Jaksaminen

Anonyymi

Minusta tuntuu, että en vain jaksa enää. Enkä todellakaan tarkoita sitä, että haluaisin vahingoittaa itseäni tai tehdä itsemurhaa. Yksinkertaisesti tuntuu vain siltä, että kaikki hajoo käsiin ja on liikaa stressiä. Kaikki myös tuntuvat vihaavan ja syrjivän minua. Mietin sitä, että mitä pahaa olen tehnyt, kun kaikki vihaavat minua? Tuntuu siltä, että asiat vain pahenevat koko ajan enemmän ja enemmän.
Päätin nyt kirjoittaa tänne, koska minulla ei ole ketään keneen luottaisin tarpeeksi.
Kiitos, kun luit! Voit myös toki antaa vinkkejä elämään!:)

12

144

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Et kerro ketkä kaikki sua vihaavat,mutta ovatko he sanoneet vihaavansa sua.Tai miten se vihaaminen ilmenee.Joskus ihmiset purkavat pahaa oloonsa toisiinsa ilman että toinen on tehnyt mitään eli on syytön toisen käytökseen.

      Itse olen ollut koko koulu-ja opiskeluajat koulukiusattu ja mietin niitä asioita vielä 25 vuotta myöhemmin.

      Et kerro ikääsi niin vaikea neuvoa tahoa jossa voisit käydä juttelee.

      Mutta jos olet opiskelija niin suosittelen että juttelet jonkun kanssa näistä asioista. Itse en puhunut ja nyt on myöhäistä.Olen 45 ja työkyvyttömyyseläkkeellä ollut 10 vuotta.Koska en puhunut aikoinaan kellekkään kiusaamisesta.

      • Anonyymi

        Näkee käytöksestä, että vihaa minua. En halua täällä kovin kertoa itsestäni henkilökohtaisia tietoja, joten en esimerkiksi kerro ikääni. OLEN TODELLA PAHOILLANI, ETTÄ SINÄ OLET JOUTUNUT KESTÄMÄÄN KIUSAAMISTA! VOIMIA SINULLE! Kiitos, kun vastasit ja hyvää jatkoa!


    • Anonyymi

      Sama täällä, ei meinaa jaksaa, tekis mieli vaan huutaa koko maailmalle. Läheiset sairastaa psyykkisesti yritän auttaa minkä pystyn mutta en kohta jaksa, tarvin kohta itekki apua. Mun on pakko pysyä toimintakykyisenä ja hoitaa sen miljoona asiaa mikä velvoittaa että rattaat pyörii varaa ei oo sairastua. Voi kumpa tämä joskus loppuisi ja tulisi paremmat ajat. En edes muista koska viimeksi nauroin tai olin ihan rennolla fiiliksellä, ehei mun osa on kärsiä hamaan loppuun.en osaa sanoa itekkää vinkkejä kunhan avauduin kun kosketti nuo sanat-kaikki hajoo käsiin.

      • Anonyymi

        Voimia! Kyllä silti vaikka tuntuu, että ei jaksaisikaan niin uskon, että lopulta kaikki kai järjestyy!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voimia! Kyllä silti vaikka tuntuu, että ei jaksaisikaan niin uskon, että lopulta kaikki kai järjestyy!

        Kiitos:) olen rukoillut ja pyytänyt ja yrittänyt että eräs asia ratkeaisi monen vuoden jälkeen niin pystyisin itekki mennä elämässä eteenpäin. Täytyy nyt vaan toivoa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos:) olen rukoillut ja pyytänyt ja yrittänyt että eräs asia ratkeaisi monen vuoden jälkeen niin pystyisin itekki mennä elämässä eteenpäin. Täytyy nyt vaan toivoa...

        Varmasti ratkeaa!<3


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varmasti ratkeaa!<3

        Toivotaan toivotaan , toivotaan

        Kulti


    • Anonyymi

      Joo, itsemurhan tekeminen on huonoin juttu minkä voi tehdä. Itämaissa uskotaan että jos tekee itsemurhan, niin kun syntyy uudestaan, niin on samat ongelmat edessä seuraavassakin elämässä.

      Itse ajattelen niin että jos olisi valmis tekemään itsemurhan, niin eikö silloin pitäisi kyetä jo näkemään, että asiat mitkä elämässä ovat vaivanneet, ovat vain "asioita", joista voi olla myös välittämättä, tai jos halu asioihin on kova, niin järjestelee ne sitten elämässään sille tolalle kuin haluaa - tai ainakin voisi peloitta yrittää, mitä vaan mitä on halunnut elämässä saavuttaa.

      Henkinen ahdistus ja kärsimys johtuu yleensä siitä ettei tiedosta tunteitaan, vaan pakonomaisesti pyrkii karkaamaan niitä. Se on jonkinlainen asennevamma, tai väärä näkemys asioiden laidasta. Joku voi myös saavuttaa tilan jossa hän huomaa että hän voi ajatella mistä tahansa asiasta - aivan siten kuin hän itse haluaa.

      • Anonyymi

        Itsemurhaa en voisi tehdä se on selvää!


      • Anonyymi

        Okei!:)


    • Anonyymi

      Aina ei tarvitsekaan jaksaa. Jos henkinen vointi menee oikein kunnolla pakkasen puolelle, niin ottaa vaikka sairaslomaa (jos on töissä). Usein myös unohdetaan ihan perusasioista huolehtiminen, esim. se että syö hyvin. Monikin masennus katoaisi sillä että ostaisi vaikka kunnon ison kebabrullan ja joisi kahvit päälle ja vaikka polttaisi tupakin vielä kolmanneksi. Joskus voi olla että tarvitaan kaikki kolme... Mutta nuokinhan on aivan tavallisia arkipäiväisiä asioita. Niitä ei passaa unohtaa.

      Kaikenlaiset lainat ja osamaksut ja epäsiisti koti lisäävät myös ahdistukseen oman osansa. Siivouksellakin on yllättävän positiivisia vaikutuksia mielentilaan ja tunteisiin.

      Itselleni on ollut huomattaa hyötyä hypnoosista. Jos osaat englantia niin suosittelen kuuntelemaan nukkumaan mennessä hypnoosia. Suosittelen ilmaisia youtubesta. Parhain on ehkä Michael Sealey -kanava. Sieltä voisitte kokeilla ensimmäiseksi kuunnella "Deep sleep hypnosis for healing, happiness & hope - positive affirmations sleep meditation".

      Noiden hypnoosien vaikutuksen huomaa seuraavana päivänä. Mm. parempi olo heti aamusta, rauhallisempi, vähemmän ajatuksia yms. Alitajunta pyörittelee niitä asioita yön aikana. Täysin ilmaista!

      • Anonyymi

        Kiitos vinkistä!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      96
      1872
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      176
      1387
    3. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      16
      1238
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1157
    5. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      65
      1138
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      81
      984
    7. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      87
      976
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      72
      969
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      793
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      768
    Aihe