Kuntouttava työtoiminta ja lain kiertäminen

Anonyymi

Lain kiertäminen ja valehtelu on varsin yleistä kuntouttavassa työtoiminnassa. Monet tekevät kuntouttavassa sellaista työtä mitä ei saa kuntouttavan lain mukaan tehdä. Väärinkäytöksiin voi kuitenkin itse puuttua ainakin silloin, jos vaaditaan nopeampaa ja tuottoisampaa työtahtia. Nopeampaa ja tuottoisampaa työtahtia ei voi da vaatia, sillä jokainen on omien voimavarojensa mukaan kuntouttavassa. Kuntouttava työtoiminta ei ole työsuhde, joten ei voida vaatia samaa kuin palkkatyöläiseltä. Mikäli vaativat nopeampaa ja tuottoisampaa työtahtia, niin ota yhteys omaan sosiaaliohjaajaan, niin moinen kierous loppuu saman tien. Itse olin kuntouttavassa aikoinaan ja yksi ohjaaja tuli vaatimaan nopeampaa työtahtia. Tein valituksen ja otin yhteyden sosiaalitoimeen ja sen jälkeen ei tultu kertaakaan sanomaan työtahdista. Tein asiasta myös kantelun eduskunnan oikeusasiamiehelle.
Kuntouttavassa työtoiminnassa voi olla myös mitä ihmeellisimpiä kieltoja ja sääntöjä. Oikeuksista ei yleensä kerrota kuntouttavalle mitään.

2

52

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kanteluja kuntouttavasta työtoiminnasta eduskunnan oikeusasiamiehelle pitäisi saada mahdollisimman paljon.

• Anonyymi

"Kuntouttavassa työtoiminnassa voi olla myös mitä ihmeellisimpiä kieltoja ja sääntöjä. Oikeuksista ei yleensä kerrota kuntouttavalle mitään."
      Jos ei ole kielletty vetämästä hoputtajaa lättyyn niin silloin se on oikeus ja sen saa tehdä. Hoputus kyllä loppuu kun läski tummuu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hävetkää rokotetut!

Olen tässä lueskellut näitä palstalla olleita koronakeskusteluja ja saanut hävetä silmät päästäni siksi, että suurin osa rokotettujen kirjoituksista o
      Iisalmi
      362
      3944
    2. Joku pahoitti mielensä Afrikantähti pelistä

Rasismikohu Helsingin yliopistossa – riistoleikkejä ja Afrikan tähti -vitsailua: ”Olen sanaton” Musta vaihto-opiskelija tyrmistyi, kun opiskelijat esi
      Maailman menoa
      191
      3654
    3. Kertokaa yksikin hyvä syy ottaa koronarokote

Tähän saakka on kerrottu vain uskomuksia. Koronarokote ikään kuin olisi ratkaisu ongelmaan. No miksi sitten rokotettuja on sairaalahoidossa siinä miss
      Maailman menoa
      630
      2921
    4. Oot sä oikeasti

rakastunu muhun nainen? Oon kyllä huomannu katseet mutta että kyse ois vakavammasta niin se on tullu yllätyksenä minulle.
      Ikävä
      83
      1626
    5. Iltalehti: Päijät Hämeen teho-osastolla uuvutaan koronan takia. Totuus ketään ei teholla.

Olen koko ajan suhtautunut näihin lehtien pelottelutarinoihin kriittisesti. Niissä ei anneta oikeasti mitään taustatietoja potilaista, määristä, iästä
      Maailman menoa
      341
      1505
    6. Stefu, otathan sinäkin tyttäresi lomalle mukaan?

Sofia kertoi pääsevänsä pian reissuun ( hänhän ei pysty ilman Stefania matkustamaan), joten jään mielenkiinnolla odottamaan, ottaako isä tyttärensä mu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      121
      1434
    7. 102
      1320
    Aihe