Mun ongelmat

Anonyymi

En haluu kuolla mutten haluu elää näin. Oon 13v ja tarvitsisin apua, mutten uskalla kertoo äitille mitä hirveetä oon tehny. Oon yrittäny itsemurhaa noin 6 kertaa, ja aina epäonnistunut siinä. Oon yrittänyt laihduttaa monta kertaa, ja epäonnistuin siinä. Oon tehny monta masennustestiä, ja kaikkien tulokset sanoo että mul on lievä masennus. Mua ei vois vittuukaan kiinostaa tää paska elämä, kun vanhemmat huutaa 24/7, kaverit pettää, kiusaajat kiusaa, eikä opettajatkaan ees vaivaudu auttamaan. Tiiän oon liian nuori ajattelemaan tällästä, mutta here I am, toivomassa että joku yö vaan nukkuisin pois. Mul on sentään mun 5 ihanaa nettikaveria, mutta nekään ei asu samassa kaupungissa. Oiskohan se aika kuolla vai onko tässä elämässä vielä jotain hyvää?

3

1119

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kerro äidillesi itsemurhayrityksistäsi ja ongelmistasi avoimesti. Toivottavastu äitisi ymmärtää ongelmasi vakavuuden. Ihmiseen, joka puhuu itsemurhista, on suhtauduttava vakavasti. Sillä huomattavan suuri osa itsemurhan tehneistä on jossain vaiheessa ennata uhkaillut sitä. Olet vasta 13-vuotias, joten elämäsi on vasta edessäpäin.

• Anonyymi

13-vuotias ei ole ehtinyt vielä edes aloittaa elämää, joten ei voi sitä pahemmin arvostellakaan. Kasvukipuvut ja murrosiän tunteenailahtelut olemme me lähes kaikki kokeneet ja niistä yli kasvaneet.

Kaikki netin masennustestit kannattaa unohtaa, ne eivät kerro totuutta.

Usein omille vanhemmille onkin kaikkein vaikeinta puhua. Sitä en tosin hetkeäkään usko, etteivätkö opettajat auttaisi, jos heille olet ajatuksistasi kertonut.

Eli hopi hopi, rohkeasti - ja rehellisesti - kertomaan tunteista opelle, kouluterveydenhoitajalle, opolle, koulukuraattorille, mitä kaikkea sitä nyt onkaan. Apua saa, mutta kukaan ei ikävä kyllä tulla asioista mitään tietämättä tule sitä kotiovelle tarjoamaan.

• Voih tuota nuoren ihmisen dramaattisuutta.
      Jos tartun nyt tuohon sun laihdutus yritykseen, niin virhe tulee jo alkuunsa siinä, että nähdään se yrityksenä.
      Kyse on elämäntavoista, eli syödään läpi vuoden vain sen verran kuin kulutetaan ja urheillaan myöskin automaationa ympäri vuoden. Käydään lenkkeilemässä ja kuntosalilla säännöllisesti. Urheilu virkistää mieltä ja poistaa pahan...
      Mikäli nämä terveet elämäntavat eivät ala näkyä vartalossa, niin on syytä käydä labraamassa kilpirauhashormoonit ja tarvittaessa aloittaa siihen lääkitys.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ranskan vasemmistojohtaja: "Kyllä, meneillään on suuri väestönvaihto!"

Ranskan vasemmistojohtaja Jean-Luc Mélenchon järkytti myöntämällä avoimesti sen, mitä tiedotusvälineet ovat pitkään pitä
      Maailman menoa
      75
      2356
    2. Valion maitotehtaalla kapina

Ilmastonmuutoksesta, eläinten hyvinvoinnista ja ympäristön saastumisesta huolestuneet eläinkapinalliset estävät panssa
      Maailman menoa
      51
      2261
    3. SDP haluaa tappaa maaseudun - bensan hinta mahdollisimman korkealle

Maaseudulla auto on välttämätön asia, ja lähes kaikilla on bensa-autot. Kuinka tyhmä pitää olla jos äänestää demareita?
      Maailman menoa
      162
      2045
    4. Päivän Riikka: polttoöljyn hinta räjähti

Näyttää tuo putinismi ilmenevän persuissa myös Suomen yrittäjien kampittamisena. Polttoöljy on se katalyytti, joka pitää
      Maailman menoa
      17
      1821
    5. Helsingin yllä valopalloja

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1508be00-28c9-4156-83dc-0be5e7aa3066 "Helsingin taivaalla lensi lauantaina puolen yön
      Sinkut
      87
      1319
    6. Kovasti on hävittäjiä ilmassa. Nytkö se alkoi?

Onko nyt sota ?? `Vai harjoituksiako vain? Hävittäjät pörrää kovasti.
      Kouvola
      78
      1174
    7. HÄLYYTYS!!

Ukraina se hyökkää jo Suomen maaperälle. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/645b83ce-e074-4f00-8b99-245d01b38a36
      NATO
      304
      1093
    8. Jumalauta! Ukraina hyökkää jo Suomeenkin!

Ukrainan drooneja tullut Suomeen ainakin kolme, ehkä enemmäkin! Syvälle Suomeen! Nyt on klovnipressa hukkapätkä mennyt T
      Maailman menoa
      338
      1040
    9. Mitä kaikkia vikoja

On kaivatussasi?
      Ikävä
      78
      975
    10. Helsingin yllä lensi yöllä jotain outoa puolen yön aikaan valopalloja

Poliisi on saanut tapauksesta yhden havaintoilmoituksen. Valopalloja oli noin parikymmentä ILtalehdessä on video tapah
      Maailman menoa
      103
      972
    Aihe