Mikä on normaalia

Anonyymi

Itse en ole mustasukkainen henkilö. Eikä ole puolisonikaan. Mutta sitten kuuntelin näitä juttuja että täytyy poistaa sosiaalisenmedian profiileja kun seurustelukumppani, puoliso tai vastaava on mustasukkainen tykkäyksistä ja kaikista kommenteista. Onko se enää normaalia? En ymmärrä eikö saa olla muiden ihmisten kanssa tekemisissä? Teinit ymmärrän mutta aikuisetkin.

11

1532

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Aika sairastahan tuollainen on

    • Anonyymi

      En ole mustasukkainen minäkään, enkä ole koskaan ymmärtänyt mustasukkaisten ihmisten toimintaa. Itselle ei tulisi mieleenkään pohtia jotain toisen someprofiileja. En mä käy niitä ikinä katsomassa, kun en omianikaan käytä. En rajota toisen menoja. Eipä tuo juuri missään viihteellä käy, mutta jos joskus tahtoo niin menköön. Ei tulisi mieleenkään tutkia toisen puhelinta tai lompakkoa tmv. Kyllä se asia ilmi käy, jos se jotain puuhaisi. Ei se todennäkösyys mun vahtimisellani pienenis, pikemmin päinvastoin. Turhalla mustasukkasuudella vain työntää toisen pois.

    • Anonyymi

      Minusta on turhaa tuo koko kuvien levittely. Lisää vain ulkonäkökeskeisyyttä ja ulkonäköpaineita. Minua ei kiinnosta katsella muiden kuvia, riittää että livenä tapaa. Meillä ei mieheni kanssa ainakaan ole mitään ongelmaa, kun kumpaakaan ei kiinnosta jakaa kuvia itsestään nettiin kaikkien nähtäville. Toisillemme vain välillä.

      Miettikäähän, mikä pakottava tarve teillä on niitä kuvianne jakaa? Haluatteko saada osaksenne jotakin ihailua vai mitä?

      • Anonyymi

        Tiedän esimerkiksi ihmisen joka on yli 70 vuotta ja erosi. Niin entinen puoliso oli niin mustasukkainen että kukaan tuttava ei olisi saanut käydä tykkäämässä mistään hänen jutuista maisemakuvistakaan. Sinulla aika suppea oletuskuva mihin Somea käytetään ei sinne vain jaeta omia kuvia.


    • Anonyymi

      Mulle ei ole mitään merkitystä sillä, mikä on normaalia. Jokaisella tuntuu olevan oma *normaali*. Sitä sitten kysellään.

      Elän nyt elämäni parasta aikaa. Tiedän että minua rakastetaan. Tunnen sen jokainen päivä. Se ei ole normaalia, mutta tykkään siitä. Haluan asian pysyvänkin niin.

      Siksi en koe edes uhraukseksi sitä, että kysyn rakkaani mielipidettä, ihmisistä joiden kaveruus vaikkapa fb:ssä tuottaisi pahaa mieltä hänelle.

      Eikä minulla ole tarvetta ihastella muiden naisten profiilikuvia.

      Minä kyllä nautin rakkaani mustasukkaisuudesta. se imartelee minua. Saan paljon ikäni kaipaamaani rakkautta, kaikissa muodoissa. Voin luottaa häneen kaikissa tilanteissa. Olen aina ykkössijalla.
      Se ei tosiaankaan ole normaalia, mutta nautin siitä.

      • Anonyymi

        Näinpä. Mielestäni ei ole "normaaleja" ja "epänormaaleja" ihmisiä, vaan kaikki ovat erilaisia. Ei ole mitään yleispätevää kaavaa, jonka mukaan kaikkien pitäisi toimia, vaan eri asiat sopivat eri ihmisille.

        En ymmärrä, miksi joillekin voi olla niin tärkeää levittää kuvia itsestään nettiin, etenkin jos kumppani siitä pahastuu. Ainakin itselleni se kumppani on paljon tärkeämpi. Tuo kun on sellainen asia, johon voi itse vaikuttaa, toisin kuin jos joku ihan livenä tulee yhtäkkiä jotakin sanomaan


    • Anonyymi

      Itse en voisi kuvitella olevani yhdessä mustasukkaisen ihmisen kanssa. Sellaisen ihmisen persoonassa on jotain pielessä.

    • Anonyymi

      Toi on vähän paha toi some, kun sehän on ihan arkista juttelua, täsmälleen samaa ku mitä esim työpaikalla tehdään. Ja hieman kiusallistakin seurattavaa, puolison osalta siis. Kun ethän sä työpaikallakaan ole sen juttelua seurailemassa. Et kummallakin kun on kuitenki muutaki kanssakäymistä, jossa ei ihan ole kuitenkaan se sama tyyppi kuin mun, siis puolisonsa kans, luonnollisestikaan kun roolejahan ihminen on. No sitä miettii, että haluaako lainkaan katella tuota dokumentoitua vuorovaikutusta muiden kans, onko se ikäänkuin toisen erillisyyden loukkaamista. Mutta sen täydellinen ignooraus olis kai hieman outoa sitten sekin. Että muut tietäs ikäänkuin enemmän. Ja tietenki hieman sellaista uteliaisuuttakin kattoo, millä tavalla se puolisko on muiden kans olemassa. Et se on sillä lailla vähän oma maailmansa, jolle ei oikein ole täysin luontevaa suhtautumista kehittynyt, vielä ainakaan.

    • Anonyymi

      Ei ole normaalia ja sellaista epäluuloista kontrolloivaa tyyppiä sukupuolesta riippumatta ei kannata katsella päivääkään joka laskee jotain kommentteja ja tykkäyksiä ja haluaa haahuilla mätsäävät tuulipuvut viuhuen ja tehdä kaiken yhdessä, ei siksi että se olisi kivaa, vaan siksi kun muuten ei osaa olla.

    • Anonyymi

      itse joskus katselin vierestä kun
      naiseni laskeutui istumaan toisen
      syliin.

      Mustasukkaisuutta?

      noh exät linevät exiä syystä.

      Tanssiin tarvitaan aina kaksi.

      Ja mies tietää missä se raja menee.

      • Anonyymi

        Ja jos ei niin se ei ole mies.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2466
    2. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      38
      1399
    3. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      60
      1368
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1156
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1144
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1136
    7. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      26
      1123
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1101
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1073
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      6
      1032
    Aihe