saabin laatu heikentynyt

mrx

Hep! Olin n.10 vuoden ajan tosi saabisti, saabeja
oli 12 kpl:tta viimeisin saab oli 900i vm.-95,
vanhakoppaiset 900 mallit olivat laadukkaampia
ja kestivät kilometrejä paremmin( tässäkin kone toimi moitteettomasti, koska kyseessä aito saabin
mylly,) tässä " opel " johdannaisessa maatumis prosessi oli jo hyvällä mallilla ja sisukset repsottivat ikävästi, oli helppo siirtyä toisen
ruotsalaisvalmistajan merkkiin, tosin olen harkinnut harraste autoksi saabin 95 mallia.
Uusin 9-3 jo täysin GM-vehje.

36

5199

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jooh

      Onnellista matkaa vaan Fordilla.

    • Pena

      joo, toistaiseksi Ford on antanut Volvon elää suht omaa elämää. Tosin S40/V50 on jo aika lailla Focus kun katsoo kuoren alle. Varmaan samoin käy myös isoille Volvoille, mutta onhan Ford parempi kuin Opel joten Volvon lähtökohta on parempi.

      • mrx

        Jep! ensin oli 850 farkku, muuten hyvä mutta ryysti öljyä aikapaljon (ml. 255tkm), nyt v40 2.0,
        ei ryystä öljyä, ehkei koriltaan niin " laadukas"
        kuin 850, muuten olen ollu tyytyväinen, ja varmaan
        volvolle käy kuten saabille eli otetaan konsernin
        joku valmismalli ja laitetaan siihen esim. volvon
        logo, ja pikku hiljaa häipyy koko merkin omaleimaisuus ja sen myötä merkkiuskolliset asiakkaat.


    • tiedät ?

      Jos et oo yli kymmeneen vuoteen Saabia omistanut niin miten helvetissä voit sanoa nyky Saabien laadusta yhtään mitään ?

      • mrx

        Ilmeisesti joku lasku / lukutaidoton: 10 vuoden AJAN !, viimeisin saab oli 1,5v. sitten.


      • Pelle
        mrx kirjoitti:

        Ilmeisesti joku lasku / lukutaidoton: 10 vuoden AJAN !, viimeisin saab oli 1,5v. sitten.

        900 ei ole nyky Saab, joten älä puutu asioihin joista et mitään tiedä.


      • mrx
        Pelle kirjoitti:

        900 ei ole nyky Saab, joten älä puutu asioihin joista et mitään tiedä.

        Sitä vaan että tässä 900(vm.-95) mallissa oli saabin
        kestävä moottori, uusimmassa voimanlähde ei ole
        saabin käsialaa,9-5:ssa bensakoneet,paitsi V6 malli
        saabin omia moottoreita.


      • selitä
        mrx kirjoitti:

        Sitä vaan että tässä 900(vm.-95) mallissa oli saabin
        kestävä moottori, uusimmassa voimanlähde ei ole
        saabin käsialaa,9-5:ssa bensakoneet,paitsi V6 malli
        saabin omia moottoreita.

        Sama paskanjauhaja täällä provoaa joka helvetin päivä, aina jankkaa moottoreista.

        Asiahan on kuitenkin niin että Saabin bensiini-Turbo-moottorit ovat Saabin kehittämiä/tekemiä vaikkakin niitä myös Vectran nokalla nykyään näkee.


      • mrx
        selitä kirjoitti:

        Sama paskanjauhaja täällä provoaa joka helvetin päivä, aina jankkaa moottoreista.

        Asiahan on kuitenkin niin että Saabin bensiini-Turbo-moottorit ovat Saabin kehittämiä/tekemiä vaikkakin niitä myös Vectran nokalla nykyään näkee.

        Lueppas tarkemmin auto-alan julkaisuja, nyky 9-3:ssa vain turbo tekniikka saabin suunnittelemaa,
        taitaa olla vaikea niellä sitä tosiasiaa, että myllyt( 9-3 )tulee GM:ltä.


      • julkaisuja
        mrx kirjoitti:

        Lueppas tarkemmin auto-alan julkaisuja, nyky 9-3:ssa vain turbo tekniikka saabin suunnittelemaa,
        taitaa olla vaikea niellä sitä tosiasiaa, että myllyt( 9-3 )tulee GM:ltä.

        9-3:n moottorin alumiinilohko tulee GM:ltä (L850), KAIKKI muu tekniikka on Saabin omaa, ota poju selvää asioista ennenkuin alat uhoamaan :)))))


      • JalleR
        mrx kirjoitti:

        Lueppas tarkemmin auto-alan julkaisuja, nyky 9-3:ssa vain turbo tekniikka saabin suunnittelemaa,
        taitaa olla vaikea niellä sitä tosiasiaa, että myllyt( 9-3 )tulee GM:ltä.

        Ja noista GM:n koneistahan sulla sitä kokemusta ei ollut?!
        Mitä siis meuhkaat? Vaihda se vanha ovikiilasi uuteen sport sedaniin ja loksuta vasta sitten leukojasi;)


      • mutta
        JalleR kirjoitti:

        Ja noista GM:n koneistahan sulla sitä kokemusta ei ollut?!
        Mitä siis meuhkaat? Vaihda se vanha ovikiilasi uuteen sport sedaniin ja loksuta vasta sitten leukojasi;)

        Kun köyhällä ei oo varaa muuta kuin louskuttaa leukojansa, kyllä säälittää moiset looserit.


      • matkaa!
        JalleR kirjoitti:

        Ja noista GM:n koneistahan sulla sitä kokemusta ei ollut?!
        Mitä siis meuhkaat? Vaihda se vanha ovikiilasi uuteen sport sedaniin ja loksuta vasta sitten leukojasi;)

        Onne opelin 2.2l moottorit lujia, onko kukaan nähnyt yli 300tkm ajettua hyvin toimivaa turbo
        ooppelia? Epäilen.


      • Pelle
        matkaa! kirjoitti:

        Onne opelin 2.2l moottorit lujia, onko kukaan nähnyt yli 300tkm ajettua hyvin toimivaa turbo
        ooppelia? Epäilen.

        Opelin 2.2 moottorilla ei ole mitään tekemistä Saabin 2.0 Turbon kanssa, EI vaikka kuinka intät.


      • Turvallisesti

      • GeeÄm
        Pelle kirjoitti:

        Opelin 2.2 moottorilla ei ole mitään tekemistä Saabin 2.0 Turbon kanssa, EI vaikka kuinka intät.

        Uuven 93 saapin konehan tosiasiassa pohjauttuu
        opelin 2.2 litran koneeseen,ei saapilla oo varaa
        myöntää että vain turbo on kokonnaan ommaa suunnittelua,teho erot on saatu aikasex ahtimen avulla, eri ohjelmistot eri tehosiin,esmerkiks 1.8t ja 2.0t ovat kuutijoiltaan yhtäsuuret. 9000 :nen viimenen kokonnaan saapin oma,jos ei lasketa suunnitteluvaiheen yhteistyökumppaneita(fiat,alfa) mukkaan.


      • mrx

      • Pelle
        GeeÄm kirjoitti:

        Uuven 93 saapin konehan tosiasiassa pohjauttuu
        opelin 2.2 litran koneeseen,ei saapilla oo varaa
        myöntää että vain turbo on kokonnaan ommaa suunnittelua,teho erot on saatu aikasex ahtimen avulla, eri ohjelmistot eri tehosiin,esmerkiks 1.8t ja 2.0t ovat kuutijoiltaan yhtäsuuret. 9000 :nen viimenen kokonnaan saapin oma,jos ei lasketa suunnitteluvaiheen yhteistyökumppaneita(fiat,alfa) mukkaan.

        Katsos poju, asia on niin että myös Opel on kehittänyt oman versionsa kyseisestä GM:n lohkosta, myös Opel on tehnyt moottorinsa itse (lukuunottamatta mainittua lohkoa), niin että opettelehan ABC-kirja ensin ennenkuin alat uhoamaan :)))))


      • GeeÄm
        Pelle kirjoitti:

        Katsos poju, asia on niin että myös Opel on kehittänyt oman versionsa kyseisestä GM:n lohkosta, myös Opel on tehnyt moottorinsa itse (lukuunottamatta mainittua lohkoa), niin että opettelehan ABC-kirja ensin ennenkuin alat uhoamaan :)))))

        kohta varmmaan väität "pappa" että suparun SUV
        joka sai saapilta lokon keullaasa onkkii saapin
        ommaa suunnittelluu, HÄH ?!


      • Pelle
        GeeÄm kirjoitti:

        kohta varmmaan väität "pappa" että suparun SUV
        joka sai saapilta lokon keullaasa onkkii saapin
        ommaa suunnittelluu, HÄH ?!

        Oli kyse Saabin Bensiini-Turbo-moottoreista ja niiden alkuoperästä, nyt sen sitten tiedät, ole hyvä vaan, poju :)))))))))


      • GeeÄm
        Pelle kirjoitti:

        Oli kyse Saabin Bensiini-Turbo-moottoreista ja niiden alkuoperästä, nyt sen sitten tiedät, ole hyvä vaan, poju :)))))))))

        Toissaalta suavat olla " GeeÄmmällä" tyytyväissii,
        kun on propakanda uponnu kansaan.


      • Pelle
        GeeÄm kirjoitti:

        Toissaalta suavat olla " GeeÄmmällä" tyytyväissii,
        kun on propakanda uponnu kansaan.

        Happamia, sano kettu :)))))))


      • lkj
        selitä kirjoitti:

        Sama paskanjauhaja täällä provoaa joka helvetin päivä, aina jankkaa moottoreista.

        Asiahan on kuitenkin niin että Saabin bensiini-Turbo-moottorit ovat Saabin kehittämiä/tekemiä vaikkakin niitä myös Vectran nokalla nykyään näkee.

        joops.. meillä 9-3 2.0t vuodelta reikäreikä... kilometrejä mittarissa 98tkm, kone syö öljyä ja jäähdyttäjän nesteitä, sytytyksen ohjausyksikkö pohksahtanu vasta kerran... Että laatua joo... kivasti se kone vetää, mut eipä tuo erityisen laadukas lulla oo.


      • mrx
        lkj kirjoitti:

        joops.. meillä 9-3 2.0t vuodelta reikäreikä... kilometrejä mittarissa 98tkm, kone syö öljyä ja jäähdyttäjän nesteitä, sytytyksen ohjausyksikkö pohksahtanu vasta kerran... Että laatua joo... kivasti se kone vetää, mut eipä tuo erityisen laadukas lulla oo.

        Varmaan mukava vehje ajella, kun vaan toimi,mulla
        siinä vm.-95 900:ssa mittariston sai toimimaan
        lyömällä napakasti kojelautaan nyrkillä,ilmeisesti
        kylmäjuotos jossain "boksissa". Onko ruosteessa?


      • Peinu
        lkj kirjoitti:

        joops.. meillä 9-3 2.0t vuodelta reikäreikä... kilometrejä mittarissa 98tkm, kone syö öljyä ja jäähdyttäjän nesteitä, sytytyksen ohjausyksikkö pohksahtanu vasta kerran... Että laatua joo... kivasti se kone vetää, mut eipä tuo erityisen laadukas lulla oo.

        http://genuinesaab.com/psi/files/headretorque.htm

        "Alkaen" mallit harvoin on mitään luksusta. Siitä voi syyttää vaan itseään.


      • lkj
        Peinu kirjoitti:

        http://genuinesaab.com/psi/files/headretorque.htm

        "Alkaen" mallit harvoin on mitään luksusta. Siitä voi syyttää vaan itseään.

        Thanks for the linkki! Tuo kansipulttiprobleemi oli kyllä tiedossakin, mutta silti.. ei sitä nykyautosta odota että pitäis olla kokoaikaa seinällä lista tyyppivioista ja niiden korjaamisesta. Toisaalta - onneks näissä Baaseissa nuo suurimmat ongelmat ovat aina 95% todennäköisyydellä tyyppivikoja, ni sikäli helppo korjata.

        Meikä tosin odottaa 'alkaen' malleiltakin jonkin sortin kasassa pysymistä, vaikka kakkosautoksi hankittu aikanaan onkin.


      • Peinu
        lkj kirjoitti:

        Thanks for the linkki! Tuo kansipulttiprobleemi oli kyllä tiedossakin, mutta silti.. ei sitä nykyautosta odota että pitäis olla kokoaikaa seinällä lista tyyppivioista ja niiden korjaamisesta. Toisaalta - onneks näissä Baaseissa nuo suurimmat ongelmat ovat aina 95% todennäköisyydellä tyyppivikoja, ni sikäli helppo korjata.

        Meikä tosin odottaa 'alkaen' malleiltakin jonkin sortin kasassa pysymistä, vaikka kakkosautoksi hankittu aikanaan onkin.

        Eihän tuo huonolta kuulosta jos määräaikaishuoltojen lisäksi ei ole muuta kuin kasetti mennyt sataan tonniin? 200e ylimääräisiä kustannuksia? "nykyautolta" todella hyvin. Kuulostaa todella laadukkaalta ja jonkin sorystin kasassa pymiseltä.

        Voit käydä utelemassa myös muilla forumeilla, miten laadukkaita ja viattomia ne muut merkit on. Tuskin tosin löytyy edes näin "asiallista" keskustelua mistään.


      • lkj
        Peinu kirjoitti:

        Eihän tuo huonolta kuulosta jos määräaikaishuoltojen lisäksi ei ole muuta kuin kasetti mennyt sataan tonniin? 200e ylimääräisiä kustannuksia? "nykyautolta" todella hyvin. Kuulostaa todella laadukkaalta ja jonkin sorystin kasassa pymiseltä.

        Voit käydä utelemassa myös muilla forumeilla, miten laadukkaita ja viattomia ne muut merkit on. Tuskin tosin löytyy edes näin "asiallista" keskustelua mistään.

        .. tuokin on totta. Siksi sitä ei vielä tähän päivään mennessä ole mihinkään vaihdettukaan, kun ei ole tiedossa ensimmäistäkään automerkkiä / mallia mihin uskaltais vaihtaa. Parempi tutut probleemit kuin tukku tuntemattomia. Nyt vaan mietityttää tuo öljyn syöminen... veden katoaminen hoitunee kannen pulttien kiristämisellä tai uudella tiivisteellä.. mut mihin ne öljyt? :)

        Lähinnä tuolla kasassa pysymisellä tarkoitin noita kojelaudan nitinöitä mitä tuossa vehkeessä riittää... Ja siitäkin on toki todettava ettei nitinätöntä autoa taida olla enää -90 luvun alkupuolen mersujen jälkeen tehtykään.. mutta nitisee toi nyt huomattavasti enemmän kuin oma vollen s60:nen jossa kohta melkein samat kilometrit.


      • Kakka!!
        Pelle kirjoitti:

        Happamia, sano kettu :)))))))

        Että voi kalvaa Saab-"miehiä", oman kultamurumerkin muuttuminen Opeliksi. Hyväksykää tosiasiat!!!


      • purkujussi

        -No näitä on tullut täällä purkamolla purettua monta Saabia ja monta Opelia. Vertailtu on. Kovin harva osa sopii keskenään. Vaikka äkkiseltään näyttävät samalta. Saabin osat ovat tehty kalliimmista materiaaleista, onhan auto paianvampi jolloin alustan on oltava lujempi. Saabin 9-3 type2 on kuitenkin kovin lähellä Vectraa niissä on jo samojakin komponentteja. 9-5 (vm 1997-2009) mallista en keksi mitään osaa joka sopii opeliin paitsi jarrulevyt, ja olikohan takanapa!
        Mutta mehän ei täällä tunnetusti mitään ymmärretä, joka on näiltä palstoilta luettavissa. Usein meitä täällä moititaan, kun emme mitään tiedä...


      • purkujussi

        -No näitä on tullut täällä purkamolla purettua monta Saabia ja monta Opelia. Vertailtu on. Kovin harva osa sopii keskenään. Vaikka äkkiseltään näyttävät samalta. Saabin osat ovat tehty kalliimmista materiaaleista, onhan auto paianvampi jolloin alustan on oltava lujempi. Saabin 9-3 type2 on kuitenkin kovin lähellä Vectraa niissä on jo samojakin komponentteja. 9-5 (vm 1997-2009) mallista en keksi mitään osaa joka sopii opeliin paitsi jarrulevyt, ja olikohan takanapa!
        Mutta mehän ei täällä tunnetusti mitään ymmärretä, joka on näiltä palstoilta luettavissa. Usein meitä täällä moititaan, kun emme mitään tiedä...


      • purkujussi

        -No näitä on tullut täällä purkamolla purettua monta Saabia ja monta Opelia. Vertailtu on. Kovin harva osa sopii keskenään. Vaikka äkkiseltään näyttävät samalta. Saabin osat ovat tehty kalliimmista materiaaleista, onhan auto paianvampi jolloin alustan on oltava lujempi. Saabin 9-3 type2 on kuitenkin kovin lähellä Vectraa niissä on jo samojakin komponentteja. 9-5 (vm 1997-2009) mallista en keksi mitään osaa joka sopii opeliin paitsi jarrulevyt, ja olikohan takanapa!
        Mutta mehän ei täällä tunnetusti mitään ymmärretä, joka on näiltä palstoilta luettavissa. Usein meitä täällä moititaan, kun emme mitään tiedä...


    • heikentynyt

      tässä hieman esimakua.

      Takapään tukivarsien kumihelat väljät,
      vesipumppu vuotaa,
      polttoainepumppuvikoja,
      jakohihnavikoja,
      kaasuvaijerivikoja,
      jarrulevyt voivat olla kuluneet tai kierot (vian huomaa täristävästä polkimesta, syynä voi olla myös jarrulevyn ruosteisuus),
      etujarruletkuissa murtumia,
      kytkin voi olla kulunut loppuun jo vähän ajetussa autossa,
      moottorissa voi esiintyä öljyvuotoja,
      kardaaniakselin tukilaakeri alkaa pitää jurisevaa ääntä kaikilla vaihteilla, kun autolla ajettu enemmän,
      ohjaustehostin ja ohjausvaihde voivat alkaa vuotaa, mikä johtaa ajanmittaan niiden uusintaan,
      takaluukku arka ruostumaan,
      joustintuet ruostuvat,
      vanhemmissa yksilöissä esiintyy ruostetta lattiassa, ovien alareunoissa ja kynnyskoteloissa sekä lokasuojien reunoissa, ruostevaurioita konepellin reunoissa, ovien alareunoissa ja lokasuojien reunoissa
      vaihdelaatikon laakerit kuluvat vanhemmissa yksilöissä,
      vanhemman kaasutinmallin vaeltava joutokäynti johtuu palaneista venttiileistä tai kuluneesta nokka-akselista,
      jarruputket ruostuneet,
      etujarruletkut murtuneet,
      etujarrut juuttuvat,
      takajarrujen vivusto juuttuu, käsijarru heikkotehoinen,
      vaihteiston öljyvuotoa,
      sytytysjärjestelmän vikoja (virranjakajan kanteen kerääntyy kosteutta),
      kaasuvaijerivikoja,
      joustintuet ruostuvat,
      ohjauspyörän akselin "rättinivel" murtuu,
      takavetonivelien suojuskumit rikki, etuakseliston pallonivelet ja raidetangon päät väljät,
      kallistuksenvakaajan päät väljät: kallistuksenvakaaja narisee ja kuluu,
      etujarrut laahaavat,
      etupyörän laakerit kuluvat keskivertoa nopeammin,
      takajarrulevyt ruostuvat,
      käsijarru juuttuu, heikkotehoinen,
      kaasuvaijerivikoja,
      sytytyslaitevikoja,
      happianturissa kontaktivikoja (aiheuttaa pakokaasuissa korkeita hiilimonoksidi-pitoisuuksia),
      laturi-
      ja jännitteensäädinvikoja, laturin sähköliitosvikoja,
      moottoritilassa olevat sähköjohtojen liittimet eivät kestä kosteutta ja tiesuolaa: laturista tulevan plus-johdon liittimen vika estää moottorin käynnin,
      sähköikkunat reistailevat,
      keskuslukitus reistailee (vian aiheuttaa kosteus keskuslukituksen ohjausyksikössä, ohjausyksikkö sijaitsee vasemmassa etuovessa),
      öljyvuotoja moottorista ja vaihteistosta,
      polttoainepumppuvikoja,
      polttoainemittari näyttää väärin,
      turbomoottoreissa kuumenemisongelmia, sylinterikannen tiivisteen palamisia,
      moottori kuluttaa runsaasti öljyä, mikäli männänrenkaita ei ole vaihdettu takuuna
      tarkista jäähdytysnesteen määrä: eräissä tapauksissa jäähdytysneste on huvennut muovisen ilmausruuvin irtoamisesta johtuen (tällöin kone voi keittää ikävin seurauksin), etupään alapallonivelissä ja raidetangon päissä väljää,
      hammastangon suojakumi rikki tai irti,
      kallistuksenvakaajan tuennassa väljää,
      jarruvikoja: jarrut puoltavat, laahaavat,
      takajarrulevyt ruostuneet,
      polttoainepumpun relevikoja,
      kaasuvaijerivikoja, sähköpääkaapelin hankautumavikoja,
      moottorissa voi olla öljyvuotoja: vuotoa kampiakselin etupään ja takapään tiivisteistä
      suuresta ajomäärästä johtuva vaihteiston öljyvuoto voi viitata isomman vaihteistoremontin tai vaihtovaihteiston tarpeeseen, takajouset voivat olla kuoleentuneet,
      katalysaattori on ollut rikki joissakin autoissa,
      katalysaattorilla varustetun auton pakoputkisto kestää lyhyemmän ajan kuin vanhemmissa versioissa, vesipumpun liitokset saattavat vuotaa: tällöin nestehukan vuoksi kone voi keittää (moottori vaatii täyskorjauksen tai vaihtomoottorin, joka voi tulla halvemmaksi),
      hammastangon suojakumi rikki tai irti,
      nokka-akseli voi olla kulunut (ilmenee nakutuksena ja epätasaisena käyntinä),
      polttoainepumpun relevikoja,
      virranjakajan luona oleva sytytyksen ohjausyksikkö ei ole tiivis (jos siihen pääsee tippumaan öljyä, aiheutuu käyntihäiriöitä tai moottori ei käy lainkaan), sähköpääkaapelin hankautumavikoja,
      tarkasta keskuslukituksen, sähkötoimisten lasinnostimien ja ilmastoinnin toiminta, vaihteiston synkronointi kulunut: syynä vaijerivälitteinen vaihteensiirto, joka ei ehdi seurata mukana nopeassa vaihtamisessa, vaan kuormittaa synkronointia (testaa, ettei vaihteensiirrossa kuulu rusahdusta)
      keskuslukitusvikoja: ovien lukot voivat reistailla,
      tuulilasiin tuli jännityksestä johtuva halkeama,
      tyhjäkäyntikierrosluku voi vaihdella (syynä viallinen tyhjäkäyntiventtiili),
      tunnoton ohjaus,
      tarkista, että edestä ei kuulu ylimääräisiä ääniä, kun ohjaus käännetään ääriasentoon (korjaus on kyllä edullinen välilevyjen avulla, mutta kannattaa varmistua asiasta, ettei ääni ala kiusata),
      moottorin yläkiinnike saattaa olla rikki,
      ohjausvaihteen öljyvuotoa,
      ovilista irtoaa, ovien tiivistevikoja,
      istuinlämmitys toimii huonosti,
      ajovalojen polttimot kestävät huonosti,
      akku voi purkautua,
      ohjaustehostimen putket voivat ruostua,
      ajonestolaitteen vikoja,
      etujarrulevyissä halkeamia, jarrut puoltavat, laahaavat, vaihteiston öljyvuotoja,
      sylinterikannen tiivistevuotoja,
      polttoainepumpun relevikoja,
      sytytyselektroniikan vikoja,
      sytytyskaapelivikoja,
      nelisylinterisissä turboissa kannentiivisteen palamisia jäähdytysjärjestelmän vuodon takia,
      laturivikoja,
      dieseleissä kiilahihnavikoja,
      happianturi viallinen,
      taka-akseliston tuennassa väljää, turboahtimen kuumeneminen vahingoittaa jarrutehostimen kalvoa aiheuttaen jarrutehostimen tehon heikkenemisen,
      moottorivikoja,
      ohjauslukko reistailee,
      keskuslukituksen vikoja, alustan ruostesuojaus niukka: korin saumoissa voi olla ruostetta,
      auto herkkä tien urille (kaikkien pyörien asentokulmien oltava kohdallaan)
      iskunvaimenninvikoja,
      raidetangon päissä väljää,
      takapään kumihelat väljät,
      etupyöränlaakerit voivat olla rikki,
      ajotietokoneen vikoja,
      imusarjan tiiviste vuotaa aiheuttaen käyntihäiriöitä,
      vaihteistossa sykronointiongelmia kakkosella,
      valonheittimiin kerääntyy kosteutta,
      rekisterikilven valot eivät toimi,
      sivupeilien lämmitys ja säätö reistailevat, kallistuksenvakaajan päissä olevat nivelet joudutaan vaihtamaan joskus jo 15 000 ajokilometrin jälkeen (laatu vaihtelee, nivelet saattavat kestää 200 000 kilometriä),
      tyhjäkäynti epätasainen,
      moottorinohjausjärjestelmän vikoja,
      kampikammion huohotinjärjestelmä saattaa jäätyä (tällöin kampikammioon syntyy ylipainetta ja öljyt tulevat moottorista ulos),
      lukituksen kaukosäätö reistailee, takaluukun lukkovikoja farmarimallissa, moottorinohjausjärjestelmän vikoja: nykimistä kiihdytyksessä ja myös tasakaasulla ajettaessa,
      polttoainemittari näyttää väärin (polttoaine saattaa loppua yllättäen),
      käynnistysmoottorivikoja,
      varoitusvalovikoja ja kaapelivikoja.    

      • Jope

        Taitaa olla BMW:n ja Audin viat samassa listassa Volvon vikojen ohella.


    • romu!

      Älkää nyt ressukat puolustelko uusia Saabin nimellä myytäviä Opeleita. Vaikka Mosse ennen kuin Opel!!

      • Essi

        Kukas se täällä opeleita mollaa.
        Paras eurooppalainen auto laatu tutkimuksessa
        Itselläkin ollut monta ei mitään moitittavaa
        Tää on joku muoti villitys ,haukkua opelia


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      146
      10596
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3013
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      206
      2839
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2127
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1878
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1699
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1636
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      18
      1597
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1543
    10. 82
      1438
    Aihe