Mun ongelmat

Anonyymi

En haluu kuolla mutten haluu elää näin. Oon 13v ja tarvitsisin apua, mutten uskalla kertoo äitille mitä hirveetä oon tehny. Oon yrittäny itsemurhaa noin 6 kertaa, ja aina epäonnistunut siinä. Oon yrittänyt laihduttaa monta kertaa, ja epäonnistuin siinä. Oon tehny monta masennustestiä, ja kaikkien tulokset sanoo että mul on lievä masennus. Mua ei vois vittuukaan kiinostaa tää paska elämä, kun vanhemmat huutaa 24/7, kaverit pettää, kiusaajat kiusaa, eikä opettajatkaan ees vaivaudu auttamaan. Tiiän oon liian nuori ajattelemaan tällästä, mutta here I am, toivomassa että joku yö vaan nukkuisin pois. Mul on sentään mun 5 ihanaa nettikaveria, mutta nekään ei asu samassa kaupungissa. Oiskohan se aika kuolla vai onko tässä elämässä vielä jotain hyvää?

3

1133

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kerro äidillesi itsemurhayrityksistäsi ja ongelmistasi avoimesti. Toivottavastu äitisi ymmärtää ongelmasi vakavuuden. Ihmiseen, joka puhuu itsemurhista, on suhtauduttava vakavasti. Sillä huomattavan suuri osa itsemurhan tehneistä on jossain vaiheessa ennata uhkaillut sitä. Olet vasta 13-vuotias, joten elämäsi on vasta edessäpäin.

• Anonyymi

13-vuotias ei ole ehtinyt vielä edes aloittaa elämää, joten ei voi sitä pahemmin arvostellakaan. Kasvukipuvut ja murrosiän tunteenailahtelut olemme me lähes kaikki kokeneet ja niistä yli kasvaneet.

Kaikki netin masennustestit kannattaa unohtaa, ne eivät kerro totuutta.

Usein omille vanhemmille onkin kaikkein vaikeinta puhua. Sitä en tosin hetkeäkään usko, etteivätkö opettajat auttaisi, jos heille olet ajatuksistasi kertonut.

Eli hopi hopi, rohkeasti - ja rehellisesti - kertomaan tunteista opelle, kouluterveydenhoitajalle, opolle, koulukuraattorille, mitä kaikkea sitä nyt onkaan. Apua saa, mutta kukaan ei ikävä kyllä tulla asioista mitään tietämättä tule sitä kotiovelle tarjoamaan.

• Voih tuota nuoren ihmisen dramaattisuutta.
      Jos tartun nyt tuohon sun laihdutus yritykseen, niin virhe tulee jo alkuunsa siinä, että nähdään se yrityksenä.
      Kyse on elämäntavoista, eli syödään läpi vuoden vain sen verran kuin kulutetaan ja urheillaan myöskin automaationa ympäri vuoden. Käydään lenkkeilemässä ja kuntosalilla säännöllisesti. Urheilu virkistää mieltä ja poistaa pahan...
      Mikäli nämä terveet elämäntavat eivät ala näkyä vartalossa, niin on syytä käydä labraamassa kilpirauhashormoonit ja tarvittaessa aloittaa siihen lääkitys.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Missä kokoomuksen naiset?

Hähmäistä ukkotarinaa kuultu koko viikonloppu. Kukaan ei ole kokoomuksessa edes yrittänyt pitää naisten puolta. Jopa
      Maailman menoa
      93
      3631
    2. Finland is now Petter place

Audin B-ryhmän ralliautolla saatiin kansa voimaan hyvin. Kiitos kokoomus huumoripläjäyksestä.
      Maailman menoa
      29
      2393
    3. Ilman Stadia Suomessa ei olisi kunnon lihajalosteita

HK, Helsingin makkaratehdas, Votkin, mitä näitä nyt onkaan. Böndellä ei ole kunnollisia jalostajia.
      Maailman menoa
      142
      2049
    4. Toivon että kuulut elämääni

Mutta aika näyttää miten läheisesti. Lupaan kertoa jossain sivulauseessa, kun muutan paikkaa.
      Ikävä
      34
      901
    5. Mikä on kaunein

Ja hellyttävin hetki irl kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      44
      831
    6. En unohda sua

En vaan unohda sua. Eikä se näköjään ole tarkoituskaan. Rakastan sua sitten omalla tavalla kauempaa kun mikään muu ei on
      Ikävä
      30
      810
    7. Mahdatko ymmärtää sitä

Mä en selviä jollei me jutella kunnolla. Tarvitsen sua siihen. Etkä sä voi sitä tietää kun en ole ilmaissut mutta olen
      Ikävä
      61
      795
    8. Jorma Lind kuollut

Ylen uutisankkurina 40 vuotta toiminut Jorma Lind on kuollut 85-vuotiaana. https://yle.fi/a/74-20230265 ARVl on näet
      Maailman menoa
      5
      779
    9. Kullan kemiallinen merkki on au

Ei välttämättä. Mikä sun kullan merkki on?
      Ikävä
      40
      707
    10. Kyllä nainenkin voi ottaa yhteyttä

Ja on ihan kiva jos ottaa yhteyttä mieheen. Minä ainakin olisin onnessani jos nainen ottaisi yhteyttä. mies
      Ikävä
      87
      686
    Aihe