaikki lipaston laatikkoon ja laskuille on oma systeemi.
Aikoinaan papereitani ei löytänyt mistään. Nyt mä tiedän että lipaston laatikko tai sitten pitää hommata uusi paperi....- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos asiallisesta viestistä.
LSStressi ja sen tuoma ahdistus vetää piippuun.
❤️ - Anonyymi
😂Sellaista se on kun on ns. Monta rautaa tulessa... Sait kuitenkin kahvit keitettyä..
Sain keitettyä ja nyt tuntuu, että pää voisi selvitäkin vielä tälle päivää. Sain jopa muutaman asian hoidettua tälle aamua, vielä on muutama asia tiedossa, jotka pitää hoitaa lähipäivinä..ja kun ne on aina kaikki mun päässä...niin toki unohtelenkin asioita...mutta luulen, että tämä kaaos voi johtua myös jotenkin siitä, että on niin paljon asioita ja mun on välillä vaikea keskittää se ajatus niin, että hoidan sen ja sen ja kaikki tulee hoidettua, vaan sitten sieltä ja täältä yritän kerralla asioista selviytyä tai mun aivot sanoo, että ne pitäs tehdä...ja se on kaaos.
Minä kans hukkaan laskuja, joskus kerkeää tulla muistutus, ja alkuperäisestä ei ole tietoakaan...mutta tähän asti on selvitty kuitenkin hataralla tekniikalla, onneksi sentään ensin muistuttavat niistä..
Kiitos, ab. ❤️ Tuli parempi mielikin ja kyllä tämä tästä...ehkä en ole vielä dementoitunut ja et sinäkään kyllä sitä ole.
LS - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Stressi ja sen tuoma ahdistus vetää piippuun.
❤️Niin varmasti sitäkin. Kapasiteetti ei riitä kuin aina johonkin asti, ei ylettömiin ja kun tietää, että monessa asiassa tulee takarajat vastaan...
Kiitos kuitenkin tuesta. Kun pääsee asioista keskustelemaan, siitä on oikeasti apua...
LS - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tiedän kyllä, että varmasti kun selittäisi kaikkea mitä tännekin, diagnoosi jostain saataisiin, mutta haluaisinko olla jonkin diagnoosin vanki, että yhteiskunta luokittelee mut epänormaaliksi...siksi varmaan välttelen asioista puhua mihinkään sellaiseen tahoon.
LSDiagnooseista on pääsääntöisesti hyötyä, ellei itse heittäydy niiden vangiksi. Muistisairauksien kehittymistä voi esim. nykyään hidastaa lääkkeillä. Muistitestin tekeminen ei satu, mutta se voi antaa mielenrauhan. Muisti- ja keskittymishäiriöt johtuvat useimmiten stressistä. Aivot tylsistyvät yhtäläiseen, jos niitä ei käytä.
- Anonyymi
Kyllä varmasti höperöityy, kun ei näytä plevan ei ole muuta elämää kuin hellaripalsta. Tehdä päivästä toiseen typeriä aloituksia toisille yhtä typertyneille.
Kehottaisin aloittajaa menemää psykiatrille pikaiseen. Ehkä jotain apua on vielä saatavilla, vaikka tilanne vaikuttaakin aika toivottomalle.- Anonyymi
Kylläpä taas teko hyvän mielen kummasti tuokin kirjoitus
.. kiitos kohteliaisuuksista.
LS
- Anonyymi
Aurora B, kerran sanoit mun...jotenkin olevan paska ja itsekäs tai jotain sinnepäin, niin...olet oikeassa. Niin olen. Kirjoitit että tulisi olla armollinen itselleen. Onko siihen aina aihetta?
LSVarmaan on tullut sanottua vaikka mitä. Unohda sellaset mun puolelta. Ellet sitte toista sitä miks oon sanonut. Varmaan oon kokenut miten sä halveksit ja pidät mua palstan pohjasakkana... Ja oon tullut surullisex ja turhautuneeksi ym täällä ihan omiin nimiin ja sitä kautta olen kyllä lukenut sun kirjoituksia kuin piru Raamattua jne. Anteeksi nyt.
Suurimmaksi osaksi olen pitänyt sun mielipiteitä sellaisena järjen äänenä tällä palstalla... Toivoisin että moni ottaisi niistä oppia.- Anonyymi
Varmaan on tullut sanottua vaikka mitä. Unohda sellaset mun puolelta. Ellet sitte toista sitä miks oon sanonut. Varmaan oon kokenut miten sä halveksit ja pidät mua palstan pohjasakkana... Ja oon tullut surullisex ja turhautuneeksi ym täällä ihan omiin nimiin ja sitä kautta olen kyllä lukenut sun kirjoituksia kuin piru Raamattua jne. Anteeksi nyt.
Suurimmaksi osaksi olen pitänyt sun mielipiteitä sellaisena järjen äänenä tällä palstalla... Toivoisin että moni ottaisi niistä oppia.Olisipa mukava kuulla esimerkkitapaus järjenäänestä, josta minunkin tulisi ottaa oppia.
Ex- Commandohauis 54cm,
Selef - Anonyymi
Varmaan on tullut sanottua vaikka mitä. Unohda sellaset mun puolelta. Ellet sitte toista sitä miks oon sanonut. Varmaan oon kokenut miten sä halveksit ja pidät mua palstan pohjasakkana... Ja oon tullut surullisex ja turhautuneeksi ym täällä ihan omiin nimiin ja sitä kautta olen kyllä lukenut sun kirjoituksia kuin piru Raamattua jne. Anteeksi nyt.
Suurimmaksi osaksi olen pitänyt sun mielipiteitä sellaisena järjen äänenä tällä palstalla... Toivoisin että moni ottaisi niistä oppia.Joskus pidit jotain muuria yllä(voin olla väärässä) ja en ymmärtänyt mitä kirjoituksillasi halusit kertoa...sellainen mielikuva jäänyt...mutta olemme oppineet vuosien saatossa ehkä enemmän toisiamme ymmärtämään? Ja olen alkanut näkemään, että sinussa oikeasti on asiallinen puoli, jos vaan sen näytät. Toivottavasti tämä ei loukannut...kummatkin meistä on kirjoitellut palstalle monenlaisia kirjoituksia...ehkä joskus tarvitaan niiden läpi katsomista, että voisi nähdä kuka on oikeasti se ihminen kaiken takana.
LS - Anonyymi
kun lasku kolahtaa laatikkoon, sen voi maksaa ja mapittaa saman tien.
ei mene hukkaan.
simppeliä ei tarvita korkeaa järkeä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
kun lasku kolahtaa laatikkoon, sen voi maksaa ja mapittaa saman tien.
ei mene hukkaan.
simppeliä ei tarvita korkeaa järkeä.Ei tarvita onneksi. Voimme päätellä, että järkeä voi olla, vaikka laskut ei pysy tallessa ja jää viime tippaan maksaminen ja voi olla ettei ole järkeä, vaikka mapittaisi laskunsa kuinka siistiin pinoon hyvänsä.
Nyt jätän commandon räyhäämään...
LS - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tarvita onneksi. Voimme päätellä, että järkeä voi olla, vaikka laskut ei pysy tallessa ja jää viime tippaan maksaminen ja voi olla ettei ole järkeä, vaikka mapittaisi laskunsa kuinka siistiin pinoon hyvänsä.
Nyt jätän commandon räyhäämään...
LSEtkä jätä. Jää muuten ilta novelli ihan kesken. Huono loppu muuten tullee. Lissää.
ST - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olisipa mukava kuulla esimerkkitapaus järjenäänestä, josta minunkin tulisi ottaa oppia.
Ex- Commandohauis 54cm,
SelefVoi elämän kevät teidän pöhköyttänne 😆
Olkaa hyvä sir, poistun.
ST - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Etkä jätä. Jää muuten ilta novelli ihan kesken. Huono loppu muuten tullee. Lissää.
STPidän novelleista. Lapset ehdottivat, että mun pitäisi tehdä lastenkirja. Ne joka ilta pyytävät iltasatuja, siinä on päähenkilönä kissa. Ja minä tarinoin kissan ja sen ystävien hauskoista hetkistä. Ne on siis mun pääntuotoksia, alkaa aiheet loppua kesken, kissa on seikkaillut jo muutaman vuoden näissä iltasaduissa.
LS - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pidän novelleista. Lapset ehdottivat, että mun pitäisi tehdä lastenkirja. Ne joka ilta pyytävät iltasatuja, siinä on päähenkilönä kissa. Ja minä tarinoin kissan ja sen ystävien hauskoista hetkistä. Ne on siis mun pääntuotoksia, alkaa aiheet loppua kesken, kissa on seikkaillut jo muutaman vuoden näissä iltasaduissa.
LSOmpa kivan kuuloista. Usein parhaita ovatkin juuri ne samat
henkilöt" saduissa. Ne käyvät jo tutuiksi lapsille. Tuttu ja turvallinen.
Nalle Puhkin sai ailkunsa tuosta iltasatujen keksimisestä lapsille.
ST
- Anonyymi
miten se onkin naisten keskustelu niin usein juuri tuollaista ihmmeelistä vatkomista sinne tänne, ei mitään lookisuutta ei alkua ei loppua.
joskus katson sivustaladattavan pyykkikoneen työtä, siellä ne menee eestaa kaikenväriset ja lopulta linkous ja sitten .... hiljaisuus.- Anonyymi
Kerran kissa seurasi pyykkikoneen pyörimistä nokka kiinni luukunlasissa jonka jälkeen lähti siittä hoiperrellen kävelemään hetken päästä kellahtaen nurin.
Kävikö sulle samoin?
ST
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 904332
Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?442721Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä1132481Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1082258Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian281947- 321945
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2111642Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni91617- 291598
- 791426