Hep! Olin n.10 vuoden ajan tosi saabisti, saabeja
oli 12 kpl:tta viimeisin saab oli 900i vm.-95,
vanhakoppaiset 900 mallit olivat laadukkaampia
ja kestivät kilometrejä paremmin( tässäkin kone toimi moitteettomasti, koska kyseessä aito saabin
mylly,) tässä " opel " johdannaisessa maatumis prosessi oli jo hyvällä mallilla ja sisukset repsottivat ikävästi, oli helppo siirtyä toisen
ruotsalaisvalmistajan merkkiin, tosin olen harkinnut harraste autoksi saabin 95 mallia.
Uusin 9-3 jo täysin GM-vehje.
saabin laatu heikentynyt
36
5250
Vastaukset
- jooh
Onnellista matkaa vaan Fordilla.
- Pena
joo, toistaiseksi Ford on antanut Volvon elää suht omaa elämää. Tosin S40/V50 on jo aika lailla Focus kun katsoo kuoren alle. Varmaan samoin käy myös isoille Volvoille, mutta onhan Ford parempi kuin Opel joten Volvon lähtökohta on parempi.
- mrx
Jep! ensin oli 850 farkku, muuten hyvä mutta ryysti öljyä aikapaljon (ml. 255tkm), nyt v40 2.0,
ei ryystä öljyä, ehkei koriltaan niin " laadukas"
kuin 850, muuten olen ollu tyytyväinen, ja varmaan
volvolle käy kuten saabille eli otetaan konsernin
joku valmismalli ja laitetaan siihen esim. volvon
logo, ja pikku hiljaa häipyy koko merkin omaleimaisuus ja sen myötä merkkiuskolliset asiakkaat.
- tiedät ?
Jos et oo yli kymmeneen vuoteen Saabia omistanut niin miten helvetissä voit sanoa nyky Saabien laadusta yhtään mitään ?
- mrx
Ilmeisesti joku lasku / lukutaidoton: 10 vuoden AJAN !, viimeisin saab oli 1,5v. sitten.
- Pelle
mrx kirjoitti:
Ilmeisesti joku lasku / lukutaidoton: 10 vuoden AJAN !, viimeisin saab oli 1,5v. sitten.
900 ei ole nyky Saab, joten älä puutu asioihin joista et mitään tiedä.
- mrx
Pelle kirjoitti:
900 ei ole nyky Saab, joten älä puutu asioihin joista et mitään tiedä.
Sitä vaan että tässä 900(vm.-95) mallissa oli saabin
kestävä moottori, uusimmassa voimanlähde ei ole
saabin käsialaa,9-5:ssa bensakoneet,paitsi V6 malli
saabin omia moottoreita. - selitä
mrx kirjoitti:
Sitä vaan että tässä 900(vm.-95) mallissa oli saabin
kestävä moottori, uusimmassa voimanlähde ei ole
saabin käsialaa,9-5:ssa bensakoneet,paitsi V6 malli
saabin omia moottoreita.Sama paskanjauhaja täällä provoaa joka helvetin päivä, aina jankkaa moottoreista.
Asiahan on kuitenkin niin että Saabin bensiini-Turbo-moottorit ovat Saabin kehittämiä/tekemiä vaikkakin niitä myös Vectran nokalla nykyään näkee. - mrx
selitä kirjoitti:
Sama paskanjauhaja täällä provoaa joka helvetin päivä, aina jankkaa moottoreista.
Asiahan on kuitenkin niin että Saabin bensiini-Turbo-moottorit ovat Saabin kehittämiä/tekemiä vaikkakin niitä myös Vectran nokalla nykyään näkee.Lueppas tarkemmin auto-alan julkaisuja, nyky 9-3:ssa vain turbo tekniikka saabin suunnittelemaa,
taitaa olla vaikea niellä sitä tosiasiaa, että myllyt( 9-3 )tulee GM:ltä. - julkaisuja
mrx kirjoitti:
Lueppas tarkemmin auto-alan julkaisuja, nyky 9-3:ssa vain turbo tekniikka saabin suunnittelemaa,
taitaa olla vaikea niellä sitä tosiasiaa, että myllyt( 9-3 )tulee GM:ltä.9-3:n moottorin alumiinilohko tulee GM:ltä (L850), KAIKKI muu tekniikka on Saabin omaa, ota poju selvää asioista ennenkuin alat uhoamaan :)))))
- JalleR
mrx kirjoitti:
Lueppas tarkemmin auto-alan julkaisuja, nyky 9-3:ssa vain turbo tekniikka saabin suunnittelemaa,
taitaa olla vaikea niellä sitä tosiasiaa, että myllyt( 9-3 )tulee GM:ltä.Ja noista GM:n koneistahan sulla sitä kokemusta ei ollut?!
Mitä siis meuhkaat? Vaihda se vanha ovikiilasi uuteen sport sedaniin ja loksuta vasta sitten leukojasi;) - mutta
JalleR kirjoitti:
Ja noista GM:n koneistahan sulla sitä kokemusta ei ollut?!
Mitä siis meuhkaat? Vaihda se vanha ovikiilasi uuteen sport sedaniin ja loksuta vasta sitten leukojasi;)Kun köyhällä ei oo varaa muuta kuin louskuttaa leukojansa, kyllä säälittää moiset looserit.
- matkaa!
JalleR kirjoitti:
Ja noista GM:n koneistahan sulla sitä kokemusta ei ollut?!
Mitä siis meuhkaat? Vaihda se vanha ovikiilasi uuteen sport sedaniin ja loksuta vasta sitten leukojasi;)Onne opelin 2.2l moottorit lujia, onko kukaan nähnyt yli 300tkm ajettua hyvin toimivaa turbo
ooppelia? Epäilen. - Pelle
matkaa! kirjoitti:
Onne opelin 2.2l moottorit lujia, onko kukaan nähnyt yli 300tkm ajettua hyvin toimivaa turbo
ooppelia? Epäilen.Opelin 2.2 moottorilla ei ole mitään tekemistä Saabin 2.0 Turbon kanssa, EI vaikka kuinka intät.
- Turvallisesti
matkaa! kirjoitti:
Onne opelin 2.2l moottorit lujia, onko kukaan nähnyt yli 300tkm ajettua hyvin toimivaa turbo
ooppelia? Epäilen.Tutkitusti....
http://www.folksam.se/forskning/trafik/vinnare2005.htm - GeeÄm
Pelle kirjoitti:
Opelin 2.2 moottorilla ei ole mitään tekemistä Saabin 2.0 Turbon kanssa, EI vaikka kuinka intät.
Uuven 93 saapin konehan tosiasiassa pohjauttuu
opelin 2.2 litran koneeseen,ei saapilla oo varaa
myöntää että vain turbo on kokonnaan ommaa suunnittelua,teho erot on saatu aikasex ahtimen avulla, eri ohjelmistot eri tehosiin,esmerkiks 1.8t ja 2.0t ovat kuutijoiltaan yhtäsuuret. 9000 :nen viimenen kokonnaan saapin oma,jos ei lasketa suunnitteluvaiheen yhteistyökumppaneita(fiat,alfa) mukkaan. - mrx
Turvallisesti kirjoitti:
Tutkitusti....
http://www.folksam.se/forskning/trafik/vinnare2005.htmKaikesta huolimatta saab on turvallinen auto.
- Pelle
GeeÄm kirjoitti:
Uuven 93 saapin konehan tosiasiassa pohjauttuu
opelin 2.2 litran koneeseen,ei saapilla oo varaa
myöntää että vain turbo on kokonnaan ommaa suunnittelua,teho erot on saatu aikasex ahtimen avulla, eri ohjelmistot eri tehosiin,esmerkiks 1.8t ja 2.0t ovat kuutijoiltaan yhtäsuuret. 9000 :nen viimenen kokonnaan saapin oma,jos ei lasketa suunnitteluvaiheen yhteistyökumppaneita(fiat,alfa) mukkaan.Katsos poju, asia on niin että myös Opel on kehittänyt oman versionsa kyseisestä GM:n lohkosta, myös Opel on tehnyt moottorinsa itse (lukuunottamatta mainittua lohkoa), niin että opettelehan ABC-kirja ensin ennenkuin alat uhoamaan :)))))
- GeeÄm
Pelle kirjoitti:
Katsos poju, asia on niin että myös Opel on kehittänyt oman versionsa kyseisestä GM:n lohkosta, myös Opel on tehnyt moottorinsa itse (lukuunottamatta mainittua lohkoa), niin että opettelehan ABC-kirja ensin ennenkuin alat uhoamaan :)))))
kohta varmmaan väität "pappa" että suparun SUV
joka sai saapilta lokon keullaasa onkkii saapin
ommaa suunnittelluu, HÄH ?! - Pelle
GeeÄm kirjoitti:
kohta varmmaan väität "pappa" että suparun SUV
joka sai saapilta lokon keullaasa onkkii saapin
ommaa suunnittelluu, HÄH ?!Oli kyse Saabin Bensiini-Turbo-moottoreista ja niiden alkuoperästä, nyt sen sitten tiedät, ole hyvä vaan, poju :)))))))))
- GeeÄm
Pelle kirjoitti:
Oli kyse Saabin Bensiini-Turbo-moottoreista ja niiden alkuoperästä, nyt sen sitten tiedät, ole hyvä vaan, poju :)))))))))
Toissaalta suavat olla " GeeÄmmällä" tyytyväissii,
kun on propakanda uponnu kansaan. - Pelle
GeeÄm kirjoitti:
Toissaalta suavat olla " GeeÄmmällä" tyytyväissii,
kun on propakanda uponnu kansaan.Happamia, sano kettu :)))))))
- lkj
selitä kirjoitti:
Sama paskanjauhaja täällä provoaa joka helvetin päivä, aina jankkaa moottoreista.
Asiahan on kuitenkin niin että Saabin bensiini-Turbo-moottorit ovat Saabin kehittämiä/tekemiä vaikkakin niitä myös Vectran nokalla nykyään näkee.joops.. meillä 9-3 2.0t vuodelta reikäreikä... kilometrejä mittarissa 98tkm, kone syö öljyä ja jäähdyttäjän nesteitä, sytytyksen ohjausyksikkö pohksahtanu vasta kerran... Että laatua joo... kivasti se kone vetää, mut eipä tuo erityisen laadukas lulla oo.
- mrx
lkj kirjoitti:
joops.. meillä 9-3 2.0t vuodelta reikäreikä... kilometrejä mittarissa 98tkm, kone syö öljyä ja jäähdyttäjän nesteitä, sytytyksen ohjausyksikkö pohksahtanu vasta kerran... Että laatua joo... kivasti se kone vetää, mut eipä tuo erityisen laadukas lulla oo.
Varmaan mukava vehje ajella, kun vaan toimi,mulla
siinä vm.-95 900:ssa mittariston sai toimimaan
lyömällä napakasti kojelautaan nyrkillä,ilmeisesti
kylmäjuotos jossain "boksissa". Onko ruosteessa? - Peinu
lkj kirjoitti:
joops.. meillä 9-3 2.0t vuodelta reikäreikä... kilometrejä mittarissa 98tkm, kone syö öljyä ja jäähdyttäjän nesteitä, sytytyksen ohjausyksikkö pohksahtanu vasta kerran... Että laatua joo... kivasti se kone vetää, mut eipä tuo erityisen laadukas lulla oo.
http://genuinesaab.com/psi/files/headretorque.htm
"Alkaen" mallit harvoin on mitään luksusta. Siitä voi syyttää vaan itseään. - lkj
Peinu kirjoitti:
http://genuinesaab.com/psi/files/headretorque.htm
"Alkaen" mallit harvoin on mitään luksusta. Siitä voi syyttää vaan itseään.Thanks for the linkki! Tuo kansipulttiprobleemi oli kyllä tiedossakin, mutta silti.. ei sitä nykyautosta odota että pitäis olla kokoaikaa seinällä lista tyyppivioista ja niiden korjaamisesta. Toisaalta - onneks näissä Baaseissa nuo suurimmat ongelmat ovat aina 95% todennäköisyydellä tyyppivikoja, ni sikäli helppo korjata.
Meikä tosin odottaa 'alkaen' malleiltakin jonkin sortin kasassa pysymistä, vaikka kakkosautoksi hankittu aikanaan onkin. - Peinu
lkj kirjoitti:
Thanks for the linkki! Tuo kansipulttiprobleemi oli kyllä tiedossakin, mutta silti.. ei sitä nykyautosta odota että pitäis olla kokoaikaa seinällä lista tyyppivioista ja niiden korjaamisesta. Toisaalta - onneks näissä Baaseissa nuo suurimmat ongelmat ovat aina 95% todennäköisyydellä tyyppivikoja, ni sikäli helppo korjata.
Meikä tosin odottaa 'alkaen' malleiltakin jonkin sortin kasassa pysymistä, vaikka kakkosautoksi hankittu aikanaan onkin.Eihän tuo huonolta kuulosta jos määräaikaishuoltojen lisäksi ei ole muuta kuin kasetti mennyt sataan tonniin? 200e ylimääräisiä kustannuksia? "nykyautolta" todella hyvin. Kuulostaa todella laadukkaalta ja jonkin sorystin kasassa pymiseltä.
Voit käydä utelemassa myös muilla forumeilla, miten laadukkaita ja viattomia ne muut merkit on. Tuskin tosin löytyy edes näin "asiallista" keskustelua mistään. - lkj
Peinu kirjoitti:
Eihän tuo huonolta kuulosta jos määräaikaishuoltojen lisäksi ei ole muuta kuin kasetti mennyt sataan tonniin? 200e ylimääräisiä kustannuksia? "nykyautolta" todella hyvin. Kuulostaa todella laadukkaalta ja jonkin sorystin kasassa pymiseltä.
Voit käydä utelemassa myös muilla forumeilla, miten laadukkaita ja viattomia ne muut merkit on. Tuskin tosin löytyy edes näin "asiallista" keskustelua mistään... tuokin on totta. Siksi sitä ei vielä tähän päivään mennessä ole mihinkään vaihdettukaan, kun ei ole tiedossa ensimmäistäkään automerkkiä / mallia mihin uskaltais vaihtaa. Parempi tutut probleemit kuin tukku tuntemattomia. Nyt vaan mietityttää tuo öljyn syöminen... veden katoaminen hoitunee kannen pulttien kiristämisellä tai uudella tiivisteellä.. mut mihin ne öljyt? :)
Lähinnä tuolla kasassa pysymisellä tarkoitin noita kojelaudan nitinöitä mitä tuossa vehkeessä riittää... Ja siitäkin on toki todettava ettei nitinätöntä autoa taida olla enää -90 luvun alkupuolen mersujen jälkeen tehtykään.. mutta nitisee toi nyt huomattavasti enemmän kuin oma vollen s60:nen jossa kohta melkein samat kilometrit. - Kakka!!
Pelle kirjoitti:
Happamia, sano kettu :)))))))
Että voi kalvaa Saab-"miehiä", oman kultamurumerkin muuttuminen Opeliksi. Hyväksykää tosiasiat!!!
- purkujussi
-No näitä on tullut täällä purkamolla purettua monta Saabia ja monta Opelia. Vertailtu on. Kovin harva osa sopii keskenään. Vaikka äkkiseltään näyttävät samalta. Saabin osat ovat tehty kalliimmista materiaaleista, onhan auto paianvampi jolloin alustan on oltava lujempi. Saabin 9-3 type2 on kuitenkin kovin lähellä Vectraa niissä on jo samojakin komponentteja. 9-5 (vm 1997-2009) mallista en keksi mitään osaa joka sopii opeliin paitsi jarrulevyt, ja olikohan takanapa!
Mutta mehän ei täällä tunnetusti mitään ymmärretä, joka on näiltä palstoilta luettavissa. Usein meitä täällä moititaan, kun emme mitään tiedä... - purkujussi
-No näitä on tullut täällä purkamolla purettua monta Saabia ja monta Opelia. Vertailtu on. Kovin harva osa sopii keskenään. Vaikka äkkiseltään näyttävät samalta. Saabin osat ovat tehty kalliimmista materiaaleista, onhan auto paianvampi jolloin alustan on oltava lujempi. Saabin 9-3 type2 on kuitenkin kovin lähellä Vectraa niissä on jo samojakin komponentteja. 9-5 (vm 1997-2009) mallista en keksi mitään osaa joka sopii opeliin paitsi jarrulevyt, ja olikohan takanapa!
Mutta mehän ei täällä tunnetusti mitään ymmärretä, joka on näiltä palstoilta luettavissa. Usein meitä täällä moititaan, kun emme mitään tiedä... - purkujussi
-No näitä on tullut täällä purkamolla purettua monta Saabia ja monta Opelia. Vertailtu on. Kovin harva osa sopii keskenään. Vaikka äkkiseltään näyttävät samalta. Saabin osat ovat tehty kalliimmista materiaaleista, onhan auto paianvampi jolloin alustan on oltava lujempi. Saabin 9-3 type2 on kuitenkin kovin lähellä Vectraa niissä on jo samojakin komponentteja. 9-5 (vm 1997-2009) mallista en keksi mitään osaa joka sopii opeliin paitsi jarrulevyt, ja olikohan takanapa!
Mutta mehän ei täällä tunnetusti mitään ymmärretä, joka on näiltä palstoilta luettavissa. Usein meitä täällä moititaan, kun emme mitään tiedä...
- heikentynyt
tässä hieman esimakua.
Takapään tukivarsien kumihelat väljät,
vesipumppu vuotaa,
polttoainepumppuvikoja,
jakohihnavikoja,
kaasuvaijerivikoja,
jarrulevyt voivat olla kuluneet tai kierot (vian huomaa täristävästä polkimesta, syynä voi olla myös jarrulevyn ruosteisuus),
etujarruletkuissa murtumia,
kytkin voi olla kulunut loppuun jo vähän ajetussa autossa,
moottorissa voi esiintyä öljyvuotoja,
kardaaniakselin tukilaakeri alkaa pitää jurisevaa ääntä kaikilla vaihteilla, kun autolla ajettu enemmän,
ohjaustehostin ja ohjausvaihde voivat alkaa vuotaa, mikä johtaa ajanmittaan niiden uusintaan,
takaluukku arka ruostumaan,
joustintuet ruostuvat,
vanhemmissa yksilöissä esiintyy ruostetta lattiassa, ovien alareunoissa ja kynnyskoteloissa sekä lokasuojien reunoissa, ruostevaurioita konepellin reunoissa, ovien alareunoissa ja lokasuojien reunoissa
vaihdelaatikon laakerit kuluvat vanhemmissa yksilöissä,
vanhemman kaasutinmallin vaeltava joutokäynti johtuu palaneista venttiileistä tai kuluneesta nokka-akselista,
jarruputket ruostuneet,
etujarruletkut murtuneet,
etujarrut juuttuvat,
takajarrujen vivusto juuttuu, käsijarru heikkotehoinen,
vaihteiston öljyvuotoa,
sytytysjärjestelmän vikoja (virranjakajan kanteen kerääntyy kosteutta),
kaasuvaijerivikoja,
joustintuet ruostuvat,
ohjauspyörän akselin "rättinivel" murtuu,
takavetonivelien suojuskumit rikki, etuakseliston pallonivelet ja raidetangon päät väljät,
kallistuksenvakaajan päät väljät: kallistuksenvakaaja narisee ja kuluu,
etujarrut laahaavat,
etupyörän laakerit kuluvat keskivertoa nopeammin,
takajarrulevyt ruostuvat,
käsijarru juuttuu, heikkotehoinen,
kaasuvaijerivikoja,
sytytyslaitevikoja,
happianturissa kontaktivikoja (aiheuttaa pakokaasuissa korkeita hiilimonoksidi-pitoisuuksia),
laturi-
ja jännitteensäädinvikoja, laturin sähköliitosvikoja,
moottoritilassa olevat sähköjohtojen liittimet eivät kestä kosteutta ja tiesuolaa: laturista tulevan plus-johdon liittimen vika estää moottorin käynnin,
sähköikkunat reistailevat,
keskuslukitus reistailee (vian aiheuttaa kosteus keskuslukituksen ohjausyksikössä, ohjausyksikkö sijaitsee vasemmassa etuovessa),
öljyvuotoja moottorista ja vaihteistosta,
polttoainepumppuvikoja,
polttoainemittari näyttää väärin,
turbomoottoreissa kuumenemisongelmia, sylinterikannen tiivisteen palamisia,
moottori kuluttaa runsaasti öljyä, mikäli männänrenkaita ei ole vaihdettu takuuna
tarkista jäähdytysnesteen määrä: eräissä tapauksissa jäähdytysneste on huvennut muovisen ilmausruuvin irtoamisesta johtuen (tällöin kone voi keittää ikävin seurauksin), etupään alapallonivelissä ja raidetangon päissä väljää,
hammastangon suojakumi rikki tai irti,
kallistuksenvakaajan tuennassa väljää,
jarruvikoja: jarrut puoltavat, laahaavat,
takajarrulevyt ruostuneet,
polttoainepumpun relevikoja,
kaasuvaijerivikoja, sähköpääkaapelin hankautumavikoja,
moottorissa voi olla öljyvuotoja: vuotoa kampiakselin etupään ja takapään tiivisteistä
suuresta ajomäärästä johtuva vaihteiston öljyvuoto voi viitata isomman vaihteistoremontin tai vaihtovaihteiston tarpeeseen, takajouset voivat olla kuoleentuneet,
katalysaattori on ollut rikki joissakin autoissa,
katalysaattorilla varustetun auton pakoputkisto kestää lyhyemmän ajan kuin vanhemmissa versioissa, vesipumpun liitokset saattavat vuotaa: tällöin nestehukan vuoksi kone voi keittää (moottori vaatii täyskorjauksen tai vaihtomoottorin, joka voi tulla halvemmaksi),
hammastangon suojakumi rikki tai irti,
nokka-akseli voi olla kulunut (ilmenee nakutuksena ja epätasaisena käyntinä),
polttoainepumpun relevikoja,
virranjakajan luona oleva sytytyksen ohjausyksikkö ei ole tiivis (jos siihen pääsee tippumaan öljyä, aiheutuu käyntihäiriöitä tai moottori ei käy lainkaan), sähköpääkaapelin hankautumavikoja,
tarkasta keskuslukituksen, sähkötoimisten lasinnostimien ja ilmastoinnin toiminta, vaihteiston synkronointi kulunut: syynä vaijerivälitteinen vaihteensiirto, joka ei ehdi seurata mukana nopeassa vaihtamisessa, vaan kuormittaa synkronointia (testaa, ettei vaihteensiirrossa kuulu rusahdusta)
keskuslukitusvikoja: ovien lukot voivat reistailla,
tuulilasiin tuli jännityksestä johtuva halkeama,
tyhjäkäyntikierrosluku voi vaihdella (syynä viallinen tyhjäkäyntiventtiili),
tunnoton ohjaus,
tarkista, että edestä ei kuulu ylimääräisiä ääniä, kun ohjaus käännetään ääriasentoon (korjaus on kyllä edullinen välilevyjen avulla, mutta kannattaa varmistua asiasta, ettei ääni ala kiusata),
moottorin yläkiinnike saattaa olla rikki,
ohjausvaihteen öljyvuotoa,
ovilista irtoaa, ovien tiivistevikoja,
istuinlämmitys toimii huonosti,
ajovalojen polttimot kestävät huonosti,
akku voi purkautua,
ohjaustehostimen putket voivat ruostua,
ajonestolaitteen vikoja,
etujarrulevyissä halkeamia, jarrut puoltavat, laahaavat, vaihteiston öljyvuotoja,
sylinterikannen tiivistevuotoja,
polttoainepumpun relevikoja,
sytytyselektroniikan vikoja,
sytytyskaapelivikoja,
nelisylinterisissä turboissa kannentiivisteen palamisia jäähdytysjärjestelmän vuodon takia,
laturivikoja,
dieseleissä kiilahihnavikoja,
happianturi viallinen,
taka-akseliston tuennassa väljää, turboahtimen kuumeneminen vahingoittaa jarrutehostimen kalvoa aiheuttaen jarrutehostimen tehon heikkenemisen,
moottorivikoja,
ohjauslukko reistailee,
keskuslukituksen vikoja, alustan ruostesuojaus niukka: korin saumoissa voi olla ruostetta,
auto herkkä tien urille (kaikkien pyörien asentokulmien oltava kohdallaan)
iskunvaimenninvikoja,
raidetangon päissä väljää,
takapään kumihelat väljät,
etupyöränlaakerit voivat olla rikki,
ajotietokoneen vikoja,
imusarjan tiiviste vuotaa aiheuttaen käyntihäiriöitä,
vaihteistossa sykronointiongelmia kakkosella,
valonheittimiin kerääntyy kosteutta,
rekisterikilven valot eivät toimi,
sivupeilien lämmitys ja säätö reistailevat, kallistuksenvakaajan päissä olevat nivelet joudutaan vaihtamaan joskus jo 15 000 ajokilometrin jälkeen (laatu vaihtelee, nivelet saattavat kestää 200 000 kilometriä),
tyhjäkäynti epätasainen,
moottorinohjausjärjestelmän vikoja,
kampikammion huohotinjärjestelmä saattaa jäätyä (tällöin kampikammioon syntyy ylipainetta ja öljyt tulevat moottorista ulos),
lukituksen kaukosäätö reistailee, takaluukun lukkovikoja farmarimallissa, moottorinohjausjärjestelmän vikoja: nykimistä kiihdytyksessä ja myös tasakaasulla ajettaessa,
polttoainemittari näyttää väärin (polttoaine saattaa loppua yllättäen),
käynnistysmoottorivikoja,
varoitusvalovikoja ja kaapelivikoja.- Jope
Taitaa olla BMW:n ja Audin viat samassa listassa Volvon vikojen ohella.
- romu!
Älkää nyt ressukat puolustelko uusia Saabin nimellä myytäviä Opeleita. Vaikka Mosse ennen kuin Opel!!
- Essi
Kukas se täällä opeleita mollaa.
Paras eurooppalainen auto laatu tutkimuksessa
Itselläkin ollut monta ei mitään moitittavaa
Tää on joku muoti villitys ,haukkua opelia
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.52452- 1161617
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361356Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051044- 571041
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46919- 60882