En haluu kuolla mutten haluu elää näin. Oon 13v ja tarvitsisin apua, mutten uskalla kertoo äitille mitä hirveetä oon tehny. Oon yrittäny itsemurhaa noin 6 kertaa, ja aina epäonnistunut siinä. Oon yrittänyt laihduttaa monta kertaa, ja epäonnistuin siinä. Oon tehny monta masennustestiä, ja kaikkien tulokset sanoo että mul on lievä masennus. Mua ei vois vittuukaan kiinostaa tää paska elämä, kun vanhemmat huutaa 24/7, kaverit pettää, kiusaajat kiusaa, eikä opettajatkaan ees vaivaudu auttamaan. Tiiän oon liian nuori ajattelemaan tällästä, mutta here I am, toivomassa että joku yö vaan nukkuisin pois. Mul on sentään mun 5 ihanaa nettikaveria, mutta nekään ei asu samassa kaupungissa. Oiskohan se aika kuolla vai onko tässä elämässä vielä jotain hyvää?
Mun ongelmat
3
1071
Vastaukset
- Anonyymi
Kerro äidillesi itsemurhayrityksistäsi ja ongelmistasi avoimesti. Toivottavastu äitisi ymmärtää ongelmasi vakavuuden. Ihmiseen, joka puhuu itsemurhista, on suhtauduttava vakavasti. Sillä huomattavan suuri osa itsemurhan tehneistä on jossain vaiheessa ennata uhkaillut sitä. Olet vasta 13-vuotias, joten elämäsi on vasta edessäpäin.
- Anonyymi
13-vuotias ei ole ehtinyt vielä edes aloittaa elämää, joten ei voi sitä pahemmin arvostellakaan. Kasvukipuvut ja murrosiän tunteenailahtelut olemme me lähes kaikki kokeneet ja niistä yli kasvaneet.
Kaikki netin masennustestit kannattaa unohtaa, ne eivät kerro totuutta.
Usein omille vanhemmille onkin kaikkein vaikeinta puhua. Sitä en tosin hetkeäkään usko, etteivätkö opettajat auttaisi, jos heille olet ajatuksistasi kertonut.
Eli hopi hopi, rohkeasti - ja rehellisesti - kertomaan tunteista opelle, kouluterveydenhoitajalle, opolle, koulukuraattorille, mitä kaikkea sitä nyt onkaan. Apua saa, mutta kukaan ei ikävä kyllä tulla asioista mitään tietämättä tule sitä kotiovelle tarjoamaan. Voih tuota nuoren ihmisen dramaattisuutta.
Jos tartun nyt tuohon sun laihdutus yritykseen, niin virhe tulee jo alkuunsa siinä, että nähdään se yrityksenä.
Kyse on elämäntavoista, eli syödään läpi vuoden vain sen verran kuin kulutetaan ja urheillaan myöskin automaationa ympäri vuoden. Käydään lenkkeilemässä ja kuntosalilla säännöllisesti. Urheilu virkistää mieltä ja poistaa pahan...
Mikäli nämä terveet elämäntavat eivät ala näkyä vartalossa, niin on syytä käydä labraamassa kilpirauhashormoonit ja tarvittaessa aloittaa siihen lääkitys.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persuja ei aluevaltuustoissa näy
Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.743870Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j933251Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa
Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin1162547Mikä ihme teitä savolaisia tuossa
p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.191730Laita tunniste josta kaivattusi tietää sun kirjoittavan täällä
Joku yksilöity yhteinen juttu joka on sun ja kaivattusi välillä. Tuntomerkkinä esim. punainen pipopää, tonttu-ukko tai m751516Miten juhlitte ensi lauantaina?
Se on kalenteriin merkitty juhlapäiväksi, niin sitä kai kuuluu juhlia.1261481Varusmiehen kuolema
Ei ollut vahinko, ei aiheuttanut vaaraa muille, eikä ollut rikos, mitä jää jäljelle? Oliko kyseessä oman käden kautta lä751413- 1001400
- 551103
Huippu, kaupunki ostaa hotellin
Hyvä juttu meillä on oma hotelli iloitsi Pirtihirmukin. Nyt vaan rekryt päälle ja uusi henkilökunta. Tarvitaan tekijöitä591091